[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:16

leuke foto nathalie ;)

BabyBell

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:19

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:23

Nathalie83 schreef:
Schiet al op dus :D foto update?? :+

Nee nog geen foto update. Het weekend ga ik weer foto's maken.
Afgelopen weekend zijn er wel foto's gemaakt, ook van mij tijdens het rijden op me noorse volbloed, die krijg ik een deze dagen, zodra binnen heb, plaats ik ze uiteraard hier ....

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:25

whaa kriebel! Dat is wel een hele grote verrassing! Ben je er blij mee? Is de moeder wel 100 procent haflinger? Heb je je haflinger net gekocht?

Jakkes, songfestival, goede reden om de tv uit te laten!!!

moyra schreef:
Met mij gaat het weer redelijk.
Gister toch naar pebbels gegaan op de fiets. Kan het niet laten he :P
Vandaag ga ik echt niet. Even rustig aan.

Melody : nee sorry ik weet geen liedje.

Als ik jullie zo hoor praten over veulentjes wil ik ook een veulen :D
Roep al 3 jaar volgend jaar laat ik haar dekken maar ieder jaar komt het er niet van. Ben iedere keer te laat hihiihihi.
Oke vorig jaar is er een hengst uitgebroken maar dat heeft gelukkig niet gepakt (hele grote shetlander)
Toch blijft het kriebelen :D

Leuk idee! Wilde ik eerst ook met Ankie, maar stel dat toch maar ff een aantal jaar uit, want ik heb sinds een maand een heus kwpn-veulen. Haflingerveulens zijn schattig!!!

En je kunt pebbles nu nog wel laten dekken hoor, het is nog maar mei :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:26

Begin je al zenuwachtig te worden freya :D Wie gaat haar in de gaten houden als ze bijna moet bevallen? Heb je een camera bij haar hangen of houd de staleigenaar het in de gaten?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:32

Zodra de drachtige merrie die voor haar is uitgerekend bevallen is, gaat Donna de camerabox in en krijgt ze tegen die tijd ook een birthalarm singel om. De staleigenaar waakt vanuit zijn bed, hahahaha, zodra het alarm afgaat, gaat de tv aan en als het echt is komt hij ook zijn bed uit en gaat kijken en als het nodig is helpen. Ik wordt gebeld als Donna bezig is ( woon maar 8 min met de auto van stal - denk alleen dat ik het in 3 min ga doen dan, haahhaah )
Ik heb ook geen verstand van bevallingen ect. dus laat het liever aan de staleigenaar over, hij heeft er meer verstand van en heeft zelf ook altijd gefokt, dus ze is in goede handen op stal.

De zenuwen gaan denk ik komen zodra ze begint te kegelen, denk dat ik dan geen oog dicht doen dan snachts en dat ik elke 5 min op me telefoon ga kijken of er al gebeld is.
Al kan in niet meer wachten, afgelopen maandagnacht is er ook weer een veulentje geboren en als je dat zo ziet rennen met mams in de weide ... dan wil je ook.

Donna stond vanmiddag de nieuwe aanwinst helemaal na te kijken, was echt zo'n moment om totaal verlieft te worden op je haffie, niet vlak daarna kwam haar kleine uk in actie, net of hij wou zeggen, he ik ben hier hoor, nog eventjes wachten en dan kan je mij ook in de gaten houden hoor.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:39

Wat lief ;) Wel superhandig, zo'n singel. Alleen jammer dat ze zo verschrikkelijk duur zijn. Wel fijn dat de staleigenaar er ook bij is idd, dan heb je toch hulp mocht er iets mis gaan.

Maar je staleigenaar waakt dus voor alle drachtige pensionpaarden? Wel een superstaleigenaar als hij dat doet!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:47

We moeten trouwens wel ff door blijven kletsen hier hoor, want anders halen we de 500 pagina's niet! En ik heb net mijn foto opgestuurd en Chipieke is klaar voor de opening! (Toch Chipieke? :P )

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:55

Hinke schreef:
Wat lief ;) Wel superhandig, zo'n singel. Alleen jammer dat ze zo verschrikkelijk duur zijn. Wel fijn dat de staleigenaar er ook bij is idd, dan heb je toch hulp mocht er iets mis gaan.

Maar je staleigenaar waakt dus voor alle drachtige pensionpaarden? Wel een superstaleigenaar als hij dat doet!!

We moeten er wel voor betalen hoor, je kan ook kiezen om zelf te waken, maar aangezien ik daar totaal geen ervaring in heb, laat ik dat liever aan iemand over die dat wel heeft

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:57

Oh dat is wel minder! Maar ik geef je wel gelijk hoor, het is wel fijner als er iemand bij is die er wat meer van af weet ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:04

inderdaad en neem daarom ook geen risico.
Ik had haar ook naar een speciale bevallingsstal kunnen brengen ( was wel lekker dicht bij me werk geweest dan ) maar om nou met een drachtige merrie te gaan lopen zeulen, nee zegt mijn gevoel, buiten dat Donna niet makkelijk een trailer op te krijgen is. Hier heeft ze het naar haar zin en is echt een happy horse. Dan betaal ik liever de staleigenaar wat hij wil hebben ( als het maar niet al te veel is, hahahaha ) en besteed het dan lekker uit. Ik krijg het telefoontje vanzelf ( zit in de prijs in begrepen -lol- ) en kom naar stal, en wie weet ben ik nog op tijd en zie ik de kleine er uit floepen en dan zal je zien, dan vergeet ik foto's te maken, ahahahahah zo slimmerd ben ik ook nog wel. Maar dat is voor latere zorg, ben al lang blij dat ik dit vanavond geregeld heb en dat , dat weer een zorg minder is.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:04

Nog 14 pagina's te gaan, kom op mensen we willen naar deel 2 ...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:21

Freya schreef:
inderdaad en neem daarom ook geen risico.
Ik had haar ook naar een speciale bevallingsstal kunnen brengen ( was wel lekker dicht bij me werk geweest dan ) maar om nou met een drachtige merrie te gaan lopen zeulen, nee zegt mijn gevoel, buiten dat Donna niet makkelijk een trailer op te krijgen is. Hier heeft ze het naar haar zin en is echt een happy horse. Dan betaal ik liever de staleigenaar wat hij wil hebben ( als het maar niet al te veel is, hahahaha ) en besteed het dan lekker uit. Ik krijg het telefoontje vanzelf ( zit in de prijs in begrepen -lol- ) en kom naar stal, en wie weet ben ik nog op tijd en zie ik de kleine er uit floepen en dan zal je zien, dan vergeet ik foto's te maken, ahahahahah zo slimmerd ben ik ook nog wel. Maar dat is voor latere zorg, ben al lang blij dat ik dit vanavond geregeld heb en dat , dat weer een zorg minder is.

Wist niet eens dat dat bestond, een bevallingsstal :D Kan me voorstellen dat donna het op stal naar haar zin heeft, jouw stal is echt een goede stal! Ben er dan wel niet geweest, maar had 1,5 jaar geleden geinformeerd bij jouw stal. Ze staan er toch het hele jaar door buiten? Gelukkig heb ik nu iets wat dichterbij is gevonden, het was toch wel érg ver fietsen geweest voor mij :D

Ik ga naar bed en ik verwacht dat als ik morgenmiddag hier kom kijken er tien pagina's bij gekomen zijn he! Welterusten!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:29

Klopt, ze staan het hele jaar door buiten, in de wintermaanden staan ze voor een dagdeel in groepjes in kampjes ( best grote kampjes, ze kunnen lekker spelen en rennen ) en in de zomermaanden kan je kiezen voor 24/7 het land op, of alleen overdag als grasmaaier spelen.
Echt ideaal, zou er niet meer weg willen, ondanks dat de stallingskosten best hoog zijn. Maar in de wijde omgeving vind je bijna geen stal waar je paard lekker buiten kan spelen en lekker de vrijheid heeft om paard te zijn.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:59

Het valt inderdaad niet mee om een stal te vinden..
Wij hebben in de wintermaanden geen dagdeel naar buiten, alleen heb ik het geluk zo dichtbij te wonen dat ik 2x per dag kan, dus even een keertje lekker los en een keertje rijden of iets anders.

Bij ons is het juist best bizar, we hebben een heerlijk weiland, het is echt groot voor de vier paarden die erop stonden, maar er staat zoveel gras dat ze nu nog maar even halve dagen gaan.. Aan een bevangen paard heb je niets en het zijn allemaal koudbloeden die redelijk gevoelig zijn ervoor. Dus de schaapjes mogen wel een beetje door gaan eten :+

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:18

Ja dat schiet inderdaad ook niet op, een bevangen paard.

Hoe is die verder met jouw Joopie ?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:43

Jaa het gaat wel redelijk zolang ik bezig blijf.
Dinsdag was echt even een zuur dagje en woensdag ben ik weer op stal geweest om stal schoon te maken etc. Nu ben ik lekker al mn spullen aan het invetten, dekjes wassen enzo zodat dat weer lekker schoon is en netjes blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:50

hallo mensen.... pff aparte week achter de rug.. blij dat armani over 3 weken pas gaat.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:12

zo ben ik ook weer even

sorry dat ik vaak niet antwoord mar heb het best wel druk
even heel wat anders
gisteren met de hele klas dus naar walibi geweest en toen we terug kwamen gingen we op school bbq maar ik ging eerst even naar huis toen om dat ik op de scooter was en we daarna de kroeg in zouden
dus ik kevin lief op gebeld of die me wou brengen met fiets achterin
na dat wou die wel :P
dus ik ging alvast fietsen
best sneu eigelijk hij was hafl6 klaar met werken en reed meteen door naar mij toe:P en toen naar school
vanavond komt ie waarschijnlijk naar mij toe
en hij zij dat ie vanavond gaat zeggen wat ie nouw wil want hij wil het niet via sms :P
ik hou jullie wel op de hoogte als jullie dat willen temiste:P

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:56

naomimak schreef:
zo ben ik ook weer even

even heel wat anders
gisteren met de hele klas dus naar walibi geweest en toen we terug kwamen gingen we op school bbq maar ik ging eerst even naar huis toen om dat ik op de scooter was en we daarna de kroeg in zouden
best sneu eigelijk hij was hafl6 klaar met werken en reed meteen door naar mij toe:P en toen naar school
en hij zij dat ie vanavond gaat zeggen wat ie nouw wil want hij wil het niet via sms :P

Dat kunnen 2 dingen zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:15

;( ik voel me beroerd... verkouden & koppijn. en gewoon k*t..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:28

Ik had gistere een bruiloft en ik voelde me uiteindelijkk gewoon alsof ik dronke was...
Maar ik had helemaal geen drank op.. wel meer dan 3 liter fris :+

Er was de hele avond klassieke instrumentaale muziek :S Ook wat saai...

Maarja zij wouden het. als zij het maar leuk vonden :)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:33

silfie35 schreef:
naomimak schreef:
zo ben ik ook weer even

even heel wat anders

Dat kunnen 2 dingen zijn :+

ja das waar :+ maar al wou die niks had ie me gisteren ook niet op gehaald en weermet me geweest toch :p

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:10

VivaLaVida schreef:
;( ik voel me beroerd... verkouden & koppijn. en gewoon k*t..

He gatsie, beterschap in ieder geval! Heb je al weekend of moet je nog even volhouden?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:12