Lekker al vakantie bij jullie Kitzbi? Wij hier ook en ik ben dus heerlijk 6 weekjes vrij.. Heb nog niet zoveel uitgevoerd met die hitte maar toch is het lekker.
Straks krijgt Wenner nieuwe schoenen, hij krijgt er toch echt 4 want het is niet bij te houden anders. Jammer, ik had het graag anders gezien maar goed zijn voeten worden er niet mooier van en hoefschoenen zijn geen optie. Daarna ga ik al lekker rijden, heb eigenlijk les vanaaf op de vereniging maar heb de hele week zo weinig gedaan met Wenner, dat ik dat niet zo heel eerlijk vind. Heb een bontje onder mn zadel zolang de zadelmaker nog niet geweest is moeten we het daar maar even mee doen. Komende tijd maar even wat vaker longeren.
KItzbi staat ook op 4 ijzers ze rijden nu veel buiten endan slijten de hoeven veel sneller..normaal staat ze alleen op voor ijzers...
joopiexx
Geplaatst: 13-07-10 09:38
Ja met die warmte gaan wij ook veel vaker even een buitenritje maken, heerlijk. Maarja nu moeten we elke keer nadenken of dat het wel kan met die slijtage. Op dinsdag ga ik ook onder de man naar de vereniging dusja, het gaat te hard. Voor moet, anders is hij veel te gevoelig en dat is ook niet leuk om te zien. Loopt hij echt een beetje tastend. Ben wel benieuwd wat hij ervan vind.
Ja kitzbi die schraap met haar voor benen dus daar moeten ijzers onder ja en achter is puur omdat ze nu lekker buiten rijden.. kitzbi vondt het niet raar hoor die liep er zo mee weg
Bij peeps gaan der hoeven juist sneller achtruit van ijzers Gaan der hoeven waar de nagelszitten scheuren. Ga van de week even laurierzalf halen voor der.
Ben beieuwd wat wenner van zijn nieuwe schoentjes gaat vinden.
Peelie
Geplaatst: 13-07-10 09:56
Mara staat nu ook voor het eerst beslagen. Alleen voor. Ze staat op kunststof. Opzich bevalt het heel goed, het zit er nu een weekje onder. Het is aleen niet zo slijtvast als ik had gehoopt. Deze kunststof iig niet. Ik heb al gekeklen naar ander kunststof om te proberen, want ze loopt er verder wel grandioos lekker op. Ik zit nu te denken aan hippoflex, die zijn heel makkelijk aan te zonder te fijlen aan het ijzer. Er zit een los brugsytheem aan het ijzer, wat fixeerd als je het vast schroeft. Je hebt bepaalde maten ijzers en bepaalde breete bruggen die tussen de takken door gaan. Maar ik moet eerste maar eens aan die man vragen tegen die tijd of hij dat misschien wil onder slaan voor me. Maargoed, eerst heb ik nog 5 a 7 weken te gaan met deze. Nou klinkt het gelijk alsof ik er niet tevreden over ben, ben ik wel. Allen de slijtvastigehied valt me een beetje tegen. Thats it
Trouwens meiden (ik ga geen namen noemen, wie de schoen past trekt hem aan) Het is allenmaal wel leuk en aardig dat jullie bijlezen, maar waarneer jullie bijlezen en daarna neerzetten "Ik heb geen zin om te reageren.", dat heeft niet echt veel zin. Ik zie dat soort berichten steets vaker voorbij komen. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde aan dit topic. Als je bijgelezen hebt en je heb geen zin om te reageren, reageer dan niet. Wil je wel reageren, prima, moet je vooral doen. Daar is dit topic immers voor, het delen van lief en leed met de paarden en de wereld daarbuiten. Er is niks leukers dan dat er iemand reageerd op jou bericht, en als je dan leest dat het wel gelezen is, maar dat er gewoon niks mee gedaan word omdat men geen zin heeft, beetje flauw niet...? Ik denk persoonlijk dat op basis daarvan al een hoop mensen van de 'harde kern' vertokken zijn. Omdat ze weten dat het anders kan en hoord. Dus dames, let er een beetje op...
Peelie
Geplaatst: 13-07-10 09:57
muppetmayo schreef:
Allemaal lekker aan de vakantie hier zie ik
Ben benieuwd hoe wenner zn schoenen vind!
heeey, jou heb ik al een poos niet meer gezien... Hoe is het met jou? en met Kebab en Daims... een poosje terug heb iki geloof ik nog wel foto's voorbij zien komen van ze? Toch?
horsii
Geplaatst: 13-07-10 10:02
Ik heb inmiddels al gereageerd en voel mezelf dus ook niet aangesproken
Hey Peelie! Ja klopt hihi. T is erg druk hier. Ik lees dus wel vaak mee, maar gewoon geen tijd om te reageren. Of zoals je hierboven in de "algemene" post al zegt, dan reageer ik wel even niet hihi.
Met Kebab ging t even iets minder, heeft een wond op zn knie opgelopen, kon hij niet op staan, dik, wond ging steeds open etc. Nu blijft t eindelijk mooi dicht, en rent en springt ie er weer mee. Af en toe tilt ie t pootje nog op, maar 2 sec later rent ie er toch weer mee..
Daims gaat zn gangetje.. Alles nog steeds tzelfde..
Hoe is het met jou verder? Nu lekker vakantie zeker? Gaat wel goed met Mara als ik t zo lees van t beslag?
Hier ook alles rustig, mijn ouders zijn voor 5 weken op vakantie. Wij hebben het huis voor onszelf. Ik ga zelf over andelhalve week naar Lloret de Mar Daar heb ik helemaal zin in De paardjes zijn dus ook rustig, met Matador heb ik alleen het zlefde als jij met Kabab. Matador heeft tijdens het rennen in de wei een flinke sliding gemaakt, op de stenen. Een van die stenen stak iets verder omhoog. Tja, dikke vette wond, hij heeft 2 dagen heel erg kreupel gelopen, het hele been was dik en rond de wond echt kokend heet! Maar nu gaat het erg goed. Hij loopt weer goed. Laatst zat er een korstje op de wond, die is er gistere uit zichzelf vanaf gekomen, daar zit een hele mooie droge wond onder. De wond was helemaal tot op het spierweefsel, maar niet begind er weer een beetje vet op te groeien en het gat word steeds kleiner, ik is tevree Zoals je miscchien dus ook wel weet ben ik net verhuis met de paarden. Ik moest vertreken van de huurder omdat mijn paarden te dus zijn, ik niet goed ben voor mijn paarden, ze te weinig te eten kregen, het land er niet uit zag, bla bla bla... Een hoop dingen waar ik niks aan kon doen. Bijv het land, en als zij vond dat mijn paarde te dun waren, dan had ze een baal hooi naar binnen moeten gooien. En dan had ze het land moeten spuiten, dan zag het er ook niet uit zoals het er nu uit ziet Maargoed, ik ben weg daar... De DA is laatst langs geweest voor die wond van Matador, en die heeft helemaal geen opmerking gemaakt over dat hij te dun is, of dat mara te dun is. Laat staan dat hij een pomerking gemaakt heeft dat ze in slechte conditie zijn. Volgens mij vond hij ze er juist heel goed uit zien. Maarja.... het zal allenmaal wel, ik ben van het gezeur af...
Zekerweten, hier is iedereen een stuk relaxder. Veel mensen mennen, hebben tinkers of shetjes. Het is wel anderhalf jaar geleden dat ik op een pensionstal heb gestaan, dus het is wel weer even wennen. Maar het is wel leuk. Ik moet nu alleen wat verder fietsen. Eerst stonden ze op 4 km afstand, nu op zo'n 7 a 8 km...
Er zijn 2 stallen complexen, waarvan er een voor een handelaar is die daar staat. Ze heeft nu een spaanse hengst staan, echt een mooi beest!
suus_elviera
Geplaatst: 13-07-10 10:32
Peelie klopt voor mij ook maar zit dan ook met alle maal dozen en over 17 dagen dan ook verhuizen naar een koop huisje dus daarom zeg ik dat wel eens sorrie
Echt, het is geen aanval, het is alleen maar een bemerking. Ik weet van jou dat je gaat verhuizen en dat je het druk hebt, maar van jou lees ik dan ook niet regelmatig 'Ik heb geen zin om te reageren' of iets in die trand. Maargoed, ik schrijf het nogmaals, wie de schoen past trekt hem aan, en als je hem past, doe er wat mee