[FOTO] Haflingers ITP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:04

riannezweeds schreef:
Peelie schreef:
Melis wess, juist Zijn bles vind ik niet mooi. Zo breed en in the picture. Doe mij maar een mooi dun lijntje, zoals bij mijn merrie.

een dun lijntje vind ik ook altijd mooi mooie haflinger heb je trouwens! ik heb je profiel bekeken maar zie dat veel van je paarden erg dun zijn (ribjes maar toch een vrij dikke buik) misschién iets om op te letten? ^_^

De laatste 2 paarden zijn 1 en 2 jaar oud. Dan zijn ze vaak wat ribbiger. Nash heb ik hier al in het topig geplaatst, je ziet. Het is helemaal goed gekomen.

Matador was een angalo-arabier (op de foto 2) die heel moeilijk dik te krijgen was, maar ik vind hem op de foto zeker niet te dun. Ik zie liever een neetje ribben (wat gezond is, dat hoord bij mensen ook) dan dat ik een vol paard heb staan. Alleen omdat mensen het mooi vinden, maar eigenlijk is het paard dan 50 kilo overgewicht.

Ik krijg juist heel veel complimenten dat mijn haflingers zo mooi slank zijn, en hoe ik dat doen. Mijn merrie is een aantal jaar te dik geweest, dat wil ik nooit meer. Liever oets te dun. Dat is makkelijker er aan te voeren ;)

Zo heb ik de hoop om de wereld te veranderen als het om te dikke paarden gaat, ook een beetje opgegeven, en projecteer ik het maar via mijn paarden. Mensen die van dikke paarden houden, vinden het lelijk en te dun, DA's vinden het prachtig en vragen mij ook hoe ik het doe. Dus wie is er dan juist bezig?

Goed. Ik heb mijn zegje weer gedaan :+

Ine23Jarig

Re: [FOTO] Haflingers ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:08

Erg dun? Sorry, ik val even binnen, maar ik zie nergens dunne paarden in haar profiel :n .
Zo zien jonge dieren er nu eenmaal uit: lekker buikje van het gras maar wel ribbig omdat ze zo flink aan het groeien zijn.

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:20

Ik ga ook even een bijlees post doen, al heb ik momenteel geen foto's om te delen van m'n eigen haffies.
Over 2 weken is Raven jarig, dan maak ik wel weer uitgebreid foto's.

Amando ziet er goed uit!

Neduah <3 ! Wat een schattig ventje is het toch. Ben zo benieuwd naar hoe hij er van de zomer uit ziet, die kleintjes veranderen zo snel.

Abby ziet er goed uit, ik vind dat witte streepje op haar neus zo schattig :D

Heb je foto's van de uiteindelijke shoot, kiddokids? Peerd ziet er goed uit! Leuk met dat hartje zo.

Willow! Wat een stoere haflinger is dat he :D

Mooi ventje hebt je, IrisvdBorne! Schattig puppietje is het <3

Kyraaaa! :+: Ik ben zo benieuwd hoe Peep gaat reageren op haar en omgekeerd :j

Leuke foto's Mloulou! Stoer hoor, zo'n cross. Niets voor mij :+

Knappe Nash. Ik ben net erg fan van brede blessen ;) :+:

Gefeliciteerd met je punten MariekeS!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:21

Dankjewel ine :j

Sommige mensen zouden ook eens naar een keuring moeten gaan, dáár zie je slanke paarden :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:27

Ik vind je paarden er goed uit zien hoor peelie. Kyra moet dalijk na de opfok op streng dieet in de hoop wat slanker te worden. Dikke rollade.
Ine; hoop zo dat het goed gaat want er is enkelt de uitloop die ik voor ze heb

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:30

Maar wel een knappe en hoogstwaarschijnlijk zeer smakelijke rollade, die Kyra :+ .
Komt wel goed met Kyra eens ze uit de opfok is! Kan je beter in de gaten houden wat ze eet. Raven is net een beetje ribbig, maar die heeft door de lentekriebels ineens zoveel energie gekregen dat ze alles eraf loopt :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:32

Ze mag wel wat van mijn dikzak hebben haha.

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:40

Deal :D :P

En om niet helemaal of topic te gaan: Aron van de Haflingerborg <3
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:42

Aron!!! <3!!! Jum jum :D

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:43

Zo zie je waar ik mijn brede blessen voorliefde haal :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:45

Hahahaha, eigenlijk. Nash lijkt wel op Aron! Nash heeft iets kleinere oren en iets 'gouder' van kleur. Maar zeker wel de zelfde uitstraling! En ja... De zelfde bles :+

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:46

Waauuw die Aron <3

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:02

een dun lijntje vind ik ook altijd mooi mooie haflinger heb je trouwens! ik heb je profiel bekeken maar zie dat veel van je paarden erg dun zijn (ribjes maar toch een vrij dikke buik) misschién iets om op te letten? ^_^[/quote]
De laatste 2 paarden zijn 1 en 2 jaar oud. Dan zijn ze vaak wat ribbiger. Nash heb ik hier al in het topig geplaatst, je ziet. Het is helemaal goed gekomen.

Matador was een angalo-arabier (op de foto 2) die heel moeilijk dik te krijgen was, maar ik vind hem op de foto zeker niet te dun. Ik zie liever een neetje ribben (wat gezond is, dat hoord bij mensen ook) dan dat ik een vol paard heb staan. Alleen omdat mensen het mooi vinden, maar eigenlijk is het paard dan 50 kilo overgewicht.

Ik krijg juist heel veel complimenten dat mijn haflingers zo mooi slank zijn, en hoe ik dat doen. Mijn merrie is een aantal jaar te dik geweest, dat wil ik nooit meer. Liever oets te dun. Dat is makkelijker er aan te voeren ;)

Zo heb ik de hoop om de wereld te veranderen als het om te dikke paarden gaat, ook een beetje opgegeven, en projecteer ik het maar via mijn paarden. Mensen die van dikke paarden houden, vinden het lelijk en te dun, DA's vinden het prachtig en vragen mij ook hoe ik het doe. Dus wie is er dan juist bezig?

Goed. Ik heb mijn zegje weer gedaan :+[/quote]

sorry wist niet dat de paarden nog zo jong waren! natuurlijk is het dan wel iets dat vaker voorkomt enzv en er vaak ook bij hoort! ik bedoelde het ook niet verkeerd of iets hoor ;) maar als jij ze zo mooi vind enzv is het toch goed? ik dacht misschien is het je zelf nog niet opgevallen of iets of je krijgt ze niet dik dan had ik genoeg tips voor je ;)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:06

Peelie schreef:
Dankjewel ine :j

Sommige mensen zouden ook eens naar een keuring moeten gaan, dáár zie je slanke paarden :+

haha, weet niet waar dit allemaal over gaat hoor jongens misschien ahdik het beter in een pbtje kunnen doen omdat de rest dan niet allemaal ook mee kan zeuren maar ik bedoelde het niet vervelend enzv. verder kom ik erg vaak op keuringen en heb vaker paarden voorgebracht, ik weet dat het daar slanke paarden zijn maar ik vond deze voor een volwassen paard erg aan de dunne kant, nu ik hoor dat het erg jonge paarden zijn kan ik me er iets bij voorstellen maar anders toch echt niet, ik denk veredr ook niet.
nu weer verder emt het topic!! :D

Wouterwesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:21

Zo ons weekendje loon op zand zit er weer op!!
dus even wat reactie's.......

@kiddokids leuk jo en handig die fohn
@Sita <3 wouw <3
@chasey ging super samen op de trailer zwaan kleef aan zijn het samen XD
@IrisvdBorne Liefje
@Alana lekker nieuwsgierig zo te zien
@meliswess Leuke haf
@marlis wat een lief hoofdje
@mloulou jammer van je val maar wel leuke foto
@pipvl WOUW wat gaaf dat zou ik ook wel willen zo hoofdstel
@peelie leuk haf hoor
@mariekeS_ Groot gelijk dat je op je roze wolk zit ziet er goed uit leuke haf ook ( en verschil zie je zeker top )
@novia leuk hoor
@xkimmieejj leuke haf
@Maaike_Melis Dankje ons weekendje was super gaaf!!!
@Ine23 aaww dat hoofdje

Zo en dan nu foto's!! heb 2 rij foto's uitgekozen op de zandvlakte!!

Afbeelding

Afbeelding

al met al wat het een top weekendje hebben zeer zeker genote samen en met de anderen /3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:59

Afbeelding
Nash op de keuring als net 3 jarige :) Foto gemaakt door Natalie Schutte (Nathalie83)

Afbeelding
Nash als 1 jarige (en de foto in de pro waar het om gaat)

Zo zie je maar. hij is enorm bijgetrokken :)

Wouterwesly, die 1e foto vind ik mooi bewerkt. Dat licht rode gloedje wat er over de foto zit, ast heel mooi bij het sfeertje :)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:06

mooie foto's jongens! , peelie: ik vind die kont toch wel erg spits hoor geen spier en vet te zien ik vind t niks. het zal wel aan mij liggen... ik denk dat het een erg groot smaakverschil is maja haha

ine 23 wat een mooi paard!!!
wouterwesley: ook heel gaaf!! mooie bouw vind ik!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:12

@maaike_melis haha hij wil nooit stil staan als ik vlecht...
@Wouterwesley leuke foto's!!!
@Peelie wat ziet ie er goed uit!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:16

RZ, dan verschillen we echt van mening. Je kan niet van een 1 jarige verwachten dat hij rond in de spieren staat. Met 3 vind ik hem echt geen puntkont hebben. En anders wil ik speciaal voor jou wel een foto van achter van zijn bips maken om te laten zien dat het niet zo is :+

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:22

maar hij is toch ook nog wat in de groei?? ik vind hem voor een 3 jarige mooi gespierd!!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:25

hij is met 3 zelfs nog een klein beetje vet op de schouder en hals. Maar dat misstond hem zeker niet! Hij is nu nog droger (foto's die ik gister geplaatst heb).
Maar puntbillen? nee :+

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:37

Haha nee ik zie ook niet echt puntbillen... :+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:02

Heheh, Ine is weer terug hoor! Thanks voor je compliment! Ik vind dat streepje ook zo cute. <3
Littlesannie, ook bedankt voor je compliment! :D Op dit moment is ze erg mooi donker en binnenkort ga ik haar manen en staart weer even wassen zodat dat contrast zo lekker fel is.

@littlesannie Wat heerlijk dat ze weer "bloot" op de weide kan! Hoe gaat het eigenlijk met rijden?
@kiddokids Leuk dat hartje op z'n kont. Vond hij de föhn niet eng?
@Sita_ Gave foto!
@IrisvdBorne Aawwh, hij heeft echt nog een heel lief puppyhoofdje! :D
@Alanaa_ Bo was vast blij dat je terug was! Lieve foto van jullie twee!
@MelisWess Wat een gaaf beest zeg! Ook leuk detail, dat roze(?) strikje in z'n staart! :D
@Marlis Ze groeit echt hard zeg! Fijn dat ze ook snel naar huis komt! :j
@Mloulou Wauw, stoer hoor! Ook leuk met allemaal van die Hafjes! Ook leuk dat jullie zo in set zijn. ;)
@Pipvl Pip, wat gaaf zeg die set! Het staat hem echt goed zeg! :D
@Peelie Wat staat hij prachtig slank zeg! :oo Wat is je geheim? Wat een huge buitenbak ook trouwens, hoe groot is ie?
@MariekeS_ Super zeg! Jullie gaan hard joh!
@Marlis Wat een mooi halster heeft Kyra om!
@novito Wat gaaf zeg, dat hij zo braaf was!
@MariekeS_ Zo hé, daar kun je trots op zijn hoor! :D
@Chasey Ook al van die gave cross foto's!
@xkimmieejj Leuk zeg! Super! Ook stoer hoor, dat je zo hard durft zonder zadel. :o
@Maaike_Melis Respect voor je bijleespost! Mooie!
@Ine23 Aron is gaaf! Ik houd ook van brede blessen, en voornamelijk van zo'n geweldige roze snoet. <3
@Wouterwesley Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad! Leuke bewerking over de eerste inderdaad!
@Peelie Laten we het er maar op houden dat ik een Haf op stal heb staan die iets meer bil heeft dan de jouwe. :') Maar ik vind hem er in perfecte conditie uitzien op de eerste. Gezond!

Gister eerst even gereden met zadel, ging wel lekker, maar m'n zadel lag scheef en ik werd er gewoon gek van. Dus ik doe zadel af en probeer Abby zo te parkeren dat ik via het hek op haar rug kon klimmen. Dat ging niet geweldig en toen kwam m'n moeder eraan en die heeft me er even op geholpen en wat foto's gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:13

Knappe aron, en peelie der paardje vind nash er juist super goed uit zien!
Haffie op vakantie, leuke foto's.
En knappe abby, heerlijk beest.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:15

Kyr
Afbeelding
Afbeelding