Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:33

Och Line, waardoor denk je dat? Is het hopeloos met Maxi?

Fralla &Sandrina:
Niet veel meegemaakt vandaag; Fralla in paddock gezet, door de herrie op de erf was ze al een beeetje snuiverig. Dat werd nog leuker toen ze had gerold en gebokt; toen gingen alle remmen los. Bokken, snuiven, steigeren en rondhollen. Ik dacht dat ze snel rustiger zou worden....... Het werd in derdaad erg rustig in de paddock. Té rustig. madame was weer eens uitgebroken; verderop stond ze de bevroren kuil van de betonplaat te trekken. Ik heb haar rustig benaderd en ze let zich graag weer op stal zetten. Dat hebben we dus ook weer meegemaakt. Morgen meer beweging voor haar.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:07

@An: leuk topic
@Kim: balen dat het sneeuwt, hoop dat het meevalt en je nog even lekker aan de slag kan!
@Sandrina: Haha, die Fralla, heerlijke deugniet.

Sabrina en Harry:
Gisteren was het koud en aardig wat wind, maar de zon scheen... Dus hop naar stal.
Paardjes gepoetst, harry had geen geduld om stil te staan en moest overal aan peuteren.
Eerst weer even wat energie eruit en ze lekker laten rennen door de bak.
Daarna gezadeld en gereden, Harry was fris en erg in plaagbui.
Als het andere paardje voor ons liep, dan probeerde hij in haar billen te bijten.
Ook wilde hij haar maar steeds inhalen om vervolgens heel langzaam voor haar neus te gaan lopen.
Beetje de ruimte opgezocht en toen lekker gehobbeld, nog geen spannende of moeilijke dingen, eerst maar weer eens in beweging komen ;-).
Als het droog blijft vanavond weer heen en voor het eerst in de verlichte bak rijden.
Morgen staat er weer een grondwerkles op het programma.

normann_love

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:27

@ympi: nee hier ligt inderdaad ook een heel klein beetje sneeuw dus zal het vandaag weer niet gaan denk ik :(

@line: aah wat erg zeg, sterkte!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:47

@sabrina: het sneeuwen heeft niet doorgezet, maar rijden toch maar niet. hier staat een hele gemene koude wind en dan stapritje :+ . We zijn wel weggeweest. en wel 10 km.Benieuwd hoe de verlichte bak gaat.
@sandrina: schijn bedriegd zeggen ze vaak. wel goed dat ze zich rustig liet pakken.
@line: sterkte. wel de juiste keuze.

kim en nelleke
vandaag dik aangetrokken en toch er op uit. niet erop maar erlangs.
nelleke had er goed de pas in en dat was wel lekker. het was echt een vieze wind en was blij dat ik thermo kleding aan had en dan gewone kleding. we zijn 3 uur weg geweest. eenmaal thuis had ik het koud en :brr: :brr: . na douche en beker warme melk eindelijk beetje warm.
even kijken wat het weer doe later in de week en dan misschien wel hobbelen. als ze zo rustig is als vandaag omt dat wel goed.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:12

@mary, ze zijn toch begonnen aan de bak, zag ik op facebook! *\o/*

Jumper en Marinda
Vanmiddag vrijgesprongen, ze deed het echt super goed, terwijl ze springen best moeilijk vindt. Ze is nog maar 5 en heeft nog niet zo veel hindernissen gezien. Ook gooit ze de galop door elkaar (overkruis) maar het ging allemaal prima deze keer :D

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:53

@marinda: jaaaaaaa ze waren met de kraan enzo bezig *\o/* jumper kan toch stiekem wel beetje springen :p

marylize en normann:

kwam nogal laat bij de paarden vanmiddag omdat ik smiddags nog naar de tandarts moest, dus heb ik jammer genoeg niks met normann gedaan. hij had zijn stalletje weer heerlijk vies gemaakt. zoals jullie al hebben gelezen denk ik was de kraan er vanmiddag en zijn ze verder gegaan aan de bak, :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 08:43

Normann; fin dat de bak nu af gaat komen.
Kinel: 3 uur weggeweest? Wat heerlijk! Ik moet echt wachten op minder koud weer; op de bok is het nu niet leuk.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:24

@Kim: Dat was een flinke wandeling, wel lekker! Kan me wel goed voorstellen dat je het daarna koud had!
@Marylize: Wat fijn dat ze toch verder gaan aan de bak, ondanks het weer (al is het hier vandaag koud, maar droog).
@Sandrina: Brr, moet er ook niet aan denken om nu op een bok te zitten, nooit gedaan, maar denk dat het akelig koud is!

Sabrina en Harry:
Ik gisteren heen, ingepakt als een mummie.
De bak was getrokken, maar was keihard.
"Held" als ik ben vond ik dat toch niet de ideale omstandigheid voor een eerste keer daar 's avonds in het donker rijden.
Was bang dat als Harry bakkabouters, tuinkabouters of nachtkabouters zou zien hij misschien een verkeerde beweging zou maken en onderuit zou gaan.
Waarschijnlijk haal ik me weer van alles in me hoofd wat niet nodig is, maar goed.
Dus heb Harry even gepoetst in zijn stalletje, toch even er uit gehaald en een paar rondjes aan de hand door de bak gestapt.
Vanmiddag grondwerkles, ben benieuwd of en wat voor streken Harry vanmiddag uithaalt om onder zijn grondwerk oefeningen uit te komen...

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:31

@sandrina en @sabrina: jaa zeker, ben benieuwd wanneer hij helemaal af is :)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:46

marylize en normann:

ik kwam vanmiddag bij de paarden, en ja hoor de bak was klaar, alleen zit er nog geen omheining om, maar dat was geen probleem dus normann even lekker aan de longeerlijn laten uitleven. hij heeft zich iin het begin lekker uitgeleefd, heerlijk bokken en keihard galloperen. maar daarna toen het over was nog even doorgegaan en was hij gelukkig heeeeel erg braaf. maar na 10 minuten ook weer uit gestapt. de bak is natuurlijk nu behoorlijk zwaar omdat het zand nu heel los is. en met de kleine nog even vrijheidsdressuur gedaan, wat opzich ook wel ging.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:44

@normann_love *\%/*

Jumper en Marinda
Vanmiddag een heerlijke ronde gefietst met m'n toppaard. Goede conditietraining, ging super! :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:38

gisteren niks gedaan, was al vroeg bij de wei en alles alvast klaargemaakt voor `s avonds. lekker de hele dag in het zwembad geweest. van 10 tot 17 uur.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:50

kinel schreef:
gisteren niks gedaan, was al vroeg bij de wei en alles alvast klaargemaakt voor `s avonds. lekker de hele dag in het zwembad geweest. van 10 tot 17 uur.

Bofkont! Ben je met zwemvliezen gaan slapen?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:30

@sandrina: nee hoor heb geen zwemvliezen aan gehad.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:41

marylize & normann:

vandaag weer gelongeerd, maar dit keer wel wat serieuzer, in het begin ging hij weer heerlijk los, maar daarna heb ik even met touw gelongeerd. heb dat maar eventjes gedaan omdat hij een erg slechte conditie nog heeft en omdat de bak nu heel erg zwaar loopt maar gelukkig was hij super braaf. :)

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:49

Jumper en Marinda
Vanmiddag weer eens vrijheidsdressuur gedaan! *\o/* Nu beheerst ze echt de spagaat, met grove hulpen dus die gaan we nog wel verfijnen. Verder op een blok staan gaat goed, en zijn we bezig met de jambette. Trots op m'n meisje! :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:30

Ik voel me reuze schuldig <<) Ben vanochtend natuurlijk naar stal geweest, maar het was er zo :brr: Koud! Heb Fralla's kuil bijeengeschraapt en haar buiten aan de muur gezet; stal uitgemest; water bijgevuld en weer naar huis gegaan. Boodschappen doen, was net voor de sneeuwbui binnen. Ik ben een erg slechte eigenaar! 8)7 Morgen komt er weer een verzorger, dan zullen we haar wat beweging geven :j
Morgen weer uitbreek-verhalen O:)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:25

@marinda: leuk dat je pony het zo goed oppakt. succes ermee.
@sandrina: voel je maar niet schuldig . hier begon het rond drie uur met sneeuwen, ligt nu een dun laagje. ben dus ook alleen stal gaan doen voeren en weer naar huis. :brr: :brr: . de kachel flink opstoken en zijn nu uur verder en heb het nog koud. :+ :+
zie morgen wel of ik wat kan doen. lieke is logeren , maarja als het weer niet meewerkt houdt het op.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:21

Ik ga vandaag mijn schuldgevoel verminderen; Marieke(verzorger) komt ook. Zij gaat longeren en ik knuffelen.
Kinel:het viel achteraf gezien goed dat ik dat deed, was net voor de sneeuwbui binnen, ben niet zo'n held met sneeuw/gladheid. Beter een boos paard dan een eigenaar met een gebroken been of erger.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:29

tossielove schreef:
Jumper en Marinda
Vanmiddag weer eens vrijheidsdressuur gedaan! *\o/* Nu beheerst ze echt de spagaat, met grove hulpen dus die gaan we nog wel verfijnen. Verder op een blok staan gaat goed, en zijn we bezig met de jambette. Trots op m'n meisje! :D

Hoe heb je die aangeleerd? Spagaat is hier iets dat absoluut niet wil lukken :)

@ Sandrina, voel je maar niet schuldig, iedereen heeft zo een dagen! Ik wil al een hele week rijden of longeren maar komt altijd wat tussen: maandag lag de bak te hard, dinsdag was IK kapot, om 19uur in bedje gekropen. Woensdag was mevrouwtje een ijzer kwijt (en heeft vriend haar even aan de longe genomen zodat ik kon kijken of ze er mank van liep). Donderdag is de smid het ijzer er komen opzetten en vandaag les. Ik hoop maar dat de bak niet te hard ligt :)

Voila, bij deze meteen ook mijn dagboekverhaaltje voor deze week :o

Misschien nog aanvullen met dat ik nu permanent 2 paarden doe en dat vind ik maar vermoeiend hoor! :o

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:50

Kim: ben je niet in orde 100%? Ik liep woensdag op 75%. Hoesten, hoesten! Nu nog een klein beetje. Griep houdt Nederland in zijn greep. En dan nog 2 paardenbeesten te verzorgen?

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:39

Ympi schreef:
tossielove schreef:
Jumper en Marinda

Hoe heb je die aangeleerd? Spagaat is hier iets dat absoluut niet wil lukken :)

Toen ik begon met het aanleren heb ik haar gewoon vierkant gezet, en steeds het voorvoeten een stukje vooruit gezet, en telkens als ze hem liet staan belonen. Als ze helemaal goed in de spagaat staat geef ik dr altijd een snoepje, zodat ze weet dat ze het écht goed gedaan heeft. Als ze hun achterbenen er steeds bij pakken (wat die van mij niet echt doet), zou je nog een balkje kunnen neerleggen waar ze dan niet overheen mogen stappen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:09

@sandrina: ik ben 100% in orde hoor, heb alleen af en toe van die dagen dat ik het koud heb ondanks alle maatregelen. vandaag weer alles normaal. buiten sober, sneeuw bijna weg en mistig.
@marinda: die spagaat wil ik d`r van de zomer gaan aanleren. wat nelleke kan is voetje op commando: mooi en dan hinnikt ze heel zachtjes. leuk als ik kinderen tegen kom onder rijden. laat ik haar zgn zwaaien.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:44

Kinel, wat schattig :)) Succes met lerenn,, van de zomer :)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:48

marylize & normann:

vandaag na een heeeelleee lange tijd (door kreupelheid) weer eens gedressuurd met normann, opzich ging het best goed. alleen loopt de bak natuurlijk nog erg zwaar en daarom vind hij het erg moeilijk balans te houden in draf en galop, daardoor liep hij niet helemaal lekker nagefelijk, maar voor derest was hij super <3