Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:53

@janderegela: Je hebt misschien wel gelijk dat deze pony qua postuur niet bij ts zou passen, als zij meent een 17,5-18 inch zadel nodig te hebben.Maar dat is zonder duidelijke foto,s niet te beoordelen.Het lijkt mij een leuke pony,maar het feit dat ze hier moet vragen of hij goed genoeg is geeft aan dat zij zelf twijfels heeft. En het gaat toch om de magische klik,dan word je gewoon verliefd en niets doet er meer toe. Althans,bij mij werkt dat zo. Kun je je nog wel vergissen hoor!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:55

@janderegela: Je hebt misschien wel gelijk dat deze pony qua postuur niet bij ts zou passen, als zij meent een 17,5-18 inch zadel nodig te hebben.Maar dat is zonder duidelijke foto,s niet te beoordelen.Het lijkt mij een leuke pony,maar het feit dat ze hier moet vragen of hij goed genoeg is geeft aan dat zij zelf twijfels heeft. En het gaat toch om de magische klik,dan word je gewoon verliefd en niets doet er meer toe. Althans,bij mij werkt dat zo. Kun je je nog wel vergissen hoor! En geen papieren is natuurlijk niet belangrijk want zo te zien is het een ruin.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:02

Maartje1990 schreef:
voor €1200 had ik een haflinger met goed papier die tot M2 gereden was. Dus deze prijs voor dit paardje is van de zotte!

Had je blijkbaar mazzel want normaal zijn deze wel het dubbele.
Paarden zijn waard wat de gek ervoor geeft.

Weer een hoop negatieve reacties weer.
Als ts het paard had gekocht zonder dit te melden en een topic had geopend met de titel 'opknapper gekocht' en zonder een prijs te noemen had iedereen het helemaal geweldig gevonden.

En dat er over het postuur van ts gevallen word snap ik al helemaal niet.
Er zijn mensen met meer postuur waarvan ik wel eens afvraag of ze uberhaubt op een paard moeten gaan zitten.
haflingers zijn ook leuke paarden voor de wagen trouwens :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:00

Denk dat het postuur en lengte prima moet passen. Heb veel kleinere paarden gereden en dat ging prima:)!

Afbeelding

anjali

Re: Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:18

Op dit paard sta je mooi. Je hebt zeker geen foto van jou op de Haflinger waar je in geinteresseerd bent? Maar hoe dan ook,het blijft je eigen keuze,wat heel Bokt ook zou zeggen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:20

Ik ben 1.65 iets groter dus en maat 38 past prima op mijn beide hafs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:28

anjali schreef:
Op dit paard sta je mooi. Je hebt zeker geen foto van jou op de Haflinger waar je in geinteresseerd bent? Maar hoe dan ook,het blijft je eigen keuze,wat heel Bokt ook zou zeggen.

Deze is 1.57 :o en de haf is 1.50 gok ik zo. Maar geen foto van! :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:39

Moet makkelijk passen mijn kleinste haf is 1.45

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:54

Ik met mijn maatje meer en 1.76m, pas ook met gemak op mijn Haf van 1.49m.
Dus ts kan met gemak op de haf, zodra die wat meer kilo's en spieren heeft.
Een haflinger kan uiteraard wel meer dragen, dan een new forrest van dezelfde grote.

Afbeelding

Afbeelding

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:06

Wanneer hij meer eten krijgt en wat meer spieren heeft heb je een compleet ander paard, een leuk koppie zit er al op. :j Qua maat zou je er zeker wel op moeten passen, ik ben groter dan jij maar paste makkelijk op mijn pony van 1.48! Als jij denkt dat dit het paard is dat jij wil dan zou ik hem lekker laten keuren en als ie goedgekeurd is ophalen en meenemen. De dierenarts zal je met keuren beter kunnen vertellen of het paard gezond is e.d. dan dat bokt kan vanaf een foto. De prijs is voor een gezond en braaf paard best redelijk. En of ie gezond is zal je de dierenarts moeten vragen, want vanaf een foto kan iedereen daar alleen maar over speculeren maar valt er weinig met zekerheid te zeggen. En over de kosten van de keuring, niks geks aan dat de eigenaar wilt dat jij die ook bij afkeuring betaald. Bij de gemiddelde advertentie staat van te voren al vermeld keuren op kosten kope, dus snap niet dat iedereen daar zo over valt :o

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:09

Of je op een paard past heeft niet alleen te maken met je eigen lengte maar ook met de bouw van het paard en of er een zadel op past wat ook jou past. Zomaar roepen dat het dus wel passen kan simpelweg niet.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:45

Uit de post op de vorige pagina kun je dus opmaken dat de pony 4 dagen in de week 1 tot 2 uur loopt, soms drie uur. Het kan dus voorkomen dat ie wel 9 uur in de week loopt en dat vind ik errug veel voor een 4-jarige.

Verder is deze haf best tenger voor een haflinger. Dat is niet te vergelijken met een haf als die van Myk en Shant, want dat is een echte tank. Ik zou dus eerst even foto's maken van het zadel dat er nu op ligt, van hoe jij, ts, daar op zit, dat je niet teveel op de lepel zit want dan krijg je ongetwijfeld problemen, en kijk tenslotte of een groter zadel zou passen op deze rug. Zoek even uit hoe je kan voelen waar een zadel mag eindigen en kijk hoe dit zadel ligt tov daarvan (wel goed kijken dat het zadel niet te ver naar voren ligt!). Als het zadel dat er nu op ligt al kantje-boord is (en volgens mij is dat het ook), kun je er absoluut geen langer zadel op leggen. Ook met kortere kussens is dat riskant, omdat dan nog teveel gewicht van de ruiter op de achterkant komt.

Kortgezegd, denk niet te makkelijk over dat het wel zal passen, je zult niet de eerste zijn die zo'n fout maakt.

Pas als je zeker weet dat je op specifiek deze pony past (en dus niet een andere pony van deze lengte!), kun je goed beslissen over of je hem wil of niet.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:43

Cowgirl schreef:
piezze schreef:
Het opknappen van een verwaarloost paardje loopt soms best in de papierenn

Reken even ruim
Basisentingen tel 100 euro
Smid moet misschien 2x komen om de stand te corrigeren tel 50 - 75 euro.
Wormenkuur tel 20 euro
Extra voer tel tussen de 100 en de ??
Dit naast de kosten die je toch al zou moeten maken voor onderhoud paard en nieuwe tuigage en afgezien van gebreken/kwalen die er mogelijk zijn door stelselmatig niet ontwormen of slecht hoefonderhoud. Zou ik zeggen. Zoek een paard en verkoper waar je vertrouwen in hebt. Mocht je gewoon verliefd zijn geworden op deze en je toch een bod uit willen brengen zou ik met de info die de verkoper heeft gegeven zeggen eindbod 800 euro zonder spullen erbij. Dat hij zegt 1000 euro aan de handelaar is niet voor niets. Hij moet er blijkbaar snel vanaf en een handelaar geeft never de nooit 1000 euro. Dus 800 is wel een mooie prijs want het is wel een aansprekend diertje al is hij papierloos. En echt wel laten keuren dan.

Verwaarloosd vind ik dit paard niet.
Het is een jonge haflinger in de groei die teveel arbeid verricht.
Hoeven zien er echt niet dramatisch uit. Bij Arabesk in de vriezen daar liggen dramatische hoeven :D . Been stand is wat scheef of niet want het is maar een foto. Mijn haf staat wel eens met zijn hele been naar binnen gedraaid. Als je op dat moment een foto neemt roept iedereen dat hij rijp is voor de slager. Hij staat sowieso al wat bodem nauw. En welk paard staat er exact correct op de benen...geen eentje denk ik. De internationale eventing pony bij mij op stal heeft een hanetred. :Y)
En een beenstand kan je op deze leeftijd niet meer corrigeren dus word het een gewone bekapping waarbij teveel materiaal weggehaald zal worden.

Ik zie de kosten van de smid/wormenkuur en enting niet als extra kostenpost.
Dat zijn dingen die zowieso al moeten en of je dat nu doet of over 3 maanden dat maakt dan ook niks meer uit. Het zal voor mij geen reden zijn het paard te laten staan of 300 euro van de prijs af willen hebben. En voer moet je toch wel kopen dus of ik dan een zak brokken haal of een zak Priores om hem wat dikker te krijgen..tja daar doe ik persoonlijk niet moeilijk over en het gras groeit gretig op dit moment.
Het word een ander verhaal wanneer de DA straks bij de keuring erachter komt dat het paard enorme rugpijn heeft, op 3 benen gaat bij de buigproef of uit mestonderzoek blijkt dat hij stijf van de wormen staat.
Want een mestonderzoek zou ik wel als extra willen naast het klinische onderzoek.

Ts zou nog een tegenbod kunnen doen van 1150 of iemand mee nemen die zeer goed kan onderhandelen. :P

Eindelijk iemand die niet zo zwart kijkt. Iedereen zit maar te gissen en er spannende verhalen van te maken.
Pony ziet er niet heel slecht uit en vind de prijs normaal. Ga voor dat geld maar gereden pony zoeken van die leeftijd. Laat hem keuren en je weet wat.
En als je teveel twijfelt, dan gewoon niet doen en verder kijken.
Voor dit geld moet je ook niet de wereld verwachten, dan moet je meer uitgeven.

Succes met je keuze

Edit: als jij gene van foto's bent zou ik sowieso voor groter paard/pony kijken

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:02

Wat een leukerd zeg!
Ik vind het wel echt een haflinger.
Hij is wel mager. Maar daar kun je wat aan doen.

Ik zie echt geen problemen.
Je weet nooit hoe een paard precies is als je het paard niet kent. Het is altijd een Risico. Als jij hem leuk vind en je hebt een klik dan is het goed lijkt mij.

Ik heb ook een haflinger. 1x savonds in wezen kijken en gereden. En gekocht . Voor mij was dat genoeg het voelde goed. En ik wil d'r niet meer kwijt. Ze is overigens 1.36 dus best klein voor een haflinger. Ben zelf 1.67.

Soms moet je gewoon niet teveel denken dan zie je overal spoken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:07

Toevallig vandaag 2 foto's gekregen die tevens recent zijn. (Vanmiddag) hij is braaf onder het zadel en braaf. Ik heb besloten, nadat velen mij gerust hebben gesteld over de papierzaken, de pony te laten keuren en direct mee te nemen mits goed gekeurd. Hopelijk kan ik hem dan gaan oplappen tot een gezond en bespierd dier!

Het zadel laat ik terplekke bekijken! Maar mij zadelmaker zei dat dit geen probleem mocht worden met een wow-zadel ( 17 inch kussend 18 inch zit) :)

Afbeelding

Afbeelding

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:17

Leuk TS! Ik vind z'n hoofd vanaf de zijkant gezien niet heel Haflinger typisch, maar dat is ook het enige. Een smal en misschien wel sportieve Haflinger lijkt het :) leuk dat je 'em waarschijnlijk gaat kopen. Ben benieuwd hoe hij dan opknapt!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:20

Super leuke update ! Hou je ons nog een beetje op de hoogte ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:26

Thesserd schreef:
Leuk TS! Ik vind z'n hoofd vanaf de zijkant gezien niet heel Haflinger typisch, maar dat is ook het enige. Een smal en misschien wel sportieve Haflinger lijkt het :) leuk dat je 'em waarschijnlijk gaat kopen. Ben benieuwd hoe hij dan opknapt!

Ja dat hoofdje.. Dat weet ik ook niet precies, maar dat maakt m niet minder leuk! Hihi, ik denk dat hij gewoon overal wat spekjes mist! Haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:26

LadyKim schreef:
Super leuke update ! Hou je ons nog een beetje op de hoogte ? :)

Morgen weet ik weer meer! En hoe de medewerking vanuit de eigenaar gaat. Hopelijk iets soepeler.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:29

wat leuk! duimen dat hij wordt goedgekeurd!

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:25

Laat hem keuren door een dierenarts die je zelf hebt uitgezocht en niet door de dierenarts van de handelaar. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:46

Easy_Rider schreef:
Laat hem keuren door een dierenarts die je zelf hebt uitgezocht en niet door de dierenarts van de handelaar. :)*

Uiteraard!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:47

Tiahastrona schreef:
Iedereen zit maar te gissen en er spannende verhalen van te maken.
Onzin!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:54

ik ben benieuwd hoe dit af zal lopen! Hopelijk wordt hij goedgekeurd en ik vind Hey ook erg verstandig dat je laat keuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:46

Oei oei! Alles neemt een grote wending. Dit paardje is niet raszuiver. ( voor mij doet dit er echter wel toe, waarom? Geen idee. Maar als ik een haflinger zoek wil ik een haflinger. En al helemaal als daarmee geadverteerd wordt. ) Mijn dierenarts zegt ook dat de papieren anders op orde zouden zijn. Tevens kan er nergens een basisenting gevonden worden. En mogelijk is deze koop dan toch niet voor mij geschikt. Hier en daar krijg ik aanbod voor andere haflingers waar alles aan klopt en wat mij een meer safe gevoel geeft. Dit wordt mijn eerste eigen paard en wil graag safe starten. In ieder geval super bedankt voor al het meedenken en hopelijk vind ik mijn topper spoedig! :)