witte staart en manen drama.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rixtie

Re: witte staart en manen drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:53

Ik doe de staart gewoon in een emmer met Vanish Oxi Action :D
Ik heb er wel heet water bij want anders lost het niet op. Ik laat de staart er ong. 10 minuten in en dan spoel ik 'm uit. Daarna nog wat manenspray erop en dan ben ik klaar:D Bij mij werkt het goed *D Let er wel op dat de staartwortel niet in het hete water komt ;)

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:41

Vanish etc vind ik wel heel hardnekkige middelen, lijkt me dat het haar daar niet mooier van wordt op den duur... Ik ben nog altijd op zoek naar iets veiligs dat goed zuivert. Badedas komt in de buurt alleen wordt het haar er niet heel zacht van...

Stien_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:46

Ik heb ook een verzorgpaard een halflinger. Ik was zijn manen en staart met oster shampoo is ook voor witte "paarden" die werkt wel goed vind ik...

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:53

Mijn paard heeft ook witte manen (geen haf) en ze staat 24/7 buiten. Als ik even de manen geborsteld heb, zijn ze weer als nieuw. Wel doe ik er dan wat anti-klit in.
De staart kan nog niet echt vies worden want die hangt op haar hakken (jaarling)

Dit is trouwens een oud topic.

love_esprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:36

heey ik heb een pony esprit die is half haflinger en half arabier dus ze heeft bruine manen en een bruine staart.

geluk he?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:32

Ik kreeg van de week de tip om de staart even in een emmer met soda te hangen. Dat is goedkoop, natuurproduct en vriendelijk. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ga dat zeker een keer doen als het nodig is. Jim is gelukkig niet heel smerig met zijn staart, dus ik kan het nog steeds met shampoo en conditioner af.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:40

Hey

Ik was de schimmel haar staart iedere maand.
Binnekort is het keuring met haar veulen, en dan wordt die staart afgebleekt en krijgt ze een week een staartzak om.
Thuis geef ik er niet veel om, maar als ze buitenkomt moet ze blinken :-)

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:50

ik heb een spray en als je dat op een vlek doet en wrijft gaat het schuimen en verwijnen de vlekken zo! :D
Ik weet alleen niet of het ook werkt op manen en staarten maar dat kan ik zo uitzoeken (haflingers en shetjes met witte manen en staart zat :P )

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:01

Bij divoza hebben ze een spray, die spuit je op je paard, laat het heel even drogen, en woeps, je poetst het eraf en je paard is weer wit. :D

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:18

vinurr schreef:
Bij divoza hebben ze een spray, die spuit je op je paard, laat het heel even drogen, en woeps, je poetst het eraf en je paard is weer wit. :D

En hoe heet dat?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:24

Haf_Jutta schreef:
Ik doe de staart gewoon in een emmer met Vanish Oxi Action :D
Ik heb er wel heet water bij want anders lost het niet op. Ik laat de staart er ong. 10 minuten in en dan spoel ik 'm uit. Daarna nog wat manenspray erop en dan ben ik klaar:D Bij mij werkt het goed *D Let er wel op dat de staartwortel niet in het hete water komt ;)

en wat denk je van de huid van de staartwortel of manenkam in aanraking laten komen met dit spul.
Had eens een heel klein wondje op mijn hand, toen in de Vanish...ik jodelde het uit!!!!
Dat paard wil nooit meer gewassen worden. Dus echt ALLEEN op haar doen en nergens op huid laten komen!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:34

Astridvk schreef:
[***] schreef:

En hoe heet dat?

euhm weet ik niet, moet je even op de site van divoza kijken, er stonden er verschillende op, denk bij poets en shampo dingen

~_Ellen_~

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:34

Ik was de staart en manen van mijn verzorg haf zo weinig mogelijk omdat dat helemaal niet goed is!!
als het echt nodig is dan doe ik het wel
tip om de staart en manen goed schoon te krijgen
gebruik eerst groene zeep zodat et ergste eruit is en dan doe je wat duurdere (gewone paardenshampoo)
erin werkt heel goed
elke dag met anti klit goed uitborstelen helpt ook wel

sierrapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:55

:D ik heb ook zo'n ramp-haf... zij staat op dit moment op matten in haar stal en tja, daar gaat ze dan natuurlijk ook op liggen.
ik probeer me er niet te druk om te maken, anders kan ik ook elke dag de staart gaan wassen.
wanneer ik de staart was gebruik ik biotex... wel om denken dat je het goed uitspoelt...

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:09

ik heb Cowboy magic gekocht, haar staart blijft nu ten eerste heel soepel en ik kan het vuil erzo uit. Tja ze moet natuurlijk niet in de modder gaan liggen met haar staart of manen, dan red ik het ook niet met alleen borstelen :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:02

Huis-tuin-en keukenmiddeltjes zoals soda, biotex, groene zeep zijn niet zo vriendelijk en mild als sommige mensen denken. Hoewel 'pseudo-natuurlijk', zijn het echte schoonmaakmiddelen en in principe niet bedoeld voor de huid. Ga zelf maar eens een wondje te wassen met dat spul. -:(-
Niet dat je het niet kunt gebruiken, maar weet wel wat je doet.
Je wast de beschermlaag weg rondom het haar en de huid.
Spoel het heel goed uit en doe het niet te vaak.
Een milde shampoo + houtskool tegen de gele vlekken is bewerkelijker maar minder aggressief.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:56

Houtskool is toch juist zwart?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:25

vinurr schreef:
Houtskool is toch juist zwart?

Klopt, maar een prima middel tegen 'gele vlekken'.
Als je enigszins vergruisde houtskool op de nog natte plekken aanbrengt, trekt het het vuil er a.h.w. uit.
Net zoals zout bij wijnvlekken.
Je borstelt het eraf als het droog is.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:33

de gouden tip:
een staartzak, blijft ie schoon en wit van.
je moet hem wel aflaten zodra er vliegen komen anders verkoopt ie zich zelf steeds een klap met die zak.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:42

Ik hoorde toevallig van iemand die de manen van haar paard moest wassen met betadineshampoo en daar spierwitte manen van over hield!

Voor een keer lijkt het me geen kwaad kunnen, denk alleen niet dat je het altijd met Betadine moet wassen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:38

werkt idd wel super met betadine, beetje prijzig alleen wel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:34

Wel goed uitwassen. Anders blijft het oranje/gelig.
Ik heb sinds kort dat spul van Cowboy Magic. Je hebt voor gele vlekken en voor groene vlekken. Die voor groene is heel handig, want die hoef je niet uit te wassen. En het werkt geweldig!

En in de zomer gewoon regelmatig bijhouden door de staart helemaal nat te maken, vies er uit spoelen en op te laten drogen in de zon. Dat bleekt ook uit.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:10

hoorde vandaag iemand vertellen dat ze de staart van haar palomino inspuit met citroensap, het bleek uit en verjaagd tevens de muggen. Grote nadeel alleen is dat de staart aanvoelt als schuurpapier

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:14

en daar blijft een hoop vuil heel makkelijk aan hangen ;-)

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:14

Ik heb het wonder middel gevonden hoor, uhm 99 cent 2 liter fles ofzo bij de c1000. Even insoppen en mijn staart is wit! Terwijl ik een viespeuk van een Haflinger heb!