[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plientjedres

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:47

Dapy schreef:
ik weet nog niet wat ik later met balou wil doen die kennelijk niemand kent xd

Ik dacht eerst aan western, dressuur trekt me nu ook een beetje.

Springen is geen optie omdat hij een beschadigd gewrichtskapsel heeft wat nog maar de vraag is of dat daadwerkelijk hersteld, iemand daar ervaring mee ?

zet dan ff een foto van hem neer, dan weten we allemaal meteen wie het is Haha! probleem opgelost. ha ha
ik wil endurance gaan rijden over 2 jaar, lijkt me heerlijk om van lekker recreeeren je hobbie te maken en dan in de mooiste gebieden rond te huppelen. Afgod
zal indy ook weer eens opmeten want ze was 148 toen ik haar kocht en toen was ze 2,5, dus daar zal nog wel wat bij gekomen zijn Tong uitsteken

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:49

Flevogirly schreef:
Ik wil heel graag een VZH. Lachen

Ik heb er ook een, ik vind hem geweldig! Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:49

@Hilde_q: gave kleur Haha!
@Flevogirly: heb je topic meegelezen, proficiat met de nieuwse aanwinst Haha!

En ik ben in februarie niet aanwezig in Tolbert... Is wat te ver van België Haha!

Ik heb me daarstraks toch doodgelachen met mijn haflingerbeest zeg! Zyta rolt enorm graag, en blijft regelmatig op haar rug liggen. Heb haar daarstraks even zetje moeten geven, mevrouw bleef namelijk liggen Huilen van het lachen En als dank krijg je dan een douche van sappige appel kwijl Nors opkijken

en daarnaast ook doodgeërgerd, het monster heeft weer twee planken uit de stal laten sneuvelen, mijn andere paarden de stal weer uitgejaagd, en van half drie deze middag tot half acht deze avond heel geïnteresseerd staan kijken hoe ik balken aan het verven was Huilen van het lachen Hoeveel interesse kan ze hebben Haha!

Ik heb een beetje chance, zyta is nog geen bolleke wol, behalve haar nek begint goed ingepakt te raken.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:53

Dankjewel Chipieke! Lachen

Ik heb mijn naam veranderd. Lachen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:53

Ansel is al wel helemaal behaard Clown
Maar gelukkig zweet ze niet zo snel Lachen

Haha wat aardig van Zyta Huilen van het lachen
Leuke naam btw! Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:55

Shania staat 's nachts met deken.. Lachen
Dat was vorig jaar een lekker teddybeertje, maar toen moest ze nog niks doen.. En dit jaar willen we lekker door blijven rijden, maar niet scheren.. Dus.. Dan maar onder een dekentje.. Lachen

Hihi, die Zyta.. Ik had dr ook een kwast gegeven, kon ze meeverven! Tong uitsteken

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:55

Zyta zweet zich echt wel dood als ze 20minuutjes moet werken. Dus die probeer ik zo kort mogelijk in het haar te houden Haha! Zyta heet op papier Relinde, maar vorige eigenaars noemden haar gewoon Zyta Haha! Dus ja, doen we maar verder he Tong uitsteken

Ik vind het niet bepaald netjes, hebben er zo al werk genoeg aan om de stallen te zetten Huilen van het lachen

Iemand ervaring met JC zadels bij haflingers? Zit in de knoop met de keuze van een nieuw zadel, budget ligt rond de €600... Help?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:57

ja endurance wil ik zeker, bedoel ook niet western wedstrijden maar lang teugeltje meer met stem, algemeen, beetje basis, endurance wil ik zoiezo doen, maar bedoel meer de manier van rijden Knipoog

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWR47K3V.jpg

Afbeelding
last van vliegen Lachen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WIT66PDO.jpg
Balou in actie

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LXDXJGPK.jpg
Hier had ik hem een maandje of twee hij was hier 11 of 12 maanden

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TGMYDAMM.jpg
winter 2007 hier had ik hem 4 a 5 maanden hier was hij 1 jaar en een paar maanden.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:57

Zelf vind ik dus de Wintec cair 500 heel fijn Lachen
Kostte geloof ik zo'n 500 euro.. Lachen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:00

Oke Ja
Endurance lijkt me echt suuuuper cool! Nagelbijten / Gniffelen

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:00

die van mij krijgt geen deken om,maar heeft ook nog niet een echte wintervacht.
jc zadel had ik op mijn kwpner liggenen die had ook een brede rug met weinig schoft.
ik heb hem weg gedaan omdat hij te smal was, en toen een kiefer phriso gekocht(speciaal voor fjorden, tinkers en haflingers)
heerlijk zadel en echt een aanrader.
jc zadel was trouwens ook echt een heerlijk zadel

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:01

Endurance lijkt me inderdaad ook heel leuk om te doen!
Helaas worden in Zeeland zo weinig wedstrijden georganiseerd, meestal blijft t bij de kennismakingsklasses.. Of wedstrijden worden gecanceld..

Ik houd t lekker bij mijn recreatief western, wat steeds meer richting dressuur gaat.. Nagelbijten / Gniffelen

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:03

wat een poppetje die balou!!!!!!!!
ha ha kom ik je over een paar jaar nog wel tegen met de endurance

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:05

Sita_ schreef:
Endurance lijkt me inderdaad ook heel leuk om te doen!
Helaas worden in Zeeland zo weinig wedstrijden georganiseerd, meestal blijft t bij de kennismakingsklasses.. Of wedstrijden worden gecanceld..

Ik houd t lekker bij mijn recreatief western, wat steeds meer richting dressuur gaat.. Nagelbijten / Gniffelen

tja dit probleem hebben wij hier ook, er word niks voor endurance georganiseert in noord holland.
gaan er nog mensen naar hoofddorp voor dr keuringen?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:07

Nee ik heb geen trailer Nagelbijten / Gniffelen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:08

Nee jammergenoeg geen keuringen voor ons, mijn merrie heeft geen papieren.. No Cheer

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:08

Anne wel, die heeft ook keuringen gelopen toen ze "klein" was Huilen van het lachen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:10

hoi, hoi, meld me ook in dit topic.

Al veel mooie haflingers gezien en ga zo nog eens rustig bijlezen.
en "tinkerbokkers" gezien, toch een mooie combi haflinger/tinker

Ik heb 13 jaar een haflinger gehad, Bert, helaas is hij afgelopen juni ingeslapen. Ik mis hem enorm, hij was altijd al belangrijk voor mij, maar nu ik hem moet missen, weet ik pas hoe belangrijk.
We hebben zowel recreatief als wedstrijden gereden. In mijn profiel staan foto's en wat we allemaal hebben gedaan.

Ik heb niet opnieuw voor een haflinger kunnen kiezen, dan was ik op zoek naar een 2e Bert en zou ik altijd blijven vergelijken. Maar wil dit topic wel graag volgen, want de haflingerliefde die blijft!!

En verder;
- Bert kreeg ook altijd een enorme berenvacht
- Ik reed Bert met een Wintec Pro (dressuurzadel), was na drie zadels het eerste zadel wat echt goed lag. En niet hoeven invetten is zooooo fijn.

Zijn er mensen die meerijden met de HTC Noord-Brabant deze winter?? Ik ga zeker kijken en mijn vriendinnen aanmoedigen.

Sita_

Shania dr ouders zijn bekend, vaders is zelfs GGK.. Mja, moeders weet ik niet, en dr officiele paspoort is ergens bij de vorige eigenaren kwijtgeraakt dus ja.. Helaas.. KvTH kan ook niks voor me betekenen.. No Cheer

jomaro

Meld mij hier ook even. Mijn haflinger heb ik 5 jaar. Maron is 9 jaar.
Papa matador van de bosrand, mama mariska van de molenhoek
Zelf ben ik 42 jaar. Rij al vele jaren. Het is een echte haflinger dus we kunnen inmiddels al een heel boek schrijven Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:13

Elin is wel goedgekeurd, heb keurpapier hier nog ergens liggen, maar wel al in '97 Tong uitsteken Dus nog aan huis, maar ze scoorde op alle punten goed dus uiteindelijk een voldoende.
Is een kruising Wempire x altjo vd kenterstreek, dus ook niet echt slechte hengsten ofzo.

Ik heb nu een massimo vzh op het oog, heel mooi zadel en ook geschikt voor de korte rug van een haflinger dus hoop dat ik dit zadel op tijd verkoop zodat ik dat andere zadel niet mis loop Clown

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:14

jeetje grit wat heb jij een leuke verzameling paardjes,geweldig.
en wat is er met een kruising tinker haflinger?
heb je daar een foto van, lijkt me een geweldige combi.
sita wat goed heb je daat nu fff snel uitgezocht wat haar vader is? en welke hengst is het?

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:15

Jammer dat die papieren zijn kwijtgeraakt Sita.

Belle staat nu trouwens sinds van de week onder een deken. Ze begon al zo ontzettend met verharen. En aangezien het anders echt een teddybeer wordt.. heb ik daar geen zin in, en moest ze dus dr jurk aan Clown

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:15

ik woon ook in zeeland, sas van gent, mijn paard staat in sluiskil, inderdaad niet veel endurance, maar af en toe lijkt me heel leuk, en dan voornamelijk buitenritten duh xd Lachen maar bedoel dat is wat ik wil, endurance wil ik dan af en toe doen als het dichtbij is.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:16

Grit schreef:
hoi, hoi, meld me ook in dit topic.

Al veel mooie haflingers gezien en ga zo nog eens rustig bijlezen.
en "tinkerbokkers" gezien, toch een mooie combi haflinger/tinker

Ik heb 13 jaar een haflinger gehad, Bert, helaas is hij afgelopen juni ingeslapen. Ik mis hem enorm, hij was altijd al belangrijk voor mij, maar nu ik hem moet missen, weet ik pas hoe belangrijk.
We hebben zowel recreatief als wedstrijden gereden. In mijn profiel staan foto's en wat we allemaal hebben gedaan.

Ik heb niet opnieuw voor een haflinger kunnen kiezen, dan was ik op zoek naar een 2e Bert en zou ik altijd blijven vergelijken. Maar wil dit topic wel graag volgen, want de haflingerliefde die blijft!!

En verder;
- Bert kreeg ook altijd een enorme berenvacht
- Ik reed Bert met een Wintec Pro (dressuurzadel), was na drie zadels het eerste zadel wat echt goed lag. En niet hoeven invetten is zooooo fijn.

Zijn er mensen die meerijden met de HTC Noord-Brabant deze winter?? Ik ga zeker kijken en mijn vriendinnen aanmoedigen.

Wat erg van Bert Ach gut

Ik snap wel dat je niet opnieuw voor een haflinger bent gegaan.. Ja