Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arankeng

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:31

jammer Marga
ik hoop dat Azzie een leuke nieuwe eigenaar krijgt
sterkte :(:)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 23:03

Hallo Allemaal,

Azkaban is vandaag verkocht.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:08

Jammer dat het niet meer als vertrouwd voelde!
En je Az, alsnog verkocht hebt.
Vindt het echt knap dat je voor jullie beide gekozen hebt!
Respect ervoor!!

Ga je nu wel weer langzaam op zoek, of wacht je eerst??
Dikke knuffel

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:37

Marga.

Ik denk dat je een hele wijze beslissing hebt gemaakt. Voor jou maar ook voor het beesie is dit de beste oplossing.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat Askeban het naar ze zin krijgt bij zijn nieuwe toekomsitge baasjes.

---------

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:37

Marga.

Ik denk dat je een hele wijze beslissing hebt gemaakt. Voor jou maar ook voor het beesie is dit de beste oplossing.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat Askeban het naar ze zin krijgt bij zijn nieuwe toekomsitge baasjes.

---------

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 01:47

Dank je wel voor jullie lieve reacties, Azkaban is vanavond opgehaald en wordt morgen gekeurd, als hij goed is gekeurd is hij definitief verkocht.

Voor diegene die op zoek zijn naar een zadel, Azzies 3 maanden oude dressuurzadel is te koop
JC Vries, 17.5 inch boommaat 44 zwart

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:36

Och Marga, moeilijke beslissing, maar waarschijnlijk wel de juiste. Heb ook ooit m'n paardje moeten wegdoen omdat ik er niet meer op durfde, dat gevoel, dat is verschrikkelijk! Zeker omdat ik met haar naast het paard wel de klik had, kon er aan de longe zelfs beginners op zetten en heb ook twee veulens van haar thuis lopen. Veel sterkte ermee en dan hoop ik mee dat hij goed verkocht wordt!

Lore en Formera

Niet echt veel gedaan de voorbije week. Zoals jullie weten had ik een weekje vakantie en plannen om veel te rijden, te longeren en eens te gaan wandelen. Zondag gereden en dat ging erg goed, enkel galop wou niet. Maandag ging galop rechtsom maar links niet. Dinsdag gelongeerd en daarna ziek geworden, ik dus :).

Vrijdag pas opnieuw sterk genoeg om te rijden, wat deed dat goed! Leek zooo lang (ook al heb ik haar maar één dag niet gezien, donderdag ben ik er samen met vriend heen gegaan en hij heeft haar voor mij gepoetst en verzorgd, ik mocht knuffelen...).

Zaterdag ook lekker gereden en zondag even gaan verzorgen.

Gisteren gepoetst, buiten deze keer. Onze 4-jaar staat binnen te revalideren en wordt enorm zenuwachtig van beweging in de stallen, stond dus heel de tijd te weven. Kon het echt niet aanzien en aangezien hij zelf nog boxrust heeft, ben ik maar naar buiten gegaan om te poetsen, dat ging goed, stond ze alsof ze daar altijd al had gestaan. Ben nog eens stiekem binnen gaan kijken en toen stond meneer rustig, over 5tal weken mag hij rustig beetje op de weide.

Daarna op Formera gekropen, ze is volgens mij nog in shok van het vuurwerk van zaterdagnacht. Ze verschoot van alles en dat is ECHT niet haar gewoonte. Eerste keer dat ik wegschoot ging het door mijn hoofd van af te stappen, maar heb me onmiddelijk gedraaid en er opnieuw voorbij gereden, ze was weer weg, maar ben blijven gaan :) ben zo fier op mezelf! Na enkele keren had ik geen schrik meer en heb ik haar erdoor gekregen... Zo trots!!! Galop ging veel beter (vooral linksom deze keer...) al is er nog veel werk aan :)

Gisterenavond nog hoofdstel gepoetst (heb wintec zadel, lekker weinig onderhoud...) en vanavond verzorgen en misschien even longeren.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:56

@marga, heel veel sterkte, wil je hem nog een knuffel van mij geven??? vond m echt leuk ondanks ik hem niet int echt ken, heeft ie een mooi plekje gekregen???

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 18:12

Zazalover schreef:
@marga, heel veel sterkte, wil je hem nog een knuffel van mij geven??? vond m echt leuk ondanks ik hem niet int echt ken, heeft ie een mooi plekje gekregen???

Hoi,

Kan hem helaas geen knuffel meer van je geven, gisteravond is hij al verhuisd.
Ja vind van wel maar ja is altijd afwachten, hij staat bij Hoek van Holland, transport was gisteren goed verlopen en hij liep zo de trailer in. Ze belden netjes om te laten weten dat alles goed was gegaan. Azzie heeft een buitenstal gekregen, daar ben ik wel blij om.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:25

oke dat is zeker wel fijn! blijf je hem nog af en toe bezoeken?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 19:05

Zazalover schreef:
oke dat is zeker wel fijn! blijf je hem nog af en toe bezoeken?

ja, maar de eerste tijd niet, eerst even bijkomen van alles.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:32

Ja snap ik! Suc6 met alles!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 22:37

Azkaban is goedgekeurd dus definitief verkocht.

Ik heb zelf een ander paardje gekocht, welke pas echt definitief zou doorgaan als ik Azkaban verkocht en gekeurd zou hebben.

Ze heet Crispy, ze is 13 jaar merrie van 1.50 een New Forrest Schimmel. Omdat het geen haflinger is kan ik dus niet meer hier meeschrijven met jullie. Binnenkort zal ik wel even een foto van haar plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:11

Wat jammer zeg Marga!

Mag ik hier ook weer meepraten? Ik ben sinds 4 dagen weer in het bezit van een hele knappe haflinger :)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:19

Sjemira schreef:
Dank je wel voor jullie lieve reacties, Azkaban is vanavond opgehaald en wordt morgen gekeurd, als hij goed is gekeurd is hij definitief verkocht.

Voor diegene die op zoek zijn naar een zadel, Azzies 3 maanden oude dressuurzadel is te koop
JC Vries, 17.5 inch boommaat 44 zwart

Heb je een foto van het zadel?
En wat is je vraagprijs?

XX

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:24

Sjemira schreef:
Azkaban is goedgekeurd dus definitief verkocht.

Ik heb zelf een ander paardje gekocht, welke pas echt definitief zou doorgaan als ik Azkaban verkocht en gekeurd zou hebben.

Ze heet Crispy, ze is 13 jaar merrie van 1.50 een New Forrest Schimmel. Omdat het geen haflinger is kan ik dus niet meer hier meeschrijven met jullie. Binnenkort zal ik wel even een foto van haar plaatsen.

--
Wat fijn dat is goedgekeurd, gaan ze met hem de sport in?

Dat is snel een nieuw paardje, kwam ie op je pad of was je al wezen zoeken?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 00:37

Ja waar ik haar tegen kwam daar heb ik ook Azzie geruild zeg maar, Azzie is voor een pensionklant van hun, die hebben hun paardje een aantal weken geleden moeten laten inslapen. Ik kwam Crispy tegen en ik vertelde dat ik pas kon komen kijken als mijn haflinger verkocht zou zijn. Dat was geen probleem want als er een klik met Crispy en mij zou zijn dan mocht Crispy daar blijven totdat Azzie verkocht zou zijn. Dus ben ik gaan kijken. De klik was er meteen, ze is zo lief en rustig. Ook met rijden voelde ik me veilig op haar rug, ze werd voorgereden door een meisje van 10 jaar. Toen ben ik erop gegaan en heb zelfs gegaloppeerd, dat zegt heel veel voor mij. Later belde ze me dat ze Azzie en dat ie daar dus in pension zou komen. Dat is eigenlijk in het kort het hele verhaal.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:16

Sjemira schreef:
Ja waar ik haar tegen kwam daar heb ik ook Azzie geruild zeg maar, Azzie is voor een pensionklant van hun, die hebben hun paardje een aantal weken geleden moeten laten inslapen. Ik kwam Crispy tegen en ik vertelde dat ik pas kon komen kijken als mijn haflinger verkocht zou zijn. Dat was geen probleem want als er een klik met Crispy en mij zou zijn dan mocht Crispy daar blijven totdat Azzie verkocht zou zijn. Dus ben ik gaan kijken. De klik was er meteen, ze is zo lief en rustig. Ook met rijden voelde ik me veilig op haar rug, ze werd voorgereden door een meisje van 10 jaar. Toen ben ik erop gegaan en heb zelfs gegaloppeerd, dat zegt heel veel voor mij. Later belde ze me dat ze Azzie en dat ie daar dus in pension zou komen. Dat is eigenlijk in het kort het hele verhaal.

--

Wat fijn dat er zo'n goede klik was.
We zien graag een paar foto's tegemoed.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 19:27

Hallo Allemaal,

Nou hier is ze dan "Meet" Marion's Chippie (roepnaam: Crispy):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Crispy is dus helemaal niet gewend om "in de winter" buiten te komen, ze wilde niet de wei in omdat ie zo blubberig was, nou toen ging ze toch maar met iedere x een opgetrokken achterbeen van bahhhhhh wat vies. Toen ging ze rennen en was ze door. Heerlijk 6 uurtjes buiten gestaan en samen met mij in de bak gespeeld. Gisteravond de nieuwe eigenaresse van Azzie gesproken en daar gaat het ook goed mee gelukkig.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:54

Mooie merrie hoor Marga,

Je bent hier nog wel welkom hoor!!
Ben wel benieuwd hoe het verder gaat met deze knapperd :)
Van mij mag je wel blijven kletsen :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 21:52

Loran schreef:
Mooie merrie hoor Marga,

Je bent hier nog wel welkom hoor!!
Ben wel benieuwd hoe het verder gaat met deze knapperd :)
Van mij mag je wel blijven kletsen :)

Hey, dank je wel, ja zal ik doen want anders mis ik het hier wel hoor ;) /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:31

Leuk dier!

4-1-2012
Ik heb vandaag ook fijn gereden met mijn nieuwe topper :) , ze doet goed dr best maar had wel wat spierpijn! Zal wel komen van het land waar ze als een malle door heen draaft :P
Morgen mag ze fijn naar de tandarts.

Dit is dr trouwens :)

Afbeelding

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:03

MARGA:

WAT EEN SUPER MOOI BEESIE HEB JE AAN DE HAAK GESLAGEN!!!
Wat voor bloed zit er in?

En ik zou het leuk vinden als je gewoon gezellig mee blijft praten je mag mis geen knappe haf hebben maar je hebt wel een ander knap dier.
Ik wil graag jullie toekomst plannen van jullie samen blijven volgen.

Fijn dat het met Azzie zo goed gaat, ook leuk dat jullie nog contact hebben.
Geeft ook altijd een goed gevoel, en dat je af en toe even langs kan als je daar behoeften aan hebt.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 07:17

Hoi Jodie:

Dank je wel, ik ben ook erg blij met haar, het is echt een scheetje, zo lief. Heel raar maar ze is eigenlijk het tegenovergestelde van Azzie. Ze is rustig, heel aanhankelijk, afwachtend en heel voorzichtig. Het is een New Forest en is 1.50 / 1.52. Ik moet nog even uitzoeken want ik ken de New Forest stamboom niet zo goed. Vrouwtje bij mij op stal zag haar stamboom en zag wel dat er ook arabisch bloed in zit. Heb haar gisten even in de bak gehad maar ze liep me alleen maar achterna, ging niet van me af, als ze iets spannend vindt dan staat ze te trillen op haar benen maar dat is het dan wel. Ze zocht echt steun bij mij, was wel heel lief. Ik liep even naar binnen om een longeerlijn te pakken, toen in terug kwam stond ze voor de poort op en neer te rennen, ze zag me en begon te hinneken, en werd weer rustig, was echt heel lief. Ze is dus niet gewend om buiten te komen. Ze is gister 6 uurtjes op de wei geweest (blubberig) en dat vond mevrouw nog helemaal niks. Komt goed er gaat een wereld voor haar open. Ze heeft vanaf haar 3e jaar op een drukke manege gestaan in een binnenstal. Het buitenluik in haar stal vindt ze geweldig en kijkt constant naar buiten. Vrijdag komt de zadelmaakster en gaan we zadels passen, tot zondag heeft ze lekker vakantie. Zondagmiddag hebben we waarschijnlijk onze eerste les samen.

En ik vind het geweldig dat jij al de 2e bent die wil dat ik hier mee blijf schrijven, dat gaan we dan dus ook gewoon gezellig doen.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:30

@marga: wat is ze mooi! ik zou graag je verhalen blijven lezen hoor. en gellukig heeft azzie het goed
@yvank: welkom leuke haf :D