Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alle hengsten die ik leuk vind staan weer in het buitenland
ben je er al uit wie je gaat gebruiken? Ik wil mace dit jaar laten dekken, maar twijfel nog om wolf te gebruiken nu hij dit jaar niet naar de keuring gaat.

Hopelijk gewoon wat stijf inderdaad of een misstapje. Hopelijk zijn je beide knappers snel weer zichzelf. En hoe schattig de foto van je oudje, vooral die achter zijn vriendje/vriendin.
Hoewel ik Doortje nou niet per se veel wakkerder vind in de winter dan in het voorjaar of de herfst. Alleen met hoogzomer is ze niet echt wakker, maar dat is voor haar ook echt gewoon wel te warm.
De planning is dat we dit jaar/volgend jaar richting het oosten gaan verhuizen en dan een huis kopen met paardenstallen/weiland erbij. Mocht Nolan dan nog goed genoeg zijn voor een lange rit wil ik hem wel graag weer aan huis hebben 

Super leuk dat je je hier ook meldt! Wist niet dat je ook bokt had.
Hij sloeg er echt mee. Monroe was zwaar geïrriteerd en gewoon bang. Dus ik sta daar met die fiets en dat paard.
Vervolgens wil die stomme Golden Retriever ook nog eens niet terug naar zijn baasje die, wonder boven wonder, ook eindelijk doorhad dat hij z'n hond vergat. Nou eind goed al goed, hond heeft het overleeft. Wel al het 2e akkefietje met een Golden Retriever (vorige keer rolden we bijna samen de dijk af, omdat Monroe bang was voor een Golden), dus ik denk dat ik best een goed argument heb naar mijn vriend om geen Golden Retriever te nemen later. Monroe haat ze.
Ik had mezelf (en Monroe) ook wat rust gegund dit jaar, omdat ik stage ga lopen in het ziekenhuis vanaf februari. Om het ook financieel te kunnen bewerkstelligen, moet ik er ook nog wel bij blijven werken. Dan ga ik dus weken draaien van +40 uur (werk+stage). Voor sommigen normaal, maar het is niet voor niets dat full-time in de zorg slechts 36 uur is. Verwachtte dus niet enorm veel tijd en energie over te hebben om te trainen, maar dat gaan we zien. 6 juni organiseren wij (als het mag) een leuke "beginners"wedstrijd. Daar mag ik wel aan mee doen, maar of ik daar een startkaart voor aanvraag of niet? Geen idee.
(Zelf ook al jaren honden, maar die lopen dus ECHT niet los in de buurt van paarden, hooguit op het erf waar de paarden wonen waar ik zelf mee werk als de hond bewezen braaf is) K_nolan schreef:@_activeme: leuke haflinger hoor! Mace is ook wel wat eenkennig (staleigenaar heel veel moeite om haar uit de box te halen bijvoorbeeld zodat ze naar buiten kan), wat wij nu doen is dat ik vreemden af en toe gewoon wat laat doen met haar (ga ik zelf even op een afstandje kijken). Als ik bijvoorbeeld poets, geef ik daarna iemand even een wortel en laat ik hem/haar de haflinger even achteruit lopen of stal in en uit en dan een wortel als beloning; moet zeggen dit helpt echt wel en ondanks dat we pas een paar dagen verder zijn pakt ze het snel op.
Ik merk wel aan hem dat hij weet dat ik bij hem hoor, maar hij is blij met aandacht van iedereen en kan er ook iedereen opzetten (als ik zou willen, ik ben nogal kieskeurig wie erop mag
)
En dan toch stug de hond loslaten he. Ik denk dat ik vanaf nu maar gewoon ga melden dat ik de dierenartsrekening niet betaald als de eigenaar zijn hond niet vlug komt halen.