(eerst bijgelezen, gaat snel!) Nou hier mijn ego post hoor..
Zoals jullie weten rij ik vrijwel alleen op Haffies en Fjordjes, bij hoge uitzondering 1 van de 2 paarden die ik kan rijden ook erugg leuk.. Maar.. we hebben op de manege ook een aantal 'driftkikkertjes' zoals ik ze noem.. De paarden die je ontspannen moet rijden, alsof je gek bent. Bij ons zeggen ze altijd ik werk liever terug dan naar voren, maar ik werk dus liever naar voren dan terug *hoge uitzonderingen daargelaten*Maargoed.. De meeste van die paardjes gaan dus ook niet goed met mij en zit ik na 5 minuten, vliegende galop de baan door al met tranen in me ogen.. (A) *Mietje!!* er zijn er 2 die ik wel kan 'handelen' Daimy *blond hea* en Jelle, een merens-Fries kruising.. Vroeger alleen voor de kar gelopen en sinds 5 jaar ook onder het zadel, 3 jaar geleden begon hij in de lessen mee te lopen Heb hem zelfs 3 jaar geleden als ponykamp paardje gehad, zo leuk vond ik hem.. bij mij wassie rustig zolang ik met waslijnen reed en langzaam aan contact maakte.. *nu begint het* maandag mocht ik dus weer eens op jelle, na een jaar, ik lekker relaxed.. Maar wat zijn probleem is is de galop, geen evenwicht dus snelheid.. Normaal geen problemen.. Nu begon ik langzaam te piekeren.. Halverwege de les worden de singels altijd nog even nagekeken, mijne zit altijd goed dus mag vrijwel meteen al galoperen.. Dus ik dacht, nu meteen, eerst volgende hoek, issie overdonderd gaat ie *meestal* niet hard.. Liepen er paarden voor me, dus smoesje tegen mezelf, kan niet.. Zo heb ik nog door gereden tot ik mezelf dwong.. ik doe m'n buitenbeen achter de singel en hij trekt in ene z'n hoofd naar beneden en zet het op een snelle galop. ik in paniek, na een halve volte terug naar draf - stap.. De rest van de les niks meer gedaan.. telkens als ik aan wilde draven deed ie weer z'n hoofd naar beneden en schrok ik weer, paniek, terug naar stap.. Aan het einde van de les mezelf nog wel verplicht te draven dus dan nog gedaan maar voor de rest niks..
Zo moest het even kwijt.. Als ik zoiets tegen m'n ouders vertel begint het verhaal "zie je wel dat je het niet leuk vind" of "je kijkt boos dus je vind het niet luek op het paard" weer.. geen zin in