[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:57

ooh peelie, ik vind je arabier ook leuk!! Vergat ik helemaal te typen :o

Peelie

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:03

hihi :P

ik merk wel dat ik een stuk minder rij... mijn rug was er niet blij mee... :oo

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:08

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:35

ik lees ff niet bij hoor ik kom net terug van het shoppen en ga zo lessen met bianca :P

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:28

dames ik wil verhuizen zit echt niet lekker meer hier.. wil een echt huisje dat van ons is toch maar eens kijken voor kopen heb echt mijn droomhuisje al gezien.. nu nog de droom waarmaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:29

Woon je nog thuis dan?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:31

nee samen met mijn vriend wil ook samen met hem verhuizen... maar zitten nu midden in het centrum geen tuin saaie buren weinig ruimte

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:39

Ik heb even een vraagje, ik wil op den duur graag een keuring met Akino lopen maar heeft iemand daar ervaring mee?
Waar letten ze op? en hoe kom ik te weten waar en wanneer er een keuring gehouden wordt? hou de boekjes wel in de gaten die ik maandelijks krijg van de haflinger en de trekpaard maar daar staat het niet in volgens mij.
Misschien wel hele domme vragen maar ik heb echt geen idee...

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:48

Heb inmiddels gevonden waar ik de keuringen kan vinden, maar ben toch nog wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en hoe je de voorbereiding hebt gedaan.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:19

@Monique: ze is inderdaad oostenrijks gefokt en het leuke is dat ze misschien nog drachtig is ook..
ze is vlak voordat wij haar kochten nog gedekt door een hengst (15 april), dus we weten het nog niet, we laten haar waarschijnlijk binnekort scannen en dan weten we het, ik hoop het wel!
we krijgen de papieren van de hengst er dan ook nog bij, dus dat is altijd goed voor de verkoop.
het liefst wil ik het veulentje natuurlijk houden, maar ik denk niet dat ik mijn ouders zover krijg, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
haar stokmaat is trouwens 1,46 zag ik net in het paspoort.

@Peelie: ja, dat is in Oostenrijk! ik woon hier sinds 1 jaar en bijna 3 maand. Lekker de ruimte om te rijden dus.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:28

_Laura__ schreef:
Ik heb even een vraagje, ik wil op den duur graag een keuring met Akino lopen maar heeft iemand daar ervaring mee?
Waar letten ze op? en hoe kom ik te weten waar en wanneer er een keuring gehouden wordt? hou de boekjes wel in de gaten die ik maandelijks krijg van de haflinger en de trekpaard maar daar staat het niet in volgens mij.
Misschien wel hele domme vragen maar ik heb echt geen idee...

Ik heb vorig jaar meegedaan ;) Als het goed is krijg je aanmeldformulieren bij het kvth blad. Die kun je invullen en opsturen. Verder is het allemaal niet zo moeilijk ;) Het stamboek is heel erg van de moderne iele haflingers en daar horen geknipte sokken en geknipte benen bij. Dus alles wat lang is moet je afknippen, ook in de oren en onder het hoofd. Daarnaast moet je haflinger superslank zijn wil je een goede beoordeling krijgen. En daarnaast is natuurlijk het exterieur belangrijk, als je pony geen correcte bouw heeft kun je het ook wel vergeten.

Maar mss kun je eens in het keuringentopic posten, daar kunnen ze je vast beter helpen ;)

Ik was van plan dit jaar weer te gaan met Ankie, ze is de hele winter op dieet geweest en was netjes afgevallen maar in de afgelopen 2 maanden is ze weer gegroeid en volgens mij groeit ze nog steeds :+ Dus die keuring zit er voor mij dit jaar weer niet in helaas }:0 Misschien volgend jaar :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:42

Myrthe: Wat leuk! Wij hebben er ook 2 lopen uit Oostenrijk. Wat is haar vader?

Laura: Ga eens kijken bij een keuring, daar steek je ook veel van op!

Soms reageer ik hier wat minder omdat ik soms niet zo goed in mijn vel zit. Ik lees wel altijd mee!

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:52

@Angela: haar vader is Nordenwind en haar moeder is Xynthia.
ik weet niet of je die kent?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:05

Hinke, heb jij dat mailtje nog van de beoordelingsavond van de haffies ?
Ik heb mijn mailbox een beetje te grondig op geruimt geloof ik, kan hem niet meer vinden

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:07

Ik ga hem even opzoeken en dan pb ik hem je ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:09

dank je

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:14

Ik heb vanavond een super lekker les gereden met me noorse volbloed. Hij was super ontspannen en heeft de hele les , goed 45 min. netjes in de aanleuning gelopen. We hadden nog nooit een middendraf gereden, wist wel dat meneer het kon, want met losgooien laat hij zien. Dus ik zet de middendraf in en jawel hij deed het ook onder de man en niet een keer, nee wel een paar keer en weer netjes terug komen op me hulpen , normaal is het een raceeend, hahaha. Heel mooi verruimen, super trots was ik en gaat me instuctrice lachen ... En dat voor ongeveer 7 mnd dressuurmatig rijden 3 keer in de week. Hij begint steeds meer plezier er in te krijgen en zin te krijgen om echt te werken voor je, al vind hij het soms nog erg moeilijk.

Moest het even kwijt .ook al is het geen Oostenrijks Volbloedje... liep helemaal te glunderen op stal

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:16

Fijn dat het zo goed gaat Freya :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:18

Ja, ben super trots op die knul. Vroeg me instructrice wanneer ik ga starten, hahahaha de grapjas. Eerst voor 90% bezegelen, aangezien ik er niet alleen op rij, en dan pas starten.
We trainen gewoon lekker door. Wie weet kom ik met hem ooit eens in de Z, hahaha, als ik de B door kom ben ik al blij

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:50

:( -:(- :( IK HAAT TREKKERS!!!! :( -:(- :(

Gaat nu bij lezen.. moest het ff kwijt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:53

wat is er gebeurt nathalie ?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:30

Begon als een mooie Jelmer wandel dag. Meneer had een goed humeur en kwam maar 1 keer omhoog met poetsten :+ Haartjes weer mooi in de plooi en met leadrope op pad voor onze vaste dinsdag ochtend wandeling.. Elke dinsdag zelfde rondje.. Heel af en toe kort ik hem wat in door een afslag eerder te nemen.. Zoals ook vandaag omdat ik zag dat ze verderop met grote trekkers en vrachtwagens bezig waren.. en tja ik ga natuurlijk de problemen niet opzoeken.. Hoe kon ik ook weten dat ze net hun giertank leeg hadden op het moment dat ik het laatste stukje langs de weg liep en dus mijn kant op kwamen.. Normaal gesproken geeft Jel echt geen moer om alles wat beweegt en lawaai maakt.. Maarja.. ze waren met z'n 2en echt monsters van trekkers en net zulke tanken er achter.. nou was 1 nog niet eens een probleem geweest maarja het waren er 2 achter elkaar en ze reden met een rotgang :( Ik nog gebaren maar nee hoor gewoon door scheuren.. tja en toe ging het mis.. Jelmer op de kletter.. Hij mag dan shet zijn maar paar honderd kilo paniek hou je dan echt niet meer.. Dus na nog paar meter mee te hobbelen konden me benen het niet meer bij houden dus ging ik ter aarde.. EN HOE echt nooit geweten dat je zo hard op je muil kon gaan.. ben nu bont en blauw en kan amper lopen.. ben van middel tot knie helemaal opgezet.. Morgen maar even langs de dokter voor de zekerheid.. En Jelmer, die was godzijdank het erf op gerend en stond op z'n dooie gemak in kniehoog gras te knaagen.. :+ Dus nog ff snel z'n hoefjes gekrabt en toen met kop koffie op de dichtst bijzijnde stoel geploft..

Nou was me wel weer een verhaal zeg.. Maarja.. zal nog wel ff leuke foto's uploaden van vlak voor mijn aanvaring met de klinkers :+
Zal morgen wel helemaal makenelis zijn..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:32

Oeis, dat is wel eng zeg...
En dat zal wel pijn doen ja. Sterkte :(:)

:oo
Ik heb me opgegeven voor een muziekproject van de zomer. Ik doe voor het eerst daar aan mee. Is een supergaaf project!
Krijg ik net een mail met de vraag of ik daar solo wil spelen :oo
Damn...
Dat is wel eng :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:32

jeeeetje nathalie dat is mooi klo.ten zeg wat zal je en spierpijn hebben morgen zeg

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:36

dat heb ik nu al dus ik weet het wel zeker ja :? Gaat m'n rijles..