[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:24

@ Knolan, superleuke foto's van je bende! Hopelijk nu met wolf ook weer de goede kant op met de oefeningen
@ Skippy, ojee, Doortje door het hek, gelukkig was ze niet op onderzoek in de wijde wereld gegaan. Hopelijk vlug weer wat rust in de tent
@ Peerappel, prachtige foto's weer!

Mijne laatst ook met een dik been uit de wei gevist helaas. Loopt er niet kreupel op oid, maar morgen toch maar even de dierenarts naar laten kijken wat het nu is. Heb het al een paar keer gekoeld nu maar dat lijkt nog niet veel te doen.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:23

@maessie mocht je nog een hengst zoeken. Hoorde net in een ander topic dat Woody van Seadrift te koop staat, weet niet of je naar zoiets op zoek was.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:08

@fangio owjee, hopelijk niks ergs! Fingers crossed!

maessie

Berichten: 5783
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:15

Nolan, haha nee ik zoek een hengst om mee te dekken :D Alle hengsten die ik leuk vind staan weer in het buitenland :+

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:07

Aah ik dacht dat je er een zocht om aan te schaffen :+ ben je er al uit wie je gaat gebruiken? Ik wil mace dit jaar laten dekken, maar twijfel nog om wolf te gebruiken nu hij dit jaar niet naar de keuring gaat.

@Fangio hopelijk valt het mee!

Bij mij is er net iemand voor Wolf geweest, lijkt mace niet goed te lopen... gek wordt ik er van. Ik hou het even op de lange trailerrit waarin ze even bijhoorlijk stond te schoppen, volgende week maar weer even kijken

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:18

In m'n volgende leven ga ik breien @K_Nolan. Veel minder stressvol denk ik. Misschien ook iets voor jou :Y)

Nee, maar zonder gekheid, hopelijk is dat echt vd lange trailer rit en het koude weer, wat stijve spieren. Vergt toch best wat, zo'n lange rit als ze dat niet gewend zijn.

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:49

@ Skippy, dat zeg ik ook altijd inderdaad :')
@ Knolan, dat zit niet mee, hopelijk inderdaad nog van de trailerrit

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:03

Zijn we hier nog steeds actief

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 07:31

ApolloPaard schreef:
Zijn we hier nog steeds actief


Euhm, aparte vraag? Je kunt zien dat hier nagenoeg dagelijks activiteit is ;)

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:55

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb een 3,5 jarige haflinger ruin. Wij rijden nog niet maar doen heel veel werken aan de hand, longeren af en toe, doen lange lijnen om het sturen te oefenen. Zo af en toe spring ik er even op voor het idee en zo kan hij er al vast aanwennen. Dan is de stap straks niet al te groot voor hem.
Hij is heel gevoelig, explosief en onzeker. Echt een paard met gebruiksaanwijzing. Niet iedereen kan wat met hem doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:10

@_activeme welkom! Uiteraard mag je je hier melden :) :j

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:40

Fangio, jullie ook al pech! Hopelijk valt het mee.

K_Nolan, Mace nu ook al :( Hopelijk gewoon wat stijf inderdaad of een misstapje. Hopelijk zijn je beide knappers snel weer zichzelf. En hoe schattig de foto van je oudje, vooral die achter zijn vriendje/vriendin.
Ondanks dat ik het veelste ver zou vinden snap ik wel dat je van dit soort berichten heel blij wordt.

Skippy, Doortje heeft het ontsnappen door. Oh oh! Hopelijk wordt het inderdaad rustiger als het veulen naar de opfok gaat, dan vind iedereen zijn rust weer.

PeerAppel, Monroe is zo knap! Hoe is het met je endurance plannen? Zijn jullie daar nog mee bezig of staat het even in de koelkast?

_activeme, wat een knapperd heb je! Is het lastig dat hij zo explosief/onzeker is? Merk dat het anders wordt nu hij ouder wordt en meer leert kennen? Ik zou dat heel lastig vinden, mijn Roxy is een spook soms maar zelfs dan blijft ze eigenlijk braaf.

Hier gister een enthousiaste rit gehad, we hebben eerst 30 minuten op de baan gereden. Er liep een ooievaar in het slootje, dat zorgde voor elke rondje toch weer voor oren op stokjes en gemiep. Weet eigenlijk iemand waarom paarden in de winter zoveel frisser zijn?
Daarna nog 30 minuten in de bak, iets langer dan gepland. Eigenlijk wilde ik alleen even wat galop meepakken, maar ik had mijn handen vol. Er liep een toltende ijslander op de baan, dat was reden om te spoken. Ze loopt dan hyperalert de bak door, op te hoog tempo, binnenbeen negerend. Heel irritant. Na een paar toch goede stukjes maar gestopt. In ieder geval een goede training voor de kilo's..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:55

@lenexa nou dit was niet echt ontsnappen, gewoon een paneel van een hek eruit lopen. Dan moet er wel iets van stress/ een akkefietje geweest zijn ;)

Gisteren een stukje over het erf gewandeld achter mijn vriendin en haar paard aan. Haar kind mee, haar hond mee. Was spannend hoor! Eerst kwamen we de schapen tegen. En die springen en rennen en doen gek. Daar moest Doortje wel even naar kijken. Toen liepen we door, sprong er een enorme mechelse herder ineens over het hek een en begon rondom ons te dansen. Chapeau voor mijn poownie, want ik kreeg er zelf echt stress van, zo'n enorme hond die niet naar zijn baas luisterde... Maar Doortje en het andere paard reageerden er niet eens op. Daarna door wandelen en toen kwamen we langs de koeien, inclusief stier. Daar was ze ook wel kijkerig op. Maar al met al viel het echt niet tegen. Ze bleef bij me, trok wel aan mijn touw, maar niet om weg te komen, gewoon omdat ze zich druk maakte. Sprong niet omhoog, niet opzij, probeerde niet te steigeren en niet te rennen. Dus ik ben niet ontevreden. Was een rondje van 15/20 minuutjes stappen zo'n beetje, op eigen terrein.

Ik denk dat paarden in de winter frisser zijn omdat ze zich oprecht gewoon prima voelen. Wij vinden kou ellendig en willen dan binnen cocoonen. Maar voor paarden ligt de ideale temperatuur tussen -5 en +15 zo'n beetje. Nou, die hafs van ons zien natuurlijk het liefst die -5 met een bak sneeuw ook nog ;) Hoewel ik Doortje nou niet per se veel wakkerder vind in de winter dan in het voorjaar of de herfst. Alleen met hoogzomer is ze niet echt wakker, maar dat is voor haar ook echt gewoon wel te warm.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:05

@_activeme: leuke haflinger hoor! Mace is ook wel wat eenkennig (staleigenaar heel veel moeite om haar uit de box te halen bijvoorbeeld zodat ze naar buiten kan), wat wij nu doen is dat ik vreemden af en toe gewoon wat laat doen met haar (ga ik zelf even op een afstandje kijken). Als ik bijvoorbeeld poets, geef ik daarna iemand even een wortel en laat ik hem/haar de haflinger even achteruit lopen of stal in en uit en dan een wortel als beloning; moet zeggen dit helpt echt wel en ondanks dat we pas een paar dagen verder zijn pakt ze het snel op.

Hopelijk is de stijfheid van Mace inderdaad van de trailer! Voor nu ga ik een weekje stappen, pak wel alsnog wat longeerprincipes op, maar dan in stap (beetje wegsturen en bij me roepen). Me vriend wandelt veel met haar nu. Me vriend is gek op de merrie, hij heeft namelijk echt niets met mijn hengst. Wolf is ook gewoon te druk voor hem.

@Lenexa: Het is ook wel lastig dat hij zo ver staat. Echter wordt ik helemaal blij als ik hem zo tussen de bossen door zie rennen <3 De planning is dat we dit jaar/volgend jaar richting het oosten gaan verhuizen en dan een huis kopen met paardenstallen/weiland erbij. Mocht Nolan dan nog goed genoeg zijn voor een lange rit wil ik hem wel graag weer aan huis hebben <3
Leuk he die frisse paarden met dit weer :Y)

@Skippy01: Fijn dat het rondje om goed ging! Met wolf durf ik het nog net niet aan, van de zomer stak ik hier wel de 60 weg over, maar hij is gewoon nu te druk helaas. Hopelijk kan ik het snel weer oppakken

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:08

Ik denk inderdaad dat deze temperaturen voor paarden echt heerlijk zijn, Roxy is wel wat frisser nu. Maar echt sloom is ze inderdaad alleen als het echt boven de 25 graden is en we veel aan het doen zijn. En dat komt niet zo vaak voor haha.
Maar ze is wel veel schrikkeriger in de maanden december/januari/februari. Vorig jaar dacht ik nog wellicht omdat ze toch minder buiten komt en toch overtollige energie heeft, maar nu staat ze al sinds eind april 24/7 buiten.. En is toch ineens een ooievaar of een konijn ontzettend spannend of springt ze weg als er een eend in het water land. Dat vind ze alle andere maanden niet eens interessant. Ik wandel het hele jaar door buiten op de dijk, in de winter springt ze elke meter in mijn nek. Misschien dat ze in onze winter temperaturen toch iets meer 'aan' staat ofzo.

Oh en knap dat het met Doortje goed ging rond het erf! Merk je dat ze echt al veel aan jullie oefenen heeft gehad met bij je blijven bij enge dingen?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:14

@lenexa krijgt ze toevallig in de winter bijv een ruwvoermix die ze in de zomer niet krijgt? Luzerne? Meer brok?
Paarden kunnen ook enorm reageren op voer namelijk. Luzerne is een bekende daarin, maar ook timothee kan bijvoorbeeld een reactie opleveren ivm overgevoeligheid. En ze krijgen natuurlijk vaak in de winter minder vers gras binnen. Dan krijg je ook een andere mineralen/ vitaminen opname. Dat kan allemaal voor reacties zorgen in gedrag.

@K_nolan als ze echt druk zijn, moet je ook geen risico nemen hoor. Doe ik zeer zeker ook niet. Dit rondje kon ik achter een ander paard aan doen, anders waren dat ook te veel prikkels geweest denk ik. Nieuw terrein, net verhuisd en dan ook nog allerlei dieren ineens. En dan heeft ze de varkens nog niet eens gezien ;)

Voor wat betreft eenkennigheid: Doortje vindt iedereen leuk. Voor aandacht. Maar in het werken plakt ze toch echt wel aan mij. Als ik lesgeef en Doortje is het lespaard moet ik echt minstens 5 meter afstand houden, anders blijft ze in mijn broekzak proberen te kruipen.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:15

@Skippy01, fijn dat je nu wel weer een bak hebt! Is het ook weer beetje PP-achtig? Of nu wel op stal? Wanneer komt de osteopaat?
@K_Nolan, wat balen dat het niet lukte! En jeetje, Mace ook al... Wat heerlijk de foto's van je oudje <3
@Fangio, jij ook al! Wat rot! Ik lees zoveel mensen met blessures en dingen nu. Zo bizar!
@_activeme, jaaaaa Alano! <3 Super leuk dat je je hier ook meldt! Wist niet dat je ook bokt had.
@Lenexa, wat fijn zo'n training! Klinkt goed. Heel leuk dat je ook gebruik maakt van de baan! Lijkt me een heerlijke manier voor wat draf en staptraining als je even iets minder tijd hebt!
@Skippy01, dat klinkt als best een fijne wandeling! Slim om het even zo aan te pakken in je nieuwe omgeving en eerst even een rondje te gaan wandelen. Ik ben niet vlug bang, maar ik zou ook echt even wat stress hebben als er een Mechelse herder over een hek heen vliegt. Ik heb het al niet op zulke herders :Y)

Even een aansluitend verhaal trouwens. Ik besloot laatst om eens met Monroe te gaan fietsen, om te proberen. Hij is met wandelen zo braaf altijd en staat super aan de hulpen. Toen fietste ik dus ergens en er was een man aan het fietsen met een Golden Retriever. Die liet ik ons maar even inhalen. Dus ik er weer rustig achteraan met Mon, maar op ruime afstand. Op een gegeven moment blijft die Golden Retriever ergens achter om te snuffelen ofzo en daarom komen we hem weer tegen. Ik dacht: Ahh leuk, twee blondjes. Maar die Golden Retriever bedenkt zich niet en vliegt naar Monroe's flank om daar een beetje rond te dartelen. Niet echt een eerlijke kennnismaking. Ineens gaat die hond zo raar doen en vliegt van voor, naar opzij, naar voor, naar opzij, naar achter en weer naar voor. En op het moment dat hij naar voren vliegt, gaan er 2 voorbenen van een Haflinger toch een partij vies omhoog... :oo Hij sloeg er echt mee. Monroe was zwaar geïrriteerd en gewoon bang. Dus ik sta daar met die fiets en dat paard. :') Vervolgens wil die stomme Golden Retriever ook nog eens niet terug naar zijn baasje die, wonder boven wonder, ook eindelijk doorhad dat hij z'n hond vergat. Nou eind goed al goed, hond heeft het overleeft. Wel al het 2e akkefietje met een Golden Retriever (vorige keer rolden we bijna samen de dijk af, omdat Monroe bang was voor een Golden), dus ik denk dat ik best een goed argument heb naar mijn vriend om geen Golden Retriever te nemen later. Monroe haat ze. _O-

Oh en Lenexa vroeg iets over endurance. Ik heb mijn enduranceplannen een beetje in de koelkast geparkeerd inderdaad. Voor het grootste deel door corona. Endurancewedstrijden zijn evenementen met een vergunning. In Drenthe zijn die tot 1 juni al van de baan geveegd. := Ik had mezelf (en Monroe) ook wat rust gegund dit jaar, omdat ik stage ga lopen in het ziekenhuis vanaf februari. Om het ook financieel te kunnen bewerkstelligen, moet ik er ook nog wel bij blijven werken. Dan ga ik dus weken draaien van +40 uur (werk+stage). Voor sommigen normaal, maar het is niet voor niets dat full-time in de zorg slechts 36 uur is. Verwachtte dus niet enorm veel tijd en energie over te hebben om te trainen, maar dat gaan we zien. 6 juni organiseren wij (als het mag) een leuke "beginners"wedstrijd. Daar mag ik wel aan mee doen, maar of ik daar een startkaart voor aanvraag of niet? Geen idee.

Heel verhaal. Dus even een leuke foto van gister, mét (een beetje) sneeuw!

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:27

@peerappel dit is inderdaad ook weer een PP. Enorme inloopstal, paddock die in bochten loopt en in totaal wel ik denk 120+ meter lang is. En dan inderdaad ook weer een rijbak (die moet op last vd gemeente wel verplaatst worden naar een ander deel vh terrein, maar vergunning voor een 20x40 rijbak blijft wel). Osteopaat komt 9februari. Nog even wachten dus.
En net wat je zegt: ik ben niet gauw bang voor honden, maar ik ben een jachthondenmens. Ik krijg de zenuwen als dit type hond ineens op je af stormt.

Golden retrievers hebben vaak echt heeeeeele vreemde eigenaren is ook mijn ervaring. Mijn vriendin en ik zijn ooit op buitenrit geweest (met mijn vorige paard nog) met onze paarden en toen kwam er ook een golden retriever. Loslopend waar dat niet mocht. Eigenaar die weinig ingreep. Uiteindelijk was het paard van mijn vriendin het beu. En de enige reden dat die hond nog leeft, is dat betreffende paard geen ijzers had. Want hij sloeg VOL op het hoofd van die hond. Je hoorde de klap op de schedel gewoon. Sneu voor de hond uiteraard, maar echt, welke eigenaar grijpt er nu niet in? Bizar!

Ik heb overigens ook ooit met een paard in het bos gereden en toen kwamen er twee enorme mastiff-type honden op ons af. En die bleven maar ronddrentelen. Dus paard stilgezet. Eigenaar maar roepen, maar honden kwamen niet. Side note: die mochten daar ook nog eens écht niet los. Natuurgebied met grote grazers. En wat doet die lapzwans van een eigenaar: gaat met een toeter een hoop herrie maken. Ja, die honden kwamen wel terug. Ik was ZO blij dat ik toen DAT paard bij me had, want die was écht bomproof. Had ik niet met een ander paard willen meemaken... Twee enorme honden én iemand die op een toeter begint te blazen. Als je paard er dan vandoor gaat, heb je die twee bakbeesten van honden dus mooi achter je aan he... Levensgevaarlijk!

Ik ben overigens dus wel echt gek op honden, het zijn de eigenaren waar ik meestal een probleem mee heb ;) (Zelf ook al jaren honden, maar die lopen dus ECHT niet los in de buurt van paarden, hooguit op het erf waar de paarden wonen waar ik zelf mee werk als de hond bewezen braaf is)

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:23

K_nolan schreef:
@_activeme: leuke haflinger hoor! Mace is ook wel wat eenkennig (staleigenaar heel veel moeite om haar uit de box te halen bijvoorbeeld zodat ze naar buiten kan), wat wij nu doen is dat ik vreemden af en toe gewoon wat laat doen met haar (ga ik zelf even op een afstandje kijken). Als ik bijvoorbeeld poets, geef ik daarna iemand even een wortel en laat ik hem/haar de haflinger even achteruit lopen of stal in en uit en dan een wortel als beloning; moet zeggen dit helpt echt wel en ondanks dat we pas een paar dagen verder zijn pakt ze het snel op.


Dit doe ik inderdaad al. Met buiten zetten of binnen zetten geen problemen, wandelen naar de poetsplaats door iemand anders ook geen probleem. Het gaat bij hem om het werken/trainen. Hij geeft niet zo snel de leiding aan iemand. Ik heb een vriendin die hem regelmatig poetst, laatst ook grondwerk gedaan, iemand anders heeft hem al een keer gelongeerd en geoefend met sturen.

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:23

Peerappel, dat liep maar net goed af. Dat had heel anders kunnen eindigen zo. Roxy is normaal echt niet bang voor honden, maar de laatste paar keren kwamen ze echt ineens uit de bosjes of van achteren aangerend dat ze er nu al minder enthousiast van is. Echt jammer, want het ligt inderdaad aan de baasjes. Zo heb ik op het strand wel eens naar een man geschreeuwd dat hij zijn hond bij zich moest houden want Roxy stond op het punt om uit te halen. Zegt die man, dat valt wel mee hoor. Terwijl ik grote moeite had haar bij me te houden. Ik kan daar zo boos om worden.

@skippy, het enige wat ze nu nog anders krijgt dan normaal is olie en 2 handjes vitalbix active + ipv alleen de daily complete. Maar ze heeft het tot nu toe elke winter, eerste winter kreeg ze 2x per dag 1/5 schep stalbrok. Vorig jaar kreeg ze vitalbix daily complete en dit najaar heb ik een zak active + gekocht omdat ik haar in het najaar mat vond. Dat deed ik dan als combi met een halve pavo koek omdat ze echt geen 1,5 kilo brok ging krijgen.
Elke winter dus op iets anders, maar hetzelfde drukke gedoe. Het zal dus ook een deel gewoon wintermood zijn, jammer want zo durf ik niet echt op buitenrit. Nouja nog een maandje dan wordt het weer beter!

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:25


_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:27

@PeerAppel hihi dankje <3. Ben meer een stille meelezer :'). Zo af en toe klets ik lekker mee en deel ik wat.

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:05

@ Activeme, mooie haf! Leuke uitdaging wel als je er van houd denk ik. Het zou mijn type paard niet zijn. De mijne is meer een bomproof allemansvriend :') Ik merk wel aan hem dat hij weet dat ik bij hem hoor, maar hij is blij met aandacht van iedereen en kan er ook iedereen opzetten (als ik zou willen, ik ben nogal kieskeurig wie erop mag :+ )
@ Lenexa, woesj, die van mij is ook altijd voorwaartser in de winter, maar die moet het dan ook doen met een paddock van 8x15 terwijl hij in de zomer ook een track + wei tot z'n beschikking heeft. Schrikkeriger word hij gelukkig niet, want ik ben een enorme bangerik :Y)
@ Skippy, fijn zo onder de hoede van een ander al wat op verkenning uit gaan
@ Peerappel, jammer van de endurance plannen maar heel begrijpelijk. Ik werk ook in de zorg en werk bewust ook maar 80% anders red ik het gewoon niet om nog een beetje uitgerust te zijn met al die wisselende diensten. Maar jullie komen er wel, dan gewoon over een half jaartje lekker gaan trainen als je meer tijd hebt :j

Wat betreft honden, mijne geeft er gelukkig eigenlijk niks om en vind het wel een leuk spelletje om erachter aan te gaan (wij komen dit soort ongeleide projectielen meestal tegen op het strand). Als de honden echt niet naar de baasjes willen luisteren helpt het vaak wel om ze te paard even 'op te jagen' (lees:erop af stappen of draven als het een heel hardnekkige is).

Vandaag bij de kliniek geweest en gelukkig eigenlijk goed nieuws. Aan z'n pezen/botten enzo is helemaal niks, maar er zit wel een kleine ontsteking. Misschien toch een wondje oid geweest dat ik over het hoofd gezien heb in het winterhaar en de blubber. Hij krijgt ontstekingsremmers en voor de zekerheid ook even rust, maar het zou snel over moeten zijn. Ben echt zo opgelucht. Omdat z'n been zo dik stond had mn eigen dierenarts het al over een peesblessure gehad e.d. dus ik kneep hem echt, maar het valt gelukkig heel erg mee <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:28

@fangio oh, fijn, goed nieuws!

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:48

@Skippy01, leuk weer een PP! Dat was de stal waar je eerst stond (voor je tussenstop) niet toch? Hebben jullie veel PP's daar? Precies wat jij zegt. Ik ben voor weinig honden bang, maar er zijn een paar die ik ontwijk (Husky's, Amerikaanse Akita's en verschillende herder varianten). Die vertrouw ik niet. Jeetje, wat heftig jouw Golden Retriever verhaal :oo En dan toch stug de hond loslaten he. Ik denk dat ik vanaf nu maar gewoon ga melden dat ik de dierenartsrekening niet betaald als de eigenaar zijn hond niet vlug komt halen.
@Fangio, dan herken je het inderdaad! Ondanks dat ik echt een workaholic ben wil ik, na hierna nog de hbo-v gedaan te hebben, ook niet meer dan 32 uur werken. Is genoeg. Dat is goed nieuws! Lucht vast op!