Lenexa schreef:Flickr, balen dat het niet echt goed nieuws is. Hopelijk dan maar een darm infectie van de 2 opties. Wat doen ze in het geval van een darminfectie? Heeft ze medicatie? Speciaal voer? Hopelijk mag ze snel naar huis, ergens achter laten lijkt me verschrikkelijk.
Wij hebben inderdaad de laatste maanden constant pech, het zijn allemaal niet echt grote blessures (ik klop het gelijk even af) naar wel constant weet iets nieuws. Elke keer als we net weer lekker bezig zijn het volgende. Dierenarts is geweest, ze staat een week op metacan en semi rust. Ze mag wel in de kudde en wat stappen maar verder niets. Ze had een oud bultje op een pees en was nu heel licht gevoelig op een trapplek op het griffelbeen. Maar niks dik of warm. Na buigproef liep ze even slecht dus die plek op het griffelbeen lijkt voor nu de dader. Als de metacan op is moeten we nog een paar dagen stappen en dan heel langzaam gaan kijken hoe de in draf loopt. Als het goed is, heel langzaam opbouwen. Als het niet goed is gaan we uitverdoven.
Ik zag haar vandaag een drafje pakken de wei op, ondanks dat ze niet zuiver liep knikte ze niet meer met het hoofd. Kan natuurlijk door de pijnstiller zijn maar iig leek het al iets beter!
Ja ze krijgt hiervoor medicatie. Heeeel veel verschillende dingen oa. Prednison. Eenmaal daags wordt ze getransfauneerd (mest van een gezond paard via de sonde) om de darmflora te ondersteunen. Ik vond het ook vreselijk om haar achter te laten maar het geeft ook wel een fijn gevoel dat ze daar alles kunnen en ze continu in de gaten gehouden wordt.. Ben nu wel op het punt dat ik haar liever daar een paar dagen extra heb dan dat ze (te vroeg) thuiskomt. Ze was echt veel afgevallen.. donderdag was ze nog maar 428kg en ze komt van boven de 500.. Maandag doen we dus bloedonderzoek en hopelijk krijgen we in de loop van de week daar uitslag van. Mocht dat aanleiding geven om toch te gaan denken in de richting van tumoren dan wordt het een stuk spannender.. als dit zo is dan kunnen ze eigenlijk niets meer voor haar doen
Wat balen zeg, dat ze steeds zo blijft kwakkelen... Hopelijk knapt het snel op! Of snel meer duidelijkheid...
Zag er super uit Afke, jullie vakantie! Ik wil daar ook eens naartoe
Wij zouden nu ook op vakantie zijn, maar ja Flickie gaat even voor