Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Verhuisplannen zijn altijd spannend wel!
Ik heb ook lesklanten die weinig trainen en dan wel progressie verwachten en dat is natuurlijk niet fair. Je kunt lessen voor jezelf en dan doe je daarbuiten je ding. Wil je echt verbeteren, dan moet je tussen de lessen door wel 2x per week trainen inderdaad... Dat adviseer ik mijn lesklanten ook altijd 
(Vooruit, zij was óók mee, ze hield die van haar aan de hand vast haha)
Normaal weegt hij 420-430
Maar met het slechte weer natuurlijk veel op de paddock gestaan met de track afgesloten en niet gereden, dus hopelijk betert het nu snel. Ik kan het filmpje trouwens niet zien, heb je een vriendschapsverzoek gestuurd 
Heerlijk als de training goed gaat.
Wel een heerlijk plaatje om ze zo te zien
Maar boy, aan die conditie moeten we nog even werken. In het begin natuurlijk super enthousiast in een powerdraf en na 2 km hing zn tong al op zn knieën

Er was nogal wat heisa ontstaan, dus nadat ik iedereen uitvoerig had bedankt, heb ik Monroe rustig naar huis gebracht. Achteraf blijkt dat hij "rustig" achtervolgd werd door auto's op de hoofdweg. Dat heeft hem waarschijnlijk enorm in paniek gebracht, waardoor hij de afslag naar stal had gemist en de 1e de beste open plek (afrit N-weg) heeft gekozen als alternatief. Hemelsbreed zat hij slechts enkele tientallen meters van stal af en kon hij zelfs zijn kudde zien vanaf deze afrit. 
Gelukkig is dit het einde en het begin van de N-weg en rijden ze hier nooit al 100.
Dit was absoluut de heftigste ronde, maar dat paard heb ik véél mee afgezien, vooral buiten, ook eens in volle rengalop over het asfalt recht op een kruising van 80-weg, 50-weg en spoorovergang af... met mij erop, en paard liet zich niet meer remmen, niet meer sturen etc. En op dat tempo op asfalt ging ik mezelf ook écht niet laten vallen... Quarter horse, dat gaat hárd)

Ben toen op mijn heup gevallen en bij een verkeerde draai of overbelasting heb ik er nog weleens last van. Maar verder behoorlijk ongeschonden vanaf gekomen!
Zijn linkergalop gaat de laatste tijd heel goed en ik ben al een tijdje aan het spelen met overgangen. Halt-draf en draf-halt zit er nu goed in, ook ohz. Maar de "ultieme" overgang die ik op ieder paar die dat kan altijd erg graag gebruik is stap-galop. En die deed hij gister gewoon!
Het is nog wel een soort lancering, maar je moet ergens beginnen.
Ben erg benieuwd! Hopelijk meer tzt, vind hem qua type écht gaaf
(tis dat ik voorlopig geen veulen op de planning heb
)
Gelukkig hebben jullie er niks aan over gehouden! Bak lijkt trouwens inderdaad bizar op 'mijn' bak! Maar het is hem niet, maar wanden inclusief opengaande korte zijde zijn echt identiek inderdaad. Het zweet is trouwens door de insta filter, hij zweet nooit echt op buitenrit.
Ik hoop dat ook echt dat hij zijn mooie lange stelten gaat doorgeven, ook is hij pssm vrij dus dat vond ik (uiteraard) erg belangrijk
Leuk dat je heuveltjes hebt zo vlak bij het erf, altijd goed voor de training!
Als ze volgende maand hengstig is wil ik haar vanaf dag 3 om de dag laten dekken, dan is de avondklok ook voorbij en dan is het net even makkelijker
Met een beetje gelukt is het al gepakt en dan hoeft het niet.
Mijn opa deed veel met haflingers en eigenlijk wil ik die droom dus oppakken en dus meer met haflingers gaan doen, want zeg nou zelf... het is toch het leukste paardenras

En dat is inderdaad niet heel handig tijdens een les hahaha. K_nolan schreef:@Fangio, mijne staat nu weer gewoon samen met een hengst en dat gaat prima. Geen veranderingen qua gedrag gelukkig!
Geen maskers hier!