riannezweeds schreef:Peelie schreef:Melis wess, juist Zijn bles vind ik niet mooi. Zo breed en in the picture. Doe mij maar een mooi dun lijntje, zoals bij mijn merrie.
een dun lijntje vind ik ook altijd mooi mooie haflinger heb je trouwens! ik heb je profiel bekeken maar zie dat veel van je paarden erg dun zijn (ribjes maar toch een vrij dikke buik) misschién iets om op te letten? ^_^
De laatste 2 paarden zijn 1 en 2 jaar oud. Dan zijn ze vaak wat ribbiger. Nash heb ik hier al in het topig geplaatst, je ziet. Het is helemaal goed gekomen.
Matador was een angalo-arabier (op de foto 2) die heel moeilijk dik te krijgen was, maar ik vind hem op de foto zeker niet te dun. Ik zie liever een neetje ribben (wat gezond is, dat hoord bij mensen ook) dan dat ik een vol paard heb staan. Alleen omdat mensen het mooi vinden, maar eigenlijk is het paard dan 50 kilo overgewicht.
Ik krijg juist heel veel complimenten dat mijn haflingers zo mooi slank zijn, en hoe ik dat doen. Mijn merrie is een aantal jaar te dik geweest, dat wil ik nooit meer. Liever oets te dun. Dat is makkelijker er aan te voeren

Zo heb ik de hoop om de wereld te veranderen als het om te dikke paarden gaat, ook een beetje opgegeven, en projecteer ik het maar via mijn paarden. Mensen die van dikke paarden houden, vinden het lelijk en te dun, DA's vinden het prachtig en vragen mij ook hoe ik het doe. Dus wie is er dan juist bezig?
Goed. Ik heb mijn zegje weer gedaan