Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalon_ schreef:Ik heb meerdere paarden gereden met een moeilijke galop waarin kracht en balans ontbrak. Mijn tip is gewoon lekker veel schakelen en snelheid maken in een zo groot mogelijke ruimte. Vooral snelheid vraagt meer kracht vanuit de achterhand, het maken van tempowisselingen activeert de achterhand.
Probeer gewoon steeds korte stukjes te galopperen tussendoor. Waarbij je minstens 1 keer schakelt. Aan het einde gingen wij vaak met een ontspannen teugel lekker wat snelheid maken door de gehele bak heen. (Buiten hebben we namelijk een grote springbak, met een gedeelte van 20x40 die we gebruiken voor de dressuur.) Dit heeft bij mij het een stuk verbeterd.
Peelie schreef:Freya schreef:welkom suus, nog zo,n kleintje in ons midden. Die van mij meet ook maar 138. Leuk hoofdje heeft ze.
Mara is maar een groote in vergelijking met die van jullie. Komt ze aan met haar bescheide 148
Nash word nog veel erger, die word zo'n 155... en hoger.
Freya schreef:Galop : Voltes in galop, eerst eentje, daarna uitbreiden en evt. beetje openen en sluiten, dan moet ze ook de achterhand er onder zetten. Bij de hoeken echt de hoeken rijden en niet simpel weg de hoefslag volgen, been er bij en laten buigen om je binnenbeen heen.
Gun het wel de tijd, gaat niet van het ene op het andere moment en als je rustig oefend hoef ze ook niet al te gek veel spierpijn krijgen.
En van Avolon zei, schakelen.
Ik stel voor schakelen, korte stukjes galop, terug naar draf, paar passen draf, aanspringen, been = weg. Volte galoperen en dan andere hand, en dan klaar en dat een week volhouden en dan langzaam opbouwen.
Ik ga hier afsluiten en lekker naar huis.