Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:18

Zeur maar raak Kim, we zitten er allemaal mee.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:48

@Kim: klaag en zeur maar lekker. Ik doe hier ook niet anders. Ben toe aan droog weer, met als het niet tevhelaas, omevraagd is een paar zonnestralen ;-). Baggerling, hahaha, die vind ik leuk!
@Sandrina: heerlijk even een frisse neus halen en een ander daar een plezier mee doen.
@Lore: dat is druk voor je! Hoop dat het niet ernstig is met je zus. Lekker dat je ook al weer een beetje wat met formera hebt kunnen doen.
@tosielove: wat goed dat je alweer even bent gaan wandelen. Hoop dat je je al beter voelt.

Sabrina en Harry
Vanmiddag tussen de buien door naar stal gegaan.
Harry eerst maar weer eens even losgegooid met zijn paddock maatje.
Even lekker gek doen.
Toen halster om en even buiten het erf gaan wandelen.
Alleen maakte ik weer mijn klassieke fout, was even niet consequent..
Daar maakt meneer Harry dan ook gebruik van. Sleurde me mee het gras in om nog een hapje gras te nemen. Nou is het ook wel de kat op het spek binden, of het het paard op het gras. Het pad heeft namelijk aan beide zijde een grasstrook.
Dus ik kon mooi al heet geoefende tijdens de grondwerklessen toepassen.
Alleen niet consequent begonnen, dus dan probeert Harry het een paar keer en het is hem twee keer gelukt, helaas, om toch een hap gras te nemen.
Al met al toch even lekker gelopen, net terug op stal kwam het weer met bakken uit de lucht. Was een nat ritje naar huis op de brommer. Maar zal niet klagen, heb toch even iets met Harry gedaan. Hoop het weekend op wat droger weer!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:07

:(:) Voor alle Haflingermeiden die met het natte weer verveeld zitten!

Lore en Formera
Hier valt het gelukkig allemaal wel mee! Wij hebben echt een superkwalitatieve buitenbak, dus onze bak is wel berijdbaar. Van zodra het niet giet kan ik dus gewoon rijden!
Heb wel een penny-nieuwtje, onze brave bruine ruin is veranderd in een woeste zwarte hengst en niemand kan hem nog pakken behalve ik dus :o Nu de niet penny-versie: onze Theo, brave bruine maar bange ruin had ene blessure en moest op rust, heeft de laatste twee maand weinig gedaan en weinig menselijk contact gehad , maar mijn ouders kunnen hem dus niet meer hanteren. Hij laat zich zowel in de stal als buiten niet meer vangen. Maar wel door mij :)
Onze buitenbak vlak na de dooi enkele weken geleden.
Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:11

Ympi: onze bak ziet er net zo uit. Goed te doen toch? Is de hengst/ruin al wat gekalmeerd?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:21

Onze bak is gewoon perfect momenteel :) Wel fijn he dat ze zo droog blijven!
Bij mij is ons ruintje wel braafjes, maar bij mijn ouders dus niet, we denken dat hij in 't verleden mishandeld is geweest en vandaar nogal eenhandig. Ga hem dit weekend rijden.
Maar dat is dus echt geen wooow prestatie, hij heeft het gewoon voor mij en is dan altijd wel gewoon braaf en lief (bij zus ook), maar bij een ander is het echt een kreng.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:36

Ypmi: komt ineens iets in me op; Misschien moet je moeder (je vader niet :D ) hetzelfde parfum/deo als jij en je zus gaan gebruiken. Dan kalmeert ie daarop. Wie weet helpt het. Of ze moet iets me Lavendel opdoen. Klinkt misschien stom, maar probeer het maar eens.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:43

Haha, wie weet. Maar ik en zus gebruiken helemaal niet hetzelfde parfum en aangezien ik ook niet meer thuis woon en zij wel, ruikt ze dus meer naar mama en papa dan naar mij :)
't is gewoon paardje dat vertrouwen nodig heeft en mama en papa stappen er nu met wantrouwen op af omdat hij zo gek doet. Terwijl ik gewoon doe en hem binnen pak. Ik en zus zijn ook klein en (toch redelijk) fijn, mijn ouders zijn groter en indrukwekkender. En voor mannen heeft hij het sowieso al niet.
Hebben vorige keer toen zus geopereerd was enkele bijrijdsters gehad: eentje die er al af gebokt werd vlak na het opstijgen. Eentje die een uur aan een stuk in rengalop heeft gezeten voor ze hem kon stoppen, ... Eig. geen enkele die hem zomaar kan rijden, maar bij mij en zus lijkt het een beginnerspaardje. Ik rij er dan ook erg graag mee :) en ook ons kleine neefje van 8 mag er alles mee. Gek paard!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:02

Hum duidelijk een paard die maar weinig eigenaars/berijders moetn hebben. Een UUR in rengalop? Brrrr ik moet er niet aan denken.
Misschien moeten je ouders gewoon in de bak gaan staan in het midden en rustig afwachten tot 'hengst'bij hun komt staan; kost even tijd, maar zo win je wel het vertrouwen van't paard. Neem er de tijd voor en je wint heel wat! En ook belangrijk; langzaam bewegen!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:07

Sandrina schreef:
Hum duidelijk een paard die maar weinig eigenaars/berijders moetn hebben. Een UUR in rengalop? Brrrr ik moet er niet aan denken.
Misschien moeten je ouders gewoon in de bak gaan staan in het midden en rustig afwachten tot 'hengst'bij hun komt staan; kost even tijd, maar zo win je wel het vertrouwen van't paard. Neem er de tijd voor en je wint heel wat! En ook belangrijk; langzaam bewegen!

Dat is hun probleem. Ze gaan wel netjes staan wachten tot hij komt maar dan willen ze hem echt vangen dus ze halen uit naar het korte touwtje dat standaard aan zijn halster blijft hangen en hij is weg. Ik neem gewoon rustig dat touwtje vast, maar maak ze dat maar is wijs hoor :n Volwassenen :=

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:38

Ympi: je hebt nog wat opvoeding te doen, zo te zien ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:22

@lore: paarden en kinderen daar begrijpt denk ik niemand wat van. nelleke is bij mij vaak een trut en bij kinderen doet ze echt helemaal niets :+ . snap er zelf ook vaak niks van.
veel succes met opvoeden van....... :D

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:46

marylize & normann:

vandaag heb ik een rondje gewandeld aan de hand met normann, hij was heerlijk ontspannen en rustig :) helaas is de kraan niet meer geweest door dat het zo nat is :(

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:54

Normann: is de bak nu niet gemaakt? jammer joh! Wanneer komen ze dan nu?

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:39

@sandrina: nee want eigenlijk zou gisteren een kraan komen en zouden ze verder aan de bak gaan maar door het weer is de kraan niet meer gekomen omdat het veel te nat is. :( ik zou niet weten wanneer ze nu komen

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:21

Zie hier, onze woeste hengst bedwongen *\o/* :D
Afbeelding
Hij was echt super braaf, echt raar, als ik of zus daarmee rijden, lijkt het echt een braaf beginnerspaardje, maar zet er dus geen vreemde op.
De eerste keer dat ik hem reed drie jaar geleden heb ik ook een half uur aan een stuk rondgegalopeerd :+ Maar nu rijd ik hem echt heel graag!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:11

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:16

We hebben weer even lol gehad in de wei. Heb ze even laten rennen. Daarna lekker op stal en weer de buik vol vreten. Morgen weer een nieuwe dag. Hoop maandag even te kunnen gaan rijden, man en dochter gaan dan het carnavalsgedruis in. Ik hoop genieten van de rust op de groote heide.

@sandrina: sommige bliijven met gebruiksaanwijzing.
@lore: Ziet er goed uit van achteren en je zou idd niet zeggen dat hij zo eenkennig is.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:32

Meld zich ook weer een keer is alweer veeeeels te lang geleden :-)

An en Storm;

We oefenen lekker door. De zadelmaker is inmiddels ook weer eens lang geweest en ook de DA heeft Storm aan korte check onderworpen. Conclusie; zadel is anders opgevuld en de DA vond hem prima in orde. Aan het eind van de maand gaan er weer ijzers onder en kunnen we ons weer voorbereiden op het buitenrijden. Verder geen gekke dingen gebeurd in de afgelopen periode eigenlijk. Zat me net een beetje te vervelen en bedacht me dat ik Storm over 2 maanden alweer 3 jaar heb. Heb even een ITP overzichtje gemaakt van die drie jaar.
[ITP] Mijn beste vriend...

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:58

@an: mooi dat storm in orde is :) leuk topic ook :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:13

@an: Wat gaat de tijd toch snel he! je help me herinneren dat ik nelleke dit jaar alweer 5 jaar heb. in maart geloof ik.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 08:40

Mooi topic An, wat gaat de tijd inderdaad toch snel!

Je bak zal nog niet voor vandaag zijn zeker Marylize? Hier sneeuwt het...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:17

hier gelukkig nog geen sneeuw. dus ga toch proberen vanmiddag gok te wagen of er moet in korte tijd nog wat gaan veranderen.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:19

Ik hoop dat de sneeuw weg blijft Kim! Hier ook ze, heb er genoeg van, ik wil zon en 20 graden :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:21

@lore: ja hier ben ik hem ook echt beu. momenteel hele kleine, hele dunne vlokken. dus zie de bui alweer hangen.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:43

Maxi gaat nie lekker, ze staat nu op de buut als pijnstillers,
En ik zal dit jaar haar moetten laten inslapen.