[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:37

Ik heet dus Lola,
Ik zal eens even zoeken of ik een foto van hem heb. :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:37

Hinke schreef:
tsjah geen idee, het hek van het weiland stond wijd open :D Dus of ze heeft het zelf los lopen friemelen of iemand heeft het hek niet goed dicht gedaan ;)

Grasmasker is idd goed plan, ik heb er nog 2 liggen voor Ankie. Je mag er éen ff lenen om te proberen als je wilt.

Ankie heeft haar graaskorfje nu ff niet nodig op dat karige stukje wei ;) Maar ik vind het zo zielig dat ze nu in een apart kampje staat, dus ik ga denk ik proberen te vragen of ze toch bij 1 van de andere paarden, of bij het oude paard mag staan. Mss heb ik de graaskorf dan toch weer nodig! Vorig jaar kreeg ze er trouwens wel wondjes van dus je moet het wel echt opbouwen!

Ik had even met jou stalbaas over het weiland waar pebbels heen gaat. Tegen mij zegt die van is die haflinger erbij niks ?
Weet niet hoe jij daar zelf over denkt ?

Ik wil ook zo korf. Ben dan van plan om hem in de ochtend voor mijn werk om te doen en in de avond weer af te halen zodat ze wel kan friemelen met andere paardjes die er eventueel bij komen te staan.

Apart dat Ankie los liep. Nouja er zit nog een hek voor dus het is allemaal goed afgelopen. Ankie was het er niet mee eens misschien dat ze alleen staat :(:)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:06

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:05

Citaat:
Ik had even met jou stalbaas over het weiland waar pebbels heen gaat. Tegen mij zegt die van is die haflinger erbij niks ?
Weet niet hoe jij daar zelf over denkt ?

Ik vind dat wel een goed plan! Ze zal wel allemachtig dik worden, maar dan moet ik ook maar weer de graaskorf gaan gebruiken. Ankie vind andere haflingers heel gezellig ;)

Maar ehm aan wie moet ik dan mijn stalgeld betalen? Want dat stukje waar pebbles komt te staan hoort toch bij jouw stal en niet bij mijn stal?

Als ik die link aan klik krijg ik de gewone site van divoza en geen graaskorf.

Ik heb zelf trouwens de best friend graaskorf en de green guard.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:09

moyra schreef:
ik heb deze op het oog.

http://divoza.com/shop/a.visit/4a0f1c6f ... a8c06406a8

Ik heb alleen geen idee welke maat ik nodig heb

Volgens mij bedoelt ze deze ?

Afbeelding

Maar waarom een grasmuilkorf ? Omdat ze te dik worden ?
Staan ze dag en nacht buiten ? Of worden ze nog bij gevoerd ?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:40

Ah okee :D

Haar paard komt straks, net als ankie nu, de hele dag op de wei te staan, en daar worden haffies iha heel erg dik van ;) Daarnaast kan het gewoon gevaarlijk zijn met hoefbevangenheid ed.

Ben jij daar niet bang voor Freya?

Ik ga naar bed!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:09

Nathalie83 schreef:
wie kijken er trouwens allemaal songfestival?? Vanavond de Finale!! Dit is mijn favoriet!!

Jeej hij heeft gewonnen!!!!!!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 01:02

Naomi gefeliciteerd trouwens, ik had het al wel gelezen maar helemaal niet gereageerd..

Themba wel heerlijk dat themba er zo lekker rustig onder is gebleven trouwens.. Ook leuk dat je tenminste een beetje een grote deelnemers groep had..

Peelie.. Je piercing ziet er mooi uit die je er nu in hebt zitten is ook stoer! Is je navel helemaal mooi genezen?

k lig nu lekker in mn mandje, ga zo maar eens slapen ben echt super moe.. Was net even met een paar vriendinnen wat gaan drinken maar mn ogen vielen gewoon dicht hahah.. bedtijd dus :z

happy27

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 02:59

hoi , ik heb nog niet veel ervaring maar wat is hoefbevangenheid? ben ik wel benieuwd naar?

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:00

Kwam net een foto tegen van mijn bolletje in 't land :+: :
Afbeelding

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:01

whaa dankje wel ;p
ik had vet zin in de wedstrijd om dat het de eerste keer is met bianca
is ie afgelast
:(:@

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:31

hoi allemaal sorry dat ik zo lang niks heb laten horen,heb af en toe nog wel wat bijgelezen hoor!!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:44

Balen Naomi!! :(:)

@ Melody93: Wat een prachtige foto, en natuurlijk een prachtig haf!! :+:

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:55

Hinke ik stuur je vanavond even een pb en vertel ik het allemaal aan je.
Het land hoort trouwens bij jou stal en eventueel kan ik ze wel op en af doen in het weiland, of ik er nou eentje doe of twee dat maakt dan ook niet uit :D
Je hoort het vanavond.

Melody : wat een mooie foto zeg

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:35

Hinke schreef:
Ah okee :D

Haar paard komt straks, net als ankie nu, de hele dag op de wei te staan, en daar worden haffies iha heel erg dik van ;) Daarnaast kan het gewoon gevaarlijk zijn met hoefbevangenheid ed.

Ben jij daar niet bang voor Freya?

Ik ga naar bed!

Uiteraard ben ik was / ben ik daar ook bang voor. Daarom voer ik mijn paard inprincipe niet bij. Ze krijgt nu smorgens en smiddags ( staat ongeveer 8 uur op de weide ) een handje brok, anders trapt ze de hele stal in tienen als ze niks in haar voerbak krijgt. En savonds krijgt ze zemelen met voedingssuplement, soulmate nutrition. Waar alles in zit wat een paard per dag nodig heeft.

Normaal gaat ze ( als ze niet drachtig zou zijn ) 2 maanden de dagweide op en daarna dag en nacht. En dan loopt ze elke dag goed 5 kwartier. Ze wordt dan wel wat dikker maar niet overdreven dik. Vind het zo zielig om een paard met een muilkorf te zien. Wil gras eten, maar kan er gewoon weg niet makkelijk bij. Vind het net als je iemand bij een lekker ijsje houdt, maar je kan hem niet pakken. Maar dat is mijn mening.
Als je je paard goede beweging geeft, kan het geen kwaad en geen brok ofzo bijvoeren, dan heb je inderdaad kans op hoefbevangenheid.
En ze ook rustig laten wennen aan het gras. Zo zijn wij al goed 2 maanden voor dat ze het land op gaan, al aan het
grazen met ze.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:36

debby81 schreef:
hoi , ik heb nog niet veel ervaring maar wat is hoefbevangenheid? ben ik wel benieuwd naar?

Hier kan je het lezen wat hoefbevangenheid is
http://www.bokt.nl/wiki/Hoefbevangen

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:37

melody93 schreef:
Kwam net een foto tegen van mijn bolletje in 't land :+: :
Afbeelding

Wat een schitterend mooi Haffie .... Wow , zal die van mij ook ooit weer zo worden ???

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:46

De paarden komen dan op een andere plek te staan bij ons.
De pony die dan ook mee gaat, van een vriendin, reden wij altijd mee buiten. Naar strand en meren ect. Genoeg beweging zou ik denken maar pebbels word ontzettend dik, ze is er nu nog dik van maar ze heeft wel de hele winter stil gestaan door kreupelheden.
Dit wil ik dit jaar dus voorkomen door een korf,vandaar overdag op nacht niet.
Overgens gaat pebbels 1 keer per week in de zomer naar de vereniging voor de crosslessen, zeer intensief dus.

Het weiland ligt vlakbij mijn huis. En ga daarom vaak ook met de honden erheen,die kunnen het land niet uit, en dan pebbels weer longeren.
Ze heeft dus meer dan genoeg beweging gehad.
Het grootste probleem is het weiland is groot dus de paardjes kunnen het niet bij eten.

Ik ben het met je eens dat het ''zielig'' is maar vind het zieliger als paardje hoefbevangen word. Heb dat allemaal al met mijn shetlander meegemaakt en die is omdat ze bijna geen eten meer kreeg zand gaan eten waardoor ze zandkoliek kreeg en het bijna met de dood moest afkopen vandaar deze keuze.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:49

moet je dit zien :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:57

Peelie schreef:
Nu ik een navelpiercing heb wil ik ook een tongpiercing... Ik vind dat best wel sexy :D Ik zal ff foto maken :)

heb k oookkk en ik wil juist een navelpiercing rbij haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:58

hoi trouwens iedereen :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:21

Nevermind.
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 17-05-09 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:31

twee navelpiercings bedoel je viv??

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:34

Joopie... Mijn navel is bijna helemaal genezen. Maar ik had geen zin meer om te wachten. Ik heb hem aan het eind van de maand 5 maanden. Ik dacht ach die paar dagen... Dat maakt niet uit. Ik heb hem gistere wel weer vervangen voor mijn zweer piercing omdat die bloemetjes prikte... :P

@Paulien. ik denk dat ik beter naar jou kan omdat jij diezel wel mee zou willen nemen. Mijn honden zijn daar niet zo van gedient en ik denk dat je geen zin hebt om vechtende honden te horen. Dus eerst maar bij jou...? :)

xxLauu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:35

Ik rij een super lieve pony.
Hij heet felix en is een kruising
tussen haflinger en welsh.
Echt een schatje!