Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:21

ik snap wat jullie bedoelen, maar als ik hem zou verkopen is het zeker niet aan jullie voor zo'n bedrag gaat ie echt niet weg.

Anoniem

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:54

Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd wat je zelf vind dat je er voor vragen in deze tijd? Mag ook via pb :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:47

Jodie_Delano schreef:
ik snap wat jullie bedoelen, maar als ik hem zou verkopen is het zeker niet aan jullie voor zo'n bedrag gaat ie echt niet weg.

kijk maar eens op marktplaats. de prijzen zijn om van te huilen op dit moment, en met de economie zoals het er nu voorstaat, zal dit niet snel verbeteren...
En ik was ook niet van plan om hem te kopen hoor. ;)

en nogmaals, de emotionele waarde van zo'n dier is vaak veel groter dan de waarde in geld.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:26

Hij gaat toch zo ie zo niet weg, dus heb zelf ook geen verkoop prijs wat ik er voor wil hebben maar hij heeft €27.50,- gekost.

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:43

dan heb je wel te veel betaald naar mijn idee! dit bedrag krijg je er nu niet meer voor in deze tijd!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:34

Haha dat bedrag hoef ik er ook niet voor te hebben want hij gaat niet weg;)!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:45

Tja dat is ieder zijn ding, voor dat geld zou ik nooit een haflinger ruin kopen.
Wat je ervoor wilt hebben en hoe de markt is, kan je niet vergelijken.
Ongeacht of dat je hem weg doet of niet.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:06

Voor iets meer dan die prijs heb je een goedgekeurde luxemburgse hengst met topbeweging ;) . Maar voor ons zijn ze onbetaalbaar natuurlijk, allemaal!

argonghost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:43

zat dit eventjes zo te lezen,maar inderdaad emotioneel is de waarde veel meer als wat je ervoor krijgt
ik heb zelf een
haflinger ruin met stamboek vader allacher .moeder viola van de hemel
ik heb hem destijds gekocht voor 300 euro als hengstje van drie maanden oud
hij is nu 8 jaar oud,hij is 1.55 hoog en heeft verschrikkelijke lange manen
hij doet alles buiten .is nergens bang voor ,,200 procent verkeersmak
maar wat is de waarde .je mag tegenwoordig in je handen klappen als je voor een haflinger 1000 euro krijg!!!EMOTIONEEL IS HIJ VOOR MIJ MILJOENEN WAARD.maar in de verkoop bitter weinig
ik snap mensen niet die gaan vragen wat zijn haflinger waard is als je er bijna 2800 euro voor betaald heb zal je hem of haar dat wel waard hebben gevonden

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:55

Ben er niet zo goed in hoor, :=

Sterre 600
Delano 1800
Arlet 2200

Naam: Elrieke van de Blokkenweg (Shelly)
Geslacht: Merrie
Schofthoogte: Rond de 1.41/1.42
Geboortedatum: 6 Maart 2000 (12 jaar)
Vader: Animo
Vaders vader: Aram van het Maathuis
Moeder: Elza van de Hoorzik
Moeders vader: Stefan van het Hout
Niveau: Niet uitgebracht, maar kan wel een B proefje en kent al wijken en achterwaarts

Afbeelding
Afbeelding

Edit: Foto vergeten :=

Aureool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:31

@Jodie_Delano: Waarom plaats je hem hier uberhaupt als je toch doet of iedereen gek is en je alleen roept dat ie toch niet weg gaat, zonder antwoord te geven als je iets gevraagd wordt? :?

Mekkergeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:09

Waarde van de haflingers is er echt nog wel!!
Een mooie haflinger betaal je ook weer voor. De een houdt van klassiek en ander van lux.
Is ie dressuur matig aangereden of beleerd voor de kar ..
En wat ook mee telt zijn de stokmaten, boven de 1.50 m zijn wel degelijk goed te verkopen.

Aureool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:13

Aureool
Afbeelding
v: Abendsturm
mv: Steinadler
mmv: Altjo van de Kenterstreek
Geb: 16-04-2008
Geslacht: Hengst
Stokmaat: 1.55m
Aureool is een 4 jarige hengst, en sinds september onder het zadel. Dit heeft hij erg goed opgepakt en we zijn nu B+7 bij de paarden.
Hij is 100% verkeersmak en vriendelijk tegen groot en klein. Zowel vader als opa zijn Elite in Duitsland. Het is de bedoeling dat hij nog wordt aangeboden op de hengstenkeuring in Emsland.

Elrieke: kleine maat, merrie dus fokwaarde en leuke afstamming. Helaas geen officieel niveau. 1300 euro
Sterre: geen papieren, dus geen fokwaarde. Nog jong, aantrekkelijk uiterlijk. 700 euro
Delano: Ruin dus geen fokwaarde, geen officieel niveau, gemiddelde maat, leuke draf. 1100 euro
Arlet: Ken ik van keuringen, leuke merrie, leuke afstamming, nog jong en goed op keuringen. Nog geen niveau en nog niet bevestigd. 1450 euro

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:40

Ik ga ook proberen te taxeren, maar heb hier absoluut niet veel kaas van gegeten, dus ik doe mijn best :)

Damella: 2000-2500, ze is nog jong en puppy, maar er zit echt een super galop op en heeft prachtige resultaten al behaald op de keuringen!

Stravo: 1500, is een ruin, mooie leeftijd en geen officiële prestaties. Leuk dier wel!

Cheline: 2000, mooie merrie en mooie prestaties!!

Alexia: 1600, niet erg grote maat maar leuk dier!

Janouk: onbetaalbaar :) . Zonder gekkigheid, ik kan haar niet taxeren omdat ze imo ontzettend interessant is! Rond de 3000 dan?

Nogales: 3000, afgaande op andere dekhengsten en hun leeftijd/prestaties. Verder ken ik hem totaal niet.

Wander: 1700, leuk dier!

Armando: 2000, leuke afstamming en veel potentie denk ik

Chepirah: 1700, mooie merrie en leuke afstamming

Arto: 1600, leuke afstamming en mooie maat

Apollo: 1400, ruin en nog erg jong

Arlet: 2000, mooie merrie!

Delano: 1500, ik ken de afstamming niet maar heeft een leuke maat en uitstraling!

Sterre: hoezo heeft ze geen papieren als je alle afstamming kent? En maar 1.20 op deze leeftijd, ben je zeker? Lijkt me heel vreemd met die afstamming.
800-1000 dan, het is een merrie met een leuke afstamming :)

Elrieke: 1500, ouder type maar leuke merrie :D

Aureool: 2500, als hij GGK wordt natuurlijk een heel stuk meer :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:46

En dan nu mijn kleintje, heb ze al eens in het vorige topic gezet maar toen kwam er niet echt veel reactie...

Raven (merrie)
v. Aron van de Haflingerborg (Z1 dressuur startgerechtigd)
m. Sultana
mv. Sultan (Z1 dressuur)
Geboortedatum: 30/4/'11, net 1 jaar oud dus
Stokmaat: dik 1.30
Info: Raven is een ontzettend lief dier dat geen vlieg kwaad doet. Ze is heel geïnteresseerd in mensen en houdt van knuffelen. Ze heeft imo erg mooie gangen en geniet ook van een showtje weggeven in de wei.
Als ze 3 is wil ik met haar naar de keuring gaan.

Afbeelding

Afbeelding

2 bewegingsfilmpjes:
http://www.youtube.com/v/ljYw4SZm6Dc
http://www.youtube.com/v/Ae2cf7bJifg

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:34

Mooi dier! Ik vind taxeren moeilijk, maar ik denk rond de 800? Zit wel potentie in denk ik zo.

@ aureool: chique paardje. Laat je hem hengst? Ik schat rond de 1800. Maar als tie doorgetraind word wel meer.

Sterre heeft geen papieren omdat papa strizzi geen geldig nederlands dekbewijs meer heeft. Ondanks dat hij in oostenrijk is goedgekeurd voor het leven, is hij hier niet meer erkend. Ze hebben hem niet meer laten keuren, omdat hij met pensioen is. Het stamboek wilt haar alleen opnemen in het wachtregister. Maar hier zijn ze nog over bezig. Als ze toch opgenomen word, heeft ze zeker een mooi papier.
En zo niet, ach. Ze blijft leuk!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:17

Ow ja, ik kijk nog steeds naar de markt. De prijzen zijn belachelijk laag. Ook voor de besten betaal je weinig tegenwoordig.. :\

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:49

Aureool schreef:
@Jodie_Delano: Waarom plaats je hem hier uberhaupt als je toch doet of iedereen gek is en je alleen roept dat ie toch niet weg gaat, zonder antwoord te geven als je iets gevraagd wordt? :?

SOMMIGE MENSEN KUNNEN SOMS WEL EENS NIET REAGEREN;) (kom net terug van vakantie).
Waarom zou ik hem niet mogen plaatsen?, en mensen andwoorden naar mij dat je er meer voor wilt hebben terwijl er duikdelijk staat dat ie niet weg gaat. _-:(

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:51

Jodie_Delano schreef:
Aureool schreef:

SOMMIGE MENSEN KUNNEN SOMS WEL EENS NIET REAGEREN;) (kom net terug van vakantie).
Waarom zou ik hem niet mogen plaatsen?, en mensen andwoorden naar mij dat je er meer voor wilt hebben terwijl er duikdelijk staat dat ie niet weg gaat. _-:(

Wowwwwww doe rustig :Y)

StephanieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:49

xNK: Ik denk rond 1300
Aureool, leuk beestje, 1700-2000
Ine23, 1000, kan veel meer worden!

Wat vinden jullie van mijn kruizing Haf x Kwpn
Naam: Nje Bo, (Gewoon Bo dus)
Merrie, ouders onbekend
stokmaat: 145
Geboren in 2001
Info: Alrounder, recreatief gereden, braaf en ondeugend tegelijk, haha!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door StephanieR op 04-05-12 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 10:55

Het is niet nodig om erg in discussie te gaan over gegeven taxaties, denk er aan dat iedereen een andere inschatting geeft en dit geen officiële taxaties zijn. Doorgaan op deze discussie in het topic lijkt me daarom ook niet nodig. :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:58

Njiloj, Raven heeft ook een gewoon paspoort en stamboekpapier terwijl Aron een Duitse hengst is. Vind het vreemd dat het bij Sterre dan allemaal zo moeilijk moet gaan (Raven werd trouwens op de boerderij waar ze geboren is ook Sterre genoemd, grappig he?).

Stephanie, ik heb geen idee wat een kruising mag kosten. Heb zelf mijn kruising eens laten taxeren in een speciaal kruisingentopic, maar weet niet of dit nog actief is?
Ik zou zo rond de 1200-1500 schatten, aangezien een kruising altijd ietsje minder verkoopt dan een dier met vol papier (of het moet een hele speciale kleur ofzo zijn). Is het een merrie? En wat voor KWPN bloed zit er in?

StephanieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:00

haha oja, merrie, ouders helaaas onbekend!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:01

Dan ga ik voor 1400 :) . Al heb ik geen idee waarom hoor, puur op gevoel wat ik ervoor zou geven :j

Brandy0379

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:10

Dan hebben we altijd nog een gek nodig die er voor gaat betalen..
In ieders zijn ogen is het paard altijd meer waard. Hangt van een aantal factoren af..
Ine, wat een ontzettend lekker ding daar op jouw fotos en filmpje