Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

normann_love

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:15

@sabrina: okee :)

marylize & normann:

vandaag normann alleen even gepoetst. hij vond het weer heerlijk :)
alleen vind ik dat normann de laatste tijd heel erg langzaam eet dus denk dat ik over een poosje de tandarts laat komen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:06

ik zie weer en aantal vreemde namen zou fijn zijn als ze zich even voorstellen. hebben wij ook moeeten doen.

@marylize: tandarts hebben wij vorig jaar gehad. en ze had perfect gebit.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:03

@kim: okee weet jij misschien nog een goede paarden tandarts die niet al te duur is en in zeeland komt?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:03

@marylize: ik kan je niet zo snel een tandarts in zeeland zeggen. woon zelf nl in limburg in venlo. ik heb toen martijn gaumans gehad. was een hele goeie. maar wel prijzig. het is dat ik met een wedstrijd toen deze behandeling gedaan heb anders had ik korsten uit heibloem laten komen. weet wel dat deze laatste op vele plaatsen komt maar niet of hij tot in zeeland gaat. zal z`n nummer wel even opzoeken. deze is ook niet duur.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:09

Normann, je kunt ook de VA vragen of hij ook tandarts is. Dat is bij ons wel zo. Anders weet hij er wel een. Kan je meteen vragen naar zijn reputatie.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:18

luca en Wilco+pinkelotje

Om 4 uur 's middags (woensdag) wandelde ik de wei in met me fototoestel, eerst komt Pinkelotje de shetlander aanrennen, gaat helemaal aan die camera lopen likken :+
daarna kwam Wilco aangalloperen, helemaal wild bokkend, vloog bijna uit de bocht. Ben ik even blij dat die op de film stond :D toen Wilco naar stal gebracht, even gerost en geborsteld en daarna met Pinkelotje naar de stal gerend (ja gerend, zij is gewend haar stal in te galloperen :Y) ). Toen met wil naar de paddock gegaan, even losgegooid, ook op de film. en daarna nog even Jambette geoefend in de stal. Wilco kan nu de jambette 15 seconden record omhoog houden maar strekken lukt nog niet. Niet genoeg spieren. Later nog wat Mueslie gevoerd en naar huis gegaan.

Waarom is 2 uur zo kort :')

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:04

@kim: heel erg bedankt, ook voor pbtje :)

@sandrina: ja zou ik ook wel kunnen vragen, maar ga het eerst proberen met een proffesionele tandarst :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:19

ga vanavond eindelijk eens invallen in zestal op de manege. ben echt benieuwd hoe en wat jullie horen nog. zal morgen wel spierpijn hebben , heb al 7 weken niet echt gereden. dus morgen horen jullie meer.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:49

Oei Kim, houd je taai hè? Spierpijn ins niet fijn.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 07:56

ja ik heb het overleefd. behalve dat het paard niet vooruit te branden was op sommige momenten ging het best goed. ze zijn ook begonnen met een nieuwe kur in elkaar te zetten. en wat heb ik goed geslapen vanacht. en wonder boven wonder heb ik echt (nog) geen spierpijn. het was ook best leuk om te doen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 08:10

kinel schreef:
ja ik heb het overleefd. behalve dat het paard niet vooruit te branden was op sommige momenten ging het best goed. ze zijn ook begonnen met een nieuwe kur in elkaar te zetten. en wat heb ik goed geslapen vanacht. en wonder boven wonder heb ik echt (nog) geen spierpijn. het was ook best leuk om te doen.

Hum ik wil niet lelijk doen, maar spierpijn na zoiets komt meestal de 2e dag. Het slaat vaak een dag over. Goed blijven bewegen vandaag kan helpen.

Een nieuwe kür? Voor een bepaalde gelegenheid? Zou het graag eens zien; vind carroussel-rijden zo leuk.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:30

@kim: super goed dat je het overleefd heb, whaha :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:14

@sandrina: als je op youtube intikt: beekshofbokaal 25-9-2011. dan kun je een filmje zien van de kur die ze toen in korte tijd in elkaar hebben gezet. mijn vriendin is degene op de appaloosa. laat maar weten wat je ervan vindt.
@marylize: mijn vriendin kreunt steen en been van de spierpijn en hoofdpijn. nu heefft zij wel twee uur gereden en ik maar een. zij rijdt iedere week en ik heb 7 weken niks gedaan. en zoals sandrina zegt kan dit nog komen.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:32

@kim: okee dan denk ik dat de spierpijn nog wel komt. hopen dat het mee valt voor je :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:27

Kim ga zo eten. Kijk het filmpje na het eten.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:42

Hoi hoi, leuk dat je me gereden hebt in het carrousel.

Hier geen verstand van tandarts.
Sharon en lou
Hier wordt weinig gedaan, afgelopen woensdag wel even in de wei met sneeuw gereden, voor het sneeuw effect te voelen, verder vel knuffelen en verliefd zijn op mij harige beer.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:58

zie dat het alweer een tijdje rustig is hier. daar zullen we dan eens even wat aan doen.
kim en nelleke
door de sneeuw en gladheid erg weinig kunnen doen. nu is het weer de regen die roet in het water gooit.
toen ik lieke naar een knutselmiddag heb gebracht ben ik naar de wei gegaan. eerst even de dingen gedaan die moesten en had nog een beetje tijd over. heb mijn baggerlinger maar eens even een beetje schoon geborsteld. men wat was ze smerig. ondanks dat de wei nat was heb ik ze met zijn 3-en even lekker gek laten doen. toen kwam er weer regen en dus lekker hun stalletje in en afvoeren. de tijd vliegt helaas om en moest lieke ook weer gaan halen.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:24

marylize & normann:

het is inderdaad erg rustig de laatste tijd in dit topic!
maar goed, nu de sneeuw weg is vond ik het weer eens tijd om te gaan rijden, liefst had ik in de bak gereden, maar die is nog niet klaar zijn ze wel aan bezig. dus heb ik een buitenrit gemaakt samen met een vriendin van me. allebei de hafjes waren verschrikkelijk druk, toen we in het bos waren wilden we allebei even galloperen, maar pffff ze gingen er allebei keihard vandoor. pas op een open veld kregen we ze te stoppen. we zijn direct terug het bos ingegaan en het nog een keer herhaald in galop, die gelukkig de 2e keer beter ging. pff dat was me een ritje zeg :p

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:54

Oh ik ben vergeten jullie te vertellen dat we gisteren (sorry!) met de sulky hebben gereden. Niemand op de erf; heerlijk. Nog maar een paar jaar geleden vond ik dat eng; je weet nooit wat er gebeurt. Nu? Genieten met een grote G. Ze was rustig en stond keurig te wachten tot ik haar inspande, toen ik zat stond ze ook keurig stil tot ik het commando gaf. Ze verroerde geen spier! Geweldig! Maandag was de bak nog een ijsvloer, nu stukken beter. kwartiertje gestapt, kwartiertje gedraafd en weer kwartiertje gestapt. Alles om de pezen rustig te laten wennen.
Vandaag heb ik Fralla alweer 4 jaar. Ik heb haar een mix van muesli, appel en wortel gegeven. lekker beest van me.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:11

Sharon en lou:

Vorige week in de sneeuw even tien minuten gestapt en klein drafje, veel spanning langs mijn kant.
Vandaag eerst aan de lounge, man wat een bom!
Gelukkig positief afgesloten.vrijdag weer.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:09

@sandrina: wat fijn dat het goed is gegaan met de sulky.
@sharon: wie heeft er momenteel geen bom. ook dievan mij zijn knettergek.

kim en nelleke
gisteren niks gedaan . ben met vriendin naar kraemer ruitersport geweest. mooie winkel maar kon er niet mijn draai vinden. en zzo onpersoonlijk. wat rijlaarzen betreft konden we beide helemaal niet slagen. is echt voor mensen met dunnere benen. we hebben beide dikkkere kuiten.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:05

@Sandrina: Leuk om te lezen dat je er zo van geniet!!
@Kim: Wat jammer dat die ruitershop niet zo een succes was.
@Sharon: Harry mocht gisteren even los rennen met zijn Haflinger vriendinnetje in de bak, ze waren knetter in hun koppie, gek doen!
@Marylize: dapper hoor met zulke bommetjes naar buiten.

Sabrina en Harry:
Weinig gedaan, want ik kreeg (net als de rest van NL) de griep.
Heb een week in bed gelegen, echt niet normaal.
Gisteren weer voor het eerst naar Harry.
Hij mocht even lekker los rennen in de bak, en dat heeft hij dan ook flink gedaan.
Samen met zijn paddock maatje gek doen, bokken, racen, rollen even lekker dollen.
Hoop dat het vanmiddag nog een beetje droog blijft, dan ga ik nog even lekker wat met hem doen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:07

@sabrina: Fijn dat je weer beter bent. ik ben met weekendje kwakkelen er tot nu toe NOG aan ontsnapt.

kim en nelleke
Heb gisteren even de stal goed gedaan en toen nog even ze los laten rennen.
Merk dat nelleke echt een en al energie is. hoop na een aantal keren in de wi laten rennen cq longeren dat ik volgende week weer eens kan gaan rijden. Heb ook de nieuwe stickers van 2013 voor mijn kenteken weer binnen en kan nu dus ook weer duitsland in. Heb er best weer zin in.
vanmorgen was ik weer vroeg daar(7.30) en heb alles vast in orde gemaakt voor de avond. Vanmiddag lekker niks doen. komt regen, wat het hier vanmorgen al een beetje deed.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:20

marylize & normann:

pffff wat een weekend ;( ga het niet in details vertellen, maar in ieder geval gingen zaterdag mijn vriendin en ik op stapbuitenrit. er ging iets fout waardoor de paarden er vandoor vlogen. mijn vriendin is daardoor met paard en al gevallen. het paard rende weg en mijn vriendin was bewusteloos. al snel begon ze klein beetje bij te komen, maar al snel was ook de ambulance er. ze is meegenomen naar het ziekenhuis. en is er vanaf gekomen met een hersenschudding en schaafwonden. het paard was al vrij snel ook door iemand gevonden die kon paardrijden, het paard is naar huis gereden. en het paard is er vanaf gekomen met een paar wondjes. gelukkig zijn het geen grote wonden. haar vader en moeder en ik zijn enorm geschrokken. normann was ook erg geschrokken omdat hij het natuurlijk wel beetje door had dat dit allemaal niet klopte en was daardoor erg druk heb normann naar huis gebracht lopend ernaast, omdat er op gaan geen optie was omdat hij ZO druk was. zelfs haar cap was kapot, dus als ze die niet op heeft gehad dan had het nog veel anders af kunnen lopen. |( s'avonds toen ik thuis was, was ik helemaal niet lekker. bleek ik ook nog eens bijna 40 graden koorts te hebben. %)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:26

Meid toch wat een pech! Beterschap aan je vriendinnetje! Met paard en al gevallen? Hoe kan dat nu? Hoe is het nu met jou? Ik hoop dat je snel weer van de schrik bent bekomen.