Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Freya schreef:Hinke schreef:Ah okee![]()
Haar paard komt straks, net als ankie nu, de hele dag op de wei te staan, en daar worden haffies iha heel erg dik vanDaarnaast kan het gewoon gevaarlijk zijn met hoefbevangenheid ed.
Ben jij daar niet bang voor Freya?
Ik ga naar bed!
Uiteraard ben ik was / ben ik daar ook bang voor. Daarom voer ik mijn paard inprincipe niet bij. Ze krijgt nu smorgens en smiddags ( staat ongeveer 8 uur op de weide ) een handje brok, anders trapt ze de hele stal in tienen als ze niks in haar voerbak krijgt. En savonds krijgt ze zemelen met voedingssuplement, soulmate nutrition. Waar alles in zit wat een paard per dag nodig heeft.
Normaal gaat ze ( als ze niet drachtig zou zijn ) 2 maanden de dagweide op en daarna dag en nacht. En dan loopt ze elke dag goed 5 kwartier. Ze wordt dan wel wat dikker maar niet overdreven dik. Vind het zo zielig om een paard met een muilkorf te zien. Wil gras eten, maar kan er gewoon weg niet makkelijk bij. Vind het net als je iemand bij een lekker ijsje houdt, maar je kan hem niet pakken. Maar dat is mijn mening.
Als je je paard goede beweging geeft, kan het geen kwaad en geen brok ofzo bijvoeren, dan heb je inderdaad kans op hoefbevangenheid.
En ze ook rustig laten wennen aan het gras. Zo zijn wij al goed 2 maanden voor dat ze het land op gaan, al aan het
grazen met ze.