Hij heeft een 300grams deken op. En staat overdag in de paddock. En doe met in- en uitstappen een uitrijdeken op. Ook als ik naar buiten ga doe ik zijn uitrijdeken op, omdat je dan toch wel veel stapt tussendoor. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hij heeft een 300grams deken op. En staat overdag in de paddock. En doe met in- en uitstappen een uitrijdeken op. Ook als ik naar buiten ga doe ik zijn uitrijdeken op, omdat je dan toch wel veel stapt tussendoor. Shenavallie schreef:Ik scheer mijn Haflinger ABSOLUUT NIET!!!!!! Buiten het feit dat ik het onpaards vind, vind ik zo'n teddyvacht juist super leuk staan! Bij ons op stal scheren sommige eigenaren alleen maar om de leuk of "omdat ze geen zin hebben om 10 minuten langer uit te stappen", maar zo'n vacht heeft mijns inziens juist een functie. Een paard heeft het niet gauw koud en dat zweten is alleen maar de buitenkant (het velletje is reeds droog, de haren hebben een afvoerfunctie net als bij regenwater). Sterker nog: degene die mij menles geeft, zet zijn paarden na de les gewoon op het land met een natte vacht en die paarden zijn in jaren niet ziek geweest.

) dekenmodel. Mijn paard staat 24/7 buiten en ik scheer voor de functionaliteit en niet voor de mooi. Al ben ik er aan gewend en vind ik hetzelf zeker niet misstaan!
. Ik weet ook niet of ik ze zou moeten scheren, maar omdat ze altijd buiten staat is langer uitstappen toch een betere oplossing? We moeten van de piste/bak tot thuis toch altijd een 15tal minuten stappen dus droog zal ze wel raken zeker? Ik heb ook een zweetdeken... Ine23 schreef:Ik heb net een haflinger gekocht (heb haar een weekje) en ze staat 24/7 buiten. Hier is het nog maar max.8° buiten overdag... Snachts gaat het al naar het vriespunt. Volgende week komt m'n nieuwe zadel en dan wil ik gaan rijden (dressuur, toch te proberen. Ik weet ook niet of ik ze zou moeten scheren, maar omdat ze altijd buiten staat is langer uitstappen toch een betere oplossing? We moeten van de piste/bak tot thuis toch altijd een 15tal minuten stappen dus droog zal ze wel raken zeker? Ik heb ook een zweetdeken...
Ben er eigenlijk niet zo'n voorstanders van helemaal kaal, maar het moet dit jaar. Ik had half oktober al een racestreep geschoren maar de haren zijn onwijs hard aangegroeid. Met die gekke hoge temperaturen staat die van mij op stal te zweten met zijn wintervacht. Laat staan als we gaan rijden, binnen no-time zweet hij verschrikkelijk. Met zweten is niets mis, maar ik merk gewoon dat hij zich er niet lekker bij voelt.