[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:34

Muppet, sterkte :(:)
Wig_love, waar ben je door gestoken?
Rianne_ mooie foto’s!
Naomi, als ik vervoer kan regelen wil ik wel mee doen. Maar internet is zooo traag, ik doe hier al een half uur over voordat ik dit berichtje kan plaatsen haha. :P
Kimonoo welkom :)

Ik ben afgelopen jaar 34,5 afgevallen :D maar ja.. moet nu nog een aantal kilo’s maar ik eet al niet veel (maagband) maar sta momenteel weer even stil. ;(

Wouw, wedstrijd ging echt FOUT. Heb 170 punten :oo nog nooit lager gehad volgens mij. Maar ja, het kwam door mij hoor. Madeira was braaf.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:37

jammer dat het niet goed ging.. Wat ging er mis dan?

het schiet al op freya :P

En welkom aan de nieuwelingen :P

Hebben jullie deze al gezien? zooo schattig :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:40

Tja, we galopeerde een volte en ik ga denk ik de hulpen niet goed aan, ze ging opeens keihard de andere kant op rennen. (Ik zit dan niet goed in het zadel, als ik netjes zit heb ik dit probleem niet) en toen dat al fout ging, heb ik niet meer goed geluisterd.. vergat door te zitten op de volte, en moest bij E oversteken.. eh oeps.. Maar ja, ik zit niet helemaal lekker in mijn vel. Het is echt mijn schuld! Ik ben gewoon niet zo'n fantastische ruiter (helaas, kan er niets aan doen).

MORGEN KOMT MIJN DRESSUURZADEL :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:50

@ Peelie , Arme Matador, zijn mannelijkheid weg genomen.
Voor verbande schouder, kan je ook karnemelk gebruiken, trekt de hitte er uit. Theedoek doordringen met karnemelk en net zo lang herhalen tot de theedoek nat blijft. Dan krijg je geen blaren.

@chipieke Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wanneer ga je hem of haar ophalen ?

@naomimak , misschien kom ik wel even kijken daar. Weet jij wat het adres is van de keuring ?

@Flurk, super dat het zo leuk klikt met Wervelwind ... lekker genieten van je mannetje

@Muppetmayo, wat een rot nieuws, hoop dat hij snel opknapt. En Bodegraven is een goede kliniek. Ik blijf voor jullie door duimen

@jomaro , alles kan gelijk in een keer, heb ik toen ook gedaan met mijn merrie. Denk dat je vraag al wel beantwoord is door de mede topic gebruikers.

@ Rianne, wat een gave haf zeg. Mooi dier. Jammer dat je geen rij foto's heb, volgende keer beter.

@ Wig-Love, heb je al DA naar laten kijken, naar die rare kale plekken. Ziet er niet lekker uit. Misschien is hij ergens allergies voor.

@ Themba, getsie das ook niet leuk. hoop dat de kleine man zich er doorheen slaat. Ook voor hem duimen we

@ Kimonoo , welkom

@ Angela_ Gefeliciteerd ....

@ Madeira_ geeft toch niks, je hebt je best gedaan en je paardje ook. De best ruiter laat wel eens een steekje vallen

Zo, ik ben weer bij, nu niet te hard gaan, ga nu de andere topic's even bijlezen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 07:21

jomaro schreef:
Wie kan mij vertellen of het zin heeft om lid te worden van de KVTH. Ben n.l. bezig om na ruim 5 jaar :o de haflinger op mijn naam te zetten. En dan gelijk de DNA sticker erin laten plakken. Paspoort moet dan toch allemaal opgestuurd worden en gaat alles in een keer. Dat kan zonder lid te worden, geloof dat die kosten dan 30 euro zijn. Lidmaatschap is 50 euro maar heb je er ook iets aan??

ik volg dit even zit met zelfde gedachte

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 07:21

Peelie schreef:
nouja als je je haffie op je eigen naam wil hebben dan is het wel handig. Je krijgt ook overzichten over alle keuringen ed. Ook wedstrijden en je kan mee doen aan vlechtcursus ed.

op website gekeken maar daar staan niet zoveel data op klopt dat?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 07:32

Nou mensen, ik heb bijgelezen hoor O:)

@ Wig_love: Ooh dat is balen, als het een wesp was, heb je hem dan uitgezogen met zo'n zuig-dingetje? ;)

@ Rianne_: Mhaaaa mooi dier is het toch :+:

@ Wig_love: En je wedstrijd dan 14 juni hihi :+ Maar vind het echt heel sneu voor Wig, hoop dat hij er snel weer bovenop is :(:)

@ Nathalie83: Aaaaah wat een schattig meisje, als je trouwens goed luisterd zegt ze op ong. 32/33sec. BANANA :D

@ Themba: Aaah :(:) Ik duim met je mee hoor!!

@ Kimonoo: Welkom! En je paardje heeft zelfs de nek van een fjord hihi :D

@ jennifer93: Welkom! Jou haf vind ik beetje op die van Madeira_ in dit topic lijken, wel een errug leuke :j

@ Freya: Jammer dat haar uier nog niet goed vult, maar dat kan ook nog komen als ze aan het bevallen is hé, dat die uier ineen keer vol schiet. Heb dit namelijk weleens meegemaakt met een friesche merrie.. ;)

@ Angela_: Gefeliciteeeeerd :D En nu hopen op een gezond veulen in 2010!!

@ Madeira_: Ik ben ook niet altijd 1e hoor, ook weleens een van de laatste, niet vaak maar het gebeurd gewoon. En ik geef ook mezelf de schuld, want ieder paard doet wel wat je aangeeft om hem te laten doen :(:)

En nog een vraagje: Ik vind het ontzéttend gaaf om mijn superpoownie western te beleren dus echt met westernzadel+hoofdstel, maar wil het sowieso niet eerder voordat ik Z2 startgerechtigd ben...Maar lijkt het jullie verstandig om met een pony (HEEL LEERGIERIG!) op 11 jarige leeftijd dit nog te doen? Mij opzich wel, hij is namelijk ook pas met zn 5e ingereden en met zn 10e beleerd voor de kar..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:07

Jennifer en Kimono; welkom!!

Paulien, ik vind je punten heel zo slecht niet hoor meis! Je leert met vallen en opstaan he, de ene keer gaat het gewoon beter dan de andere keer.. En je hebt het gevoel dat het goed ging gevoeld, dan weet je waar je weer naar moet kijken en hoe het moet voelen.. Je hebt meegedaan, je bent weer een ervaring rijker, dat is al retestoer van je!

Muppetmayo; Wat een rotbericht.. Jammer dat hij alsnog naar de kliniek is, maar bodegraven vind ik persoonlijk een fijne kliniek.. Hij staat daar wel goed onder toezicht! Alsnog ga ik fanatiek door met duimen, Daimy moet er gewoon weer bovenop komen!

Ik ga even skaten, dan mn hoofdstel passen en mn eerste les!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:07

Themba ook vanaf hier duim ik voor dat kleine mannetje!

Kimonoo welkom en leuk paardje!

Wig_love wat een gekke plekken idd! Hoop dat ze vinden wat t is want het ziet er niet fijn uit :(:)

Freya ik zie ineens dat je heel dichtbij woont joh! Wat grappig!

Stravero, dat zal toch haast wel moeten lukken met zo'n slimmerd?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:29

Muppet, heel veel sterkte :(:) !

Wig-love; Jeetje zeg, dat ziet er niet helemaal goed uit.. Ook jij sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:33

Stravero: Ik ben eigenlijk een westernruiter, maar nu omgeswitcht naar dressuur. En als jij correct dressuurrijd, verschilt het niet zo veel. Je geeft met westernsignaalhulpen, dat wil zeggen kleine/fijne hulp = reactie en blijven doen tot dat je een andere hulp geeft. Dus niet bijvoorbeeld continue aan blijven drijven. Maar bij western geld dit ook voor het sturen, afwending in zetten, en een goed paard blijft draaien tot jij stop zet.

Ik weet niet welke richting je op wilt in de western? Als jij fanatiek dressuurwedstrijden wilt blijven rijden op je pony kan het elkaar beinvloeden. Het kan, maar hoeft niet. Als je een beetje slimme pony hebt moet dat wel lukken. Allereerst willen ze in de western een vele lagere hoofd/halshouding zien dan in de dresuur. Je laat ze van voren veel meer los. Ook het gangenwerk moet minder spectaculair. Kijk maar eens bij een goede pleasure wedstrijd.

Ik denk dat je een goede zal zijn voor de horsemanship, je pony staat toch al zo goed aan de hulpen!

Reining zou ik niet meer gaan doen met een pony van 11 jaar. Daarnaast moet je slidingplates onder doen, voor de stops en deze kunnen zeer nadelig zijn bij de dressuur. Zelfs gevaarlijk! Zonder goede slidingplates stoppen is een absolute NO! Je rijd je paard er echt mee naar de knoppen! Wees er alsjeblieft voorzichtig mee!

Mocht je nog vragen hebben, PB me maar! Ik reed zelf reining met mijn haflinger.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:48

paulien het komt echt allemaal goed hoor
volgende week mooi een weekendje bij mij :p zo zin in

het adres vna de haflinger keuring op 18 juli is in de Haarlemmermeerse bosmanege Hoofddorp

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:21

pff wat gaan jullie hard zeg!

Ben de afgelopen dagen weer lekker met Wesley bezig geweest, heb m donderdag gelongeerd, ging echt super, veel overgangen gedaan, en hij luisterde echt enorm goed! waarschijnlijk gaat hij vanavond in tweespan, en anders maandag... dus ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat, maar ik heb er vertrouwen in!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:34

welkom Jennifer!!

Angela_ Gefeliciteerd wat leuk zeg. :)!
Madeira Wist ik het maar. en het zit precies op een rot plek. maargoed. gewoon doorbikkelen.!
Freya Deze foto's zijn niet van hoe het nu is. maar ik heb al vanalles geprobeerd, ander voer, zonder dekens (daar mischien voor), en ga zo maar een entje door.! nergends reactie op, en die bloedkorstjes geven me ook geen fijn gevoel.. en het is nu het 3de jaar dat ik met getop inga. begon met alleen in de zomer (dus halster af) hielp. toen kwam het ook in de winter en wert steeds erger en ging weer weg.. en DA weet het dus weer net niet.. Zal vanmiddag foto's maken van hoe het nu is! maar het komt en het gaat letterlijk. en toen de DA erwas (toen de plekken zo waren als op de foto), zij ze dat het wel eens tumoren konden zijn.. en dat was het toen niet. maar heb er geen fijn gevoel overr..!

Stravero. Gewoon doen.! waarom niet? als hij er zelf aanleiding voor geeft om graag te willen leren zou ik het zeker doen en niet 2x over na moeten denken ;). die plekken zijn niet van nu he.. maar bang dat het weer zo word. dus word woensdag eventjes bellen..

Silfie35. Woow wat leuk zeg.! voor het eerst allemaal?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:53

jomaro schreef:
Op zich ben ik niet van plan om naar keuringen, of wedstrijden te rijden. Daarom twijfel ik ook of het lidmaatschap zin heeft. Op naam zetten gaat nu in ieder geval wel gebeuren.

damoet je auromatiesch een lidmaatschap krijgen... mara is ook op miojn naam gezet en ik moet lidmaarschap betalen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:05

Wig_love schreef:
Rianne, wat een leuk beestje zeg..!

Muppet: ik weet dat bodegrave goed is. Helaas moet wig er ook binnekort naar toe. :(. heb besloten hem erheen te sturen.
Na 2jaar wikken en wegen en DA niet weten wat het is en mega jeuk ben ik het zat.! vind het zielig en schaam me dood op wedstrijd omdat hij een heel kaal hoofd heeft.! van anders ledervet tot shampoo, zalfjes, imaverol vind ik het nu genoeg geweest. heb het idee dat er iets dwars zit in zijn lichaam waar hij last van heeft.! hij krijgt hele rare plekker op zijn benen wat niet opengetrapt is en kan worden op die klekken met bloedkorsten zeg maar. wat heel appart is en niet een normale korst. En vind het allemaal wel genoeg getop.!!

Hier foto;s van hoe erg het geweest is. en nu komt het weer terugg.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7I4YQFBL.jpg
zulk soort korstjes ook op die plekken op zijn been. alleen dan helemaal. dit was ook helemala opgezet op zijn hoofd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8HE6JPPB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WZ6XFTT7.jpg

Is het niet een reactie op stress? Staat hij binnen? Zijn het eerst bulten die daarna klaas worden en open springen?
en toen verscheen het ook op zijn lichaam..

Meerdere mensen dit gehad? off. want word beetje gek ervan en vind het zielig voor Wigg.!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:24

het gaat trouwens erg goed met Matador... hij gallopeerde al weer door de wei heen enzo...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:47

@ peelie: mooi zo!

Ik zit met best wel een dilemma! Ik wist eigenlijk nooit zo goed, wat ik wilde worden, maar ik dacht dat ik iets op het kantoor wel leuk vond! nou niet dus! Een beroepentest gedaan, en daar kwam uit toerisme en sociaal... Ik wilde altijd al heel graag steward worden, op een vliegtuig! Als ik al naar die filmpjes kijk, lijkt het me echt zo'n fantastisch beroep, ik krijg er dan al helemaal zin in! Maar ja, dan komt de realiteit weer naar boven, want met een rolstoel word het toch wel heel erg lastig.... Nu zat ik te denken aan grondsteward, toch wat minder leuk als in de lucht, maar dat lijkt me ook echt geweldig! Maar of dat dan wel kan? wat me echt enorm trekt aan dat beroep, is de drukte. je probeert de klanten zo goed mogelijk te helpen, en ze het zo goed mogelijk naar hun zin te maken! dat vind ik echt een uitdaging, ook met wat ik nu als bijbaantje heb (cassier). Ik denk dat ik zo'n bedrijf gewoon ga bellen, en vragen wat er allemaal voor mogelijkheden zijn.....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:06

is er misschien een speciaale maatschappei die voor invaliede vliegt? misschien kan je daar eens naar zoeken?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:12

Hoe gaat eingenlijk met Daimy?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:21

Peelie schreef:
Hoe gaat eingenlijk met Daimy?

tegen wie heb je het?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:33

muppet, of iemand die het weet...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:40

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Daimy gaat! :)

Net gereden op mijn dressuurzadel. Willen jullie foto's zien? :D Ik ben zo blij met mijn dressuurzadel (vandaag voor het eerst gegalopeerd op een dressuurzadel, geloof me, zou ik NOOIT proberen als ik mijn paard niet 100 procent vertrouw). :)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:41

Foto's!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:42

FOTO"S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!