Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rozewolk

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 02:20

Hallo, ik meld me ook aan leuk idee!

Ik heb een haflinger hengst van 26 jaar en hij heet buffel
En dit is hem : [EJL-ITP] 26 jaar maar o zo leuk en mooi.

Vandaag zonder zadel wezen stappen en lekker los gestaan. (deze week rustig aan omdat meneer niet helemaal 100 loopt.) helaas.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 02:27

Hoi Taat, welkom en wat ziet Buffel er stoer uit.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:26

Leuke haf ziet er goed uit :D

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:32

Sjemira schreef:
Hallo Josien, ohhhh wat is ze knap zeg, ik had stiekem al in je profiel gekeken :) welkom en we zijn zeer benieuwd naar jullie verhalen ook, wat is de AdB methode?? goed zeg nu al winstpunten super.

bedankt <3
De Antoine de bodt metode is puur gericht op het rechtrichten van je paard. En ik vind alles
wat je doet, doen je met een reden bij de AdB metode

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:45

Welkom.

Buffel ziet er echt nog super uit :D
Josien wat een mooie haf :D

Marga Azzie kan wel lekker showen. Heerlijk om te zien.

Harmanda en Heidi
Vandaag heb ik Heidi even heerlijk gepoetst. Daarna in de buitenbak gelongeerd aan de dubbele lijnen. Wou het vandaag rustig aan doen. Omdat ze dus 1,5 week niks gedaan heeft. Mevrouw zelf dacht er anders over.
Ze was heerlijk fris. Eerst ff benen laten strekken aan een losse lijn. Daarna aan het werk gezet. Ze liep heerlijk :) Wou dat ze zo liep onder het zadel. Lekker voorwaarts. Fijn over de benen en redelijk over de rug, Niet perfect natuurlijk maar ik vond het heerlijk om te zien hoe vrolijk ze aan het werk was. Hierdoor ook niet te lang doorgegaan.

Morgen kan ik niet heen. Ik wil proberen zaterdag te rijden.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:45

Mariska en Maron,

Welkom alle nieuwe mede dagboekschrijvers.

Ben even een dagboek lezer en zo af en toe schrijven we hoe het hier in de ziekenboeg gaat ;)
Maron ziet er in ieder geval al een stukje vrolijker uit. Vandaag de laatste medicijntjes gegeven voor zijn bloedarmoede en nu na 4 weken zou dat al zichtbaar een verbetering moeten geven. Maar dat is heel moeilijk te beoordelen nu met dit weer en de natte paddock harde wind en de jagers die nog vaak naast maron aan het jagen zijn.
Samen met de DA dan ook besloten om het nog even de tijd te geven omdat maron in ieder geval niet zieker is geworden. Bloedprikken doen we dan half januari mocht hij dan nog niet fit zijn of andere mankementen vertonen.

De verhalen en filmpjes van maffe gekke haflingers die door de bak rennen als een arabier , tja die heb ik dan even niet :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 17:14

Marga: Mariska is hoop echt dat het snel beter gaat met Maron zodat je ook lekker van je paardje kan gaan genieten.

Marga en Azkaban:
=============
Helaas niet zo'n goed nieuws, de trainster van Azzie is van een ander paard gevallen en zit met haar enkel, ik hoor binnenkort of haar enkelband gescheurd is of niet. Als hij gescheurd is dan zal het trainen voor een hele lange tijd overgaan. pffffffffffffffffffffffffff wat dan???????? Nu met die wind is Azzie erg fris dus zelf rijden is voor mij nu al helemaal geen optie.

Ik wil nu echt wel weer eens zelf kunnen paardrijden, ik mis het gigantisch.......

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:19

waar woon jij ergens marga?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 17:23

Zazalover schreef:
waar woon jij ergens marga?

je hebt pb

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:34

Wat vervelend zeg Marga.
Buffel is stoer :)

Marlissa en peep
Vandaag alleen aar gepoetst en even geknuffeld. Was de bedoeling om te longeren maar ze lijkt op haar straal te lopen. Kan heel goed komen door de hit actief, dus morgen komt de smid even. Ken de smid nog niet maar schijnt een goede te zijn en komt voor meerdere paarden van de hit actief. Ben benieuwd.

Morgen eerst naar peep en dan naar kyra in de opfok. Dus twee verslagjes morgen. :)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:02

Shakira en Josien

Ik ging vandaag niet rijden althans niet met zadel. Ik ging eerst even wat VD doen en het ging super
goed. Ik ben haar de Spaanse pas aan het leren. Ze kan het nog nie heel goed maar het begin zit er in.
Daarna kom ik het nie laten om ff op haar te klimmen. Even een paar rondjes zonder zadel gehobbeld.

Wat voor maar springschoenen hebben de meeste haflingers? Ik vraag dat van de kerstman {:)

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:27

Leuk de spaanse pas!
dat kan die van mij ook haha

vandaag nog rustig aan gedaan ivm niet goed lopen van achter. helaas :(
gestapt in de binnenbak en getut en hij heeft lekker los gestaan. en gekoeld.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:34

Vandaag de smid voor Peep geweest.
Ze heeft helaas re voor en li achter wat last van rotstraal, dus dat gaan we nu behandelen en over 8 weken komt de smid weer. Verder zijn der steunsels anders gezet en je zag gelijk verschil qua lopen. Heel positief dus, alleen de rotstraal wat minder. Na de smid mocht peep weer lekker de hit in :) Eigenwijze dame had nog een suikerbiet gepikt haha.

Ook naar de opfok geweest om kyra weer te bezoeken. Gaan om de week.
Was niet blij wat ik daar aantrof maar toch kunnen knuffelen met mn veulenkind en kyra heeft gelukkig (nog) geen last van kwaaltjes.
Mocht iemand in zuid-Holland of Brabant nog een plekje weten, voor een haflinger merrie veulen van bijna 9 maanden, dan staat mijn PB box open. Een plekje om haar te stallen ze blijft uiteraard van ons hoor, ze gaat niet weg. :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:13

Aah balen Marga. Hopen dat haar enkel niet gescheurd is.

Marlis wel balen van de rotstraal. Hopen dat het snel weer over is.

Harmanda en Heidi

Vandaag gereden. Toch de energie gevonden. Heb haar echt moeten doorpakken. Ben maar alleen in de buitenbak gaan rijden. Het zag er niet uit vanaf de kant. Maar kreeg haar eindelijk redelijk aan het sjouwen. Ze doet altijd zo traag en sloom onder het rijden. (liever lui als moe). Nu maar even consequent door gepakt. Was na die tijd erg trost op ons beide. :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 09:55

Welkom aan alle nieuwelingen hier in het dagboek! Leuke haffies hebben jullie.

Balen zeg Marga. Hopen dat het meevalt met haar enkel.

Peeps wat last van rotstraal. Vervelend is dat. Hopen dat het snel beter wordt. Heb je een pb gestuurd voor een opfok.

Hier geen ervaring met maten van springschoenen. Leuk dat je de spaanse pas aan het leren bent.

Harmanda toch maar even gaan rijden en dat ging uiteiendelijk nog goed ook.

Balen Taat dat hij niet helemaal lekker loopt achter.

Annemarie en Storm de afgelopen dagen:

Met Storm gaat alles prima. Ondanks de regen en modder staat hij op de dag nog lekker een aantal uur buiten. Verder zelf woensdag, donderdag en gisteren in de bak met hem aan het werk gegaan. Hij doet prima zijn best en loopt steeds fijner vind ik zelf. Vrijdag is mijn verzorgster lekker met hem gaan buiten rijden.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:14

Sjemira schreef:
Marga en Azkaban:
============

Vandaag ging helaas de trainingsles niet door, ik heb wel wat anders voor jullie........ Jullie mogen raden wat het is........ Is het een Haflinger of een Arabier......? Is het een Ruin of een Hengst ..............?

Veel plezier met kijken.................. LET OP HET 2E GEDEELTE IS HET LEUKST :) :) :)

-----

WAT EEN SUPER BEESIE HEB JE MARGA.
Wat kan ie super lekker lopen.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:39

Welcome Alle Nieuwelingen.

Jodie en Delano:
19 December 2011
-----------------------------

Jullie hebben al een tijdje niks meer van mij gehoord hier op het haflinger dagboek.
School, paardjes en me vriend dat ik nauwelijks niet meer op de computer zit.
Einde van he jaar is altijd drukdrukdruk.

Maar hier een korte samevatting van ONS.
-----------------------------------------------

Delano gaat met sprongen voor uit.
In het nieuwe jaar gaan we beginnen met onze startkaart.

Ook zijn we gisteren voor de 2de keer de weg op geweest.
Delano deed dat echt super.

Ik ben zo trots dat het mijn toppertje is!!

Op een of andere manier kan ik geen foto's sturen??

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 01:06

Marga en Azkaban:
=============
Ja ik heb even een paar dagen niets van me laten horen, ik zat gigantisch in een dip betreffende Azkaban. Eerst in de verkoop, toen er weer uitgehaald, nu weer terug in de verkoop. en nog weet ik het niet. Mijn trainster is gelukkig vandaag weer gekomen, ze heeft haar enkel niet gescheurt. Heb daardoor toch weer goede moed gekregen. We hebben samen even een plan gemaakt. Ze gaat Azkaban 4x per week trainen, niet alleen in de bak want dat vind ik niet zo belangrijk, lopen doet ie toch wel goed. Maar ik wil zo snel mogelijk hem aan alles laten wennen. Dus we zijn vandaag begonnen met uitstappen in het bos ipv in de bak. Dit was voor Azkaban de eerste x buiten met iemand op zijn rug. We kwamen helemaal niets of niemand tegen en hij was dan ook super braaf. Oortjes naar voren. Hierna willen we bv volgende week in een andere bak dan de onze gaan rijden. Met een ander paard erbij naar t bos, In de bak als de paarden naar binnen gaan etc etc. Zodra ik zie dat dat allemaal goed gaat hoop ik mijn zelfvertrouwen terug te krijgen en gaat zij mij helpen met het rijden op Azkaban. Heb van de week omdat ze niet kon toch maar 1x zelf gereden, wel met een vriendin erbij. Meestal ben ik helemaal alleen op stal en dan vind ik het dus niet fijn om alleen te rijden.

Azkaban staat nog wel te koop maar in de tussentijd gaan we gewoon door waar we gebleven zijn. Ik wil het liefste dat ik mijn vertrouwen weer terug krijg want ik hou ontzettend veel van meneertje. Hij is helemaal naar mijn zin en ik kan heerlijk met hem tutten etc. Het is geen gemeen paard alleen moet hij ff op zijn strepen gezet worden met rijden. Ik film iedere x dat ze komt en daar kan ik ook veel van leren.

Pfffffff zo weer een heel verhaal, ik heb ff niet bijgelezen, dat hoop ik morgen te doen.

Zometeen is het filmpje klaar van vandaag, dat zal ik hier uploaden, degene die het leuk vinden om te volgen kunnen het dan bekijken.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:51

Wat een verhaal alweer Marga, ik hoop dat het allemaal goed komt tussen jou en Azkaban! Maar met jouw doorzettingsvermogen zal dat wel lukken zo te lezen! Ben ook al benieuwd naar het filmpje!

Lore en Formera

Is alweer even geleden dat ik hier nog iets geschreven heb, ben denk ik nog teveel met m'n hoofd in de wolken om m'n eigen paardje om dat allemaal al te delen! Het gaat dus echt heel erg goed :D

Ben wel erg moe, eigen paardje hebben is best wel vermoeiend, ben in juni afgestudeerd, met m'n vriend gaan samen wonen, 5 juli beginnen werken en 1 augustus alweer van werk veranderd. Nu sinds 19/11 een paardje onder mijn vleugels genomen, op 10/12 hebben we haar gaan betalen en nu is ze dus officieel van mij, ze staat zelfs op mijn naam :D Had verwacht dat ze op papa's naam zou komen, omdat zij haar ook betaald hebben, hier graag geen commentaar op, ik weet dat ik geluk heb met m'n ouders en mijn thuis en ben ze daar ook heel erg dankbaar voor!

Nu terug naar mijn paardje /3

10/12/2011
Vanavond gaan we haar betalen, maar eerst wil ik ze toch nog even rijden. Is lekker rustig thuis - "op stal", mijn zus en haar vriend zijn met hun paarden op jumping. Ik leg enkele drafbalkjes en ga aan het rijden. Maar mispoes, ik zit 15 minuten op paardje als mijn zus thuis komt en wat wil je met een springruiter?! Algauw staat er een echte sprong voor me klaar (wel 10cm!!! hoog :o). Hebben lekker gesprongen, paardje deed het super, ik moet nog best wel veel oefenen, maar na een sprong of drie lukte het me toch weer om de afstanden wat in te schatten en ging het erg goed. Hebben uiteindelijk ongeveer 50 cm gesprongen, wat voor mij echt wel voldoende is, foto's volgen nog (en er zijn ook filmpjes maar daarop hoor je me zo grappi giechelen enz... :o).

13/12/2011
's avonds na het werk ben ik best wel moe en ondertussen ook alweer lekker verkouden. Buiten is het regenachtig. Ben Formera gaan poetsen en heb haar ook even aan de longe gehangen om haar benen te strekken (ook al had ze al een hele dag op wei gestaan...).

De rest van de week ben ik alle dagen haar stal gaan uitmesten en haar enkele keren gaan poetsen en knuffelen.

17/12/2011, een zaterdag en goed weer dus veel tijd voor paardje!
Lekker gepoetst, lekker gereden, ze kwam al best wel mooi onder in galop. Dat was onze eerste keer dat dit lukte en quasi vanzelf +:)+

18/12/2011
Vandaag komt er een meisje "op les", ze is 8 jaar en echt nog een klein dutsje. Het is haar tweede rijlesje en ze was vorige keer erg bang in het begin. Vandaag is ze opnieuw bang, ze helpt wel netjes met poetsen maar bij het opstappen moet ze toch even haar ogen dicht doen... Eens vertrokken gaat het goed, na een toertje wordt papa uit de piste gestuurd (die liep er ook nog even naast voor haar gevoel). Na een tweede toertje wil ze het alleen doen en moet ook ik afstand nemen, wat spannend, niet alleen voor haar maar ook voor mezelf! Mijn paardje is superbraaf geweest en heeft netjes rond gestapt, met meisje over en tussen balkjes en kegeltjes gestapt, spelletjes gespeeld en zelfs kegels op haar rug verdragen, wat een paard (ze zou 1m50 zijn, hier in België dus een paard). Na het rijden heeft ze een appeltje gekregen en nog lekker gettut. 't was een hele leuke namiddag en ben HEEL trots op MIJN paardje!

Kan het nog steeds niet geloven, ze is helemaal van mij! Gisteren vlug even binnen gesprongen. Vanavond als het weer het toelaat gaan rijden (is buiten te doen wantwij hebben geen binnenpiste, gelukkig ligt onze piste wel altijd vrij van plassen, enkel bij vriesweer is ze niet berijdbaar).

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 12:49

Dat gaat goed Lore, netjes hoor.

Marga:
hier nog het beloofde filmpje (de muziek heb ik moeten aanpassen want die werd niet toegelaten op Youtube (jammer)

http://youtu.be/3yRG0SWoU-w

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:20

@ Marga wat een verhaal ik vind het zo zonde want het is echt een mooie haf (ik heb je filmpje niet gezien ik kan hem niet openen)

@Ympi fijn dat je zo blij bent met je paardje

Sandra & Aranka
============
vandaag een GEWELDIGE dag met Sandra :D
Ik heb vandaag langs de weg gelopen met haar (ze mag niks doen vanwege de blessure) en ze vond het heerlijk ze liep alleen maar te snuiten en ze was zo ontspannen dat ze alleen maar met het hooft naar beneden. daarna bij haar in box VD geofend en even bij haar op de grond gezeten, ze heeft mijn handen helemaal afgelikt mijn armbanden bijna opgegeten en mijn oog gewassen := maar dat maakte mij niet uit het is echt zon lieferd.
ik zou niet willen weten hoe mijn leven er uitzag zonder haar :x

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 02:04

Marga en Azkaban:
21-12-2011

Het trainen gaat goed, zijn hoofdstel aandoen vanmiddag iets minder zeg pffff. Ik doe zijn halster af en meneer loopt gewoon over me heen naar stal met zijn hoofstel om zijn nek. Gelukkig niet kapot gegaan. Ik heb hem gestraft in zijn stal waarna meneer zijn kont naar me toe draaide, weet nu niet of tie dacht ik moet weg zien te komen of dat het dominantie was. Ik had niks in mijn handen dus kon helemaal niks doen. Ik dacht ja als ik nu op zijn kont sla dan haalt ie straks uit, dus toch maar voor mijn eigen veiligheid gekozen. bleeeeeehhhhhhhhhh ik was zo boos. Morgen gaat ze met Azzie naar het bos, ik ben heel benieuwd want ik wacht op stal tot ze terug komen, dat wordt dus peentjes zweten voor mij vrees ik hahahaha.

Morgen als ik zijn hoofdstel ga indoen ben ik er op voorbereid en hou een zweepje vast. Hij gaat echt niet meer over me heen lopen, het rare is dat ie het niet eens kwaad bedoelt want hij wilde gewoon niet en dacht nee ik ga naar stal, eigenwijs dus. Ja en dat puber gedrag van hem is vanaf nu echt over, ben voortaan op alles voorbereid zodat ik hem meteen kan corrigeren.

Nou ik laat jullie weten hoe de buitenrit morgen is verlopen, ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik ben zo benieuwd, ben nu al zenuwachtig en ik hoef er niet eens op.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:02

@ Marga: Spannend! Je lesgeefster trekt haar plan er wel mee hoor, komt dus allemaal goed straks!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:14

Mag ik me hier ook weer melden? Al een hele tijd geleden, maar goed!

Knap dat je het toch blijft proberen met Azkaban, Marga. Dan kun je altijd kijken wat je doet als er een geïnteresseerde koper is.. :) Komt vast wel goed zo, lekker ervaring op laten doen met je instructrice. Vind wel dat ze 'm heeel kort houd waardoor 'ie echt in een knik loopt met z'n hals. Maar goed, ik snap het ook wel weer als ze bang is dat 'ie er anders vandoor gaat. ;)

Edit: dat weglopen ken ik inderdaad ook wel. Meestal blijft Mareen gewoon staan maar als ze eten of iets anders in haar hoofd heeft staat ze ineens weer in haar stal als het aan haar ligt. Kan haar dan wel op tijd tegenhouden, maar toch.. Boefjes! :')
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 22-12-11 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:16

Marga: dat soort geintjes haalt die van mij ook nog steeds uit hoor, dat is gewoon de haflinger eigenwijsheid := Ben benieuwd hoe de bosrit vandaag gaat!