Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:39

Wilco en Luca

eerst Wilco uit de wei geplukt, helemaal naar achteren gelopen door de dikke laag sneeuw en daar gaat ie, gallopeerd me keihard voorbij. Op de helft bleef hij ff staan om om te kijken met zo'n "kom je nog?" blik, ik riep: ga maar! en Wilco rent verder richtig het hek. in de stal nog halfuurtje gepoetst en daarna heb ik hem warmgelongeerd in de buitenrijbak/paddock. daarna nog kwartiertje gereden en toen voort eerst begonnen met de vrijheidsdressuur. Wilco kreeg de Jambette al na 10 minuten door en heeft toen ongeveer 8 keer een mooie Jambette vertoond, nu nog vasthouden. uiteindelijk Wilco met een dekentje op stal gezet en op gaan ruimen. in de stal was het inmiddels -5 graden en buiten rond -11. Ik kreeg het koud en ben naar huis gegaan na wilco en pinkelotje (shetlander die daar ook staat) meusli gegeven als avondeten.

kinel

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:59

@sandrina: heb vanmiddag de foto gezien. staat echt op de voorpagina en wel de bovenste helft in beslag genomen zo groot. dus toch wel leuk zoiets.
@marilyze: die shetten in het filmpje hebben er ook zin in.

kim en nelleke
vanddag even geknuffeld en verwend. wilde ik gipsy een snoepje geven rende hij heel hard weg. gek he :D. die dacht zeker vandaag weer te moeten huppelen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:21

kinel schreef:
@sandrina: heb vanmiddag de foto gezien. staat echt op de voorpagina en wel de bovenste helft in beslag genomen zo groot. dus toch wel leuk zoiets.
@marilyze: die shetten in het filmpje hebben er ook zin in.

HUH? Waar dan?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:28

dagblad de limburger. dus niet bij jullie in de buurt.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:32

kinel schreef:
dagblad de limburger. dus niet bij jullie in de buurt.

Foto waarvan dan? Sorry ben 't even kwijt.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:38

van gipsy en het sleetje rijden.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:44

@sandrina: heb weer half gelezen, het berichtje kwam van Ann. :+
@ann: heb erg leuke foto`s nog gekregen via de mail.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:00

Hallo Allemaal,
Het is al weer even geleden dat ik wat gepost heb.
Was een wat onrustige moeilijk periode, maar ik ben er weer.
Het lukt met niet om op iedereen te reageren, maar wat ik onthouden heb van het bij lezen heb ik even op geprobeerd te reageren.

@Sandrina: Wat is jullie sulky mooi geworden. Wat fijn dat Fralla zich nu zo lekker kan bewegen!
Wat een ondeugd die Fralla die er zo vandoor ging. Wel een mooie foto van haar!

@Maureen: Brr, een kale Angel ;-).

@Sandrina, Maureen en Kim : Ja de dikke ronde kadetten van Haflingers zijn leuk!!

@Kim: Vind jou zo stoer altijd zo vroeg al op pad, zeker in het donker en met die tempraturen!! Wat leuk dat jullie in de krant stonden!

@Marylize: Grappig die shetten in het filmpje.

Sabrina en Harry:
Harry staat nu bijna 4 weken op zijn nieuwe stekkie en lijkt het aardig naar zijn zin te hebben.
Vorige week begonnen de eerste verveel momentjes zichtbaar te worden, na twee weken een beetje rustig aan gedaan te hebben. We hebben het grondwerk weer even goed opgepakt.
Toen bleek dat Harry pijn had in zijn linkerkant, het leek vooral bij zijn schouder te zitten.
Misschien een tik of iets gehad van zijn paddock maatje. Harry wilde in iedergeval even duidelijk maken dat hij pijn had, en deed dat op zijn eigen manier, nukkig en met streken.
Gelukkig tijdens mijn grondwerkles zodat ik goed begeleid werd en hierop kon reageren.
Ik had het zelf op dwarsigheid gegooid anders, woeps, soms ben ik echt nog een leek.
Maar we oefenen goed door en Harry lijkt er minder last van te hebben. Morgen komt mijn instructrice weer en zal nog eens goed naar hem kijken.

Harry zijn paddock maatje is een stevige haflinger dame. Ze kunnen het best goed met elkaar vinden, maar het is geen liefde op het eerste gezicht ;-). Maar als een van de twee eerder weg gaat, dan wordt de ander toch wel onrustig. Ze hebben de staleigenaar al zo gek gekregen dat ze samen van en naar de paddock of stal mogen lopen.

Haflinger billen ;-) (niet zo een goede kwaliteit foto, maar het idee is duidelijk)
Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:33

@maureen: hoezo slijmen bij de stalbaas. wel leuk dat hij al een maatje heeft.
en ja wat het vroege betreft , ik vind dat als je beesten hebt dat je er ook voor ze meot zijn en aangezien dat ik niemand heb die ze voor mij buiten zet doe ik het lekker zelf. heb eigen wei. nou ja bijna eigen.
en ik vind het heerlijk om lekker vroeg naar de hei te gaan. even genieten van de rust. door de weeks gaat mijn man en zorg ik dat onze meid naar school komt. als hij moet werken gaan ze ook la om half 7 naar buiten. in weekend dus iets later.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:42

kinel schreef:
@maureen: hoezo slijmen bij de stalbaas. wel leuk dat hij al een maatje heeft.
en ja wat het vroege betreft , ik vind dat als je beesten hebt dat je er ook voor ze meot zijn en aangezien dat ik niemand heb die ze voor mij buiten zet doe ik het lekker zelf. heb eigen wei. nou ja bijna eigen.
en ik vind het heerlijk om lekker vroeg naar de hei te gaan. even genieten van de rust. door de weeks gaat mijn man en zorg ik dat onze meid naar school komt. als hij moet werken gaan ze ook la om half 7 naar buiten. in weekend dus iets later.

Euhm wat bedoel je met slijmen bij de stalbaas ? bedoelde je dit bericht naar sab ?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:26

Sabrina: Kom die sulky maar eens proberen als je dat leuk vindt. Wacht wel even tot de sneeuw/gladheid voorbij is. Nu gebruik ik hem ook niet. Ik zal Fralla eens goed toespreken dat ze het niet telkens kan smeren als ze geen zin heeft. Ze moest ook nodig plassen; eenmaal in de stal kwam er een grote straal uit. Zou het kunnen dat ze daardoor over het hek sprong?
Niet zo'n beste foto, maar de kadetten komen goed uit de verf.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:13

@maureen: sorry weer de verkeerde 8)7 . moet toch beter gaan lezen welke naam erbij staat.
Ja was idd voor sabrina. :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:58

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:33

@ann: wat een uitgelaten storm op d ie foto`s. laat die van mij lekker lopen in de wei. zo gek als een deur.

kim en nelleke
vanmorgen wat aaan de late kant ( half 9) naar de hei. er was gelukkig nog geen sneeuw. had de stal nog niet gedaan deze week, dus maar even het ergste eruit gehaald aan natte zooi. gauw nieuw vlas erin en alles klaar zetten voor vanavond. ze waren zo gek als maar wat. van links naar rechts rennen en gooien met dat hoofd. hoezo de winter in de bol. nu sneeuwd het erg hard hier. en dan ong die wind erbij dat wilt wel. blijf lekker binnen vandaag, heb het koud en koude voeten en handen. het is lekker warm binnen maar zo voel ik het niet. ben al een paar dagen aan het kwakkelen, maar ja moet toch door. geen tijd voor ziek zijn.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:21

Kim; als je ziek bent/voelt toch maar aan toegeven. Druk je het de kop in dan duurt het langer eer je je weer 'lekker' voelt. Ik vind het dapper dat je toch nog gaat rijden.
Fralla en Sandrina:
Kadetje vindt er niks aan in de wind staan. Ik heb gemest en koffiegedronken met een paar dames. Na een 45 min wilden ze allemaal heel graag naar binnen. De oostenwind stond pal op de paddocks; het was er helemaal niet fijn. Ze vochten om als eerste naar binnen te mogen. Ik geef ze geen ongelijk, het is erg koud. Zit nu met een deken om in de keuken te typen, de kamer is warmer daar staat de houtkachel aan. We krijgen de warmte van de kachel in de kamer via een smalle deur niet naar de keuken toe. Ga zo weer daarnaar toe.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:17

@Kim: Haha ja dat slijmen bij de goede persoon heeft hij snel door. Oei, niet ziek worden hoor! Even rustig aan doen er heersen vervelende griepjes!
@Sandrina: Lief dat ik het mag komen proberen :-). Heb echter nog nooit in mijn leven op een sulky gezeten.
Dat moet koud geweest zijn bij jullie met die oostenwind.

Sabrina en Harry
Gister hadden we grondwerk les.
Dik ingepakt heen gegaan :brr: . Harry even geborsteld en aan de slag gegaan.
We hadden een goede start, totdat Harry midden in een oefening besloot te willen rollen in de sneeuw die er nog op sommige plekken lag.
Meneer ging gewoon plop liggen. Mijn instructrice roepen, trek hem omhoog, dit mag echt niet, hupsakee.
Dus Harry kwam overeind met een enorm zuur gezicht. De oefening afgemaakt en daarna moesten we een volte maken.
Toen dacht Harry doe het even lekker zelf! En weigerde, ik hem aangemoedigd, toen kwam hij met zijn voorbenen van de grond.
Weliswaar maar een paar centimeter, maar ik was toch even onder de indruk, dit heeft hij nog nooit bij mij gedaan.
Hierdoor was ik even afgeleid, waardoor ik met mijn lichaamstaal en aanwijzingen verwarrende instructie gaf aan Har. Dus kwam hij nog twee keer omhoog.
Mijn instructrice nam het even over om voor te doen hoe ik het moest oppakken.
Harry ook bij haar nog even in protest, omhoog komen en later nog een bok en toen was het klaar.
Ik weer aan de slag en toen ging het goed. Meneer was schijnbaar zuur over het niet mogen rollen en door de kou wat frisser ofzo.
Laatste gedeelte van de les ging erg goed, gelukkig!
Daarna kwam de zadelpasser met ons nieuwe zadel.
Op het oog lag het goed, we hebben alleen geen testritje gemaakt. Daarvoor had ik het inmiddels echt te koud, en de zadelpasser ook :-).
Als de sneeuw een beetje weg is kunnen we eindelijk weer eens gaan rijden, nu al zin in!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:43

Thanks voor jullie reacties in mijn topic :-).

An en Storm,

Ik heb me vanmorgen enorm dik aangekleed en ben op pad gegaan. Heb met Storm meegereden in de les. Hij had gisteren zoveel energie dat ik het wel even nodig vond om flink met hem aan de slag te gaan. Hij was braaf en liep best redelijk gezien de weersomstandigheden. Want tjeempie wat is het koud.
Het sneeuwt hier al vanaf 12.45 onafgebroken. Geen grote vlokken maar het sneeuwt wel hard. Alles is weer wit inmiddels.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:42

@an: leuk topic zeg :) wat kan storm lekker bokken :p
@sabrina: hopen dat je nieuwe zadel goed past! is het een veelzijdigheids zadel?

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:59

@marylize: Het is een Haflinger zadel, dat is inderdaad vergelijkbaar met een veelzijdigheids zadel.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:43

@ann: idd voor te rijden moet jeje goed warm kleden. hoop donderdag even rondje te kunnen rijden, maar dat zal wel niet.
@sandrina en sabrina: heb geen tijd om ziek te worden. gisteravond met ibuprofen naar bed en vanmorgen eentje gepakt en dan gaat het wel weer.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:08

luca en Wilco

Zaterdag naar Wilco toegegaan, Wil stond op stal en ik ben maar lekker binnen gaan poetsen. Wilco was uiteindelijk zo'n beetje stof/haarvrij maar nu was ik aan het verharen. Later dekentje op gedaan, manen en benen nog even geborsteld en daarna met Wilco in gaan rijden. Halfuur later hoofdstel ingedaan en opgestapt. Hele mooie buitenrit gemaakt door het Loetbos en daarna nog sneeuwfoto's gemaakt in de weilanden. Het was een ijskoude maar heel leuke dag. :brr: :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:55

Luca: zaterdag was het hier ook nog te doen; zondag stond er een gure wind. De paarden verdrongen zich voor het hek om als eerste naar binnen te mogen. Echt koud was het. Gaat het in de middag ook nog sneeuwen, toen kwamen ze er helemaal niet meer uit.
Vandaag had ik niet veel tijd, maar Fralla vond dat niet erg. Ze wou weer snel op stal. Morgen heb ik meer tijd; hopenlijk doen we dan wat samen, longeren ofzo. Voor met de sulky rijden is het echt te koud.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:41

Sophie en sandra van de dinkel

Vandaag was mijn haffie ziekjes morgen skidag met school dus kom ik er niet (hopen dat ik morgen ziek ben, nu ook ziekjes) anders mijn ouders er een keer extra heen laten gaan.

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:56

_sab_ schreef:
Dus Harry kwam overeind met een enorm zuur gezicht. De oefening afgemaakt en daarna moesten we een volte maken.
Toen dacht Harry doe het even lekker zelf! En weigerde, ik hem aangemoedigd, toen kwam hij met zijn voorbenen van de grond.
Weliswaar maar een paar centimeter, maar ik was toch even onder de indruk, dit heeft hij nog nooit bij mij gedaan.
Hierdoor was ik even afgeleid, waardoor ik met mijn lichaamstaal en aanwijzingen verwarrende instructie gaf aan Har. Dus kwam hij nog twee keer omhoog.
Mijn instructrice nam het even over om voor te doen hoe ik het moest oppakken.
Harry ook bij haar nog even in protest, omhoog komen en later nog een bok en toen was het klaar.
Ik weer aan de slag en toen ging het goed. Meneer was schijnbaar zuur over het niet mogen rollen en door de kou wat ...

Dit is erg herkenbaar, Fralla deed laatst hetzelfde toen ze geen brokje kreeg (want ze deed de oefening niet goed). Toen werd ze ook kribbig en kwam omhoog. Is dit typisch iets voor haflingers?
Ik ben trouwens erg benieuwd wat je moet doen als die met de voorbeentjes omhoog komt. Hoe pakte je instructrice dat aan?

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:24

@mloulou: zij negeerde het omhoog komen, was echt maar klein stukje hoor. Maakte zich groot, wees duidelijk de kant op, waar Harry naar toe moest, en dreef hem toen met de leadrope die kant op.
Haar advies aan mij was, touw lang houden, Harry de ruimte geven, maar ook zodat jezelf "veilig" staat. Het omhoog komen negeren en consequent en duidelijk door gaan met je oefening.
Ik maakte dus de fout even onder de indruk te zijn, dus schonk daar aandacht aan en gaf hem daardoor/na even geen duidelijke instructie. Omdat ik niet wist hoe ik er op moest reageren.