Oh fijn! Kleine puntjes is niet zo erg als er verbetering in zit. Je zult toch ook spieren moeten opbouwen vaak weer om die kleine puntjes te verhelpen...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Skippy01 schreef:@activeme ow, wat fijn dat het goed ging! En hey, 'slow & steady wins the race'. Met jonkies niet overhaastenDus alleen stap: hartstikke prima! Draf en galop en bochten komen vanzelf
Doortje heeft dinsdag de osteopaat/chiropractor gehad...
Ze had echt alles vastzitten: atlas licht geroteerd, C6/7 strak, T2-8-9-12-13-14-15-17-18 , L2-4-5-6: allemaal strak. Bekken geroteerd naar links, rechterknie gevoelig, bespiering was ook weer wat asymmetrisch. Over een week mag ze (mits bodem niet glad is) rechte lijnen in stap en draf doen, week erna ook stelling en buiging in galop weer. In principe over zes weken controle afspraak. Dus fysiek is ze er nog echt niet. Alleen de hals was grotendeels los en flexibel, en de voorbenen.
Mogelijk een ontsteking in de rechterknie zelfs, maar dat moet gaan blijken: als ze gaat verbeteren nu alles weer in het lood staat, zal dat meevallen. Anders toch even laten nakijken...
.K_nolan schreef:@activeme: leuke foto's zag ze op instagram voorbij komen:) Ieder zijn eigen ding met inrijden uiteraard, hier de eerste (twee) keer eigenlijk altijd even aan de longe; mace was hierna gelijk los en mijn vriendin staat er nu enkel nog bij om te zorgen dat ze niets raars doet. Als ze de beenhulpen snapt mag ze naar de grote binnenbak toe en nemen we haar mee naar buiten. Zo rijden we eigenlijk alles hier in. Uiteraard moeten jonge paarden lekker rechtuit lopen om balans te zoeken, maar heb liever dat ik eerst een stuur heb en reactie op mijn been voor ik ze meeneem naar de grote binnenbak of naar buiten, maar ik ben eerlijk gezegd ook meer hengsten gewend dan merrie's. Zij is pas mijn tweede merrie, alle merrie's die wij vroeger hadden liep ik met een grote bocht omheen
. Maar nu is hij het inmiddels (hoop ik) gewent en durf ik los wel aan. Het sturen heb ik vaak geoefend en dat gaat opzich goed. Natuurlijk nu wel wennen dat er iemand op zit ipv er achter haha. Beenhulpen komt nog wel, ik geef been en een commando tegelijkertijd zodat hij het dit ook snel snapt :p.
Ze lijkt er geen last van te hebben.
Dat halster staat hem ook goed.

Dat het zoveel schade heeft aangericht. Met zulke getallen qua "dekkingen" kan ik me wel voorstellen dat het niet goed is, maar zoveel gevolgen. Fijn dat je daar weg bent!
Volgende week maar even weer wat meer aandacht geven! Ben dinsdag nog wel even geweest voor, jaaaaa verrassend, sneeuwfoto's. Ook heeft hij weer even samen gestaan met een nieuw paard dat tijdens de weidegang geïntroduceerd gaat worden in de kudde. Maar andere paarden zijn nooit echt een probleem voor Monroe, aangezien hij echt een banketstaaf rozenwater is soms

) bij mn vorige haf ook altijd onder zetten, super uitvinding gewoon. Al zag ik overlaatst ik denk op de facebook van haflinger forum oid van die 'sneeuw veren' langs komen. Die kon je in een stiftgat draaien. Dat vind ik ook nog wel te overwegen mocht ik de mijne nog eens op ijzers zetten.
Herken echt helemaal wat je zegt bij de mijne, concentratie vermogen van een aardbei. Hij wordt dit jaar zes en nu pas heb ik af en toe het idee dat het soms wat betert
Nee, na die foto's is het alleen maar minder geworden helaas
Voor nu ligt het zadel in ieder geval goed genoeg om wat licht te rijden en te leren sturen.
Wat is het ook een knapperd zeg!

Knotten vind ik echt enorm gaaf staan
Hengstenvlecht vind ik eigenlijk pas gaaf als er een flinke vlecht aan hangt. Dus ik kies zeker voor knotten in Wolfs geval. Voorpluk ook he!

Doortje heeft de memo niet gekregen waarop staat 'haflingers zijn suffe manegepony's'
) Wolf poept eindelijk ook weer normaal, supplementen gelukkig geholpen allemaal. Vandaag wil ik proberen te hangen op Wolf, ik merk dat hij er mentaal aan toe is (en ik ook
).
Ben bang dat mijn haflingers die memo ook nooit hebben gekregen

Wondje op z'n been blijft maar open gaat op de paddock met al dat gespeel, dus nu staat hij geheel tegen mn principes maar met peesbeschermers buiten. Je moet iets op een gegeven moment. Die kleine zit ook altijd in z'n benen te bijten tijdens het spelen dus dat helpt ook niet echt mee met de genezing zegmaar
vaak zijn ze het de dag erna wel weer vergeten
Brave Wolf! Leuk om het beleerproces zo te volgen
Ik deed m’n been om en hop daar ging ze! Zo cool
Een carriere als western paard zou ook nog voor hem weggelegd zijn als je z'n sliding stops ziet