Ik heb gister ook weer voor het eerst in 6 weken les gehad, het ging super goed! Ze is altijd erg voorwaarts, groot deel is tempo controle. Ze loopt graag lekker door, neus naar voren en lekker krabbel pasjes. Ze kan in draf heel goed verzamelen en kan dan ook heel goed in balans lopen, netjes over de rug. Echt precies waar we naar toe werken, maar zodra ik het tempo naar een arbeidsdraf wil opschroeven valt ze volledig uit elkaar. Dus dat is onze oefening, tempo terug ,netjes recht maken en dan 1/2/3 pasjes verruimen naar arbeidsdraf en dan voor het uit elkaar vallen weer terug. Rete moeilijk voor ons allebei, vooral als je paard zo ijverig is.
We doen ook veel wijken/schouder binnen/begin traver dat zet ze nu ook lekker zelf in, we zijn ook bezig met overgangen draf/galop die voorheen soms moeizaam gingen. Dus nu doet ze na 1 keer de overgang rijden in elke bocht of volte een poging tot aanspringen

Lekker ding is het, ik was tegen de instructeur aan het klagen dat het zo irritant kan zijn dat ze zo voorwaarts is. Die zei, heel terecht denk, dat er genoeg mensen zijn die graag zo een voorwaarts paard zouden hebben.