Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tossielove

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:52

Jumper en Marinda:

Ik heb ook weer het zadel erop gegooid om weer sinds 2 weken te rijden :) Eigenlijk nog niet helemaal een goed idee, maar kon het echt niet laten met dat lekkere zonnetje! Dus lekker naar de bak gestapt, en begonnen met losmaken. Ze was niet echt heel lekker nageeflijk, maar vooruit, next time better! Volgende x gaan we weer verder, als m'n moeder het wel goed vindt :') (Ze was niet thuis vanmiddag)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:08

@marinda: gewoon rustig oppakken en dan komt het goed. vriendin van me heeft paard en doet gelijk teveel met alle gevolgen van dien. ga ik hier niet in openbaar neer zetten.

Gisteren even poging gewaagd om te longeren. was heel voorzichtig stap en draf. want de wie was een grote blubber. dus vandaag niks. hoop volgende week weer zadel erop te leggen. heb er wel weer zin in. morgen gaat niet man moet werken. dus ben ik thuis.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:09

Fralla&Sandrina:
Longeren kon eindelijk weer in een droge bak (Agterberg) Langzaam 5 minuten laten stappen, 5 minuten langzaam laten draven; alles nog onder controle, toen galop.............. 2 bokken, 3 scheten, ze kwam bijna van de grond; snuiven, steert omhoog, schuin de bochten door en lopen lopen! Ik werd er duizelig van, want ik houd ze dan graag in de gaten. Ben in het midden maar blijven staan, wachten tot ze wat minder tekeer ging. Na 20 rondjes wat minder geweld, na nog eens 7 ging ook de staart naar beneden, werd het weer een paard i.pv. een stier. Ze heeft de lente in de kop! Dit ei is ze kwijt! Morgen voor de sulky!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:04

@sandrina: ook al zo een paard? :))

Marylize en normann:

vandaag weer gedressuurd, het ging al veel beter als gisteren, hij was heerlijk in de aanleuning :) daarna nog even laten rollen, hij had zo een kuil gegraven dat hij tegen een bult zand aanlag, toen hij wilde opstaan lukte dat niet :+

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:09

heeey dit is mijn eerste keer hier!

Luna en Glenn:
ik heb mijn hafje luna van 4,5 na 2,5 maand martelingen met haar naar de zadelmakmaker gebracht. Vanochtend vroeg op trailer ophalen en gaan met die banaan.
Ze staat nu in ruurlo bij Allard en mag haar vrijdag even komen opzoeken :D wel raar hoor als ik nu op stal kom voor mijn andere paardje dat zij er nu niet staat. Liep altijd automatisch naar haar stal toe en nu dus ook, stond ik ervoor schrok ik me dood! de stal had er een ander heel groot zwart ziek paard tijdelijk ingezet tot luna terug is! :+ vanmiddag dus papa maar even les gegeven op ons nieuwe paardje! Dat ging overigens wel super!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:19

@glenn: welkom hier :) hopelijk gaat het goed met het zadelmak maken :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:21

@normann_love dankje!! ik hoop het ook onze opties zijn een beetje op...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:21

Normann, ja ik heb ook al zo een paard. Ze mag hopen dat ze morgen rustiger is, want anders.....................................!

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:43

Jumper en Marinda:

Eerst rondje aan de hand gelopen naar Mary d'r paardjes en weer terug :D Toen nog even lekker grote poetsbeurt gegeven en nog even lekker op de wei gezet. Morgen lekker dagje vrij :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:48

@sandrina; geloof toch dat je gelijk krijgt. Heb m`n hele kop dicht zitten en alles irriteert. maar met ibuprofen gaat het goed. heb geen koorts gelukkig. ook hier drie kanonnen.
@marinda: ook dat kan fijn zijn. lekker kroelen.
@glenn: welkom en succes met zadelmak maken. en geloof best dat het schrikken was als er ineens zo`n grote reus in de stal staat.
@marylize; ze zijn niet voor niks blond :D

kim en nelleke
Gisteren heb ik ze weer eens lekker laten rennen. nou ja het was meer stuiteren. wei was redelijk droog.
dus ik durfde het wel aan. het was aardig bokken en racen. en dan ineens is het over. lekker eten en vanmorgen alweer vroeg daar. stal schoon gemaakt en alles al klaar gezet voor vanavond. nog een weekje en dan gaan ze weer 24/7 naar buiten. nelleke had afgelopen week al zoiets van ik wil eigenlijk niet meer . maar dan toch weer terug de stal in gaan. nu de dagen lengen en temperatuur weer op gaat krijgt ze met de kleine vriendjes weer zin om buiten te blijven. dus deze week nog en dan lekker dag en nacht.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:01

@kim: haha nee inderdaad niet voor niks :P lekker hoor dat je paarden volgende week al heerlijk 24/7 buiten komen te staan.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:08

@Kinel: jaa ik hoop de het deze man is onze laatste optie... als hij het niet voor elkaar krijgt moet ze weg en krijg ik een andere... maar dat wil ik helemaal niet! ze is echt mijn maatje ;(

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:11

Damn! Wilde Fralla net voorspannen, stapt ze op een touw = doorlopende streng. Tuig kapot! Een gespje van de boeg getrokken. 'k Zal proberen het te repareren, dan maar morgen met sulky!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:22

Glenn en Luna: vandaag glenn gepakt met dit heerlijke weer, eerst even in de bak gereden en daarna met mijn beste vriendin onze eerste buitenrit gemaakt :D ging toppie! vrijdag luna opzoeken ... benieuwd hoe het gaat

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:04

Sannie; fijn dat je een leuke rit had.

F&S heb het gespje weer vast kunnen maken; hoop dat het morgen net zulk weer wordt als vandaag.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:05

Mag ik me aanmelden hier ?

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:05

0152141488 schreef:
Mag ik me aanmelden hier ?

Natuurlijk! Stel jezelf en je paard even voor :)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:13

Hallo, ik ben 0152141488.
WHAAAT ???!!! THE FU IS DAT ??!!
hoe ben ik aan deze naam gekomen, aan ons telefoon nummer. Het telefoon is niet meer bruikbaar, je kan het proberen te bellen :P

Wie zit er nou achter dat telefoon nummer ?
Ik ben F, jullie mogen me F noemen als jullie het willen :P
Ik woon bij ..., en heb een lieve Haflinger merrie uit het jaar 2000 :P
Ben zelf .. jaar, en ben ... :P

Hier zijn nog een paar topics over m'n Haflinger.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 11-11-25 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:16

@fu Welkomm *\o/* Mooie leuke haf heb je! Wat doe je allemaal met hem?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:18

Met Ashley doe ik vooral recreatie.
Ze heeft wel in de M gelopen, maar ik wil gewoon dat m'n paardje plezier heeft en niet telkens in de bak zware lichamelijke oefeningen hoeft te doen :P

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:23

Oke leuk leuk :D We zien hier hopelijk ong elke dag een verslagje, toch? ;)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:25

ik hoop het :P

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:09

@fu: welkom hier *\o/* super leuke haflinger zeg :)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:41

M'n Haflinger staat op de voor pagina van Bokt ! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:53

0152141488 schreef:
M'n Haflinger staat op de voor pagina van Bokt ! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Haha! :D Ik ga kijken! *\o/*