_Laura__ schreef:Ik heb even een vraagje, ik wil op den duur graag een keuring met Akino lopen maar heeft iemand daar ervaring mee?
Waar letten ze op? en hoe kom ik te weten waar en wanneer er een keuring gehouden wordt? hou de boekjes wel in de gaten die ik maandelijks krijg van de haflinger en de trekpaard maar daar staat het niet in volgens mij.
Misschien wel hele domme vragen maar ik heb echt geen idee...
Ik heb vorig jaar meegedaan
Als het goed is krijg je aanmeldformulieren bij het kvth blad. Die kun je invullen en opsturen. Verder is het allemaal niet zo moeilijk
Het stamboek is heel erg van de moderne iele haflingers en daar horen geknipte sokken en geknipte benen bij. Dus alles wat lang is moet je afknippen, ook in de oren en onder het hoofd. Daarnaast moet je haflinger superslank zijn wil je een goede beoordeling krijgen. En daarnaast is natuurlijk het exterieur belangrijk, als je pony geen correcte bouw heeft kun je het ook wel vergeten.
Maar mss kun je eens in het keuringentopic posten, daar kunnen ze je vast beter helpen
Ik was van plan dit jaar weer te gaan met Ankie, ze is de hele winter op dieet geweest en was netjes afgevallen maar in de afgelopen 2 maanden is ze weer gegroeid en volgens mij groeit ze nog steeds
Dus die keuring zit er voor mij dit jaar weer niet in helaas
Misschien volgend jaar