Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:00

Ja marga, je hebt wel een pon met karakter :D .....eigen initiatief wordt helaas niet geaccepteerd :')
Toen mijn man voor het eerst met lana de bossen inging was ik ook erg zenuwachtig en ongerust...zo erg zelfs dat toen ik hun terugzag (ongedeerd) ik in huilen uitbarstte....waar heb jij last van vroeg mijn man...oooo niets hoor.....( ik was zoooo blij...) wat een mietje he.......succes met de rit!!!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:04

Marga:

ohhhhhhhhh bedankt voor jullie lieve berichtjes en medeleven, jullie gaan het echt vanaaf lezen hier hoor.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:06

Sterkte marga ene dat zijn haflingers je kan niet met ze je kan niet zonder ze :D

Owja we hebben een jubileum...... pagina 50!!!!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:11

arankeng schreef:
Sterkte marga ene dat zijn haflingers je kan niet met ze je kan niet zonder ze :D

Owja we hebben een jubileum...... pagina 50!!!!!

HEY JA IDD WE HEBBEN EEN JUBILEUM WE HEBBEN MET Z'N ALLEN AL 50 PAGINA'S VOL GEKLETST *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 20:24

Marga & Azkaban
22-12-2011
===========

Vandaag was de grote dag, Stefanie gaat met Azkaban naar het bos, alleen.

Ik kwam op stal aan en meneertje uit de wei geplukt en op de poetsplaats gezet. Hij was echt erg rustig voor zijn doen en heel braaf. Misschien omdat ie gister al intensief gelopen had. Gister liep hij over me heen naar stal toen ik hem zijn hoofdstel wilde indoen. Dus ik was al voorbereid en had mijn zweepje in de linker hand. Intussen kwam stefanie er al aan. Ze zei: oh wat is tie rustig, denk niet dat ie naar stal loopt met zijn hoofdstel indoen. Ahummmmm wel dus, maar hij kreeg geen kans. Deed zijn halster af en meneer dacht zoooooooooo ff lekker duwen en ik loop naar stal, niet dus. Ik geeft hem een mep met het zweepje op zijn borst. Hij kijkt me zo verbaast aan van NOU WAT IS DIT NU???? hahahaha hij bleef netjes staan en kon zo zijn hoofstel op mijn gemak indoen. Toen flink beloond.

Nou alles was klaar, peesjes aan, netjes gepoetst, zadeltje op en gaan met die knol hahahaha. Dat zeg ik wel stoer maar echt ik heb dus gewacht op stal en ben maar alles gaan invetten wat er in te vetten viel, ik was zooooooooooo zenuwachtig, helaas is dat op t filmpje te merken.

De heenweg
http://youtu.be/kaO_nmAnV7k

Pfff wat had ik het moeilijk en wat duurt de tijd dan lang zeg. Ik haalde me allerlei senario's in mijn hoofd, bv dat Stefanie eraf viel en dat Azzie ergens los liep in het bos etc etc. Maar goed op een gegeven moment na eeuwen hoorde ik de paarden gaan hinneken, en dat een hinnik terug te horen. Dus snel naar de oprit met camera en jawel, daar waren ze.

De aankomst terug op stal

http://youtu.be/uConDIJPy34

De helft hoor je al op de video, hij is super braaf geweest. Hij was zeiknat van zich druk maken en hij had heel zijn achterbenen en staart onder gepoept van de spanning. Ze zijn over een bruggetje geweest, er waren mannen met honden, langs 2 geparkeerde auto's, en een kudde haflingers die gingen galopperen en een groot gevaarte dat de sloot aan t schoonmaken was op 20 mtr. afstand. Hij heeft het allemaal doorstaan en is niet 1x aan de kletter gegaan. Ze kon hem iedere x als hij ging draven of iets spannend vond weer netjes terug nemen.

OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH MENSEN WAT BEN IK BLIJ, AZKABAN IS DEFINITIEF NIET MEER TE KOOP EN MET VLAG EN WIMPEL GESLAAGD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1e kerstdag gaan ze weer alleen een buitenrit maken. Na de kerst wil ik er als Stefanie hem in de bak rijdt de laatste 10 min. op en zo weer opbouwen. Ik mis het ook gigantisch maar het is het allemaal waard geweest.

Sorry voor het hele lange verhaal, maar dit moest ik even delen en vieren met jullie.

xxx bedankt voor al jullie steun de afgelopen moeilijke tijd,

Marga & Azkaban.

Afbeelding

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:13

SUPER!!!!!! Echt geweldig dat het zo goed ging en blij dat je hem uit de verkoop hebt gehaald zon mooie haf moet je zelf houden :o houd het vol zo he ;)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:06

Hihi...ik wist het wel!! Ik ben ook super blij voor je...meid...komt helemaal goed!!!!!!!!!!!!!!!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:15

ps helemaal off topic maar ik heb precies hetzelfde halster als jij!! :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:58

mamendt schreef:
ps helemaal off topic maar ik heb precies hetzelfde halster als jij!! :D

nou dat is toevallig want je komt ze bijna nergers tegen, tis mijn lievelingshalster voor Azzie, heb hem gekocht bij een westernwinkel.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:38

SUper nieuws Marga!!!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:19

Dat is inderdaad geweldig nieuws! Het komt helemaal in orde met / tussen jullie :D

Lore en Formera

Deze week nog niet zoveel gedaan. Dinsdag hele rotdag gehad op het werk, en niet enkel op het werk: onze vierjaar staat al meer dan een maand in de kliniek, eerst zware koliek, operatie, daarna sinussen ontstoken, twee gaten in z'n hoofd gemaakt om paar keer te spoelen en nu last van een buikwondeontsteking en besmet met de ziekenhuisbacterie! (Woensdagavond heeft een van onze anderen nog een lichte gaskoliek gedaan ook... 't mag nu wel stoppen!)
Dacht te ontspannen bij paardje, ging enkel poetsen, uiteindelijk toch erop gekropen om te rijden, met de gedacht: zal me nog meer ontspannen...

Nu ja niet dus!

Paardje voelde best wel dat ik lastig was en 't ging niet zo geweldig. Er was ook net gevoerd en zij moest nog wachten, 't was ook al donker, ze heeft een nieuwe liksteen waarmeer in zit, ... 't zal combinatie van vele factoren geweest zijn! Woensdag uitgebreid "geprutst": beetje gepoets, beetje samen in de piste gespeeld, ... geknuffeld en ze kan flemen op comando?! Of ik haar dat nu geleerd heb of of ze dat al kon, geen idee, maar als ze 't van mij geleerd heeft is het een hele snelle leerling!

Moet vanavond nog kerstinkopen doen voor morgen en nog zorgen dat we eten hebben de komende week, dus weet niet of ik er zal geraken. Gelukkig wordt paardje sowieso goed verzorgd aangezien ze bij mijn ouders aan huis staat!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:19

marga wat geweldig zeg!!!!!!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:43

@lore wat vervelend hopen dat het straks allemaal wat beter gaat

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:48

arankeng schreef:
@lore wat vervelend hopen dat het straks allemaal wat beter gaat

Dat zal wel! Heb een weekje vakantie, kan dus weekje werk-vrij zijn, niet piekeren, geen stress, geen druk en vooral geen frustratie! Heb m'n werk ook nogal gekozen eh :o

En net ook goed nieuws gehad van m'n zus! Branco komt vanavond naar huis uit kliniek, helemaal genezen dus :D Moet wel aan lange rustige revalidatie beginnen voor hij weer mee op wedstrijd kan... Hij zal zoo blij zijn om al zijn vriendjes weer te zien en dat hij nog eens z'n benen kan strekken, want dat is lang geleden!!! Hoop dat hij er niet te zielig uit ziet, kan daar niet zo goed tegen (veel te gevoelig...) Kijk er al naar uit om hem weer te zien en om hem te zien genezen! *\o/*

Ook de andere lijkt beter te zijn vandaag, zit al wat meer leven in!

En eens al mijn zorgen en stress weg zijn, gaat rijden waarschijnlijk weer vanzelf! :j Ben niet zo veeleisend :o

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:51

super :D
geniet van de rust he

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:57

Haha :D Bedankt!

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:58

Marga, heb gewoon tranen in mijn ogen staan!!
Wat SUPER dat Azzie zich zo goed heeft gedragen!!
En heel goed dat Azzie lekker bij je blijft!!
Wat je zegt is juist goed hoor! langzaam opbouwen met rijden..
Volged jaar (zodra het weer wat warmer wordt) zal het wat makkelijker gaan, en zit jij er al lachend en genietend op!!
Ben echt zo blij voor je!!

@ hier:
Saskia en Surprice:

Eigenlijk weinig gedaan de laatste tijd met hem.
Bak is een echte bende, stomme klei.
Buiten lopen werkt niet echt, gezien ik vaak alleen ben, en dan nog 2 kids in huis, nee voelt dan niet fijn.

Verder is afgelopen weekend, mijn draver ontsnapt uit zijn stal.
Ondanks dat we er vrijwel direct tegenaan liggen te slapen etc. (slaapkamer), helemaal niets gemerkt.
Werden zaterdag om 9.00uur gewekt door de buren (was net van plan eruit te gaan).
Bleek dat de draver al een paar uur rondjes aan het lopen was door de buurt heen, door de drukke hoofdstraat en al!!
Dus snel de kleren aan, schoenen aan en naar buiten..
Staat hij ineens onschuldig te kijken naar me bij zijn stal.
Kon hem zo pakken (normaal altijd een gevecht als hij geen halster om heeft), en hem weer op stal gezet..
Hoe dit kon gebeuren weten we nog steeds niet. Hebben nu alles dubbel vergrendeld, en moeten het met een aparte beweging de vergrendelingen eraf halen..

Meneer heeft rondjes gelopen (stap, draf en galop) op de plekken wara ik met hem nog nooit eerder geweest ben, met Surprice en de shet al wel een paar keer, maar met hem nog nooit!
Dus ben blij dat het met een sisser afgelopen was.

Surprice is nu 5 weken ruin (bijna).
En wat is hij een rustige mannetje zeg!!
Zo opgewekt, geen brok energie meer, geen gebijt (niet gemeen) of wat dan ook!
Mag zelfs onder zijn buik alle losse plukken weghalen, waar hij als hengst zijne echt kwaad om werd als ik er al naar wees.
Verder hoeven uitkrabben gaat steeds beter (evenwicht bewaren), en hij heeft zijn eerste vlecht al in zijn manen gehad (wat hij vervelend en lang von duren en dus probeerde al lopend eronderuit te komen).

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 17:51

@ Saskia: dank je wel hoor en wat lief, ik was echt zo blij toen ze samen thuis kwamen en alles was zo goed gegaan op de bosrit, dit ga voor mij de doorslag, Azkaban gaat echt niet bij me weg, het gaat goedkomen, hij kan het. Op naar de volgende bosrit op 1e kerstdag dus.

Jeetje dat was wel even schrikken dat ze haar stal uit was en aan de wandel was gegaan. Pffffff heb je idd geluk dat het zo goed is afgelopen.

Wat lekker dat surprice zo vooruit gaat zeg.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:22

Josien62 schreef:
Shakira en Josien

Ik ging vandaag niet rijden althans niet met zadel. Ik ging eerst even wat VD doen en het ging super
goed. Ik ben haar de Spaanse pas aan het leren. Ze kan het nog nie heel goed maar het begin zit er in.
Daarna kom ik het nie laten om ff op haar te klimmen. Even een paar rondjes zonder zadel gehobbeld.

Wat voor maar springschoenen hebben de meeste haflingers? Ik vraag dat van de kerstman {:)

--------------------

Beetje laat maar Delano heeft een M.
Voor en achter.

XxJodie

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:14

hallo jongens

poosje geleden dat ik hier poste, en heb ook eigenlijk niet bijgelezen, had het druk met school maar nu vakantie:D

wieneke&zaza
donderdag avond had ik privé les en dat ging eigenlijk heel goed, ze was braaf en liep fijn in dr aanleuning!

gister heb ik wat gespeeld met dr en een beetje gelongeerd

vandaag gaan wij weer naar les op de hartenhoeve

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:26

Weet dat ik hier nog weinig post maar ik wil jullie toch fijne kerstdagen wensen:
Afbeelding

Super dat Azkaban zich zo goed heeft gedragen in het bos Marga en dat je 'm nu toch gaat houden. Succes met hem!
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 24-12-11 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 12:52

@Rianne: wat mooi gemaakt, jij ook prettige dagen toegewenst.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:06

Ik wil langs deze weg ook even alle haflingerfans hele fijne feestdagen wensen!!!! :D
Vandaag voor het eerst lana in galop laten aanspringen vanuit stap...ik dacht ik probeer het gewoon....op de volte in stap mooi opgericht ik leg mijn buitenbeen naar achter en ze springt zomaar in galop aan...knappe pon toch *\o/* *\o/* <3 <3

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 17:50

mamendt schreef:
Ik wil langs deze weg ook even alle haflingerfans hele fijne feestdagen wensen!!!! :D
Vandaag voor het eerst lana in galop laten aanspringen vanuit stap...ik dacht ik probeer het gewoon....op de volte in stap mooi opgericht ik leg mijn buitenbeen naar achter en ze springt zomaar in galop aan...knappe pon toch *\o/* *\o/* <3 <3

Hey wat super zeg, zeker een hele knappe pownie. Jij ook hele fijn kerstdagen toegewenst {:) {:)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:29

Iedereen een fijne KERST!!!!! {:)