[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:19

ik ga zondag , hoop ik, voor de foto's weer aan de gang dieuwke.
Moet zo even bakkie doen bij een vriendin en vanavond vroeg onder de wol om morgen beetje fit te zijn :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:23

Is god hoor , maakt mij niks uit. :D Ben allang blij dat je het wil doen ! :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:46

Nog geen tijd gehad om bij te lezen, beetje druk.

Is MM al gespot hier ?? ga me nu toch wel beetje zorgen maken, is niks voor haar dat ze zolang niet online is geweest.

Ik vind vorige week me oude map met de dagboekverhalen van Donna en mij, die van okt 2002 t/m eind dec 2002, precies die periode dat ik haar echt net had met verslagen van de keuring enzo. De rest tot aan eind 2006 ben ik helaas kwijt geraakt. Ja ik schrijf bijna elke dag een stukje wat ik heb gedaan enzo.

En heb een leuk nieuwtje. Ik haalde vandaag de brief van het KVTH uit de bus. De jurycursus voor de haflingers gaat door en de eerste theorieavonden zijn al in december dit jaar. Dus tegen die tijd ben ik niet zoveel online, want dan moet ik studeren, hahaha

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:48

Nee .. heb MM al een tijdje niet gespot nee :oo :oo

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:49

Heb d't idd al een tijdje niet gezien...
Leuk jolanda! Lijkt me erg leuk om te doen :P

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:50

Mag ik de foto's nog niet zien ? :Y)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:53

ik ga haar zo maar een sms sturen, want zit me echt niet lekker.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:54

Hmm.. 't is inderdaad niks voor marjolein om zolang niks te posten...

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:54

Freya schreef:
ik ga haar zo maar een sms sturen, want zit me echt niet lekker.

Ja goedzo !

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:00

sms is onderweg / verstuurd. hou jullie op de hoogte...

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:01

Mooi !

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:14

In dr profiel staat wel dat ze vanmorgen online is geweest,,

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:21

ja dat zag ik ook, heb wel sms terug gekregen.
"Alles goed hier, heb het heel erg druk gehad van de week, dus vandaar dat ik niet echt op bokt ben geweest. Ik kom morgen even melden in de topic. Lief dat jullie je ongerust maken, maar is nergens voor nodig. groetjes marjolein.

Maar ze heeft haffie en vriendje, en dan ook nog de topic volkletsen ja dat gaat niet he, tijd moet verdeeld worden, hihihi

Ik ga nog eventjes laatste stukje gtst kijken en dan me meisjes een knuf geven.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:50

Dan is het goed ! :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:23

Tineke90 schreef:
okee ja zit zo te twijfelen ik wil namelijk langzaam aan al dingen gaan kopen want alles in 1x red ik gewoon niet zo merk ik er het minste van hahahaha. maarjaa het is een luxe haflinger zijn moeder is 1.48 en zijn vader 1.53 wat voor een deken maat moet ik dan hebben als ik zie dat gewone pony's van 1.54 maat 175 hebben heel soms 185 dan denk ik dat hij ook 175 moet hebben omdat ze toch ook een korte rug hebben en de buiksingels goed te verstellen zijn.

Ik zou echt geen 175 dekens kopen voordat je je paardje hebt, mel past namelijk alleen maar 185 dekens en die zitten soms zelfs krap (en Mel is 1,45, ligt ook niet aan de hoogte maar aan de bouw, lengte van de rug)
Misschien kan je er 1 van iemand passen? Of gewoon even opmeten... ;)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:25

Mandy is 1.47 .. breed gebouwd en geen korte rug , en goed bespierd. En die past perfect in 175 .. schuurt niet .. nooit plekjes van. 185 is haar net te lang.
Ik denk dat het erg per paard verschilt..Dat je dat zo niet zeggen kan.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:48

Inderdaad, dat is ook zo. Dan is die van jou waarschijnlijk een stuk compacter dan die van mij. Mel is nog meer iets van het oude type, ook erg goed gespierd en breed gebouwd, maar een stuk minder compact dan de haffen van tegenwoordig. Sommige zijn vergeleken met Mel echt propjes :D (niet negatief bedoeld hoor)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:27

dekens om een punthoofd van te krijgen, net als zadels, hahaha
Donna zou volgens de maattabel 165 moeten hebben, heeft 175 en zelfs die zitten soms beetje krap, maar dan is 185 net weer te groot. Alleen de BR dekens zitten als gegoten, precies pas.

Donna was vanavond beetje down, uier slinkt mooi en ze staat nog steeds met dr neus bij het schot. Morgen maar even vragen of ik mag ruilen met iemand van box, Wahida daar in tegen die is lekker bezig in dr box, met de jollybal en hooitjes eten, die vermaakt dr wel die kijkt bijna niet meer om naar dr moeder, alleen als donna hinnikt doet zij gezellie mee, hahaha

Morgen staat er op de planning om met Donna over de dijk te gaan wandelen, dus hoop echt dat het droog blijft.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:37

macholoverr schreef:
monique1983 schreef:
ja na hier was gewoon gezondheid en door samen wonen minder verdienen die combi

en ja nu moet ie na stal gaan hem vanmiddag brengen dan is dan maar te hopen dat ie snel en leuk nieuw baasje vind

Ja dat hoop ik dan ook maar voor jou & je paardje...
Maar ik zou er alles op alles voor zetten om me paardje te houden!
Maar ja als jij met je gezondheid zit...
Vind ik het wel een verstandige keuze!
Sterkte er mee =)
Denk dat we hier op botk er allemaal voor je zijn!

Je zou er alles aan doen om je paardje te houden maar je zegt net dat je ene haflinger te koop staat omdat je een ander paard hebt gezien....? Wel een aparte keuze trouwens, hoe kom je zo bij een draver ineens?

@freya: denk je dat donna down is van het afspenen? Komen ze overdag trouwens nog bij elkaar, of staat wahida overdag samen met andere veulens? Mijn veulie wordt over een week afgespeend, als ik weer thuis kom. Spannend! Hoewel het vast geen problemen zal geven aangezien ze al 6,5 maanden is dan. Tenminste dat hoop ik dan maar.

Freya schreef:
ja dat zag ik ook, heb wel sms terug gekregen.
"Alles goed hier, heb het heel erg druk gehad van de week, dus vandaar dat ik niet echt op bokt ben geweest. Ik kom morgen even melden in de topic. Lief dat jullie je ongerust maken, maar is nergens voor nodig. groetjes marjolein.

Maar ze heeft haffie en vriendje, en dan ook nog de topic volkletsen ja dat gaat niet he, tijd moet verdeeld worden, hihihi

Ik ga nog eventjes laatste stukje gtst kijken en dan me meisjes een knuf geven.

Dat zei ze ook al eerder toch, dat ze het zo druk had. Hopelijk zet ze nog wel de fotos online van jullie meeting.

Vandaag en gisteren alleen gepoetst en losgegooid, morgen maar weer ff rijden. De bak is nu ideaal, niet zo mul meer, dus kan de galop weer ff gaan oefenen, ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Hinke op 06-11-09 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:40

Oh en dan vergeet ik het belangrijkste: Moyra superveel plezier morgen!!! Ik wil wel een verslagje van je zien op bokt he? Ben benieuwd hoe het gaat morgen, hopelijk is hij braaf in zijn uppie in de trailer. Zal wel wennen zijn voor hem, meteen zonder zijn moeder in zijn eentje zo'n lange reis in de trailer.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:05

oja morgen de grote dag toch .... spannend.

Hinke, ze staan niet meer bij elkaar, Donna staat in de ochtend met andere merries in het kampje en Wahida in de middag met de andere twee veulentjes, die nu rond de 6 mnd zijn. Wahida is over 10 dgn pas 5 mnd. Me kleine meisje doet het zo goed ben trots op dr.
Ik denk dat de hormoonkwestie het een en ander bij Donna door de war schopt, want als ik haar uit de box haal is ze vrolijk en heb ik een volbloed arabier aan me touwtje ipv een koele oosterijks volbloed, maar wel eentje die bij me blijft. Maar ja ik kan bar weinig doen met haar, in de avonduren ga ik niet wandelen over de dijk en is alleen losgooien een optie, en denk dat ze daarbij die vakantie n u goed zat aan het worden is, is helemaal geen paardje wat lekker stil wil staan, ze wil werken, bezig zijn, of dat nu "echt werken" is of als grasmaaier spelen, ze is geen paardje voor op stal. Gaat wel goed komen hoor.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:52

melody93 schreef:
Inderdaad, dat is ook zo. Dan is die van jou waarschijnlijk een stuk compacter dan die van mij. Mel is nog meer iets van het oude type, ook erg goed gespierd en breed gebouwd, maar een stuk minder compact dan de haffen van tegenwoordig. Sommige zijn vergeleken met Mel echt propjes :D (niet negatief bedoeld hoor)

Ik snap het hoor .. Maar toch is Mandy ook zo'n een .. k'weet niet hoe het kan dan met de dekens maarja :Y)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:04

Evelien komt hier ook niet meer .. heb haar nog wel gespot op Bokt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:51

Nou, paspoortconsulent is geweest... Nash is geschetst en ik krijg over zo'n 2 weken de papieren... Nash gaat ook vrij spoedig gespeent worden, dan word het war rustiger in de kudde.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:12

Rustig .. :Y)