Over castreren: Persoonlijk zal ik in ieder geval wachten tot hij 2 jaar is ivm groei, dan heeft hij toch een beetje dat extra erbij... Het ligt een beetje aan hoe je paard reageert en hoe snel zijn hormonen komen kijken anders kan je iets langer wachten... Kijk even op deze site: http://www.dierenklinieklemmer.nl/page3 ... ratie.html
Ik heb op het moment een 2,5 jarige haflingerhengst, die ik bewust hengst laat om mee naar de keuring te gaan... Daarbij moet ik vertellen dat hij zich voorbeeldig gedraagd, wanneer hij sterk hengstengedrag zal vertonen en ik hem niet meer in de hand kan houden kies ik ook voor castreren...
Lulychellu
Geplaatst: 13-09-09 18:44
Ja dat zou ik ook kunnen doen dan kan hij altijd nog worden geruind. Hy veranderd snel, hij was een jaar toen ik hem kocht en toen was hy nog heel iel en klein en nu is ie al een echte knappe vent aant worden haha en dat binnen ongeveer 5 mnd!
tutie_angel
Geplaatst: 16-09-09 22:21
mijn verzorgje heet Udo maar op zijn paspoort Novell van de Geebelshoeve
Rosanna1990
Geplaatst: 17-09-09 21:57
Ik heb twee haflingermerries
één heet Anne M van de Elzahoeve, die hebben we aangekocht en de ander heet Annebel van Musscheshoeve, die hebben we zelf gefokt:D
cam
Geplaatst: 20-09-09 21:58
mijn haflinger merrie heet Oresta ze komt uit tirol en heeft geen achternaam
Haar dochter en Kleindochter die ook bij ons op stal staan heten: Macha Mirthe van der Schans (dochter van Sabina) & May van der Schans (dochter van Macha en kleindochter van Sabina)
mijn haflinger heet officieel Elsa maar we noemen haar Ashley
doggenmeisje
Geplaatst: 24-09-09 11:30
Onze merrie heet Ginger
Cartouche_x
Geplaatst: 25-09-09 17:28
wij hebben 2 haflingermerries : Anisa (het is een Oostenrijkse naam dus met 1 's', omdat ze als veulen naar hier is gehaald ) en Cartouche (echte naam: Carla v.d. Zwalmhof)