Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:12

@marylize: zo dat is heftig. beide beterschap.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:32

@sandrina: dankjewel, ja de paarden waren er van door gevlogen, en toen bij een bocht was het paard met ruiter uitgegleden. met mij is het nu wel een eind over, heb geen koorts meer. het was natuurlijk een enorme schrik, maar opzich gaat het nu wel.

@kim: dankjewel.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:55

@Kim: fijn dat je stickers binnen zijn. Nu hopen op beter weer!
@Marylize: Jeetje wat een schrik zeg! Beterschap voor je vriendin en voor jou natuurlijk. Hoe is het met de paarden? Gelukkig gaat het met jou al weer wat beter.

Sabrina en Harry:
Vorige week donderdag en vrijdag Harry even lekker door de bak laten racen.
Zaterdag middag was het weer best aardig, heen gegaan, paarden nog even los gelaten in de bak.
Toen toch de stoute schoenen aan getrokken en sinds weken weer eens gaan rijden.
Had door de verhuizing, het weer, geen passend zadel en mijn griep echt al heel lang niet gereden.
Ik was zelf nog niet topfit, dus besloot een beetje in de bak te gaan stappen.
Harry was super braaf na al die weken!! Wel wat voorwaarts, maar dat was niet erg.
Het waaide best, dan is hij meestal iets voorwaartser.
We zijn zelfs samen met een stalgenootje even een klein stukje op het pad gaan stappen, even de nieuwe omgeving weer eens op een andere manier verkennen.
Fijn om te weten dat Harry veel energie heeft als hij lang heeft stilgestaan, maar geen gekke fratsen uithaalt als je erop stapt.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:00

@sabrina: ja het was idd enorm schrikken. bedankt. met de paarden gaat alles goed tot nu toe. normann was die zelfde zaterdag wel de hele tijd na het ongeval heeel druk, en met het paard van mijn vriendin gaat het ook goed, hij heeft wat wondjes die goed verzorgd worden.

knap trouwens hoe rustig je hafje blijft terwijl hij al zolang heeft stil gestaan!!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:42

@Marylize: fijn om te horen dat iedereen het naar omstandigheden goed maakt.

Ja ik vind het ook knap van Harry!
Zo stout en ondeugend als hij kan zijn met grondwerken, zo lief blijft hij met rijden.
Hij vindt grondwerken niet echt leuk ;-).

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:58

Hoi, ik laat me hier ook weer even zien!

Dat klinkt heftig Marylize, gelukkig is iedereen ondertussen redelijk oké. Ongeluk zit duidelijk echt in een heel klein hoekje!

Wat fijn dat Harry zo braaf was Sabrina! Zeker na zo lang stil staan is dat niet altijd makkelijk!

Lore en Formera
Ook hier winterstop gehad! Maar sinds dit weekend weer aan het werk. Vrijdag lekker gelongeerd als voorbereiding op weer beginnen rijden.
Afbeelding
En zaterdag voor het eerst er terug op, in het zonnetje dan nog wel!
Was echt fijn rijden, Formera was erg stijf dus had geduld nodig maar na 20min. begon ze los te laten en te ontspannen.
Zondag nog eens gereden, was erg winderig en wat regenachtig en het ging dan ook minder goed dan zaterdag. Nu ben ik enorm stijf en heb pijn aan heup en rug :(
Verder is mijn zusje gisteren geopereerd dus de komende tijd moet ik ook wat extra paardenwerk van haar erbij nemen, wordt een drukke periode.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:33

@lore: het was idd best heftig, maar het gaat nu gelukkig met iedereen wat beter. :)

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:25

Hoi iedereen,
Ik meld me hier ook maar eens, na het ongeluk van zaterdag ;) Iedereen bedankt voor de beterschapjes, hopelijk komt het allemaal een eind goed. Gelukkig heb ik heel veel lieve mensen om me heen die me met alles willen helpen.

Ik zal me even voorstellen: ik ben Marinda, 15 jaar oud, en de vriendin van Marylize. Ik heb ook een haflinger, een merrie van 5 jaar oud, waar ik vooral dressuurmatig mee rijdt, maar af en toe ook buiten, zoals zaterdag ;)

Gezellig topic is dit! Ik volg even en probeer af en toe ook even verslagje neer te zetten.

Hier een paar foto's van mijn haf, Jumper,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes :wave:

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:42

Marinda en Marylize: fijn te lezen dat het met jullie EN de paardjes weer goed gaat. Wat kan een mens schrikken als je paard er ineens van door schiet.
Fralla en Sandrina:
Fralla heeft nieuwe pantoffels gekregen dus vandaag heeft ze vrij.
Mijn inschrijving voor de 4-daagse van Epe is ook goed gekomen; ik kon pas een dag te laat betalen. Zat even in de piepzak of het wel door zou gaan voor ons. Gelukkig zijn ze daar niet zo lastig.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:56

@sandrina: jaa zeker, gelukkig dat je nog mee kan doen met fralla :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:44

normann_love schreef:
@sandrina: jaa zeker, gelukkig dat je nog mee kan doen met fralla :)

Ik had heel gauw een alternatief gevonden hoor. 'n Weekje Drenths-Friese Wold ofzo! Is ook helemaal niet verkeerd; heerlijke paden, goed bewegwijzerd, prima kaart aanwezig en doodstil dan, WANT iedereen zit in Epe! :D .

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:03

Daarom hoop ik met de carnaval even over de hei te kunnen gaan. ook daar is het dan stil. iedereen zit in de stad. maar als ik hier naar buiten kijk is het allemaal NATTE sneeuw. en daarna komt de regen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:43

Hier nu ook vies weer. Ik wacht lekker even tot ik boodschappen ga doen. Wil wel brood kopen. Ik heb het niet op gladde wegen. Geen Fralla-dag vandaag voor mij. Morgen weer, maar met zulk weer krijgt ze alleen de paddock te zien }>

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:45

ze melden morgen droog, maar geloof het niet erg hard. als het wel zo is dan ga ik een klein staprondje.
moet morgen toch eerst even vlas halen en dan naar de hei.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:46

marylize & normann:

vandaag een rondje aan de hand met normann gelopen, soms vond hij het spannend, maar voor de rest was hij erg braaf :) waarschijnlijk komt er vrijdag een kraan en kan zaterdag de bak klaar zijn, maar dan moet het weer wel goed blijven.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:26

Kon het vandaag niet laten een rondje aan de hand te lopen met mijn lieve gevaar ;) Dus lekker een rondje gelopen en daarna lekker op de wei gezet. Daar heeft hij zich lekker uit lopen leven. Het was echt een jippiedag voor hem :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:50

Milou, Fralla & Sandrina
Bijrijder Milou belde me, wat te doen met Fralla als de bak vol sneeuw ligt? Ze wilde wel naar buiten, maar niet alleen. Ik ben op de brommer gesprongen en we hebben een heerlijk rondje gemaakt. Ik op fiets ernaast. Fralla dribbelde en stond wat te springen toen een trekker (tot twee maal toe!) voorbij kwam. Verder was ze zo fris als een hoentje. Kortom; ik heb weer iemand blij gemaakt. Was voor mezelf ook goed; frisse neus+ beweging.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:53

@sandrina: huh? heeft het bij jullie gesneeuwd?
@tossielove: jeujj jippiedag :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:58

normann_love schreef:
@sandrina: huh? heeft het bij jullie gesneeuwd?
@tossielove: jeujj jippiedag :)

Sneeuw, hagel alles door elkaar en het bleef lang liggen. Vooral vannacht veel neerslag. Vandaar al die files vandaag. Het werd op den duur wel slush= vies nat :(

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:03

hoi meiden, hier weer een berichtje van mij (zoals ik beloofd had).

hier alles goed,, wel wat druk eerste examens zijn alweer van start gegaan.
dus paardje staat even op een rustig pitje.
wel is ie elke dag wel in beweging, maar loopt laatste tijd ook veel aan de longe om een mooie spier op bouw te krijgen.

ik wordt met de dag trotser op hem, als ik zie wat ik in zo'n korte tijd berijkt heb.
gaan we onze toekomst plannen zeker weten waar maken.

het blijft natuurlijk wel een boef,, de grootste boef van stal zoals iedereen hem zegt.
en Delano maar onschuldig kijken ''IK DOE TOCH HELEMAAL NIKS,, IK BEN SUPER LIEF HOOR''
(gelukkig geloofd ie in zijn eigen sprookjes, whahahahhaha..)
komen er weer verhalen voorbij dat ik denk,, DELANO????? (terwijl het me eigenlijk niks verbaasd).

hoe is het bij jullie??,, ik ben te moe om alle verhalen terug te lezen want jullie gaan zo mega snel.
ik zal ooit wel weer wat van me late horen.

dikke knuf van mij,, en een hoefje van Delano.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:58

@jodie: hier stsaat vanwege de sneeuw ,regen en alle andere rotzooi ook alles op een laag pitje. doe alleen baggerlinger poetsen kroelen ect.
wel fijn dat bij jullie alles goed gaat houden zo.
@sandrina: fijn dat er tenminste weer iemand happy hebt gemaakt.
moet nodig naar zwemvliezen in hoefmodel gaan kijken.
@tossielove: fijn dat het goed ging. kijken of mijn stuiterbal vanmiddag op wandeling wil.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:32

Kinel: zwemvliezen in hoefmodel? Da;s een goed idee voor de intocht van de Eper 4-daagse! Moet als het even kan verkleed!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:36

kniel: wij hebben een binnenbak dus trainen kunnen wij de hele winter door, idiaal.
dus veel aan de longe en als het ff kan erop.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:23

@jodie: zeg maar gewoon kim hoor. :D

kim en nelleke
vanmiddag is het dus weer niks geworden met rijden. tern eerste de bagger overal, waar ik momenteel even geen zin in had en heb. hier begon het tegen half drie weer eens flink te regenen en natte sneeuw. dus maar eerst even tanken en toen naar de wei. nouja wat je nog wei kunt noemen. eerder een baggergat met droge plekken. ben het echt een beetje beu dit weer. sorry voor het zeuren over het weer. -:(-

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:01

@kim: nou ik ben het anders ook goed zat dit weer, eigenlijk zou morgen de kraan komen voor de bak maar denk dat dat eerlijk gezegd niet meer door gaat door dit weer :( -:(-