[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:16

Plientjedres wat grappig, dan zijn Daims en de jouwe exact even oud! Daims wordt vandaag ook 4! Alleen wel heel jammer dat ik dit zo op de kliniek moet gaan vieren.

Madeira leuke foto's :) Ben je nou sinds de laatste foto's weer zo afgevallern of lijkt dat alleen maar zo?

Stravero gefeliciteerd! Leuk zeg!

Freya ben benieuwd naar de foto's! Was gister ookwel heerlijk weer! Ik ben eventjes naar het strand geweest om uit te waaien.Had ik wel ff nodig. Ik ga even kijken of ik meega met de meeting. Zou wel gezellig zijn, maar moet echt mn portemonnee in de gaten houden na dit geintje van Daims...

Themba wat sneu voor het veulen zeg! Niet fijn, zo jong en dan al een operatie :(:)

Hinke, kun je de staart niet in een emmer laten weken in de biotex? Dit hielp bij Daims toen erg goed :) Gewoon 10 minuutjes ofzo.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:26

DANKJEWEL ALLEMAAL :+:

Het houd in dat ik een heel jaar in het zonnetje word gezet door de Gemeente Aalburg, en natuurlijk word hierdoor mijn allerknapste STRAVERO / BOB nog beroemder in ons plaatsje :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:52

silfie35 schreef:
@ peelie: mooi zo!

Ik zit met best wel een dilemma! Ik wist eigenlijk nooit zo goed, wat ik wilde worden, maar ik dacht dat ik iets op het kantoor wel leuk vond! nou niet dus! Een beroepentest gedaan, en daar kwam uit toerisme en sociaal... Ik wilde altijd al heel graag steward worden, op een vliegtuig! Als ik al naar die filmpjes kijk, lijkt het me echt zo'n fantastisch beroep, ik krijg er dan al helemaal zin in! Maar ja, dan komt de realiteit weer naar boven, want met een rolstoel word het toch wel heel erg lastig.... Nu zat ik te denken aan grondsteward, toch wat minder leuk als in de lucht, maar dat lijkt me ook echt geweldig! Maar of dat dan wel kan? wat me echt enorm trekt aan dat beroep, is de drukte. je probeert de klanten zo goed mogelijk te helpen, en ze het zo goed mogelijk naar hun zin te maken! dat vind ik echt een uitdaging, ook met wat ik nu als bijbaantje heb (cassier). Ik denk dat ik zo'n bedrijf gewoon ga bellen, en vragen wat er allemaal voor mogelijkheden zijn.....

Nou je plannen klinken inderdaad goed zeg.
En als je in een rolstoel zit krijgen bedrijven vaak een subsidie als ze je aannemen dus wie weet kun je dat gebruiken als kruiwagen.
Succes

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:54

Vandaag in Sommeldijk een onderlinge wedstrijd gejureerd en toevallig ooki een paar haflingers in de ring gehad.
Wat zijn die beesten toch enorm verschillend zeg.
Maar wel leuk
Verder was er een kraampje met AloeVera producten (voor mens en dier)
Dus een zonnebrand creme gekocht voor Wervelwind.
Wist dat Aloe Vera veel kon maar dat je er zoveel mee kon wist ik niet.
Dus als jullie een probleem hebben denk dan eens aan Aloe vera producten

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:01

@ Flurk: Zonnebrand koop ik altijd gewoon bij de Kruidvat hihi :D Maar smeer jij het ook op z'n neus of heeft jou paardje geen wit neusje?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:39

Hinke schreef:
Citaat:
Mijn les ging heel goed ja, en hij Wenner werkt graag in de bak voor je.. Boy deed dat niet dat was altijd een strijd.. Boy had een uitgebreide handleiding, in het Chinees ofzo geschreven..

Dus je gaat nu wat meer dressuur rijden ipv buitenritten? Ik heb ooit eens op een fjord gereden en die wilde perse niet in de bak rijden ;) Daar waren alleen buitenritten mee gemaakt nl :P

@stravero: gefeliciteerd. Wat houdt het precies in dat je nu sportvrouw bent?

Heb de staart toch neit afgeknipt :D Tenminste, ik heb alleen 10 cm afgeknipt. Als ik hem zover had willen afknippen dat ik alle viezigheid er uit knip had ik vanaf de wortel moeten knippen, tot het spronggewricht was nog niet eens hoog genoeg geweest := Ik ga morgen maar eens aan het wassen en dan hoop ik dat ze haar staart nu wat hoger gaat houden nu hij wat lichter is :D Vies beest!

Driehoek zeep doet echt wonderen *D !!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:42

Ik smeer het bij remy ook op dr neus :j !
Vorrig jaar is ze super verbrand, dat wil ik nu echt voorkomen ..
Net zoals dat ze weer zo dik word := ..

Mevrouw stond vorrig jaar op het grootte land bij de kudde, daar gaat ze dit jaar niet meer heen, ze staat nu met 2/3 andere paarden op een kleiner landje.. Heeft ze toch haar beweging en wat te knabbelen maar word ze niet zo dik :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:46

als het al verbrand is smeer ik calendula zalf!
zo even lekker buiten rijden met mijn beestje! heerlijk weer :D
ga lekker op mijn nieuwe zadel zal dan ook gelijk even foto's maken :D

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:49

Doe ik ook idd :j !!

Ik ga strax ook lekker rijden :D ! en dan kan nichtje leuk foto's maken

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:53

veulentje is vannacht geopereerd! ben erg benieuwd! zonder operatie zou hij 3% kans hebben en met 80% nog een flink door duimen allemaal

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:59

zo ik ben weer ontwaakt
na een gezellige avond met kevin :p

paulien ik zij tog al dat jullie perfect zijn :p
en oke is goed hoor als je dan volgend jaar mee doet is niet anders
en ik weet niet hoelaat we je presies ophalen vrijdag
me abbonement is een beetje hard gegaan vandaar dat ik niks terug stuurde sorry

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:23

jennifer93 schreef:
@peelie.. ik zou zen staart niet afknippen.. een haf bij mij in de buurt heeft dat ook en t ziet er echt niet uit..

@silfie.. jou pony in en tweespan? met een tinker zeker en rara.. hoe weet ze dat toch xD

Ik ga de staart niet afknippen, dat was hinke die dat wou doen ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:26

Freya schreef:
@ Peelie, gaaf een nieuw aqaurium, wij hebben er vanmiddag net eentje weg gedaan naar het grofvuil , ik zou geen goudvissen bij guppy's doen, tenzij je van de guppy's af wilt.
Vanmiddag hebben wij onze tuin opgeruimd, eerst rondje grofvuil , toen tuin opnieuw ingedeeld, me tuin lijk nu veel groter.
En net terug van hondjes laten zwemmen, moest zelf ook het water in, anders durfde ze niet. hahahaha zal morgen de foto's er van plaatsen.

Nee i know, gaan we dus ook niet doen. We gaan neon tetra's er bij doen als het aquariun eenmaal is bezonken, en de guppies of course

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:30

Gefeliciteerd met de 2 vier jaar geworden paardjes!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:45

Jaa vanaf hier ook gefeliciteerd met jullie haffies!

Hoe gaat het met Daimy? of heb ik er straal overheen gelezen :o

Ik ga wel wat meer dressuur rijden ja, en ik ben zelfs aan het overwegen of ik wanneer we daar aan toe zijn wat gaan starten. Buitenrijden ga ik uiteraard ook nog doen, heerlijk is dat en lekker voor de ontspanning! Alleen met dit weer is het hier zo druk dat ik nog niet zo goed durf.. Het gaat wel erg goed buiten, maar niet te hard van stapel lopen :+

Wie longeert hier met dubbele longe? Ik heb er 1 gekocht omdat hij op 1 lijn erg hangt op het bit, en op stal longeert iedereen met een dubbele longe, dus die gaan het mij aanleren.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:51

Goedemiddag allemaal! Ik kom ook weer even aanwaaien.
Ik heb alles bijgelezen, maar lees nog geen wonderbaarlijk herstel van Daimy helaas... ik blijf duimen! Persoonlijk word ik er altijd wel rustiger van als ik weet dat mijn paard bij professionals is, dan gebeurt alles wat er maar kan en moet gebeuren. Ik hoop echt het allerbeste voor jullie beide.

Leuk een aquarium! Die wilde ik ook altijd. Nu heb ik toevallig een terrarium, ik heb vorig jaar een kameleon geadopteerd van vrienden die naar Afrika gingen.

Vrijdag heb ik Amber opgehaald bij Wirbelstein vandaan. Ik wist helemaal niet dat die hengst zo populair was, maar ik lees steeds meer berichten over (verwachte) veulens van deze man. Nou ja, leuk vergelijkingsmateriaal al die halfbroertjes en zusjes :)
Amber was helemaal goor, dus nadat ze even in de wei had rondgehuppeld en ik de koffie op had heb ik haar lekker gewassen met het mooie weer. Ze ziet er weer super uit!

@Hinke; het klopt wel dat IJslandereigenaren behoorlijk rasvast zijn; "If it's not an Icelandic, it's just a horse"... Ik heb al meerdere malen het verwijt gehad waarom ik 'die Haflinger' toch niet verkocht en nog een IJslander erbij kocht. Nou jaaaaa zeg! Amber is mijn eerste eigen paard, ik ken haar vanaf haar geboorte en heb haar inmiddels al 5 jaar. Die doe je toch niet zomaar weg! Gelukkig denkt niet iedereen zo hoor, het zijn vooral de wedstrijdgeorienteerde mensen die er zo over denken. Of mensen die Amber niet kennen.

Trouwens, gaat iemand van jullie ook mee met de trektocht van het KVTH?

En ik las iets over op naam zetten zonder lid te worden van het stamboek, ik meende dat dat niet mogelijk was?!

*edit* Ams loopt ook aan de dubbellonge.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:20

Muppetmayo, ik ben inderdaad afgevallen. Al 34,5 kilo :D
Hoe is het met je paardje?

Naomi, ik ga die dag ook op ponykamp enzo, gaat niet lukken. Maar volgend jaar gaat Madeir er zeker heen :D ZE KAN HET :+:

jennifer93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:29

@peelie o *gnagna* sorry xD

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:07

Kwaliteid is bagger :(:), maar het geeft een idee... :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:12

Zo Peelie dat is wel lastig te zien met die kwaliteit zeg!

Madeira echt knap dat je al zoveel bent afgevallen. Ik blijf het ook iedere keer weer op foto's zien :)

Met Daimy gaat het super de goeie kant op :) Zijn koorts is al veel lager, hij hoest minder, hij wordt al lekker stout. De medicatie slaat dus erg goed aan :)
Als het op deze manier doorgaat mag hij zelfs dinsdag weer naar huis :D
Ben dus al een stuk blijer hihi.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:14

Mijn guppen zitten trouwens in de aqua nu, ze weten niet wat hun overkomen is :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:14

muppetmayo schreef:
Zo Peelie dat is wel lastig te zien met die kwaliteit zeg!

Madeira echt knap dat je al zoveel bent afgevallen. Ik blijf het ook iedere keer weer op foto's zien :)

Met Daimy gaat het super de goeie kant op :) Zijn koorts is al veel lager, hij hoest minder, hij wordt al lekker stout. De medicatie slaat dus erg goed aan :)
Als het op deze manier doorgaat mag hij zelfs dinsdag weer naar huis :D
Ben dus al een stuk blijer hihi.

heey wat goed!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:20

Mooi dat het beter gaat met Daimy!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:24

Themba weet jij toevallig ook in welke kliniek dat veulen stond?

Was echt een zielig veulentje op de kliniek toen ik binnen kwam. Wat hij had weet ik niet, hij had wel al infuus enzo, en ze waren vanalles aan het inspuiten bij hem.

Peelie die guppies zijn spontaan verwaald zeker in het grote aquarium hihi.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:33

Ik duim voor je Themba!!! Ieder paard heeft kans op een gezond leven :(:)