[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:36

Waauw wat een knapperd zeg! Heel veel plezier met hem, we horen graag meer over jullie avonturen :))

Hier zijn we na een flinke dip weer fanatiek aan de slag, zondag weer op wedstrijd! Afgelopen week hebben we nog een fotoshoot gehad, zo blij mee <3
Afbeelding
Afbeelding

Hoe gaat het met de rest? Zo fijn dat het weer is afgekoeld :D

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:42

Wat een mooie foto's Flicka! Is ze weer helemaal opgeknapt? Jullie hadden wel even wat tegenvallers toch?

Ellen_ov, welkom! En wat een knapperd, dat kleine roze vlekje op zijn neus <3
Hopelijk gaan jullie heel veel plezier hebben samen!

Hier gaat het oke, vorige week dacht ik even wat te gaan grazen op het afgezette landje. Dat was een grote deceptie, ze trok zich los (voor het eerst in 3,5 jaar) en galoppeerde zo het landje in waar nog wel gras stond. Gelukkig dook ze na een paar sprongen met haar neus het gras in, maar dat is natuurlijk precies even niet de bedoeling. Het landje hebben we afgelopen week dus even gelaten, nu is het kaal en kapot gelopen dus ik weet ook niet of dat nog een plan gaat worden. Deze week is ze super braaf, ik ben in de middag wat langer gaan grazen. Met graasmasker, dan staan we ongeveer 45 minuten lekker op de dijk. Dat doet haar heel veel goed, we mogen vandaag 15 minuten stappen. Meestel sjokt ze dan gewoon een beetje mee, dus dat gaat ook goed. Ik ga dit weekend proberen wat kort te teugelen. Ze mag nog niet zoveel, maar stap/halt/pasje achteruit/grote volte/grote 8 en vooral een juiste houding. En het mag toch nog maar 15 minuten voor dit weekend. Weer even een soort van aan het werk. We gaan het maar weer zien! Ik ga over 1,5 week weer een poging wagen om op vakantie te gaan, ik ben er nog steeds zo aan toe. 5,5 maand al 2 x per dag naar stal is best een opgave, dus een weekje pauze is best gewenst.

Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:43

Ellen_ov : welkom, je weet nog niet half waar je aan begonnen bent, Haflingers zijn zo leuk :')

@Lenexa: dat is wel even schrikken, klein sterfmoment!
Ik ken het gevoel ivm de medische zorgen...

Onze Be heb ik 4 maand lang elke dag 2x 45min moeten vernevelen met de flexineb.
Gezellig was anders.

Ik werk elk jaar van eind oktober tot eind januari halve dagen, spaar speciaal mijn vakantie ervoor op.
Al 2 jaar heb ik het aan mijn rekker dat ik maanden voor een veulen moest zorgen met bronchitis (dank u Belgisch winterweer).

Dit jaar doe ik de vakantieregeling opnieuw en hoop uit de grond van mijn hart dat ik deze keer eens écht kan uitrusten...

De afgelopen 3 jaar staan onder spanning, stress en ik ben op.
Hoop in die maanden ook eens mijn energie en vrolijke zelve terug te vinden.



Hier ligt alles dus wat rommelig. Be zit vol in de hormonen, Zyta mag werken maar mijn knie wil nog niet mee. Longeren lukt niet, handwerken ook moeilijk, enkel stapwerk op haar kan mijn knie managen.
Maar energie he :) Dat ontbreekt. Ik ben nog steeds aan het proberen verwerken dat mijn zorgeloos leventje voorbij is en dat is wel moeilijk op een leeftijd van slechts 33 jaar.

Wat een zeurpost zeg, op naar iets mooiers!

Onlangs shoot gehad met onze Be, kleine stinker was zo flink <3

Afbeelding

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:57

@Flicka: dankje! en wat een mooie foto's.

@lenexa: wat een hartverzakking! :oo gelukkig ging ze snel eten. ik heb begrepen uit eerder dit topic dat je paard een langdurige blessure/revalidatie heefft?

@mi_amore: ja het is een heel dier... lang hengst geweest en natuurlijk een haflinger dus heb met momenten mijn handen vol :') zolang er geen gewonden vallen moet ik erg om hem lachen.

zo wil hij niet heel soepeltjes de trailer op helaas, dat word echt nog even oefenen want tzt wil/moet ik wel echt alleen op pad kunnen. hij reist heel relaxed en rustig maar het erin stappen en er ook daadwerkelijk in blijven staan is een dingetje. hij trekt mij halverwege de klep er weer af en dendert er vandoor, en van de week stond hij erin en was mijn vriend net niet snel genoeg met de stang en liep hij er ook zo weer achteruit af.
nouja, consequent blijven en van de week even goed oefenen maar :)

maessie

Berichten: 5783
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:54

Ellen wat is zijn stamboeknaam? Wel vervelend van dat trailerladen, als ze t truukje eenmaal kennen -O-

MiAmore wat een werk zeg met dat vernevelen enzo. Pas op jezelf, een ander doet t niet!
Prachtige foto! <3

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:16

Zijn stamboek naam is Liz Wonderland.

Afbeelding
Mooi uitzicht zo met die enorme manenkam <3 voel mij net zo’n Penny in galop; al die manen zo wapperend in de wind

maessie

Berichten: 5783
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:36

Ah dacht al, vast wel een bekende, ja dus! Jammer dat ie nu geruind is! Maar voor jou wel logisch!

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 22:38

@k_Nolan, leuk merrie drachtig van Big Time. Vriendin van mij heeft daar een heel leuk veulen van! Wolf wordt zo gaaf <3
@maessie, gaaf zo'n rit door de bergen met Haflingers! :D
@mi_amore, wat groeit Be goed! Hij krijgt ook een prachtige bos manen! Prachtig die foto van jullie shoot. Je jurk is ook heel mooi! Wat oogt hij al volwassen op deze foto!
@Fangio, dat verdwalen klinkt heel naar. Je kerel is wel echt gaaf zeg! Mooi sportlijntje ook. Daar blijf ik wel jaloers op.
@Lenexa, fijn dat het financieel allemaal wel goed loopt zeg. En dat het paard verkocht wordt is ook wel fijn. Kan Rox straks gewoon weer lekker in de kudde. Je bent echt wel een flinke tijd bezig geweest he?
@Ellen_ov, gave Haflinger zeg <3
@Flicka, fijn om te lezen dat jullie weer bezig zijn met wedstrijden! De foto's van jullie shoot zijn prachtig <3

Hier stil geweest, maar zonder reden hoor. Monroe is zijn heerlijke stabiele zelf. We rijden nog steeds veel en doen dat heerlijk op onze eigen manier en tempo. Nog steeds sportcoupe voor Mon. Dat was toch een goeie beslissing. Ik moet wel vrij vaak knippen (vind ik), maar ik vind het zalig. Zo weinig werk! Denk dat ik het nu voor het laatst heb geknipt en het dan even een winter laat groeien. Eens zien wat er gebeurt.

Vanochtend hadden we weer een shoot van Alina Nieman Photography.

Afbeelding

Maar ik heb jullie ook bijna allemaal op insta, dus daar hebben jullie dat vast al wel voorbij zien komen.

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:47

maessie schreef:
Ah dacht al, vast wel een bekende, ja dus! Jammer dat ie nu geruind is! Maar voor jou wel logisch!


Hij is maanden terug al geruind, was ook absoluut niet opzoek naar een hengst :) ik ken hem niet anders dan ruin zogezegd.

Heb je hem ook persoonlijk gekend of weet je leuke verhalen over hem? Mag ook in pb :)

maessie

Berichten: 5783
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:02

Nee niet persoonlijk, maar als dekhengst. Ken de hengstenhouder. ;)

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:55

Ah zodoende. Even een praktisch probleem; de front riem van mijn Rambo hoofdstel maat full is toch iets te krap. Iemand hier die daar een alternatief voor weet? Ik vind juist dat mooie brede leer zo mooi, ik zoek geen steentjes oid.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:17

Ik lees nog steeds mee :D

hier gaat alles goed. Stanley mijn opa haflinger is nog steeds geen opa haha, en doet alles nog haha morgen gaan we lekker op buitenrit.

Maximus zijn we nu langzaam aan het inrijden, en heb ik nu 2x met zadel geredeen en dat gaat super (ervoor paar keer met de bbp gereden) zelf al licht rijden, hij doet het echt zo braaf!!

Wel merk ik dat ik hem hetzelfde wilt 'rijden' als stanley haha hopelijk leer ik mijn slechte gewoontes af.. zoals mijn hak optrekken bij aandrijven.. ipv kuit gebruiken. Hij snap nog niet wat kuit is en koppelen we een comando aan vast.

Ik vind het heel leuk om zo mijn eigen paard op te leiden, maar ook weer 'bang' dat ik iets verkeerds doet. Gelukkig is max echt heel nuchter.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:57

Zie hier allemaal leuke mooie gouden knollen voorbij komen <3 ;-) ........ En mensen die er vreselijk gek op zijn, net als ik haha

Nu is mijn vraag, is dit een vaste gesloten groep of mag hier ook nieuwe aanwas bij komen?

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:46

Kom erbij! Super gezellig :D

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:43

Oh leuk!!

Dan zal ik ons even voorstellen, ik ben Desiree 32 jaar en woon in Puttershoek samen met mijn dochter van 12 (over 3 weken alweer 13) en mijn vriend en 2 honden (1 amerikaanse bulldog en 1 franse bulldog).

Mijn gouden trots en andere pony staan op mijn eigen stal / weiland in Strijen :).
Zij staat hier nu nog met 3 andere (1 arabieren merrie met veulen en een te leuk lief shetlandertje) maar die gaan binnen nu en 2 weken weg want het werkt niet met die vrouw helaas, zonde want de paarden zijn wel erg gek op elkaar.

Dan staan mijn haflinger en mijn pony (de zwarte) een paar weken samen (dit komt hopelijk hun band en vriendschap ten goede :o :o en dan komen er 2 grote jonge merries bij van 1.5 en 2.5 en nu al 1.65 hoog.

De kudde zoals het nu is:
Afbeelding

Mijn blondie heet Havana en is geboren op 20 maart 2020, aankomende 20 september is zij dus 2.5 jaren jong, en ze is echt nog een jonge lompe meid, ontzettend lief maar wel opdringerig soms....

Heb haar sinds 29 juni in mijn bezit.

Ze heet Havana (officieel B - Havana DM), zij is geboren bij gebroeders de Maertelaire in Merelbeke, België.

Zij is een dochter van de hengst Liz Wesir.
Haar moeder is Hilaya van de Almhof (vader Bergquell), en van moeders kant zit er van de Wortel bloed in (Sportdame en Hofdame) en tevens ook de hengsten Liz Allacher en Liz Alpenstein.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar stamboom is als volgt:
Afbeelding
Ze is geregistreerd bij de Belgische Haflingervereniging
Graag wil ik haar toevoegen aan het NHPS stamboek, want zij is nog niet ingeschreven in een nederlands stamboek, indien dat kan, en zou ik graag naar de keuringen willen met haar.

Sowieso is ook een sterke wens een veulen te fokken van haar met een nog te selecteren hengst, maar goed zo oud is ze nog niet dus hebben nog even ;-)

Verder hopen we met haar in de toekomst leuk allround te kunnen rijden, beetje trainen, lekker buitenrijden, bos en strandritjes, gewoon voor de lol een sprongetje, wandelen en oefenen aan de hand en werken aan de band en ook beleren voor de kar.


Hopelijk hebben we ons goed voorgesteld.

Top dat we er bij mogen, en ben benieuwd naar jullie blonde gouden knollen!!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 19:38

@Flicka prachtige foto's zeg!

Mi_amore ook al zo mooi en wat lijkt hij al volwassen zegt, hij groeit snel!

@Ellen leuk dat je die hebt! En wat heerlijk he die lange manen

@Dees welkom!

Okee heb er denk wat gemist, maar mijn mobiel werkt niet echt goed mee.

Mace vandaag voor het eerst in draf (wel aan de longe en met verdoving) en ze lijkt goed te lopen, maar ik zie wel overal iets in nu uiteraard.

Ook een nieuwe aanwinst gekocht waar we veel vertrouwen in hebben in de toekomst, maandag halen we de kleine man op dus dan zal ik even wat foto's plaatsen!

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:23

Dees, welkom! Wat een leukerd <3

Knolan, aaah wat leuk! Ben benieuwd! :D fijn dat het goed lijkt met Mace! Hopelijk blijft dat zo.

Willeke, gaaf dat jullie aan het mennen zijn! Dat lijkt me ook echt heel leuk om te doen. En wat goed dat het zo goed gaat met Max! Ben benieuwd hoe jullie over een tijdje rondrijden *\o/*

Wij hadden vanavond weer les! Valt nog niet altijd mee.. dat verzamelen in galop en die wissels vinden we nog wel echt heeel moeilijk.. ons doel is nog het sportpredikaat halen en dan mag ze het lekker rustiger aan gaan doen :j



Ik heb gelukkig een jonge merrie waarmee ik lekker verder mee aan de slag kan, helaas geen haflinger :Y)

Afbeelding

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:48

Wissels vondt Nolan ook altijd lastig, verzamelen in galop vondt hij gelukkig prachtig haha.

Nou denk dat er slecht nieuws voor Mace aankomt, ze leek goed te draven aan de longe. Ben er vandaag op gegaan maar voelt toch niet zuiver. Maandag bellen we de kliniek weer, maar denk dat er geen rijcarriere inzit. Hoop dat ze Verder redelijk blijft lopen zodat ik het gewicht aan de longe wel wat beter kan krijgen.

Mace blijft wel bij mij, hebben teveel meegemaakt dus dan mag ze gewoon veulentjes krijgen gewoon.

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:19

K-nolan; gut wat balen, zo te lezen heb je haar al een tijdje bij je? Fijn dat je de gelegenheid hebt om haar bij je te houden, nu dan als fok merrie.

Flicka; mooie foto! Lekker dragen.

Dees: aansprekend dier! Geen idee van afstammelingen, kom net kijken in de Haflingers :')

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:23

@Ellen, ja ik denk dat ik haar nu 1,5 jaar heb maar op 2 ritjes na hebben we niet veel gehad behalve pech. Dit jaar blijft ze leeg vanwege de keizersnede die ze dit jaar had. Volgend jaar kijk ik wat de hengst als veulen heeft gegeven aan haar halfzusje en maak ik voor Mace een leuke keuze.

Ik baal wel onwijs, ik denk dat ze het wel leuk had gevonden om lekker door het bos te kunnen rijden. Morgen bel ik de kliniek.

Morgen halen we onze kleine man op hij komt bij de andere hengsten dus ik hoop dat ze hem snel accepteren! En dan is het wachten en genieten totdat hij naar de hengstenkeuring mag!

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:54

K_nolan schreef:
@Ellen, ja ik denk dat ik haar nu 1,5 jaar heb maar op 2 ritjes na hebben we niet veel gehad behalve pech. Dit jaar blijft ze leeg vanwege de keizersnede die ze dit jaar had. Volgend jaar kijk ik wat de hengst als veulen heeft gegeven aan haar halfzusje en maak ik voor Mace een leuke keuze.

Ik baal wel onwijs, ik denk dat ze het wel leuk had gevonden om lekker door het bos te kunnen rijden. Morgen bel ik de kliniek.

Morgen halen we onze kleine man op hij komt bij de andere hengsten dus ik hoop dat ze hem snel accepteren! En dan is het wachten en genieten totdat hij naar de hengstenkeuring mag!


Leuk Nolan, ben benieuwd naar jullie nieuwe aanwinst. :D

@Ellen-ov dankjewel, dat vond ik zelf ook!

@Flicka12, dankjewel! Ze is ook erg leuk, beetje lomp en gek soms, misbruik makend van haar gewicht maar ook heel lief en aanhankelijk.
Goed bezig, jullie rijden op niveau dus, gaaf.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:19

Gisteren deze leukerd opgehaald. Hij was dit jaar kampioen van de regio Zuid. Hij is niet naar de nationale gegaan omdat hij eigenlijk al verkocht was, gelukkig voor ons ging dit niet door en konden we Nashville overnemen:
Afbeelding

Netjes de hengstenpaddock afgezet zodat ze eerst enkel even aan elkaar konden wennen. Nash had andere plannen en vloog na een uur al gelijk het lint door... snel die shetlander even in een stal gegooid en toen toch maar die 2 bij elkaar gelaten. Maakte me weer druk om niets:


Afbeelding
Afbeelding

Hij moet nog even afleren dat wat onder wolf zn buik hangt geen uier is haha, maar het gaat goed. Binnenkort komt de shet er weer bij ,maar laat eerst deze 2 even wennen.

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:21

@ Ellen, welkom! Leuk dat je Wonderland hebt, leuk dier, wel jammer dat hij geruind is zeg.
@ Flicka, wat een prachtige foto's <3 en lekker aan het trainen! Veel succes met je doel!
@ Lenexa, hoe is het ondertussen met Roxy, zo van insta lijkt het weer een stukje beter te gaan? Hoop het zo voor je!
@ Mi amore, ook prachtige foto's! Vanaf wanneer kan je terug minder werken? Ik duim voor een rustige winter voor jullie
@ Peerappel wat is Monroe toch leuk <3 Ik twijfel ook vaak over een sportcoupe, vooral als die kleine piranha weer eens een hap haar uittrekt, maar ik kan het toch nog niet over mn hart verkrijgen...
@ Dees, welkom, grappig, ik ken de fokkers van de jouwe, die wonen hier niet zo ver vandaan
@ Knolan, verdorie, Mace nog steeds niet goed! Gelukkig wel het allerschattigste nieuw leven erbij zeg, wat een dotje! Helemaal mijn ding, bles en een roze neusje <3

Hier zijn we even rustig aan aan het doen, beetje drukke weken achter de rug. Laatst een leuk weekend lol-met-je-knol gedaan bij stichting Historische Rijkunst, superleuk om wat andere dingen te doen als:
Rijden met een garrocha (lastiger dan je denkt :+ )


En boogschieten te paard

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 14:00

Oef Nolan! Ik dacht dat ik al pech had met mijn vorige paard… nog maar 1,5 jaar, zuur zeg.
Fijn voor haar dat ze bij je kan blijven!
Je hebt wel weer wat leuks bijgekocht; lekkere billen heeft die al.

Fangio; mooi dat die van jou het compleet normaal vind op het filmpje, dat je vanaf z’n rug even pijlen afschiet.

Ik merk dat zoals bij Jozef ook, ze compleet andere dingen ‘eng’ vinden dat mijn kwpn-er eerder. Zoals bij het proefrijden zakte ik door het krukje bij het opstappen :') heel legitieme reden om hiervan te schrikken maar hij draaide zn oor bij, keek eventjes en dacht iets als, ben jij nou aan het doen dan. :roll:

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 18:40

Nog even lekker gewassen en getoiletteerd. Hoe toiletteren jullie je dieren? Ik was de kroonrand aan het opscheren en halverwege dacht ik; oliebol, weetniet of ik dat bij Jozef wel eens zo mooi vind :') maarja was al bezig dus alsnog alle hoeven maar gedaan. Zn sokjes wel laten zitten. Eerder schoor ik m’n kwpner zn benen op dus ik een beetje op de automatische stand dat ook bij Jozef gedaan maar twijfel of ik dat dus mooi vind :')
Zn manen ook weer stukje afgehaald, vind die lange manen heel mooi maar zo onhandig. Ik laat de manen bijna altijd los, hoogstens een keer dat ik de hengsten vlecht laat zitten na het rijden. Vaak doe ik even snel een elastiekje in de laatste pluk bij het zadel zodat ik met rijden er niet telkens vast inzit.

Afbeelding