Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:17

@Sabrina: Jammer dat harry een mindere bui maar binnenkort zal het zeker beter gaan :j
@'verzorgster haha' grapje annemarie: Achja sterren kijken is niet altijd verkeerd, die ontspanning komt nog wel :D Veel plezier morgen met rijden!
@Marga: sow zeg 6 weken :oo lang joh, ik herken heel veel van Sacha tot terug in Angel, ik weet niet waarom maar qua gedrag hebben ze wel iets, op het tempo na angel is weer altijd TE voorwaarts :)
@Simone: 2 x per week 10 minuutjes is gelukkig niet veel :) lekker dat ze nu terug op de wei kan!

Maureen en Angel:
Angel vandaag een flink uur gereden, veel overgangen, oefenen op tempo en voltes. Ook een klein galopje gepakt. Ze loopt zo heerlijk ben weer helemaal trots op der :D Wel is ze wat dikker geworden de laatste tijd maar dat trainen we er wel af hoor :D ! Ik geniet weer vollop van het rijden en ik hoop dat we de winter doorkomen zonder tranen :) De afgelopen winter is namelijk een hel geweest met rijden..We konden niet meer lekker rijden, alleen maar bang en angstig maar we zijn der weer volledig bovenop gekomen
Ook heb ik Angel over een paar dagen een jaartje, helaas is dit echt een angst voor me. Mensen die hier meer over willen weten, stuur maar een pbtje :j

arankeng

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:48

@Marga: super dat het zo goed ging!!! Moet vast een goed gevoel zijn na zon lange tijd!
Ik heb het probleem niet met Sandra gehad maar met een ander paard. Ik heb gewoon heel veel tempo wisselingen gereden, dat hield haar wakker, alert en voorwaarts. Tussen door ook oefeningen die zij helemaal leuk vond zoals wijken, dan was haar hele dag weer goed :D en was ze weer vreselijk enthousiast.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 21:28

@Aranka: hmm oke, ja alleen kent Sacha nog helemaal geen wijken enzo, ze loopt net nageeflijk, dat was ze ook niet gewend, ook daarom gaat ze langzamer lopen, dus zodra ik haar nageeflijk rijdt komt ze terug in tempo.

@Maureen: ik stuur je een pb

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:08

Ja hoor Aranka, mijn vriend doet dat, waar ik die gevonden heb?! Wel je rijd naar het einde van de wereld en net voor je eraf valt kwam je hem tegen :) nu woont die lekker bij mij! Maar 't is nen engel! <3
En paarden weten dat dus echt eh, staat je paard niet stil met poetsen, haal er eens een kleuter bij en ze verzet geen stap meer :+

Wat leuk dat Storm z'n nieuwe stalletje leuk vind, is natuurlijk even wennen!

@ Maureen, het lukt je vast wel deze winter, als je een binnenbak hebt, gewoon niet stoppen en doorgaan, kan er in principe weinig gebeuren en anders even losgooien voor je erop stapt! Maar je kent haar nu beter dus komt vast wel goed!

@ Marga, ik zou toch ook eens filmen en jezelf bekijken, wat zegt je lesgeefster ervan? Of is dat al te lang geleden? Ik vind Formera persoonlijk ook niet zo snel, maar als ik het op film zie loopt ze net haar tempo, als ik nog versnel wordt het veel te gehaast en dat is ook niet lekker! Als ze dus echt te traag loopt zou ik veel overgangen rijden en ook durven rijden zoals mijn leraar dat zegt, je vraagt één keer want één keer been zou genoeg moeten zijn. Reageert ze niet geef je een extra tikje erbij. Verder inderdaad iets zoeken wat ze leuk vindt! Formera gaat altijd erg vlot lopen en vrolijk als we balkjes draven of springen. Zelfs als er balken in de piste liggen of sprongen staat is ze al helemaal happy!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:54

Marga,, voor Sacha voorwaarts te krijgen met je hem zorgen om hem iets boven zijn tempo te krijge.
ook helpen de oeveningen voorwaarts neerwaarst te rijden.
veder inderdaad heeft je lesgeefster geen goede tips??
en ik zou zeggen als zij in tempo terug neemt als hij met zijn koppie naar beneden moet lopen,
laat er dan maar met der hoofd omhoog lopen zodat je eerst de tempo onder controle krijgt.

Ja voor Delano moet ik af en toe even slikken en een traantje laten.
Soms zou ik wel eens willen dat ie gewoon eens lekker loopt.
Want hij weet donders goed hoe het moet,, en hij kan het allemaal super.
Maar het is gewoon echt net een baby en omdat ie zovaak zijn zin heeft gehad weet ie precies hoe hij dat allemaal moet doen.
Maar goed,, gedult is een schone zaak.
Af en toe even tot 10 telllen,, en sommige dingen moet je gewoon vergeten.

Ik zie het woord ''boyfriend'' voor bij komen..
Ympi wat lekker dat je vriend af en toe een rondje gaat hobbelen en wat leuk dat jullie samen jou hobby uitoevenen.
Mijn vriendjelief gaat af en toe was mee,, maar het blijft bij een rondje stappen aan de hand.
Achja,, vind het al gezellig doet ie met mee gaat!!

--

Jodie en Delano.

Gister weer gelongeerd en het ging verbasing wekkend goed,, op een paar dingen na.
Maar vergeleken eergister ging het nu super goed.
Dus ik was weer trots op mijn boefiie.

Vandaag doet een stalgenotje Delano omdat ik het op Dinsdag niet red.
Dus hij heeft even een stapmolen dagje.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:02

Mijn vriendje gaat wel eens mee maar moet er eigenlijk niks van weten. Helemaal niet erg want ben toch liever alleen met angel :j

@Jodie: fijn dat het goed ging!

Maureen en Angel:
Een ochtendbezoekje aan angel gebracht, alleen gestapt en gedraafd aan een lange teugel. Ik was zo moe, en angel geloof ik ook wel. Daarom heeft ze vandaag lekker rust gehad. Heel goed gepoetst, der stal schoongemaakt en een volle voederbak met wortelen en broodjes. Jaa.. toen was ik weer het lieve baasje <3 ik ga me snel omkleden en naar school !! (voor 3 uurtjes --')
Vandaag komt hopelijk mijn lak hoofdstel binnen *\o/*

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 10:42

@Jodie: ja weet je wat het is, als mijn lesgeefster haar rijdt dan loopt ze wel voorwaarts genoeg en ook nog nageeflijk, maar ja die rijdt Z2 en heeft een conditie van heb ik me jou daar. Ze kan het wel maar zodra ik haar voorwaarts wil rijden gaat ze zelf met der koppie naar beneden, dus als ik been geef zeg maar denkt ze dat ze nageeflijker moet lopen en gaat dan dus terug in tempo. pffffffff en ik heb geen conditie hahaha. Ik ga dan beginnen met dan alleen maar proberen voorwaarts te rijden en verder niks???

Bij mijn lesgeefster:

Afbeelding

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:46

Marga, je moet doen waar je je goed bij voelt. Kan jij nog goed mee als ze vlotter loopt? Ik merk van mezelf soms dat als ik sneller rijd dat ik nog even de kluts en het ritme kwijt ben. Inderdaad mijn conditie en evenwicht enz. niet top. Ik zou met stukken versnellen.

Kan het niet dat je haar er even 'door' moet rijden? Gewoon even sterk over haar tempo, niet naar haar hoofd kijken, dat ze 'warm' komt en dat ze dan een net tempo blijft lopen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 11:20

Ja ik moet er constant aan rijden zeg maar, daar wordt ik zo moe van en dat merkt ze dus op t moment dat ik moe wordt gaat zij langzamer lopen, ze weet het denk ik gewoon. Ook is het idd zo dat als ik been geef dat ze dan denkt dat ze nageeflijker moet lopen, hoe dat komt ? geen idee . Bij Romy probeert ze er helemaal onderuit te komen, die heeft gelukkig een goede conditie en ik geef haar dan aanwijzingen wanneer ze tempo moet rijden, Romy krijgt haar in draf niet snel nageeflijk, maar wel krijg ze het tempo weer goed.

En echt ze kan dus heeeeeeeeeel hard draven, op buitenrit is ze niet te houden.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:52

Dat is vervelend Marga!
Echt gewoon heel goed vooruit blijven rijden en veel schakelen! Ook niet vergeten rijden eens ze nageeft. Dat zegt mijn lesgever soms, dat ik rij tot iets lukt en dan te passief ga meereizen :o
Euh en meiden, ik heb een topic geplaatst :j
[RIJ-ITP] Beter of toch niet?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:55

@aranka, ben zelf ook heel blij dat nelleke bij kinderen zo braaf is. heb er zelf vaak de handen aan vol. ze zal vandaag blij zijn dat ze vrij heeft. morgen gaat ze weer aan de longe.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:56

Is het je nog niet gelukt met die foto's kinel? (dat was jij toch eh?)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:47

ja ik heb een paar foto`s kunnen knippen, maar weet uberhaupt niet hoe ik ze hier neer kan zetten.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:51

Pb :)

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:56

Hallo allemaal!

@Marga; Lastig! Ik heb dit met Harry ook wel. Harry voelt namelijk goed aan dat zijn conditie beter is dan het mijne. Mijn instructrice laat ons dit oefenen door veel overgangen te rijden (zodat ik ook weer op adem kan komen als dat nodig is :o ). En we gaan oefenen met Harry beter op mijn beenhulp te laten reageren. Veel oefenen voor mij om te zorgen dat ik mijn benen beter stil houd als ik niks van hem vraag en als Harry niet reageert duidelijker vragen. Als hij dan nog niet reageert een tikje.
Maar goed, wie ben ik, hihi, kom pas net om de hoek kijken ;)

Sabrina en Harry

Vanmorgen vroeg hadden we grondwerkles.
Harry liet even netjes zien dat hij geen zin had om met mij het land uit te gaan. Maar dat geritsel in de zak van mijn instructrice betekende vast dat er wat lekkers te halen viel. Zijn interesse was gewekt.
De oefeningen die we daarna hebben gedaan heeft hij keurig mee gedaan!
We hadden een klein gevalletje van mis communicatie, maar dat was vooral omdat ik het moeilijk vond en een beetje aan het stuntelen was, en Harry me niet begreep.
We moeten wel veel blijven wisselen tussen de oefeningen, want meneer is snel verveeld.
Al met al een lekker lesje, weer een hoop geleerd.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 13:32

@Sabrina: wat moest je voor grondoefeningen doen? Ben ik benieuwd naar want wij doen dit ook regelmatig. Ik had met Sacha in t begin een strijd, ook omdat ze niet nadat ze bij kwam op haar plekje bleek te staan, ze had honger. Ze kwam dan met longeren steigerend op me af, ik heb haar toen een "kleine join up" gegeven en toen was t over.

van een tikje van de zweep gaat ze niet echt harder lopen, hooguit slaat ze een x met der staart hahaha

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:17

Simone en Simone :
Vandaag druk op zoek gegaan naar een oplossing voor het afvoeren van mijn mest. Ik dacht dat dit geen probleem zou worden op een tuincomplex aangezien daar meestal veel vraag voor mest is maar helaas. Dus waarschijnlijk komt er nu een container die 1 x in de maand word geleegd. Zo weer even naar de paardjes. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen :-)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:37

Marga: Ja lastig. hoe reageert ze op het zweepje die je naast haar zwiept. Dus gewoon even zwiepen met je zweep? Ik rij moest van mij instructrice Shakira aanleren dat als ik mij gewicht iets naar voren breng dat shakria dan gaat aandraven. Maar dat deed ze natuurlijk niet de eerste paar keren. Dus dat moest ik gewoon zwiepen met me zweep (ik raak haar dus niet aan). En nu hoef ik alleen maar mij gewicht naar voren te verplaatsen en ze draaft al aan ;).

Ympi:
Er is zeker verbetering. Ze loopt mooi ontspannen.

Sabrina:
Ik ben ook wel benieuwd wat voor oefeningen je hebt gedaan?

Simone:
En wat heb je uiteindelijk gedaan met Simone :P

Josien en Shakira
Ik had dus het hele weekend shakira niet gezien. Dus ik heb haar gisteren lekker gepoetst en geknuffeld. Ik had ook maar even de vlechten uit der manen gehaald en gelijk der manen gewassen.
Ik ben vandaag jarig *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:46

wat is het voordeel van de reactie aandraven als je je gewicht naar voren plaatst als ik vragen mag? gewoon pure nieuwsgierigheid hoor :o

en gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:06

ik denk dat er niet perse een voordeel aanhangt maar ik denk Shakira daardoor mijn aanwijzingen beter gaat aanvoelen. Ik probeer met zo weinig aanwijzingen shakira te laten doen wat ik wil.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:10

oke reageert ze niet gewoon op een kuithulp?
k hoefde met zaza eigenlijk altijd alleen maar aan draven te denken of ze was al weg

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:14

Ja wel daar reageert ze ook op hoor maar ook op mij gewicht. :P

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:15

haha okee :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:19

Echt niet weer vervelend bedoeld maar het is enkel de bedoeling op iemand anders te reageren zodra je een dagboek verhaal hebt toch.. Anders word het een HK topic, sorry maar ik probeer er echt heel streng op te letten deze keer :o

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:39

GEFELICITEERD JOSIEN!! Fijne dag toegewenst verder. Leuk zo die krullen in Shakiras manen!

@Marga: Ik heb altijd geleerd:'voordat je je paard in de krul wil hebben of een oefening wil doen, moet je eerst het tempo onder controle hebben.' Als je eerst gewoon aan het tempo gaat werken met Sacha, en als je dat dan voor elkaar hebt ga je pas echt "netjes" probeert te rijden. Zo heb ik het altijd geleerd, tempo controle is alles.

Aranka en DAISY:
Daisy is een grote haflinger van mijn nieuwe stage adres, een zorgboerderij met verstandelijk beperkte en een meisje wat gaat schokken bij harde geluiden en emoties.
We gingen rijden in een bak verder op, ik mocht in mijn eentje daar heen rijden en de andere gingen met de auto. De cliënten gingen daar in de bak rijden. Het jonge meisje kon goed rijden de andere heb ik naast gelopen.
Het was zo bijzonder, daisy spiegelde de clienten perfect, waaren ze gespannen ging ze sneller stappen en was ze zelf ook gespannen. Zo dwingt ze de clienten te ontspannen en dan gaat ze rustig lopen en heeft ze een heerlijk ritme waar de clienten helemaal in mee gaan waardoor ze veel meer durven. Echt zo leik om mee te maken hoe ze helemaal ontspannen want dat doen ze nooit.
Daarna mocht een galopje doen. Die brave pony pakt het bit vast en springt bij het kleinste hulpje in een rengalop! Ze viel in de bochten naar binnen en was even aan het uit razen. Na een strenge hulp en een tik was het over en was het een heerlijke pony om te rijden. Daarna terug uitgestapt.

Aranka en Sandra
Vandaag niet zo veel gedaan, hoofdstel in en er even op geklommen had niet zo veel zin om serieus te rijden. Maar ze gedroeg zich super!