Haflinger eigenaren 35+

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mkr_78

Re: Haflinger eigenaren 35+

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:04

Ik ben bijna 36 met een haflinger van 15 jaar. Ze is niet heel groot, ongeveer 1.45, maar wel van het ouderwetse type. Ik ben zelf niet heel erg lang of zwaar, dus past prima. Ik moet zeggen dat ik ook weinig commentaar krijg hoor. Misschien eens 1 keer, van een klein meisje, die het toch maar raar vond dat iemand die net zo oud was als mama op zo'n pony ging zitten. En een klein meisje wat toch wel vond dat er slecht voor mijn pony gezorgd werd, want ze zag mijn kindje nooit mee om voor haar eigen paard te zorgen. Dat dat kwam doordat ik geen kindje had en altijd zelf voor mn pony zorgde, vond ze toch maar een beetje vreemd.

Ik weet natuurlijk niet wat er achter mn rug om nog allemaal verteld wordt, maar ik heb zelf niet het idee dat mensen het raar vinden ofzo.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:49

Ik heb nog nooit opmerkingen gehad over dat ik niet op Naat zou passen. Ik ben 1.70m en Naat is 1.45m en van het moderne type. Natuurlijk zou het mooier staan als ze 10cm groter was geweest, maar ik heb in de dressuurring eigenlijk alleen maar complimenten gehad.
Iedereen nog bedankt voor het meeleven. Ik heb Naat eergisteren weer voor het eerst aan de lijn gehad en het ging super. Geen vluchtgedrag en ze sloeg niet meer met haar hoofd. Nou nog de zadelmaker afwachten en dan kan ik er over anderhalve week weer op. Kan haast niet wachten :)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:38

Fijn dat het zo goed gaat.
Volgens mij moet het ook niet uitmaken wat je bij je hebt al is het een ezel als jij je hobby daar leuk mee kunt beleven is het toch goed. Wie is een ander om ervan wat van te vinden.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:08

wouke schreef:
Volgens mij moet het ook niet uitmaken wat je bij je hebt al is het een ezel als jij je hobby daar leuk mee kunt beleven is het toch goed. Wie is een ander om ervan wat van te vinden.

Amen...

Toen ik Nico zijn komst aankondigde... waren er ook reacties... " een haflinger???" ja een pony ja.. haha

en een lol dat ik er mee heb... :-)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:11

wouke schreef:
Naapienaap schreef:
wouke schreef:

Amen...

Toen ik Nico zijn komst aankondigde... waren er ook reacties... " een haflinger???" ja een pony ja.. haha

en een lol dat ik er mee heb... :-)

Wat ze missen in hoogte maken ze goed in karakter :D

Anouk1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:07

Hallo 35+ ers met een haf!

Vorige week een berichtje hier geplaatst over mijn twijfels wat betreft mijn lengte en het rijden op een hafje. Jullie berichtjes hebben mij zeker geholpen _/-\o_ en overtuigd dat het echt zo gek nog niet is...

Dit weekend heb ik een prachtige plek gevonden (24/7 weidegang, paddock met 2 grote schuilstallen, nog 3 andere paardjes en direct aan heide en bos) en ga nu gericht op zoek. Ik heb ook een adv op bokt gezet, wel de opties ruim gehouden, maar mijn voorkeur is wel een (grote) Haflinger. Ik wil echt puur recreatief rijden en zoek een verkeersmak, 'bomproof' beestje waar ook een onzekere ruiter op zou kunnen rijden (er zal soms iemand van 12-13 jaar op rijden). Mochten jullie wat weten, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Het is de bedoeling dat hij/zij lang bij mij blijft en een fijn leven tegemoet gaat met lekkere buitenritten en veel liefde!

Verder blijf ik natuurlijk gezellig dit topic volgen en wie weet kan ik er binnenkort een mooie foto op plaatsen! :D

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:24

Anouk1969 schreef:
Hallo 35+ ers met een haf!

Vorige week een berichtje hier geplaatst over mijn twijfels wat betreft mijn lengte en het rijden op een hafje. Jullie berichtjes hebben mij zeker geholpen _/-\o_ en overtuigd dat het echt zo gek nog niet is...

Dit weekend heb ik een prachtige plek gevonden (24/7 weidegang, paddock met 2 grote schuilstallen, nog 3 andere paardjes en direct aan heide en bos) en ga nu gericht op zoek. Ik heb ook een adv op bokt gezet, wel de opties ruim gehouden, maar mijn voorkeur is wel een (grote) Haflinger. Ik wil echt puur recreatief rijden en zoek een verkeersmak, 'bomproof' beestje waar ook een onzekere ruiter op zou kunnen rijden (er zal soms iemand van 12-13 jaar op rijden). Mochten jullie wat weten, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Het is de bedoeling dat hij/zij lang bij mij blijft en een fijn leven tegemoet gaat met lekkere buitenritten en veel liefde!

Verder blijf ik natuurlijk gezellig dit topic volgen en wie weet kan ik er binnenkort een mooie foto op plaatsen! :D

Wat leuk !
Kan je wel een tip meegeven;
Er staan er heel veel te koop van 4 a 5 jaar, dat is de leeftijd waarop in ieder geval de mijne verschrikkelijk vervelend werd....
Dat is voor iemand die niet zo sterk in de schoenen staat (onzeker) heel erg moeilijk.
Dus zoek er 1 vanaf een jaar of 9, dan zijn ze wat makkelijker geworden...
Dan niet het sport (hete) type maar de wat meer relaxte lijn....
Ik spreek hierbij even in zijn algemeenheid hoor !
Want de mijne heb ik zich ook onlangs net voor zijn 9e verjaardag enorm zien misdragen, zo had ik hem in de twee jaar ervoor nog niet gezien :Y)

Anouk1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:08

@Nens77, dank voor de tips! Duidelijk
Ik ben nu benaderd voor een super leuke haf van bijna 14 en eentje van 9. Die van 14 is zeker een beauty en van een particulier en die van 9 staat volgens mij bij een handelaar (zag m ook op marktplaats staan). Beiden groot 1.50 en voor recreatief, super dus, ga waarschijnlijk dit weekend kijken. Spannend!

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:22

Anouk1969 schreef:
Ik ben nu benaderd voor een super leuke haf van bijna 14 en eentje van 9. Die van 14 is zeker een beauty en van een particulier en die van 9 staat volgens mij bij een handelaar (zag m ook op marktplaats staan). Beiden groot 1.50 en voor recreatief, super dus, ga waarschijnlijk dit weekend kijken. Spannend!

Dat zijn mooie leeftijden !
Leuk hoor, ben benieuwd....
Hou je ons op de hoogte ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:27

Succes met kopen. Laat hem goed keuren en controleren op oogafwijkingen en zomereczeem

Anouk1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:34

janouk schreef:
Succes met kopen. Laat hem goed keuren en controleren op oogafwijkingen en zomereczeem

Ik laat hem inderdaad keuren, men geeft overigens aan dat hij geen eczeem heeft. Kan je iets specifieker zijn over de oogafwijking? Daar weet ik niet zo veel van...

Anouk1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:27

Haha, ik kreeg de eerste opmerking al toen ik een foto liet zien van de haf waar ik naar ga kijken; "is zo'n beestje niet veel te klein voor jou"? Hij is 1.50 en grof, wat rond gebouwd dus moet volgens mij wel lukken met mijn 1.78. Maar ja, mensen hebben hun mening nou eenmaal snel klaar :(:)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:36

@ Anouk1969 Mensen hebben heel snel hun mening klaar... Gelukkig mag je dat lekker zelf allemaal bepalen...
... spannend zeg leuk!!!! Krijgen we Foto;s te zien?? :-)

En idd... @Nens77... ze maken het meer dan goed met hun karakter... !!!!

Anouk1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:38

Naapienaap schreef:
@ Anouk1969 Mensen hebben heel snel hun mening klaar... Gelukkig mag je dat lekker zelf allemaal bepalen...
... spannend zeg leuk!!!! Krijgen we Foto;s te zien?? :-)

En idd... @Nens77... ze maken het meer dan goed met hun karakter... !!!!

Ja als het allemaal gelukt is dan laat ik zeker een foto zien! Een andere bokker heeft mij op hem geattendeerd, hij staat officieel nog niet te koop. Ga zaterdag hopelijk kijken :j

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 06:59

Wat leuk en gelijk spannend hoop voor je dat het iets is 1.50 is zeker een mooie maat waar je veel plezier van kunt hebben. succes

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:34

Anouk1969 schreef:

Leuk zeg! Hopelijk klikt het met 1 van de 2 :j

Janouk: ik ben ook wel benieuwd naar de oogafwijking die je bedoelt :j

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:12

Hallo, ik heb aura nu 1,5 jaar in mijn bezit en wij genieten volop.
Zelf ben ik 46 jaar en nog niet zo lang op bokt.nl
Foto's staan er nog niet op maar komen zeker nog wel een keer.

Anouk1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:32

Hallo allemaal,

Aankomende vrijdag wordt ik de trotse eigenaar van Andreas. Een 13 jarige Haflinger ruin. 1.50 groot, superlief en met rijden lekker voorwaarts. Ben zo blij! *\o/* Foto's volgen nog, maar jullie allemaal bedankt voor de tips en 't steuntje in m'n rug mbt mijn twijfels over mijn lengte _/-\o_

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:13

Goedemorgen!

Ook ik wil me graag melden hier! Mijn naam is Jorien, ik ben 34 jaar en in het bezit van mijn 2e haf!

Mijn eerste haf, Cindy van Kerkhoven, heb ik ruim 17 jaar gehad. In september 2013 heb ik op 23 jarige leeftijd afscheid van haar moeten nemen.

Met de 2 trekpaarden die mijn vriend en ik samen hebben, niet de juiste klik. Ben van een van de trekpaarden afgevallen en met de ambu naar het ziekenhuis vervoerd met rugletsel. Ruim een half jaar niet kunnen rijden en een giga angst ophebouwt! Plus dat ik daar met mijn 1.64m echt een smurf op lijk, toch voorzichtig weer naar de haflingers gaan kijken. November 2013 kwam de toen 12 jarige haflingerruin Casper op mijn pad. Hij is 1,50m en echt ontzettend braaf qua rijden en omgang. Natuuuurlijk heeft hij ook zijn streken, maar daarmee blijft het leuk! Hij geeft mij dagelijks meer en meer mijn vertrouwen en plezier terug in het rijden! Erg blij mee!!!

Momenteel zitten we in de lappenmand. Hij loopt links voor niet helemaal zuiver in draf. Wat vooral te zien is op de volte (en dan op het harde ook weer meer dan op het zachte). DA is al geweest, dus nu voornamijk rustig aan wandelen, af en toe een drafje, en vooral rechtuit laten lopen. Hopelijk is hij snel weer de oude!

Helaas weet ik niets van zijn afkomst, zit namelijk een appaloosa paspoort bij, waarop vader en moeder onbekend staan. Weet alleen dat hij in Friesland gegokt zou zijn en hij origineel Wasper/Whasper heet. Jammer, want daardoor kan ik niet meedoen met bijvoorbeeld de Nationale van de KVTH in Den Bosch. Maargoed, blij met mijn vent, das het belangrijkste!

Leuk om hier mee te kletsen!

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:55

Anouk1969 schreef:
Hallo allemaal,

Aankomende vrijdag wordt ik de trotse eigenaar van Andreas. Een 13 jarige Haflinger ruin. 1.50 groot, superlief en met rijden lekker voorwaarts. Ben zo blij! *\o/* Foto's volgen nog, maar jullie allemaal bedankt voor de tips en 't steuntje in m'n rug mbt mijn twijfels over mijn lengte _/-\o_

oh wat super!!!! Ik heb er zaterdag nog aan gedacht... Wat super zeg... nog twee nachtjes dan komt ie... :-)... Hoe heet hij? En we wachten met smart op de foto's :-)

Lezen is moeilijk... haha Andreas... :-)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:01

Hoi Jorien...
Meteen ff op je profiel gegluurd natuurlijk... wat tof dat jullie samen paarden hebben... en een smid als vriend... hoe handig!

Tof hoor die grote paarden... al zou ik ook liever op een haf zitten... :-)

Ik hoop dat Casper weer snel de oude is...

Koen_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:35

16 april 2014, onze Altwersa heeft de leeftijd van 24 bereikt.
Afbeelding

Afbeelding
Dat voelt geweldig als eigenaar.

Nu richting 11 mei, onze andere merrie word dan 22

Anouk1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:28

Wat een beauty! 24 zou je niet zeggen, geniet er van!! <3

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:02

Wat fijn dat ie zo lang bij je kan zijn!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:04

Wat heb jij toch prachtige merries Koen! <3

Ik ben zelf pas 25 maar ik heb een bijrijdster van 52 en die geniet ook vollop van mijn hafjes. Het zijn ook geweldige knollen natuurlijk :D