[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique1983

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:37

ja idd wel jammer dat andere niet na denken bij wat ze doen he en dan zijn het nog wel boeren he

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:37

woow je hebt een aardige snoekduik gemaakt zo te horen!
Je zal morgen indd wel erg stijf zijn..

Amanda wel gaaf om een solo te spelen, wel heel eng ja maar ook wel een uitdaging!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:40

joopiexx schreef:
woow je hebt een aardige snoekduik gemaakt zo te horen!
Je zal morgen indd wel erg stijf zijn..

Amanda wel gaaf om een solo te spelen, wel heel eng ja maar ook wel een uitdaging!

Heb wel vaker solo gespeeld. Maar dat was gewoon met mijn eigen orkest. Voor 50 man publiek :+
Of met solistenconcours, voor een jury en 30 man publiek :+
1x met saxofoonkwartet voor 500 man (was eng!!).
Dit is een project. Met onbekende mensen, ik doe voor het eerste mee (er worden mensen uitgekozen, afgewezen, enz) en mag meteen solo blazen.
Publiek is minimaal 200-300 mensen := :o :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:44

Hier de foto's :+ Ik vind z'n puzzelstukje in z'n vacht echt zooo leuk :+

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

:D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:45

aaaah die is leuk :D Dat puzzelstukje, echt super gezien :D

Dames, (en heer :D ) jullie moesten zich schamen!!!

Ben ik hier een dag niet, tetteren jullie 10 pagina's vol :') Zal me mogen haasten om het nieuwe deel te kunnen starten :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:54

Ziet trouwens net een foto van in de winter! hij is echt zeker een paar centimeter dunner geworden :=

Afbeelding Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:58

z'n rug is een stuk sterker geworden.

of ben ik nou gek?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:00

Wat een grappige aftekening!!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:00

ow zou best kunnen hoor.. (van onze dinsdagochtend wandelingen :+ ) Maar ik denk dat je het gewoon niet zag door die paar centimeter dikke vacht van hem in de winter :=

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:06

Hij is echt leuk.. mn broertjes naamgenoot haha :+

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:07

Haha meen je := Is je broerje ook zo'n ondeugend, opstandig mannetje?? Want dan ligt het dus aan de naam :=

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:11

Hij is nu 19 dus het ondeugende is er al wel af.. en hij is koppig haha..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:15

Peelie schreef:
z'n rug is een stuk sterker geworden.

of ben ik nou gek?

Eh hoe kun je dat aan deze foto zien?

@Nathalie: balen!!! Ik woon ook in een gebied waar het begrip voor paarden minimaal is, ze vliegen je om de oren ook al gebaar je dat je langzamer moet gaan. Heb zelf meer dan een jaar geleden ook zoiets met Ankie gehad, wilde met haar naar de dierenarts lopen (door een woonwijk, op maandagochtend) en toen was er een vuilniswagen waar ze heel erg van schrok. Ze vloog in galop weg, maar ik wilde natuurlijk niet los laten in zo'n woonwijk. Maar ik had een longeerlijn en hield gewoon vast, gevolg: ik viel, Ankie viel, en we stonden weer op :D Heb er nog steeds een litteken van maar toch viel het allemaal erg mee. oliebol happens! overigens waren er wel een aantal mensen (pennytutjes wel te verstaan :P ) in een ander HK topic die mij wisten te vertellen dat dat kwam omdat Ankie mij niet vertrouwde en doordat ze geen respect voor me had. Want paarden horen natuurlijk niet te schrikken he! Dat is niet normaal!. Soms gebeuren dat soort dingen, alleen wel vervelend als het goed voorkomen had kunnen worden als die domme boeren in die grote machines van hun eens af en toe hun hoofd zouden gebruiken :+ Stopten ze nadat je gevallen was wel? Of reden ze gewoon door?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:22

Zozo dat is weer een tijdje geleden.
Ben druk geweest met van alles en nog wat. En uitaard met pebbels.

Ik heb niet alles bijgelezen want jullie kletsen iets te veel :P

p.s hinke wat ziet Ankie er super goed uit. Stond helemaal verbaasd toen ik vandaag ging longeren. Ben natuurlijk een tijdje niet meer in de bak geweest toen pebbels kreupel was.
Sinds gister staat ze op ijzers en loopt ze weer top. Overgens bleek ze toch een hoefzweer te hebben...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:23

ik durf met alle oprechtheid te zeggen dat dit en zeer waarschijnlijk ook jou geval dit echt totaal niks met vertrouwen en respect te maken heeft. Een paard is en blijft een vluchtdier en als het 1 trekker was geweest die normaal tempo had gereden had ie het spannend gevonden maar was ie niet op de kletter gegaan.. dit was gewoon te veel en dan komt zo'n instinkt naar boven.. vluchten dus.. Nee tuurlijk niet.. Domme jochies (gezien aan die jonge schedels in de cabine) reden gewoon door!! Misschien maar goed ook, anders was ik ze aangevlogen!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:26

Mijn vriend rijdt ook op de trekker, maar die doet het heel keurig gelukkig.. ben pas ff meegeweest en ik hoefde niet eens wat te zeggen toen we paarden tegenkwamen.

Helaas hebben wij hier veel van die grote veilingvrachtauto's die het ook niet altijd helemaal begrijpen..
Gelukkig nog nooit iets gebeurd, maar sommige vergeten wel is dat paarden kunnen schrikken..

Hinke, wat heb jij een raar paard dat ze zomaar schrikt :+

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:28

@Moyra: Vind je? Ze appelt wel mooi idd, dat had ze de vorige 2 jaar niet zo! Ik vond zelf dat ze nogal vet is nu :+ Maar ze zit wel mooi in haar velletje idd :D Ze is mooi uit haar wintervacht gekomen en heeft weer een gladde vacht. Nu nog eens haar staart wassen :+

Goed nieuws dat het de hoefzweer is toch? Dat is tenminste eenvoudig op te lossen en is niet zo ernstig!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:30

Nathalie83 schreef:
ik durf met alle oprechtheid te zeggen dat dit en zeer waarschijnlijk ook jou geval dit echt totaal niks met vertrouwen en respect te maken heeft. Een paard is en blijft een vluchtdier en als het 1 trekker was geweest die normaal tempo had gereden had ie het spannend gevonden maar was ie niet op de kletter gegaan.. dit was gewoon te veel en dan komt zo'n instinkt naar boven.. vluchten dus.. Nee tuurlijk niet.. Domme jochies (gezien aan die jonge schedels in de cabine) reden gewoon door!! Misschien maar goed ook, anders was ik ze aangevlogen!

Daar ben ik het helemaal mee eens. En ik was ook behoorlijk uit mijn slof geschoten als ze wel gestopt waren! Asociaaltjes!

Citaat:
Hinke, wat heb jij een raar paard dat ze zomaar schrikt

Ja he! Zal ik haar naar een gedragstherapeut sturen? :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:35

Dat is wel het minste wat je kunt doen ja...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:38

:D

Okee ik ga mezelf nu echt een ban geven, ik moet een motivatiebrief afmaken en daarna moet ik echt naar bed ;) Welterusten allemaal!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:46

mmm kwam er dus net achter (onder een super hete douche) dat ook mijn elleboog bont en blauw is en open ligt/lag :?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:48

Ja hinke,
Zelfs je staleigenaar zij in de kantine heey die haflinger is er best uit gaan zien. Wijzend naar buiten, op de voorgrond pebbels en in het weiland Ankie. En een heel stuk afgevallen.
Wilde eigenlijk zeggen welke van de twee :+
Zo van een afstand kreeg ik het idee dat ze juist een hoop kilo's kwijt was. Lijkt nu of het erbij Pebbels aanvliegt hihihihihi.
Haar velletje is zeker mooi.
Pebbels is van de week ook de pineut om gewassen te worden hihihihi.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:48

Ik heb echt een fikse k*tdag achter de rug, alles gaat precies zoals ik het niet wil!

Morgen maar hopen dat het beter word, maar ik vrees van niet!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:49

Nathalie, en je hebt geen idee hoe het komt ??

Sil, Ohh jeej dat klinkt niet prettig.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:52

Het liefst ga ik morgen lekker op de bank niks doen, maar ik moet gewoon mijn problemen aan, want ik weet dat ik gelijk heb! Zal het je even via een pb vertellen wat er allemaal gebeurd is...