foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Re: foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 13:47

Hi mensen, op mijn webiste kunnen jullie alle kruisingen bekijken die ik volg. Helaas heb ik nog niet alle beschrijvingen binnen van alle paarden maar deze komen nog wel!

Staan ook allemaal foto's van de paardjes op! Dus ben benieuwd wat jullie er van vinden!!

Ik zoek het paardje Vera nog weet niet waar ze gebleven is en ben erg benieuwd of iemand haar herkent. Ze komt uit het jaar 2008 en is verkocht op de zuidlaardermarkt ook in 2008!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 11:15

In april komt er weer een KWPN x Haflinger bij.. Helaas weet ik nog niet precies wie de vader is. wel weet ik dat het weer een bonte KWPN is.. Het is dus even spannend wat er uit komt!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 19:55

vandaag voor de 2e keer bij de paarden gestart. 2maal 2e plaats met 181 en 183 punten!!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:05

Netjes, gefeliciteerd.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:10

Wat goed, Stella! Knap hoor.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 11:28

Haha Thnx, nu maar hopen dat het ook zo gaat tijdens de kampioenschappen over 2 weken!

Hmm vandaag gaat zijn wolfskiesje er uit.....

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:36

Afgelopen zaterdag werden de groningerkampioenschappen vereden in Appingedam. Ik heb daar aan mee gedaan met mijn kruisingkje.. helaas ging de proef echt niet lekker.. ook omdat net voor de proef Turbo af en toe wat aan het hoesten was. Hij zat niet lekker in zijn vel en mijn zenuwen hielpen ook niet echt mee.. Maar goed het doel was niet laatste worden en dat heb ik gelukkig behaald. Voor ons was het de eerste echt belangrijke wedstrijd. we zijn nu M2 en zijn vorig jaar januari begonnen. dus veel tijd voor competities had ik niet..

We zijn uit eindelijk 8ste geworden van de 12 met 170 en 172 punten!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:37

Jammer dat het deze keer niet lekker ging. Maar vind je punten nog een eens zo gek voor een proef die niet ging (mag je ergens best blij mee zijn).

Maar als ik t zo lees heeft spanning aardig meegespeelt...hoe koel Turbo ook is, het blijft een dier wat jouw spanning driedubbel kan voelen.

Je mocht starten met ene hoestend paard? Officieel mag dat namelijk jiet en kan een jury je de ring uitsturen....

Hou m goed in de gaten....als ie bljft hoesten en daarbij lusteloos is met lichte koorts, dan is t toch een infectie....

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 15:46

eeeh nou, hij was verder niet benouwd ofzo.. gewoon af en toe even 2 keer hoesten.. in de proef gebeurde het ook net even 1 keer tijdens de middendraf. het klinkt niet heel ernstig en hij is zeker niet lusteloos.. hij is super vrolijk en allert.. denk dat het een kleine verkoudheid is.. snap best dat als je paard kuggend de bak doorloopt dat je niet mag starten of de ring uit moet maar een paar kugjes gebeurt zo vaak.. jij maakt het erger dan wat is het ;) valt allemaal best mee, alleen Turbo is gevoelig, als er ook maar iets met hem is loopt hij gewoon anders dan anders.

Hier trouwens nog het filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=qq3ZvG3REZk

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:05

Stella het valt me op dat als iemand iets van kritiek geeft je je gelijk aangevallen voelt. Soms kan het gewoon goedbedoeld of een tip of suggestie zijn.....Je schrijft zelf dat hij ook niet lekker in zijn vel zit enzo. En in een ander topic schrijf je dat je zelf ook twijfelde, de week ervoor hij ook wat hoeste en de DA vandaag erbij wilde halen...dus 1 plus 1 is twee ......
Overigens mag hier een paar keer kuchend paard ook de ring niet in.
ps wat ik in de video hoorde vond ik geen kuch, sorry......paard van een vriendin hoest exact hetzelfde en die heeft toch echt een infectie.....en Hannes had een goede infectie terwijl hij kip maar dan ook kiplekker was.......

edit: ik lees net je bericht in een ander topic en als ik het zo lees is er wel degelijk meer aan de hand (bij meer inspaning hoest hij.....dat is echt niet goed, sorry). Dus hou je berichten in beide topics gelijk zou ik zeggen......

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:37

Ja ik twijfel bij elk hoestje, hoesten is nooit goed! en nee hoor, ik voel me niet aangevallen... ik blijk wel zo over te komen heb ik door :P maar ik voel me echt niet aangevallen. wou alleen uitleggen wat ik hoor en zie bij Turbo.. ik denk dat het wel mee valt alleen gok dat ik wel een medischijn voor hem krijg.. en volgens mij zeg ik in beide topics hetzelfde of ik let niet goed op. sorry daarvoor....

Hier heb ik nog nooit iets over hoestende paarden gehoord die de ring niet inmogen, is voor mij nieuw.. dus tja kan er niet heel veel over zeggen..

heb ook al vaak genoeg gehad dat de bodem erg stoffig was en dat dan enkele paarden aan het hoesten waren, maar die werden zover ik weet niet uit de ring gehaald..

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:38

Ik laat morgen nog wel even weten wat het precies is.. ik hoop dat je geen gelijk hebt ;) en dat het allemaal wel mee valt!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:42

Ok, helder :-)
Opgelost.

Ik helpt je mee hopen. Succes morgen!
Bij droge lucht zoals vrieskou is stof alleen niet de veroozaker maar hetgeen de kwaal naar buiten haalt......

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:48

oki ik heb die zin 2 keer gelezen maar snap je niet???
Wat ik wel al dacht, het is nu ineens weer kouder geworden en het is hier een paar dagen behoorlijk droog in de lucht geweest, heb het idee dat hij daardoor ziek is geworden.. Als ik bij de manege weg rijd doe ik hem een fleece deken om zijn hals zodat hij het niet koud krijgt.. maar vraag me af of het wel goed genoeg de wind tegen heeft gehouden.. het waaide vorige week namelijk behoorlijk hier.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:04

Zoals je het omschrijft is precies zoals ik het bedoel......
Doe er stof bij en ze gaan echt hoesten....

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 22:15

oo nu snap ik je :P oki naja ik hoor het morgen wel.. voor nu staat hij mooi 's avonds op stal..

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 12:24

Ben vanmorgen met Turbo naar de DA geweest, bleek een lichte verkoudheid. Geen virus of infectie en ook geen koorts.. Zat ook niet diep de hoest, longen waren goed en ook geen irritatie in de luchtwegen.. dus ben super blij, hij heeft wel een siroopje gekregen voor over het eten en hij mag volgende week niet meer hoesten.. Tevens mag ik gewoon licht werk blijven doen en volgende week al weer gewoon aan de slag!

Dus ben wel blij dat het verder niks is, had ook niet echt anders verwacht, heb veel te maken gehad met hoestende paarden. bijv. een shetje van mijn buren die van de lente naar de zomer en van de zomer naar de herfst begint te hoesten en dan ook echt slijm en kort ademig. maar dat gaat vanzelf weer over gewoon een sooort allergie.. en zoals mijn oude/nieuwe pony Stella die een stof allergie heeft en soms ontsettede dikke speeksel klieren heeft.. Ach je leert er een hoop van, maar een hoestend paard is nooit leuk!