Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Nog maar een paar jaar geleden werden haflingers vooral gefokt om naar de slacht te brengen. Veulentjes brachten echt geen cent meer op....
Maar 10K voor een jonge haflinger die een leuk voetje kan lopen, dat is imo toch echt een fantasieprijs.
Voor 5K kun je hele nette bereden dieren kopen.
maessie schreef:Dat van naar de slacht heb ik niet zo ervaren, maar dat zal ook aan de kwaliteit van de veulens liggen. Wij zijn er nog nooit mee blijven zitten, verkocht ze zelfs wel al voor de geboorte.
@Robbie maar die is ook wel weer uitzonderlijk kwa stokmaat. Niet perse wenselijk vanuit mijn fokkersoogpunt.
Westhof schreef:Ik wist ook wel dat de prijzen (flink) zijn gestegen, maar ik schrik hier toch wel van
Groot verschil met jaren geleden inderdaad. Ik kocht in 2014 mijn toen 11-jarige ruin voor €1.950, inclusief spullen (zadel, hoofdstel, dekens etc.). Nu bijna 9 jaar later nog steeds een gouden pony aan, letterlijk en figuurlijk. Onbeleerd 4k-6,5k vind ik ook echt absurd. Maar ja, iets met vraag en aanbod.
Zou nu sowieso niet snel meer een Haflinger kopen, maar dat terzijde. Die van mij is neigt meer naar het oude type, ik heb niks met die iele beesten van tegenwoordig.
[ [url=m/TbMhAO.jpg]Afbeelding[/url] ]
TurboDi schreef:De vraag is alleen of 152+ wenselijk is, mede voor het behoud van de kwaliteit
maessie schreef:TurboDi schreef:De vraag is alleen of 152+ wenselijk is, mede voor het behoud van de kwaliteit
Dit inderdaad, komt fundament en type meestal niet ten goede.
Pssm is inderdaad ook wel een dingetje tegenwoordig. Ook nog niet elke hengstenhouder test er al op, dat mocht van mij best verplicht worden vanuit de stamboeken.
Dat is meer een tussentype Turbodi. Wel fijn om te zien dat die mooi op gewicht zit, zie ook vaak als zwaarder type aangeduide dieren die helaas gewoon veel te dik zijn.
J30d schreef:Maar jullie zeggen dat 10k voor een grote gezonde allrounder tussen de 3-10 jaar heel normaal is?
J30d schreef:Ja ik zie ook haflingers zijn vaak dezelfde week al weg (ook die van 10-15k) ik spaar voor de zekerheid nog maar even door…
pillow schreef:J30d schreef:Maar jullie zeggen dat 10k voor een grote gezonde allrounder tussen de 3-10 jaar heel normaal is?
Nee dat vind ik niet normaal. Boven de 7k zou ik nooit gaan. Zeker niet voor 1 die alleen maar recreatief gebruikt gaat worden.
K_nolan schreef:J30d schreef:Ja ik zie ook haflingers zijn vaak dezelfde week al weg (ook die van 10-15k) ik spaar voor de zekerheid nog maar even door…
Ik zie er 2 op marktplaats staan waarvan ik weet dat die goed gefokt zijn, in orde zijn en pssm vrij. Waarom ga je daar dan niet kijken? Er staan een aantal leuke haflingers op onder de 4 jaar (je wou een jonkie toch?)
K_nolan schreef:J30d schreef:Ja ik zie ook haflingers zijn vaak dezelfde week al weg (ook die van 10-15k) ik spaar voor de zekerheid nog maar even door…
Ik zie er 2 op marktplaats staan waarvan ik weet dat die goed gefokt zijn, in orde zijn en pssm vrij. Waarom ga je daar dan niet kijken? Er staan een aantal leuke haflingers op onder de 4 jaar (je wou een jonkie toch?)