oke, hier regend het wel behoorlijk. Onweer was er maar even
amazone77
Geplaatst: 14-07-10 19:07
laatste blz!!!! hier regent het ook nog steeds,maar wind is weg,en het begint lichter te worden. viel dus allemaal erg mee,weer alarm is ook al weer ingetrokken.
moyra
Geplaatst: 14-07-10 19:08
amazone77 schreef:
laatste blz!!!! hier regent het ook nog steeds,maar wind is weg,en het begint lichter te worden. viel dus allemaal erg mee,weer alarm is ook al weer ingetrokken.
Gefelcitieerd Marlis! Peep de sloot in! SusaSuus hier worden de paarden ook lekgeprikt.. Haha arme Hinke doodsangsten op de scooter! Wat is Bo gaaaaf! Paulien goed dat je Madeira even hebt laten aanpakken en daarna weer met een goed gevoel bent gaan rijden! Leuk dat jullie een puppy krijgen! Rozie gave hond zeg! Super Paulien dat je niet meer hoeft terug te komen!
En verder alle andere honden ook super lief! Laatste pagina!
Heb Nibbit vandaag op neckrope gereden (halster voor zekerheid) hij deed het super!
Haha dat dacht ik ook bij Nibbit, aangezien ik hem een maand geleden met complete moeite op stang moest rijden! Maar als hij een andere kant op wil dan ik heb ik ook helemaal niks te zeggen, als hij écht wil
Hahaha ja, ik riep ook altijd het hardst je kunt niet elk paard op een halster rijden. Heb ik mezelf toch best hard gedist
Maar in het dekseizoen durf ik het ook absoluut niet aan, dan is hij gewoon té met hormonen en ik rijd altijd met merrie's in de bak dus risico neem ik niet!
Ach, als zelfs Nibbit dus blijkbaar opeen neckrope te rijden zijn, geloof ik dat Willem het ook wel kan!
amazone77
Geplaatst: 14-07-10 19:56
willem is ook heftig,denkt maar aan 1 ding. ik moet nog oefenen met merrie's in 1 bak wil 11 september mee doen in ermelo! moeten nog heel veel oefenen.
Haha ja nou ik heb geluk gehad dat Nibbit van jongs af aan al in de bak rijd met merrie's en al dus hij is het wel gewend. Al vind ik met hengstige merrie's wel irritant rijden, maar het gaat wel!
Ach komt vast wel goed! Idd veel oefenen! Heeft hij ook op vreemd terrein alleen maar dekneigingen?
amazone77
Geplaatst: 14-07-10 20:02
hij heeft nog nooit op vreemd terein gereden,hij is al 12,maar nooit niet veel mee gedaan dan dekken.....ben nog met de opvoeding bezig. het gaat al stukken beter dan 2 maanden geleden,toen sleurde hij mij nog de kant op die hij wilde ook met rijden had hij geen rem,dat gaat nu ook al beter,begint op mijn zit terug te komen, ben 1 keer met hem buiten weeste rijden met een merrie,heel de rit op 5 benen,maar wel ''braaf'' hij is wel erg dominant naar andere hengsten.....aron is zijn rivale,hij kan zijn bloed wel drinken.
echt heel jammer dat er nooit niet veel mee is gedaan,zonde van de hengst.
Idd heel erg zonde, want het is een prachtig beest! Wel leuk denk ik om aan zo'n 'project' te beginnen, en steeds verder te komen! Zo te horen komt dat wel goed! Ooh echt? Nibbit heeft alleen als hij in z'n stal staat en een van de merrie's komt langs heeft hij 5 benen maar verder eigenlijk niet, maar dat komt ook weer omdat hij het zijn hele leven lang al zo doet. Rijden = werk en geen dekken
Oooh Nibbit is ook zo! We hadden een tijdje een Anda-hengst op stal staan en Nibbit kon hem wel opvreten! Konden alleen samen in de bak rijden als er geen andere pony's bij waren, want OWEE als die ook maar naar zijn merrie KEEK dan vloog Nibbit op hem af en kon ik niks meer Nee.. Nibbit is de koning van de stal Die kleine hengstje van 80cm vind hij wel okee!
Peeps was altijd onderdanig , maar vind der nu aardig dominant geworden. Als ze een paard nu niet in der buurt wil jaagt ze m gewoon weg Sinds de dekking
Liiisaaa
Geplaatst: 14-07-10 20:13
Hoe kun je dat nou zeggen?
Heb zelf ook idee, de merrie's hier op stal die drachtig zijn worden ook altijd beetje nukkig
amazone77
Geplaatst: 14-07-10 20:14
willem niet,zelfs de kleine hengstjes blikt ie in als sardientjes. ik vind het ook echt een uitdaging om met hem aan de gang te gaan,zou hem eigenlijk maar tijdelijk rijden......vind hem eigenlijk te klein voor mij en zou een fries gaan rijden,maar in de tijd dat ik ''tijdelijk'' met willem bezig was,ben ik helemaal verslaafd aan hem geraakt,hij wil zo graag werken,en hij is zo leuk,en hij doet zo' zijn best voor me.
ik wil niet dat willem aan mijn hand dekt,hij MOET weten dat er bij mij gewerkt moet worden,en hij vertroeteld word,maar niet dekken. ik heb in het begin nog nooit zoveel gevloekt tegen een paard dan tegen willem hij is zoooo lomp haha maar ook zo'n schatje. gisteren ''vergat'' hij mij weer even,sleurde mij zo het erf over,maar als ik al 1 ding geleerd heb is LAAT NOOIT,MAAR DAN OOK NOOIT EEN HENGST LOS! dus ik hield hem vast,en kreeg straf van mij.
het word voor mij een sport om zo ver mogelijk met hem te komen,en dat degene die hem heeft afgekeurd hier in nederland,zich diep zal moeten schamen om zo'n geweldige hengst als willem af te schrijven.
Nibbit hebben ze afgekeurd omdat zijn karakter te rustig was -_- Kom op zeg!
Maar lijkt me idd gaaf om dingen te bereiken met Willem! En volgens mij zijn alle hengsten lomp, want Nibbit kan er ook wat van hoor! Hahaha nee een hengst loslaten doe ik ook niet!
Bij Nibbit hebben we zijn dekhoofdstel+touw, en hij weet dat hij alleen maar dan mag dekken! Ik kan ook meestal gewoon zelf met hem dekken. Maar dat is het voordeel dat hij vanaf jongsafaan zoveel in de hand is geweest en die dingen heeft aangeleerd!
Maar ik denk dat Willem dat over een paar jaar ook wel weet hoor, zoals ik hoor ben je er zo lekker mee bezig en jullie gaan lekker vooruit!
Mensen ik ga even bij pebbels kijken ! Dus niet te hard praten hierzo he. want zowel jolanda als ik zijn er niet dus komt er nog geen nieuw topic. Hoewel het wachten op jolanda word omdat die alles heeft hihi.