[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:10

Het zijn wel foto's wel met mijn mobiel, maar beter dan niks :)

Zo klein, als het huisje wat er naast ligt, was hij.
Afbeelding

Ondertussen is hij al dik 5 cm lang! hier het bewijs!
Afbeelding

De rest (nog 3 wat kleinere en zijn anderhalve maand jonger dan de grootste)
Afbeelding
Ik heb ze niet allemaal op de foto. Deze zijn al 4 cm lang. Al zie ze er behoorlijk wat kleiner uit dan die andere.

Afbeelding
Leuk he, dat nieuwschierige koppie! Constand opzoek naar eten :P

WHAAA< Slak van de onderkant :P
Afbeelding

Eigenlijk moet ik mijn pa maar eens vragen foto's te maken van de monsters :P Dan heb ik een keertje scherpe foto's :P

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:13

:wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:
wat een beesten zeg! die huisjes zijn wel mooi getekent met zon rood streepje
er over heen

heb je die slakken als huisdier of voor een project ofzo

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:16

Iehh die slakken.. :oo
Wel grappig om te zien ;)

Jaja ik ben er ook weer, ik was met turnen op mijn hoofd en nek gevallen en had dus mijn nek verrekt en lichte hersenschudding, vandaar was ik effe afwezig ;)
Oei het topic is al bijna vol! :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:17

Nee, als huisdier. Ze worden nog veeeeeeeel groter..

Het huisje kan rustig 10 a 15 cm worden. Ze groeien totdat ze 2 zijn. Ik heb ze nu een half jaartje oid... weet niet presies.
De slak zelf word ongeveer 20cm!

Ik vind ze gewoon cool, lekker legubber. Heb nog nooit iemand met een slak als huisdier gezien :+ Maar juist ook omdat ze zo groot worden zijn ze zo leuk. Vaak als je een slakje ziet is dat totaal niet intresand omdat je er niks aan ziet. Maar deze worden zo groot dat je hun mond ziet, je kan hun hart zien kloppen, ik heb vandaag voor het eerst het gat gezien waardoor ze ademen. Wat dat betrefd ben ik echt een beetje een bioloog, gewoon leuk om naar te kijken. Ze zijn toruwens helemaal niet zo traag als dat mensen denken, en ze zijn best wel aktief :D

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:24

@ peelie

oke das dan echt wel stoer zon beestje en zo groot moi
en ja iemand met een slak asl huisdier komt inderdaat niet zo vaak voor ;) slakken vind ik eigenlijk niet zo heel traag want als je een ziet op de muur en je loopt stal in en pakt wat en loopt weer terug dan zijn ze al best ver
wat geefje je ze dan ? sla enzo?

Roziee auw das vervelend meid ? had je wedstrijd of training??

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:25

haha je slakken zijn hip Gail!! Leuke beesten!! Gaat het vast naar je zin rijgen op je nieuwe plekje! kan me voorstellen dat je het niet leuk meer vond tussen de volbloeden.. Zijn ook vaak omhoog gevallen typjes die erbij horen..

Jeetje schrikken Roziee, weer helemaal beter?

Verder weet k niet meer.
K ga zo naar t werk.. Pff zal wel weer goed warm zijn daar..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:54

Nathalie, dat is al weer 2 jaar geleden, toen had ik alleen mara...

Ik heb nu 1,5 jaar op een weiland gestaan met 2 stalletjes er op..
heel alleen :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:35

@ peelie, per wanneer ga je verhuizen? En hou je wel je landje nog aan voor de boy,s?

Topic raakt echt goed vol nu, hopelijk lukt het om alles op tijd af te krijgen? Ik weet niet hoever Lisa is met de foto,s en zal aan Moyra vragen, zie ik als het goed is het weekend hoe het staat met de filmpjes, want mis er nog een hoop.

Doen jullie nog veel met de paardjes met dat warme weer? Zelf heb ik echt de puf er niet voor om te rijden.

Vanmiddag met vriendin naar Wahida, eens kijken hoe ze de ;
,echte, kudde vind.

Ik ga maar weer eens aan het werk, pauze zit er weer bijna op.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:27

Ik moet helemaal weg daar...
Matador en Mara komen gewoon lekker op de zelfde stal te staan :)
Als je wil weten waarom ik daar weg moet, wil ik je dat wel vertellen maar ik wil het leiver niet zo rondbazuine op internet... anders heb ik het zo gedaan...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:31

wat een weertje weer he? :D
mijn schoonmoeder was zo ,lief geweest om haar mega grote zwembad waar ze niks mee doet,bij mij op te zetten,toen ik om 12.15 uur thuis kwam stond ie er al, :D het zal alleen nog wel uren duren voor dat die vol zit,maar de kids zitten er al in!
ik had al 3 zwembaden lek in anderhalve week! onze bartje sprong er steeds tegen aan met zijn pootjes (nagels) en 1 zat er al lek in de doos. :+
geloof dat deze alleen stuk kan als je er een mes in steekt :+
ben er heel blij mee in ieder geval.

ik rij willem met dit weer s'avonds tegen 10 uur! alleen dan is het net te doen,al was het gisteren eigenlijk nog te heet vond ik.
ik lag vanacht pas om 1 uur op bed,dat is dan weer het nadeel van laat rijden,en een paardje ver weg hebben staan.
nog een paar weekjes,en dan kan ik hem zo vaak zien als ik wil!
ik sta gelukkig ook niet op een stal waar meer mensen zijn,ben helemaal de enige :+
zet de radio aan en doe lekker mijn eigen ding! heerlijk zou echt niet anders willen.
vorig jaar werkete ik nog op een manege/pensionstal, dus weet als geen ander hoe het er af en toe aan toe kan gaan op stallen. en daar pas ik voor.
fijn dat je een leuke stal hebt gevonden peelie,en wat zijn je slakken gaaf!!!!

ik heb WEEKEND!!! word lekker veel in het zwembad dobberen worden denk. :+

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:05

Farahtjuh; Ik had training. We gingen trampoline springen en ik maakte een salto en gelijk nog een alleen ik vergat een beetje te springen en toen raakte mijn hoofd de grond waardoor mijn nek naar achter klapte: KRAK en toen had ik een bult op mijn hoofd en een verrekte nek ;) En dus een hersenschudding. Maar gaat nu al weer beter hoor :)

Freya; Nee wij doen ook bijna niks met de paarden nu. Een beetje zonder zadel buiten stappen :)
Amazone77; Volgens mij hadden wij elkaar nog niet ontmoet toch? Hai :D
Ik las aan je tekst dat je ook uit Brabant komt ( en toen zag ik het onder je naam ;) ) Lekker zwembad in de tuin :oo Wil ik ook wel nu..
Bij ons op stal staan nog 6 andere paarden en pony's en bijna allemaal meiden van mijn leeftijd, heel gezellig!. Ik vind het soms ook fijn om alleen te gaan maar dat kan ook wel ;)

Phoe, ik vind het veel te warm om de post te bezorgen :(

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:09

Roziee schreef:
Farahtjuh; Ik had training. We gingen trampoline springen en ik maakte een salto en gelijk nog een alleen ik vergat een beetje te springen en toen raakte mijn hoofd de grond waardoor mijn nek naar achter klapte: KRAK en toen had ik een bult op mijn hoofd en een verrekte nek ;) En dus een hersenschudding. Maar gaat nu al weer beter hoor :)

gelukkig dat het nu wel beter gaat
vervelend hoor :(:)

nog een uurtje en we gaan rollen persen |( het is zo warm in het land |(
farah en fanny zo lekker opstal zetten is het lekker koel
vanavond nog lekker even fanny plagen en misschien farah ook nog even
ga nu even poepjes rapen en wachten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:05

Goedemiddagg!!!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:29

zo ik kom net terug van de keuring
iefke is kampioen geworden en we waren 5 de met bestgaand
het was ook een erg sterke rubriek :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:52

wat voor ras is iefke dan?

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:03

gefeliciteerd Naomi! :)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:06

nrps

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:07

Super naomi.

Gail, leuke slakken!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:45

Peelie schreef:
Soms zou ik willen dat ik ook kan mennen met Mara. Het zou me niks verbazen als het het al kan, aangezien een bandje trekken toendertijd totoaal geen probleem was...
Ik heb alleen geen wagentje, dus het inspannen is er jammer genoeg nog nooit van gekomen.
Het plekje waar ik nu naartoe ga is een privestal. Niks lux hoor :P En daar ment bijna iedereen. Er staan tinkers en staan shiers (prut, ik weet niet hoe ik het schrijf :'), je weet wel van die groote boeren paarden die vroeger biervaten trokken :P) en staan in totaal geloof ik 6 shethengstjes! Ze zijn echt super schattig en super stoer! Die shetjes kom ik wel eens tegen als ik buiten aan het rijden ben namelijk. Iedereen gaat daar zijn eigen gangetje, geen druk van mijn paard is mooier dan het jouwe, mijn wedstrijdnivo is veel hoger dan het jouwe, bla bla bla. Op zo'n stal heb ik al wel eens eerder gestaan, en daar ben ik uiteindleijk gewoon maar weg gegaan omdat de pesterije maar niet ophielden. Ik stond daar met Mara tussen allenmaal volbloeden in. En alleenmaal op L2 of hoger. En ik reed toen der tijd helemaal geen wedstrijden.
Ik ben heel benieuwd hoe het op het nieuwe plekje gaat bevallen :)

Ja ben ook benieuwd voor je.
pesterijen is waardeloos.
Helaas komt het overal voor.
Ook op mijn stal.
Ik heb in het begin me er wat van aangetrokken maar kan er nu boven staan en heb er geen last meer van.
Ze kunnen beter over je .... je kent het rijmpje denk ik wel.
In ieder geval veel plezier op je nieuwe plek

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:47

Peelie schreef:
Nee, als huisdier. Ze worden nog veeeeeeeel groter..

Het huisje kan rustig 10 a 15 cm worden. Ze groeien totdat ze 2 zijn. Ik heb ze nu een half jaartje oid... weet niet presies.
De slak zelf word ongeveer 20cm!

Ik vind ze gewoon cool, lekker legubber. Heb nog nooit iemand met een slak als huisdier gezien :+ Maar juist ook omdat ze zo groot worden zijn ze zo leuk. Vaak als je een slakje ziet is dat totaal niet intresand omdat je er niks aan ziet. Maar deze worden zo groot dat je hun mond ziet, je kan hun hart zien kloppen, ik heb vandaag voor het eerst het gat gezien waardoor ze ademen. Wat dat betrefd ben ik echt een beetje een bioloog, gewoon leuk om naar te kijken. Ze zijn toruwens helemaal niet zo traag als dat mensen denken, en ze zijn best wel aktief :D

dat heb ik nog nooit gehoord
grappig
en hebben ze ook een naam?
Hoe heb je ze gehuisvest? In een terrarium?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:49

naomimak schreef:
zo ik kom net terug van de keuring
iefke is kampioen geworden en we waren 5 de met bestgaand
het was ook een erg sterke rubriek :P

Gefeliciteerd
Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:15

Ik kreeg een email;

Beste ruiter- of koetsierbewijshouder,
Via deze mail willen wij de aandacht vestigen op het volgende. Op 27, 28 en 29 augustus vindt in Domburg het evenement Horses by the Sea plaats. In de laatste vakantieweek ontvangt de Zeeuwse badplaats honderden combinaties in verschillende disciplines. Nieuw dit jaar in het programma zijn de Bixie- en Impulsrubrieken op 29 augustus.

Aan de Impulsrubrieken kan iedereen die lid is van de KNHS met een paard of pony mee doen als kennismaking met de wedstrijdsport of als oefening. Dit geldt ook voor houders van het ruiter- en koetsiersbewijs. Een startkaart is niet nodig. Voor begeleiding of instructie wordt gezorgd.

Op het programma staan Impulsrubrieken in de disciplines dressuur, springen, eventing en mennen. Deelnemers aan dressuurrubrieken kunnen kiezen uit een proef in stap en draf of een proef in stap, draf en galop die onder het niveau van de reguliere klasse B ligt. Daarnaast zijn er springrubrieken waarbij ponycombinaties kunnen deelnemen aan een parcours van 20, 40, 60 of 80 cm hoogte afhankelijk van de stokmaat van de pony. Paardencombinaties kunnen kiezen uit een springparcours op 20, 40, 60 en 80 cm hoogte. Ook zijn er Bixierubrieken dressuur en springen.

Voor wie wil kennismaken met de discipline eventing en de marathon (mensport) is er een oefencross of oefen minimarathon onder begeleiding van gediplomeerde instructie. Voor ponyruiters is het mogelijk deel te nemen aan Bixierubrieken in het springen en de dressuur en een leuk Bixiespel.

Wij nodigen je van harte uit om deel te nemen aan een Impulsrubriek om zo op een ontspannen en laagdrempelige manier kennis te maken met de wedstrijdsport. Kijk voor meer informatie over Impulsrubrieken op de http://www.knhs.nl>kies een discipline>Impulsrubrieken.

Het evenement wordt gehouden op de terreinen gelegen aan de Krommeweg – Prinseweg – Schansweg te Domburg.
Kijk voor meer informatie en opgave op de website van Horses by the Sea: http://www.horsesbythesea.nl.

Met vriendelijke groet,

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:42

klinkt leuk Flurk, helaas voor mij te ver weg om foto's te komen maken...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:44

dankje wel

net bianca gereden ging echt top
en honola ging ook super los stappen en draven heel braaf voor nog maar een weekej bezig te zijn :P

ik ga slapen morgen alle haffies wassen en doen en zo

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 00:26

ff spammen

[EA-CO] Wahida's Fotoshoot zoekt modellen...

Afbeelding

Afbeelding

een paar kiekjes van vanmiddag, morgen weer een paar nieuwe en morgen foto's schieten van Bo( van Moyra )

Heerlijk nu ze zo dicht bij huis staat, kan gewoon bijna iedere dag er heen gaan.