Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:49

Wat leuk, dit 21+ topic!!

Ik ben zelf 23 en heb 2 hafjes! De ene haf heb ik gekregen op toen ik 16 was, zij is nu 21.
De andere heb ik vorig jaar zelf gekocht, een dominante dame van 10 jaar.

Ik heb altijd al geroepen dat ik een haflinger wilde, en na een tijd op andere pony's/paarden te hebben gereden toch eindelijk een haflinger gekregen! Heb het nog wel weer een tijdje geprobeerd met een kwpn'er. Deze was bont, dus dat was sowieso al weer wat anders dan een normale kwpn'er, maar dit is niks geworden.. Haflingers blijven toch leuker!!

Miiejs

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:54

Wooow jullie gaan hard!

Ik start officieële wedstrijden tussen de parden dus.. Nu L1+2 en we zijn nu weer aan het opbouwen en hoop dat we in januari weer kunnen gaan starten :)

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:02

Ik meld me ook :D
Ik ben ook 21+ en nu 1,5 jaar in het bezit van een haflinger.
Hij is nu 3,5 jaar en staat nu ergens in training om hem rustig aan te gaan beleren.

Ik heb altijd een zwak gehad voor fjorden en haflingers.
Uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor een haflinger en tot nu toe nog geen spijt van gehad!

Mijn haflinger is trouwens een zoon van briala van Miiejs :)

Afbeelding

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:03

Rosanna1990 schreef:
Welke 21 + 'ers starten er allemaal officiële wedstrijden?

Ik starte officiële wedstrijden, ben een jaartje gestopt maar in januari gaan we weer starten
Wij zijn M1 startgerechtig

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:08

Rosanna1990 schreef:
Welke 21 + 'ers starten er allemaal officiële wedstrijden?

Ik :)

Ben nu L1 + 6 met mijn ruin en B + 1 met mn nieuwe merrie..
Zoals ik eerder al zei brengen we mijn ruin ook uit in de B springsport tussen de paarden.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:13

Mijn knapperd is pas 2,5 dus ik rij uiteraard nog helemaal niet op hem :) Maar als hij beleerd is ga ik ook geen wedstrijden rijden :) Wordt ik veel te zenuwachtig van :P Mijn haf wordt dus lekker recreatiepaardje :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:52

Haha er zijn toch echt nog veel 21+ers met een haffie hier te vinden.

Wie weet ga ik ook nog wel eens officieel starten, maar dat zal dan pas eind volgend jaar worden als ik op mijn eigen stalling officieel kan starten. Onderling heb ik nu 1 wedstrijdje gereden. Was Storm zijn allereerste wedstrijdje ooit maar hadden gelijk 2x winst in 1 proef. Buitenrijden vindt hij nog wel het leukste wat er is.

Hey Mies!! jij ook hier :-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:55

Wat een vlug topic!
Maresie; Jij wint. Ik ben dan wel 54, maar Fralla is nog 9 = samen 63
Ik rijd recreatief zonder winstoogmerk :D met een hoog "lol-met-je-knol-gehalte"

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:59

Faringo schreef:
Haha er zijn toch echt nog veel 21+ers met een haffie hier te vinden.

Wie weet ga ik ook nog wel eens officieel starten, maar dat zal dan pas eind volgend jaar worden als ik op mijn eigen stalling officieel kan starten. Onderling heb ik nu 1 wedstrijdje gereden. Was Storm zijn allereerste wedstrijdje ooit maar hadden gelijk 2x winst in 1 proef. Buitenrijden vindt hij nog wel het leukste wat er is.

Hey Mies!! jij ook hier :-)

Hee ann! Haha was te verwachten :D

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:07

Leuk om te lezen dat er toch nog zoveel mensen zijn die de uitdaging aangaan en tussen de paarden starten.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:23

Wat gaan dit topic snel....

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:46

ik meld me hier ook.38 jaar en sinds 2,5 jaar met een haflinger van 2,5 jaar.en 1,5 jaar geleden is er nog 1 bijgekomen van nu 13 jaar.

heb hier voor een draver gehad en daarna een fjord waar het niet mee klikte heb hem 6 jaar gehad.
ik kwam toevallig bij de haflingers omdat ik eigenlijk gewoon op kraamvisite ging bij een veulen,die ook te koop stond en dan word je verliefd :D
na een paar maandjes stond hij bij mij.
toen ik de fjord had verkocht ging ik opzoek naar een braaf koel paardje en toevallig was dit weer een haflinger.
heb er nog steeds geen spijt van het zijn 2 kanjers.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:29

Ook ik meld me hier even :)

Sinds een half jaartje ben ik in het bezit van Harry.
Er bestaat het vermoeden dat Harry niet 100% haflinger is, maar wat de kruising is onbekend.
Ik ben 28 jaar oud en mijn haf Harry is 13 (volgende maand 14).
Voor en Haflinger gekozen omdat ik het eerst samen met iemand deed, zij had hiervoor al een hafje gehad. Belangrijkste eis voor mij was een sociaal paardje en een paardje dat het gewend was om 24/7 naar buiten te gaan.
Ik nog echt een leek wat betreft het hebben van een eigen paardje, maar Harry leert me elke dag weer iets nieuws ;-)

Harry
Afbeelding

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:31

maresie schreef:
njiloj schreef:
*zwaait*

Ik ben 38 en mijn Haf is 20. Gemiddeld denk ik de hoogste leeftijd hier :)
Ikzelf ben van het buiten rijden, heb 2 geweldige verzorgsters die hem dressuurmatig rijden. Springen vind 'ie ook heel tof. Al met al, een heerlijk paard :j

Hihi! Samen zijn jullie 58... Ik win! :D
Wij zijn samen 63. Het is een wonder dat we nog vooruit komen!
:o

Hellaas win ik 53 en mijn haf is 17 dus dat maakt samen 70[/quote]

_/-\o_

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:33

Sandrina schreef:
Wat een vlug topic!
Maresie; Jij wint. Ik ben dan wel 54, maar Fralla is nog 9 = samen 63
Ik rijd recreatief zonder winstoogmerk :D met een hoog "lol-met-je-knol-gehalte"

*\o/*
Al denk ik soms dat ik nog 18 ben en maresie denk soms dat hij nog 4 is, maar we hebben allebei meestal snel in de gaten dat dit niet zo is :D

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:03

Ik ben bosruiter pur sang! :o

Mij zal je niet op het wedstrijdterein terug vinden.

Wel heb ik nu 1 westernles gehad! En ik wil hier echt mee verder. Maar wel recreatief.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:10

Wat een leuk topic!

Ik meld me ook :)
Ben 21, dan mag het toch?
Heb een haflingermerrie van 7jaar, Savanna vd Seysterbrink. We rijden dressuur wedstrijden tussen de paarden en verder doen we alles wat leuk is!
Veel weet ik niet te vertellen :o maar als je wat wilt weten mag je het altijd vragen...

Savanna
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:34

_sab_ schreef:
Belangrijkste eis voor mij was een sociaal paardje en een paardje dat het gewend was om 24/7 naar buiten te gaan.

Hier wil ik toch even op reageren.
Mijn haflinger heeft 18 jaar alleen maar binnen gestaan, nooit op de wei (op de manege waar hij stond was daar geen ruimte voor en hij heeft dus al die jaren niet).
Echt midden in de winter, terwijl er een plaat ijs op de weide lag, is hij van die manege in het westen naar mij in het oosten verhuisd en wat had ik als stalling voor hem geregeld? Jawel, een weide met schuilstal...

Heb er slapeloze nachten van gehad, op voorhand, maar een goede deken voor hem gekocht, hem van de ijzers af laten halen en ik dacht, ik ga wel zien waar het schip strand.
Nou, dat schip is helemaal niet gestrand, hij is in blakende gezondheid en weet niet meer wat het is om op stal te staan.

Dus het hoeft echt geen issue te zijn om een paard anders te gaan huisvesten als hij gewend is, als je er maar voor zorgt dat aan basisbehoeften zoals voldoende (ruw)voer, voldoende water, een droge ligplaats, wordt voldaan.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:42

Wat een leuke haffies allemaal zeg!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:47

Marije_jiplover schreef:
_sab_ schreef:
Belangrijkste eis voor mij was een sociaal paardje en een paardje dat het gewend was om 24/7 naar buiten te gaan.

Hier wil ik toch even op reageren.
Mijn haflinger heeft 18 jaar alleen maar binnen gestaan, nooit op de wei (op de manege waar hij stond was daar geen ruimte voor en hij heeft dus al die jaren niet).
Echt midden in de winter, terwijl er een plaat ijs op de weide lag, is hij van die manege in het westen naar mij in het oosten verhuisd en wat had ik als stalling voor hem geregeld? Jawel, een weide met schuilstal...

Heb er slapeloze nachten van gehad, op voorhand, maar een goede deken voor hem gekocht, hem van de ijzers af laten halen en ik dacht, ik ga wel zien waar het schip strand.
Nou, dat schip is helemaal niet gestrand, hij is in blakende gezondheid en weet niet meer wat het is om op stal te staan.

Dus het hoeft echt geen issue te zijn om een paard anders te gaan huisvesten als hij gewend is, als je er maar voor zorgt dat aan basisbehoeften zoals voldoende (ruw)voer, voldoende water, een droge ligplaats, wordt voldaan.

Heel fijn om te lezen dat het bij jou zo goed is gegaan! Ik snap idd dat het geen issue hoeft te zijn, dus misschien niet zo handig geformuleerd.
Voor mij was het op dat moment wel even een dingetje. Lang verhaal een beetje kort gemaakt: Voor dat Harry op mijn pad kwam, mocht ik de Haflinger van de vriendin verzorgen. Die was ook nog niet zo lang in haar bezit, kwam ook uit een andere omgeving. Stond voorheen ook bijna alleen maar op stal en werd onverwacht ziek. Helaas heeft deze Haf het niet overleefd, dus de schrik zat er wel beetje in. Zeker niet gezegd dat het door verandering van huisvesting kwam hoor. Maar de veearts gaf wel aan dat verandering van huisvesting mede oorzaak kon hebben aan de verminderde weerstand.
Dus onwetend als ik was, was dat op dat moment voor mij wel dingetje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:57

Begrijp ik ook hoor, _sab_!

Voordeel bij mij was natuurlijk wel dat ik Jip al 18 jaar kende toen hij uiteindelijk van mij werd. Dat heb je bij aankoop van een vreemd paard natuurlijk niet.

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:58

Nou, dan vind ik het ook wel leuk om mee te praten.
Ik ben 48 jaar en sinds mei dit jaar in het bezit van een Haflinger. Op aanraden van mijn zoon.

Ze is eigenwijs en lomp, gek op eten, bomproof, heel gevoelig en vrésélijk lief!!
Met de combinatie eigenwijs en gek op eten heb ik nog wel eens moeite, want als ze aan het halster loopt en ze ziet lekkere grasjes dan laat ze zich door niets tegenhouden en rukt ze zich los.
Het gaat al beter doordat ik altijd stukjes wortel op zak heb en ze dus heeeel graag bij me is, maar soms is het gras aantrekkelijker dan de wortel.

Ze is gek op kinderen en kinderen op haar, ze geeft namelijk iedereen kusjes.
Al met al een heerlijk dier met een eigen karakter. Ik ben super dol op haar.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:51

ELpatcho schreef:
Ben wel benieuwd of er hier iemand is die tussen de paarden in het springen gestart is. Mijne springt zonder problemen 1 meter en stiekem kriebelt het wel om een keer met hem B springen tussen de paarden te gaan starten. Haha maar durf niet zo goed, kom ik aan met een 'haflinger' :+

Ik heb altijd springwedstrijden gereden totdat hij 17 jaar werd. Toen was het welletjes :P
Mijn record is een oxer van 1,50m. En volledig parcours 1,30m. Is echt een makkie voor mijn Haf. Wilde verder, maar hij werd echt te oud.
Het liefst doe ik military, maar daar heeft hij niet genoeg lef voor.

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:58

heb je daar ook een foto van? :o daar ben ik nu namelijk wel heel nieuwsgierig naar! :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:07

Oh, dat zal vast wel ergens. Alleen hadden we toen nog geen digitale camera's. Ik zal eens in de foto's gaan spitten.