Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Maartje1990 schreef:voor €1200 had ik een haflinger met goed papier die tot M2 gereden was. Dus deze prijs voor dit paardje is van de zotte!
Qua maat zou je er zeker wel op moeten passen, ik ben groter dan jij maar paste makkelijk op mijn pony van 1.48! Als jij denkt dat dit het paard is dat jij wil dan zou ik hem lekker laten keuren en als ie goedgekeurd is ophalen en meenemen. De dierenarts zal je met keuren beter kunnen vertellen of het paard gezond is e.d. dan dat bokt kan vanaf een foto. De prijs is voor een gezond en braaf paard best redelijk. En of ie gezond is zal je de dierenarts moeten vragen, want vanaf een foto kan iedereen daar alleen maar over speculeren maar valt er weinig met zekerheid te zeggen. En over de kosten van de keuring, niks geks aan dat de eigenaar wilt dat jij die ook bij afkeuring betaald. Bij de gemiddelde advertentie staat van te voren al vermeld keuren op kosten kope, dus snap niet dat iedereen daar zo over valt
Cowgirl schreef:piezze schreef:Het opknappen van een verwaarloost paardje loopt soms best in de papierenn
Reken even ruim
Basisentingen tel 100 euro
Smid moet misschien 2x komen om de stand te corrigeren tel 50 - 75 euro.
Wormenkuur tel 20 euro
Extra voer tel tussen de 100 en de ??
Dit naast de kosten die je toch al zou moeten maken voor onderhoud paard en nieuwe tuigage en afgezien van gebreken/kwalen die er mogelijk zijn door stelselmatig niet ontwormen of slecht hoefonderhoud. Zou ik zeggen. Zoek een paard en verkoper waar je vertrouwen in hebt. Mocht je gewoon verliefd zijn geworden op deze en je toch een bod uit willen brengen zou ik met de info die de verkoper heeft gegeven zeggen eindbod 800 euro zonder spullen erbij. Dat hij zegt 1000 euro aan de handelaar is niet voor niets. Hij moet er blijkbaar snel vanaf en een handelaar geeft never de nooit 1000 euro. Dus 800 is wel een mooie prijs want het is wel een aansprekend diertje al is hij papierloos. En echt wel laten keuren dan.
Verwaarloosd vind ik dit paard niet.
Het is een jonge haflinger in de groei die teveel arbeid verricht.
Hoeven zien er echt niet dramatisch uit. Bij Arabesk in de vriezen daar liggen dramatische hoeven. Been stand is wat scheef of niet want het is maar een foto. Mijn haf staat wel eens met zijn hele been naar binnen gedraaid. Als je op dat moment een foto neemt roept iedereen dat hij rijp is voor de slager. Hij staat sowieso al wat bodem nauw. En welk paard staat er exact correct op de benen...geen eentje denk ik. De internationale eventing pony bij mij op stal heeft een hanetred.
![]()
En een beenstand kan je op deze leeftijd niet meer corrigeren dus word het een gewone bekapping waarbij teveel materiaal weggehaald zal worden.
Ik zie de kosten van de smid/wormenkuur en enting niet als extra kostenpost.
Dat zijn dingen die zowieso al moeten en of je dat nu doet of over 3 maanden dat maakt dan ook niks meer uit. Het zal voor mij geen reden zijn het paard te laten staan of 300 euro van de prijs af willen hebben. En voer moet je toch wel kopen dus of ik dan een zak brokken haal of een zak Priores om hem wat dikker te krijgen..tja daar doe ik persoonlijk niet moeilijk over en het gras groeit gretig op dit moment.
Het word een ander verhaal wanneer de DA straks bij de keuring erachter komt dat het paard enorme rugpijn heeft, op 3 benen gaat bij de buigproef of uit mestonderzoek blijkt dat hij stijf van de wormen staat.
Want een mestonderzoek zou ik wel als extra willen naast het klinische onderzoek.
Ts zou nog een tegenbod kunnen doen van 1150 of iemand mee nemen die zeer goed kan onderhandelen.

leuk dat je 'em waarschijnlijk gaat kopen. Ben benieuwd hoe hij dan opknapt!
Thesserd schreef:Leuk TS! Ik vind z'n hoofd vanaf de zijkant gezien niet heel Haflinger typisch, maar dat is ook het enige. Een smal en misschien wel sportieve Haflinger lijkt hetleuk dat je 'em waarschijnlijk gaat kopen. Ben benieuwd hoe hij dan opknapt!