[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:09

Ja prachtige schoongenoege manen zo Paulien!! Alleen zijn ze nu zoveel korter en dunner geworden/geschuurt? :oo
Laatst bijgewerkt door Stravero op 17-05-09 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:09

9 juni zit ze op 11 mnd, heb uitgerekend met 340 dagen, dan zitten we op 14 juni. Alleen die kleine inwoner kan ons vertellen wanneer hij de wijde wereld wil gaan verkennen.

De foto's zijn trouwens genomen voordat ik haar ben gaan poetsen. Ze gilmt zo erg ... niet normaal meer.

Ik was Donna haar manen ook elke half jaar, voorjaar en najaar. Alleen dit jaar niet, durf haar nu niet nat te maken, ben bang dat ze verkouden gaat worden.
Staart was is wel vaker.
Ik gebruik voor haar manen en staart, silk en shine-pasta van de paardendrogist, worden de manen wel ietjes zachter van, maar nog wel goed te vlechten. Je hebt ook silk en shine in een fles zitten, die je er op kan spuiten, maar dan kan je niet meer vlechten, maar de manen blijven dan wel heel er mooi wit en lang zacht. Dat zit er nu bij Donna haar manen en staart in.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:11

Die zijn aardig wit hoor Paulien ... wel zonde dat zij ook ongelijke manen heeft.
Bij Donna is het net andersom, hahaha bij haar hoofd korter.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:11

Mooi dat ze zo glanst Freya, dat is een goed teken!!Mijne glimt ook altijd zo zijn vachtje uit!! Prachtig :+: Oooh ik dacht dat ze al bijna tegen de dracht aanzat, en inderdaad, alleen de kleine kan het zeggen! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:14

Ik weet het niet, mij is het nooit opgevallen maar iemand anders (volgens mij DivaMiep @ bokt, weet het niet meer zeker!) zei ook al dat ze haar manen had geschuurd? Maar volgens mij doet ze dat helemaal niet? Nooit gezien? Nouja in elkgeval wel iets om even op te letten :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:15

Jaa idd, en anders lekker invlechten in losse vlechten, dan groeit het allemaal sneller, bij Stravero in ieder geval wel :j

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:19

Madeira ziet er mooi uit!

Haha gelukkig. :+

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:20

Hihih :D

Trouwens, nog maar 7¾ pagina en dan een NIEUW topic :D *\o/* Weet iemand naar wie ik die foto's van mezelf en Stravero ook alweer moest sturen? :oo

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:20

Gewoon zoals Freya haar paard heeft bedoel je?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:21

Evelien, naar Chipieke, paar pagina's terug had ze haar e-mail adres gegeven waar de foto's heen moeten. :)

levitrol

*\o/*

Wie opent hem ?

levitrol

Heb ook nog niks ingestuurd :oo

Stravero

Op welke foto Paulien? :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:22

levitrol schreef:
Heb ook nog niks ingestuurd :oo

Naar Chipieke :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:22

Pagina 492 :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:35

Verdorie, nog maar iets meer dan 7 pagina's te gaan :') Iemand zin om de openingspost na te lezen? :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:38

Ikke ikke ikke :D (ja verveling is hier groot) :o

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:40

ok paulien, dan stuur ik het even naar je door :D Ga het maar naar 1 bokker sturen, de rest mag nog in spanning wat wachten ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:42

Super :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:43

Freya schreef:
Peelie schreef:
Over 12 dagen is mara 320 dagen drachtig!! :D :D :D :D :D :D :D :D

Die van mij over 7 dagen ... dan is het weer tijd voor een foto update.

Het gaat nu op schieten he voor onze dames ... wie zal er eerder zijn, Mara of Donna ?

Ze zijn alleby Maiden tog? Ik denk dat Donna eerder is hoor.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:44

Freya schreef:
Hinke schreef:
Ah okee :D

Haar paard komt straks, net als ankie nu, de hele dag op de wei te staan, en daar worden haffies iha heel erg dik van ;) Daarnaast kan het gewoon gevaarlijk zijn met hoefbevangenheid ed.

Ben jij daar niet bang voor Freya?

Ik ga naar bed!

Uiteraard ben ik was / ben ik daar ook bang voor. Daarom voer ik mijn paard inprincipe niet bij. Ze krijgt nu smorgens en smiddags ( staat ongeveer 8 uur op de weide ) een handje brok, anders trapt ze de hele stal in tienen als ze niks in haar voerbak krijgt. En savonds krijgt ze zemelen met voedingssuplement, soulmate nutrition. Waar alles in zit wat een paard per dag nodig heeft.

Normaal gaat ze ( als ze niet drachtig zou zijn ) 2 maanden de dagweide op en daarna dag en nacht. En dan loopt ze elke dag goed 5 kwartier. Ze wordt dan wel wat dikker maar niet overdreven dik. Vind het zo zielig om een paard met een muilkorf te zien. Wil gras eten, maar kan er gewoon weg niet makkelijk bij. Vind het net als je iemand bij een lekker ijsje houdt, maar je kan hem niet pakken. Maar dat is mijn mening.
Als je je paard goede beweging geeft, kan het geen kwaad en geen brok ofzo bijvoeren, dan heb je inderdaad kans op hoefbevangenheid.
En ze ook rustig laten wennen aan het gras. Zo zijn wij al goed 2 maanden voor dat ze het land op gaan, al aan het
grazen met ze.

Niet bijvoeren is idd een goed begin :D Ankie krijgt nu wel (veel) bijgevoerd, maar ze heeft dan ook bar weinig gras op dit moment. Beweging geven werkt btw niet tegen hoefbevangenheid, dat wordt meer gezegd maar dat is niet waar... Een te dik paard kan wel hoefbevangenheid in de hand werken en dát kun je voorkomen met bewegen, maar dan is het effectiever om een al slank paard op de wei te doen, ipv een al dik paard op de wei te zetten en dan veel beweging te geven. Daar vallen ze dan meestal niet eens van af, het voorkomt alleen dat ze dikker worden. Veel werken kan juist hoefbevangenheid veroorzaken...

Wennen aan het gras is idd goed, maar als de stallen niet op de zelfde plek zijn als de weide kan dat al niet, dan moet je ze wel dag en nacht buiten laten en kun je ze dus niet geleidelijk laten wennen. Met een graaskorf kunnen ze trouwens wel gras eten hoor :D Mijn greenguard zorgt ervoor dat ankie 50 procent minder kan eten, ze dan dus nog genoeg wel eten. En dat het zielig is: als ik me verplaats in ankie denk ik ook wel eens: 'ach wat zielig met zo'n korf, als ik zo'n ding om had zou ik dat heel erg vinden'. Paarden denken niet als mensen, ze zijn niet zo intelligent. Na een uur vergeten ze dat ze dat ding om hebben, en ze kunnen weliswaar minder snel eten en andere paarden niet zo goed bijten, ed, maar daar zijn ze zichzelf niet bewust van gelukkig ;)

Moee!! Moet nog iets voor school doen, bleegg

@madeira: hoe hou jij je haflinger zo mooi slank?!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:46

Nog acht pagina's!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:46

Hinke, geen flauw idee. Volgens mij is ze zo gebouwt :+

Ze krijgt 2x per dag brok en 2x per dag hooi.. :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:47

tam tam tam tam!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:48

@madeira: staat ze ook nog op de wei naast die brok?