[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:12

473 *\o/*

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:12

474 :o

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:13

We moeten meer kletsen hoor!

Op naar nieuwe topic !! }>

jSophiaF

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:08

Ik meld me ook weer eventjes. Vanmiddag bij die stal wezen kijken, moet veel luxe inleveren, maar vind dat geen probleem. De paarden komen elke dag buiten, of op het land of in een paddock. Maar de paarden worden alleen smorgens op een vaste tijd gevoerd en savonds moet je het zelf doen = kweken van voernijd en de stal is maar tot 9 uur savonds open.
Dus ik weet niet wat ik moet doen, erg he.

Ik ga wel een stukje verder op morgen bij een andere stal kijken. Ook zelf mesten, daar staan de paarden op rubbere matten, zo heeft Donna al goed 2,5 jaar gewoont, ideaal. En is nog wat goedkoper per maand dan de andere stal waar ik vanmiddag ben wezen kijken. Dus ben benieuwd hoe het daar gaat.

vanmiddag met Donna in de binnenbak beetje gestapt en gedraaft onder de man, ik voelde haar helemaal opbloeien en daarna met wahida een rondje baan gewandeld, ze liep super braaf mee, tot het laatste stukje toen vond ze een container met stenen erin heel erg eng, maar ze bleef ondanks dat ze weg wilde rennen netjes bij me.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:10

Ben benieuwd dan Freya !
Mooi dat het goed ging ! :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:16

ja ik ook, zag hem op mp staan en heb gelijk gebeld.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:22

Zo ik ben thuis.
Het was me een dag.
Hoop gebeurd en misgegaan.
om kwart over zes de deur achter mij dicht getrokken om pluto op te halen.
Eerst brak de breekkabel van de trailer onderweg :oo
Druk opzoek naar een noodoplossing onderweg.
Eindelijk een tijdelijke oplossing gevonden en bij bo aangekomen.

Het laden was 1 grote ramp.
Ik ben er achter dat hij super kan stijgeren en erg slecht is in evenwicht bewaren.
Heb ook heel vaak mijn ogen dicht geknepen omdat bo in hele nare omstandigheden heeft gelegen.
Zijn been is een keertje onder de laadklep verdaagt en van alles ellende wist hij niet meer wat te doen en heeft hij dik 2 minuten levenloos op de laadklep gelegen.
Eindelijk stond hij in de trailer toen meneer bedacht dat in de trailer ook prima gestijgerd kon worden.
In paniek werd de laadklep dicht geduwd maar bo zijn heup was achter het tussenschot blijven hangen.
Weer een moment om mijn ogen te sluiten.

Eenmaal thuis aangekomen wist bo niet wat hij doen moest.
Pluto heeft hem geleid de hal in.
Toen stond het volgende probleem voor de deur.
Bo in de stal krijgen met 4 zeer nieuwschierige paardjes.
Dit was met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen dus is pluto hem maar voor gegaan de stal in.
Daarna heeft bo een paar tikken in ontvangt mogen nemen (het arme zieltje heeft een flinke rotdag achter de rug :(:) )
Het enige wat bo'tje wilde was zijn mamma :=
Morgen kijken hoe het met hem gaat.
Hoop dat hij minder van streek is :(:)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:45

arme bo, ook mamaloos, en geen melkjes meer voor bo.
Geef Bo morgen maar een hele dikke knuffel van ons.
Ik denk dat hij over een paar dagen lekker schroor is van het gillen om zijn mama.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:52

Nouja ik was vooral geschrokken van bo zijn acties met de trailer.
Hij is wel een keertje of 4/5 onderuit gegaan en dat is best eng als je je goud onderuit ziet gaan.
Ook gezien hij ruim 2 minuten levenloos bleef liggen zo van streek was hij ervan.
Pluto weet ook dat bo staatsgevaarlijk is :+
Die arme pony kreeg alle hoeven naar zich toe geworpen toen hij ingeladen werd...
Bo heeft mijn arm ook nog te grazen genomen (ging perongelijk) deze doet nu heel erg pijn en je voelt echt een deukje in bot zitten als je er langs gaat met je vinger maarja gaat wel weer over.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:26

ik kan hem geen ongelijk geven, weg bij je mama en dan in een eng ding op wielen. Maar kan heel goed voorstellen dat je goed geschrokken bent.
Niet meer aan denken en lekker morgen met hem knuffe.
Hou je wel je arm in de gaten, anders voor alle zekerheid een fotootje van laten maken.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:19

Jeetje dat is zeker schrikken moyra
Ik heb gister een pony bij ons op stal geschoren...
Ten eerste kwam het scheerapparaat er niet eens doorheen zo'n dikke en donzige vacht had dat beestje, dus rundermessen er maar opgezet.
En ten tweede was 'ie echt ontzettend bang! Over een paar weken ga ik hem scheren met de goede messen, en nog wat kleine dingetjes weghalen, maar dat doe ik niet meer zonder verdoving...
Hij was echt ontzettend lenig, kon de trappen telkens maar net ontwijken... De binnenkant van z'n achterbenen heb ik dus ook maar niet gedaan, de buitenkant ging al moeizaam.
Moest telkens z'n benen heel hoog optrekken en strak vasthouden als ik niet getrapt wilde worden, en dan zette 'ie lekker z'n hele gewicht op je omdat ie bijna omviel... Niet nog een keer zo dus :D
Hij heeft trouwens wel een hele aparte kleur gekregen, zal vandaag wel even proberen een foto te maken als het lukt

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:23

Deze ga ik bestellen als ik weer centjes heb... Vind hem wel gaaf, (al loopt ze niet helemaal lekker en zit ik naar voren :o ) Die hele dag was ze trouwens niet te rijden... Ze denderde de hele bak door tijdens het galloperen en kreeg 'r niet meer terug :+ Maar vind het wel een leuke actiefoto :D
Voor in ons plakboek :)
Afbeelding

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:07

Jeetje wat is t stil hier...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:22

Gaafe foto melody!!

Ik heb zeer waarschijnlijk een zadel gevonden voor Athosja.. maar twijfel nog wel sterk..
Het is een Merano Sydney en dus ja idd een zadelmarkt.. Maar de Merano is de enige van zadelmarkt die in duitsland wordt gemaakt en dus qua kwaliteit goed is (in tegenstelling tot veel andere zadels van zadelmarkt) het zadel is na gekeken door zadelmaker.. maar toch twijfel ik nog beetje.. want is en blijft zadelmarkt..
HELP!!! Wat moet ik..

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:32

Nathalie83 schreef:
Gaafe foto melody!!

Ik heb zeer waarschijnlijk een zadel gevonden voor Athosja.. maar twijfel nog wel sterk..
Het is een Merano Sydney en dus ja idd een zadelmarkt.. Maar de Merano is de enige van zadelmarkt die in duitsland wordt gemaakt en dus qua kwaliteit goed is (in tegenstelling tot veel andere zadels van zadelmarkt) het zadel is na gekeken door zadelmaker.. maar toch twijfel ik nog beetje.. want is en blijft zadelmarkt..
HELP!!! Wat moet ik..

Dankje :o
Ik ben zelf ook weleens naar de zadelmarkt geweest in urk, en je kan precies zien welke zadels van kwalliteit zijn en welke niet..
Vanaf 400/ 500 euro zag het er wel goed uit, daaronder kon je zo dat velletje leer van het zadel aftrekken...
Verschilt dus per zadel, maar de Merano Sidney vind ik wel erg mooi, de Merano Toronto is ook erg mooi, heeft zo te zien ook een erg fijne zit
Wat zei de zadelmaker ervan?

Merano Toronto
Afbeelding

Merano Sidney
Afbeelding

Toch vind ik het moeilijk... Omdat het zo goedkoop is. Want kunnen ze daar wel kwalliteit voor verkopen?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:37

Precies.. en dit is dus 1 van de goede zadels (heb veeeeeel gelezen op bokt en elders over het zadel)

Ik kan het zadel overnemen (enkele keer gebruikt) en dus gecontroleerd door zadelmaker. die zei dat alles er goed uit zag...

Dat is dus ook waar ik beetje mee zit.. Maar omdat ik over dit model/merk ook veel positiefe berichten heb gelezen..

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:40

Ja hij ziet er ook erg mooi uit... En als de zadelmaker zegt dat er niets aan mankeert, lijkt het me wel goed toch?
Dan heb je gewoon een fijn dressuurzadel voor weinig geld :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:44

psies zo denk ik er dus ook over :P maar vind het wel beetje spannend..
Kijk als ik ooit een eigenpaard heb komt er een op maat gemaakt zadel.. maar ga nu gewoon niet zoveel geld uit geven aan een paard dat niet van mij is..

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:56

Nee zeker niet, dat zou ik ook niet doen. Ik zou het gewoon doen :j

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:00

Ik heb totaal geen ervaringen met zadels, behalve dan manege zadels.. xD Maar voor zo'n prijs denk ik er hetzefde over..
Maar als de zadelmaker heeft gezegd dat het in orde is, zou je hem moeten kunnen geloven toch?!

@ Melody: mooie foto zeg! echt een mooi plaatje is je haf

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:10

:j idd vind ik dus ook :P maar wou het toch nog ff van anderen horen :P :+

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:11

Gothic_TeZZy schreef:
Ik heb totaal geen ervaringen met zadels, behalve dan manege zadels.. xD Maar voor zo'n prijs denk ik er hetzefde over..
Maar als de zadelmaker heeft gezegd dat het in orde is, zou je hem moeten kunnen geloven toch?!

@ Melody: mooie foto zeg! echt een mooi plaatje is je haf

Dankje :o :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:14

Nathalie; Geef je groot gelijk hoor, zekere voor het onzekere :P
Melody; Hihi :P

Kreeg net een mail van m'n docent, ben morgen nog vrij.. heerlijk..
Dacht ik kan ik lekker vroeg naar de manege.. Not, even vergeten dat m'n vervoer pas rond 4 uur thuis is.. xD

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:55

:Z

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:56

Jongens, zo komen we natuurlijk nooit aan die 500 pagina's he! :D