Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:30

:wave: Ik heb een verzorghaf en ben 21+, mag ik me hier ook melden? :D

Zal kort wat over mezelf vertellen :)
Ik ben Eline, ben 22 jaar, kom uit Deventer (Overijssel). Ik ben studente MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening) op de HAN in Nijmegen, nu 3e jaars

En mijn verzorghaf heet Stoffel, 11 jaar oud als ik me niet vergis, rond de 1,40 hoog. Ik rij hem nu ongeveer 2,5 jaar, zowel recreatief dressuur als veel buiten. Afgelopen zomer hebben we onze eerste endurance gestart en daar gaan we komend jaar vrolijk mee verder, want daar hebben we beiden erg veel plezier in :j

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 5703_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 7675_n.jpg

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:01

Mando schreef:
Wordt gewoon vergoed hoor Siet, ik kom wekelijks het hele jaar door bij de manuele.

Ook als het geen gewone fysio is?
Ik kan natuurlijk altijd ff bellen ..

Welkom Eline :-)

Miiejs

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:06

Welkom eline!

Zooo pfiew ik weet niet hoe ik geslapen heb maar vast als een kneusje :+ kan mijn schouder niet meer bewegen haha dat wordt wat vandaag met werken! Denk dat ze niet blij is met mij

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:29

Hier nog een kneus, ik heb reuma en kom al meer dan een jaar 2 keer per week bij de fysio. Hier ook oefeningen op de fitnessbal, heb thuis ook zo'n ding. Eigenlijk moet ik 2 keer per dag mijn oefeningen doen, maar dat blijft er wat bij... Zeker nu het wat beter gaat, als je pijn hebt vergeet je de oefeningen echt niet!
Gelukkig is mijn fysio een vrouw, anders zou ik mij echt niet op mijn gemak voelen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:32

Deze kneus hier heeft instabiele rugwervels, waardoor zo 1x in de zoveel tijd mijn zenuw klem komt te zitten en ik dus op dat moment hernia klachten heb. Heb het al jaren en niets helpt, fysio niet, oefentherapnie. Moet er maar mee leven :-)

2haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:44

mijn vrouw en ik hebben ook 2 haflingers, ik ben 54 en mijn vrouw is 51, we zijn 8 jaar geleden begonnen met paarden omdat onze dochter er graag een wilde, we kochten toen een net gedekte haf voor 1850 euro die bij ons een heel mooi merrie veulen kreeg, de dames zijn nu nog steeds samen en worden door mij en mijn vrouw elke dag verzorgd.

sunny (de dochter van annika) samen met mijn vrouw op ons land.
Afbeelding

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:46

Corelli schreef:
:wave: Ik heb een verzorghaf en ben 21+, mag ik me hier ook melden? :D

Zal kort wat over mezelf vertellen :)
Ik ben Eline, ben 22 jaar, kom uit Deventer (Overijssel). Ik ben studente MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening) op de HAN in Nijmegen, nu 3e jaars

En mijn verzorghaf heet Stoffel, 11 jaar oud als ik me niet vergis, rond de 1,40 hoog. Ik rij hem nu ongeveer 2,5 jaar, zowel recreatief dressuur als veel buiten. Afgelopen zomer hebben we onze eerste endurance gestart en daar gaan we komend jaar vrolijk mee verder, want daar hebben we beiden erg veel plezier in :j

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 7675_n.jpg

welkom! Wat leuk, die opleiding wil ik hierna ook gaan doen :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:05

Welkom nieuwelingen...

Wat leuk 2haflingers dat je ook besmet bent geraakt hahahaha

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:17

Hoi allemaal,

ik ben Mi_Amore (naar mijn helaas overleden merrie...) en ben 23 lentes jong.
Samen met mijn Haflinger Zyta doen we aan Horse Agility en hobbel ik 2x per week rond in de piste.

Ik heb 7 jaar geleden mijn rug gebroken en dit jaar nog eens bij een val van Zyta.
In september nog eens tijdens een auto-ongeluk.

Dus wij doen het lekker rustig aan en genieten van elkanders zotte fratsen, op de grond :-)

Zo te zien ben ik niet de enige met mankementjes :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:26

Hallo nieuwkomers! Wat zijn jullie vroeg vandaag.

Iedereen bedankt, gelukkig ben ik niet de enig die wat mankeerd. Maar bij mij gaat het weer over( hoop ik tenminste).

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:15

Thanks allemaal voor het warme welkom :D

En ik ben wel in een kneuzenclub belandt zo te lezen, wat een blessures allemaal :(:) ik ga zelf regelmatig naar de osteopaat wegens eigenwijze, vastzittende wervels in mijn nek en rug, dus ook op dat gebied sluit ik een beetje aan :') heb er gelukkig niet veel last van :)

Viet: wat leuk! Ook op de Han? En wat doe je nu?
Trouwens "ken" ik jou niet uit een ver verleden uit het modellentopic? :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:37

Mogge!
Wat kleppen jullie veel!
Floor, gefeliciteerd met de aan koop van Floor!
Geniet lekker van elkaar.

Nieuwelingen, wees welkom!
En alle kneuzen, sterkte.
Het kan mij eigenlijk nooit zo schelen of ik in mijn ondergoed bij een hulpverlener sta. Die mensen zijn opgeleid om naar jouw klachten te kijken, die letten niet op uiterlijk of niet bijpassende lingerie :n

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:43

Corelli schreef:
Thanks allemaal voor het warme welkom :D

En ik ben wel in een kneuzenclub belandt zo te lezen, wat een blessures allemaal :(:) ik ga zelf regelmatig naar de osteopaat wegens eigenwijze, vastzittende wervels in mijn nek en rug, dus ook op dat gebied sluit ik een beetje aan :') heb er gelukkig niet veel last van :)

Viet: wat leuk! Ook op de Han? En wat doe je nu?
Trouwens "ken" ik jou niet uit een ver verleden uit het modellentopic? :D

Ja klopt!

Hier in groningen geven ze het op de hanze. Doe nou jeugdzorg op het MBO. :D

Wat leuk dat je nu ook een haflinger hebt!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:03

Welkom nieuwelingen! :D

Marije_jiplover schreef:
Mogge!
Wat kleppen jullie veel!
Floor, gefeliciteerd met de aan koop van Floor!
Geniet lekker van elkaar.

Nieuwelingen, wees welkom!
En alle kneuzen, sterkte.
Het kan mij eigenlijk nooit zo schelen of ik in mijn ondergoed bij een hulpverlener sta. Die mensen zijn opgeleid om naar jouw klachten te kijken, die letten niet op uiterlijk of niet bijpassende lingerie :n

Haha zo denk ik er nou ook over :).

Kunnen jullie mij ergens mee helpen? :D Ik heb dit dekje (wit met een roze rand) voor wedstrijden: http://www.ej.nl/products/10000005/1310 ... +CRESCENDO De rest van mijn 'set' is gewoon zwart/wit. Maar leek me wel leuk iets heel subtiel/kleins ergens nog roze aan te brengen, ik heb alleen geen idee wat... misschien weten jullie iets?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:14

Je hebt bij de EJ mooie witte rijbroeken met roze stiksel, die zijn erg leuk!
Of je kunt roze hotfixsteentjes op de kraag van je jasje (laten) zetten :) Is ook erg leuk!

Kan alleen de broek zo gauw niet vinden op de EJ site.. -O-

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:30

Zo dan welkom nieuwelingen haha!!

Wat grappig zo'n rijbroek met roze stiksel, nog nooit gezien ook.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:08

Hallo allemaal,

Ik wil me bij deze ook graag voorstellen. Ik lees al een tijd mee, maar wat gaat het hier hard. Had nog geen momentje gevonden om er tussen te komen ;).

Ik ben 25 jaar en rijd en verzorg sinds een jaar Josie. Een haflinger in Drunen. Een super merrie met een heerlijk karakter. Pittig en houdt van hard werken maar is ook echt een lieverd. Zodra ik mijn eerste rondje gereden had op haar was ik verkocht. Ze is dus niet van mij, maar ik ben minimaal 3x in de week bij haar te vinden. We maken buitenritten en oefenen in de bak dressuur matig. Wedstrijden doen we niet aan mee.

Afgelopen tijd heeft Josie veel pech gehad. Ze heeft chronische bronchitis constateerde de DA en heeft eind van de zomer een prednison kuur gehad. Deze sloeg wel aan, maar iets later stond ze weer te pompen en had ze het benauwd. Sinds een paar weken is haar benauwdheid weer wat minder en ik ga mogelijk deze week of volgende week voorzichtig een ritje wagen. Kijken hoe dat gaat en hopelijk begint ze niet weer te pompen en hoesten. Afwachten dus...

Een foto van Josie van een maand geleden:

Afbeelding

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:09

Wat een mooie haf zeg!!!
Balen van haar benauwdheid joh :\

Wat is haar afstammeling?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:18

Het wordt druk hier :D
Welkom!

Madeira: die rijbroek klinkt leuk :j
En een frontriem met roze steentjes? Je hebt ook een roze onderlegd hoofdstel :))
En met hotfix kun je ook best veel. Op je jasje of rijbroek, of misschien wel op je laarzen.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:25

@ S_uus, haar vader is Wallenstein (v.v. Winterstein)
Zeker heel naar dat ze benauwd is. Ik heb meerdere malen gedacht dat het haar einde zou betekenen. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af hoe lang dat ze dit zo vol houdt. Ondertussen is ze ontzettend vrolijk en merk ik dat ze het niet leuk vindt dat ze alleen maar in de wei mag staan. Iedere keer als ik langs haar wei loop met een kruiwagen oid begint ze te hinniken en meelopen.

Nog 1 foto van ons samen:

Afbeelding

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:29

Beetje Wallenstein look ook wel.

oh lijkt me echt doodeng :\ Maar ja als ik de mijne 2 dagen vrij doe word ie al beetje drammerig, de jouwe is ook werkwillig zei je dus ik geloof echt dat je haar daar geen lol mee doet.

Maar nu is het dus rustig?

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:40

Ja ik heb ook al meerdere halfbroers en zussen voorbij zien komen (v Wallenstein) hier op Bokt die toch ook wel weer op elkaar lijken.

Op het moment hoor ik haar niet meer op een afstand piepend ademen en begint ze gek te doen in de wei. Ze wil gewoon gezellig mee doen met de rest. Als ik mijn oor heel dicht bij haar neusgaten hou dan hoor ik wel wat benauwdheid. Ze heeft vooral moeite met uitademen. Ik vraag me alleen af of dat vorig jaar ook al zo was, maar dat weet ik niet omdat ik toen nog nooit van zo dichtbij geluisterd had. Maar daar kom ik nooit achter.

Waarschijnlijk is ze ook vanwege haar bronchitis aan de huidige eigenaar verkocht, maar is dat toen verzwegen. Wij konden dus opnieuw gaan uitzoeken wat er aan de hand was. Ik ben ook echt bang haar te verliezen en heb ook al 1x echt afscheid genomen. Gelukkig lijkt het iedere keer weer wat beter te gaan. Ik ben dus ook echt heel benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen. Als ik merk dat ze het echt benauwd krijg stap ik meteen weer af. Ik mis onze ritten alleen echt erg. Van 3x in de week naar niets en alleen nog maar stal uitmesten en een borstel er over heen halen is toch ander contact...

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:42

Overigens is ze altijd wel heel erg braaf. Hoe ziek ze ook is en hoeveel stalrust ze krijgt, ze blijft vrolijk. Wordt niet echt drammerig ofzo. Ze heeft vorig jaar een keer een trap gehad van een weidegenootje en moest toen een paar weken stil staan op stal en dan blijft ze wonder boven wonder zo geduldig en lief. Echt een kanjer.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:47

Tjonge jonge echt eng maar ja je bent er wel voor haar en je blijft bij haar das echt goed.
Menig verzorgster stapt op omdat ze niet meer (zoveel) kan rijden.
Het is een prachtbeest en jij een mooi mens denk ik :)

Hier in huis ist weer loos hoor :')
http://www.youtube.com/watch?v=D0F5trptUD8

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:54

Dankjewel Suus :)
Ik blijf er zeker zijn voor haar. Het is echt mijn vriendinnetje geworden en natuurlijk mis ik het rijden, maar ik zou haar nooit zomaar achter laten. Ik maak nu wel eens een klein wandelingetje met haar door het bos aan de hand, dat kan ze ook erg waarderen.

Hahah de kat wordt geplaagd door de hond. Mooie hond zeg!