[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:06

Freya schreef:
Donna krijgt 2x per dag 140 gram refrombrok, heeft super aanleg om dik te worden. En dan savonds dr hapje met zemelen en een schep soul-mate nutrition. En dan gewoon hooi. Vorig jaar kreeg ze ook nog een goede hand luzerne bij dr brok omdat ze te snel at.
Wahida krijgt nu gewoon hooi en 2x per dag 130 gram veulenbrok en ook savonds hapje met zemelen en soul-mat nutrition.
En soms krijgen ze handje meusli of appeltje als extra-tje

Nouja, Nax is een echte bol geworden...dikke vacht en euhm...genoeg vet om zijn lijf om het hele jaar door te komen. Hij eet nu de restjes gras van de weide en krijgt meestal een dikke pluk hooi met 2 sneden brood. Als het echt bitterkoud weer is (waaien, regen en ijskoud) dan krijgt hij een handje sportbrok, 2 wortels en een stuk brood.
Maar het hangt ervan af. Als ik niet gereden heb krijgt hij gewoon een wortel.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:08

Arweyn schreef:
Hallo iedereen :D
Ik heb een vraagje...alweer...maarre wie rijdt er met pessoa?
Werkt dit goed , is het beter of slechter dan pelham?

Ik rij met een pelham als ik een buitenrit ga maken. Eigenlijk heb ik amper de onderste teugel erbij, en vaak heb ik gewoon losse teugels. Ik merk wel dat wanneer k mijn dubbelgebroken bit in heb buiten dat hij ontzettend vervelend wordt. Voorlopig blijf ik hier nog maar even mee rijden, want het gaat nu veel beter. Naar mijn inziens is een bit zo scherp als je het zelf maakt.

Hinke; in december zijn de herkansingen, maar ik kan het wel al eerder inleveren maar het geld nog wel als her.

Verder ben ik ook even niet zo actief hier, het is druk op mn werk en met Wenner en alles. Maar goed.
Morgen ga ik naar Ciske de Rat met mn werk, ben benieuwd, ben eigenlijk nog nooit naar een musical geweest.

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:19

joopiexx schreef:
Arweyn schreef:
Hallo iedereen :D
Ik heb een vraagje...alweer...maarre wie rijdt er met pessoa?
Werkt dit goed , is het beter of slechter dan pelham?

Ik rij met een pelham als ik een buitenrit ga maken. Eigenlijk heb ik amper de onderste teugel erbij, en vaak heb ik gewoon losse teugels. Ik merk wel dat wanneer k mijn dubbelgebroken bit in heb buiten dat hij ontzettend vervelend wordt. Voorlopig blijf ik hier nog maar even mee rijden, want het gaat nu veel beter. Naar mijn inziens is een bit zo scherp als je het zelf maakt.

Hinke; in december zijn de herkansingen, maar ik kan het wel al eerder inleveren maar het geld nog wel als her.

Verder ben ik ook even niet zo actief hier, het is druk op mn werk en met Wenner en alles. Maar goed.
Morgen ga ik naar Ciske de Rat met mn werk, ben benieuwd, ben eigenlijk nog nooit naar een musical geweest.

Bedankt :)
Hij is nog jong en ik wou proberen of ik ook met trens kon rijden :p

Als het uiteraard niet gaat kan ik nogaltijd de pelham gebruiken

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:25

ik heb overigens een rubberen ongebroken pelham. Ik heb het even zonder geprobeert buiten, maar dat was niet zo een feest.
Achja hij vindt het wel prima, al hoewel ik voor mn gevoel liever een ander bit had genomen maar zo gaat het goed en dan laat k het maar zo.

ben aan het kijken voor fnrs wedstrijden maar dat is allemaal voor kinderen en dan voel ik me toch wel een beetje oud!

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:28

joopiexx schreef:
ik heb overigens een rubberen ongebroken pelham. Ik heb het even zonder geprobeert buiten, maar dat was niet zo een feest.
Achja hij vindt het wel prima, al hoewel ik voor mn gevoel liever een ander bit had genomen maar zo gaat het goed en dan laat k het maar zo.

ben aan het kijken voor fnrs wedstrijden maar dat is allemaal voor kinderen en dan voel ik me toch wel een beetje oud!

Ik heb eigenlijk maar 1 keer een wedstrijdje gedaan op een manege.
Een proefje, reed toch al 2 jaar maar was toch 11e van de 30 geworden.
Nouja, het zat die dag ook niet mee want de pony waarop ik zou rijden was gestorven...
Maar ik denk dat ik het met Nax zou proberen dat ik nog laatste zou worden, hij is altijd zo opgefokt als hij ergens vreemd is. En hij is trouwens niet trailermak...

jSophiaF

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:30

gewoon doen jody, heb ik toen ook gedaan met donna en werd gelijk 2e, hihihi.

Cisky de Rat is zo mooi gemaakt. Je komt ogen te kort. Wij hebben een van de eerste voorstellingen gezien.

Geniet .... dat is het enige wat ik je als advies kan geven.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:31

Tsja ik weet niet wat wenner doet, hij is nog nooit op vreemd terrein wezen rijden dus vandaar.
We kunnen gewoon over straat lopen ernaartoe dus dat scheelt, alhoewel hij wel trailermak is.
Ach hij is nog jong, dus we gaan gewoon beetje oefenen en dan zien we het wel

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:32

Freya schreef:
gewoon doen jody, heb ik toen ook gedaan met donna en werd gelijk 2e, hihihi.

Cisky de Rat is zo mooi gemaakt. Je komt ogen te kort. Wij hebben een van de eerste voorstellingen gezien.

Geniet .... dat is het enige wat ik je als advies kan geven.

Dankje, ga ik zeker doen heb er veel zin in. Ben vandaag gevraagd of ik mee wilde als begeleider, en ik heb maar gelijk ja gezegd. Dus ben benieuwd morgen!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:35

je moet het ook gewoon als oefening zien en als je winst gaat rijden gaat het vanzelf meer serieuzere vormen aan nemen.

ik ben weg, naar me meisjes toe.

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:36

Ik ben ook door, kga nog wat tekenen enzo...
xxx

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:55

Ik heb vandaag gesprongen ! :D
Ging zo goed :D :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:41

Zooo ik ben ook weer thuis.
Wat een weer wat een weer zeg :oo

Met de nieuwe scheermessen ging het 100 x beter !!!!
Alleen pebbels is het scheren zo zat dat we maar gestopt zijn.
Nu is ze helemaal kaal en 1,5 been met haar.
Aghja kan gebeuren.

Lees straks ff bij, eerst douche want alles jeukt als de neten!!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:10

Zo hier alles rustig, het regende zo hard dar ik maar ben gaan slepen. Ging opzig best wel goed, maar Mara was zo fris van de regen dat ze even flippen moest... ken buren e...

We paspoortconsulent heeft net gebeld. die komt aankomende zaterdag :D dan word Nash geschetst en kan hij ook eindleijk van zijn moeder af. Dat zal het een stuk rustiger maken op de wei.

Over de wei gesproken, pffff, het is zoooooo'n blup, het is echt niet leuk, ik wilde uit ellende op stal zetten, maar paarden op 2 2,5 bij 3 stalletjes is een beetje krap. Dus dat heb ik toch maar niet gedaan. Nog een paar dagen bluppen. Dat houden ze nog wel even vol.

Mara is echt weer een beetje aan het opknappen, ze begind weer een beetje knuffelig te worden (op haar manier) en weer een beetje druk :P

Ik had mara dus even op stal ge zet, en die 2 guppen buiten. Je zou denken, die gilt de ele tent bij elkaar want ze kan haar kind en pleegkind niet zien, maar er was niks aan de hand, volgens mij vond ze het wel gezellig :P

uhm, tjah, wat wil ik nog vertellen?

Uhm, ow jah! Ik ga in januarie naar de winterefterling met het werk van mijn pa!! Super cool !!!! :D

schets schets schets :D happy happy happy!!! :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:16

Owja, ik heb vanavond de dierenarts ook weer gebeld.
Pebbels haar operatie been was gister dik. :Z
Vandaag nog steeds en hij was niet warm ofzo.
Ik zelf dacht dat het een reactie was van land naar stal en volgens de assistente was dit inderdaad een normale reactie.
Ben dus weer gerust gesteld!!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:27

dat is schrikken zeg, moyra, ik zou ook direct de veearts gebeld hebben. Maar wel handig om te weten, voor het geval dat Donna wel geopereerd moet worden.

wahida lag heerlijk te slapen, helemaal plat , de schat.
Alleen maar hapje gegeven en haar voer wat aangepast, ze had ook al haar hooi al op, de vreetzak. Het was rustig op stal, had even met ze de binnenbak ingekunt, maar door dat rare weer, droge onweer heb ik toch besloten om ze lekker te laten staan. Nog eventjes laten wennen dat ze alleen door het leven moeten.

Alaise15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:40

Kan ik mij nog aanmelden.? :=
Ik zie dat jullie alweer bijna aan de 500 blz zitten.
Ik hoop het wel, lijkt me erg gezellig lekker kletsen over het leukste ras wat er op aarde rondloopt! *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:53

natuurlijk mag je! waarom niet?

stel je even voor, heb je zelf een haf? hoe oud ben je hoe heet je, wat doe je met de paarden enz enz. ;)

pff moyra, weten ze ook hoe het komt en hoe je het been een beetje dunner kan houden?

mensen, ik heb een pruthekel aan regen.... bah...

nog maar 31 pagina's :D

Alaise15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:54

Oke super gezellig! :D

Nou daar gaat die dan:
Ik ben Denise en ben 18 jaar oud (11-02-1991)
Heb dit jaar mijn Havo diploma behaald en volg nu een studie paraveterinair op het wellant college in Dordrecht, deze opleiding kan ik in 2 jaar afronden waarna ik verder ga met mijn HBO diermanagment.
Zo genoeg over mij :P.
Ik ben sinds 1 Augustus 2005 de trotse eigenaar van mijn lieve haflinger alaise:
Alaise la ferme (15-03-2003)
Moeder: Sienke van 't lievers
Vader: Nicodemeus la ferme.
We zijn nu al 4,5 jaar samen.
Toen ik haar kreeg was het nog een klein naarlingetje van 1,5 jaar oud. Heb haar alles aangeleerd en zelf ingereden. Sinds kort hebben we nu iedere week priveles in dresuur, alaise gaat met sprongen vooruit, ben trots op me meisje!
Ook doen we mee aan verschillende springwedstrijden, mevrouw vind dit heel erg leuk!
Ook hebben we dit jaar voor een eerst een endurance gereden in Soest, dit is super gegaan en we hebben dan ook ons diploma behaald!
Nu wil ik volgend jaar officieel gaan starten met alaise in zowel de dressuur als endurance ;).
Hopen dat dit allemaal goed verloopt.
Hier een foto van ons:
Afbeelding
Met de endurance!
Afbeelding

Zo dit is hoop ik genoeg informatie om gezellig mee te babbelen ! :Y)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:58

heey, ik ben jou wel eens eerder tegen gekomen, in het klassieke haflinger topic..

:P lol

Mag ik vragen waarom je eerste een MBO opleiding gaat doen en dan pas een HBO opleiding als je je havo toch al hebt?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:07

Welkom Alaise,

wat een rot weer zeg, hoop dat het nu echt een keertje droog gaat worden.
Heb niet zo veel te melden, het is beetje druk hierzo. Dus vlug met pauze en dan weer aan de bak tot 5 uur.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:10

pfff, ik hoef pas over een uur weg... mijn Natuurkunde toets maken...

wel relaxed hoor... ik heb maar 1 toets per dag. Ik kan dus lekker overdag naar de paarden, maar dan moet het weer regenen... :(

ik heb zin in een bapao broodje, ze zijn in de aanbieding bij de c1000 75 cent voor 4... shall i doe it, or shall i not doe it....

hihi lekker krot :P

Alaise15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:12

Peelie schreef:
heey, ik ben jou wel eens eerder tegen gekomen, in het klassieke haflinger topic..

:P lol

Mag ik vragen waarom je eerste een MBO opleiding gaat doen en dan pas een HBO opleiding als je je havo toch al hebt?

haha ja dat klopt idd :P.
Ik wilde graag dierenarts worden, dit kon ik dus niet met mijn havo, de HBO opleiding die ik wil gaan volgen kan alleen in Leeuwarden of in Barneveld, omdat ik alaise heb en niet in het bezit ben van een auto was dit dus geen optie voor mij ;). Omdat ik toch wat met dieren wilde gaan doen met ik op de opleiding paraveterinair gekomen die ik omdat ik mijn havo diploma heb in 2 jaar kan afronden, omdat ik dan in het bezit ben van mijn Para. diploma kan ik in barneveld mijn diermanagment in 2 jaar afronden i.p.v. 4 ;) Zo heb ik dus twee diploma's in 4 jaar, vind ik toch netjes. Als alles mee zit ben ik straks dus 22 jaar en heb ik twee diploma's en kan ik mijn droombaan gaan uitvoeren, manager van een eigen dierenkliniek waar ik zelf ook werkzaam ben als paravetarinair ;)

Ik zit ook al te wachten tot de regen weg is, gaar hier ook heerlijk te keer, word altijd zo lui van dit weer :P

Alaise15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:14

haha ja peelie die broodjes zijn zooooo lekker!!! Ik heb gisteravond ook twee op :P. C1000 zit achter het huis van me vriend erg grote verleiding dus, maar je moet wel door de regen als je ze wil halen...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:16

aha vandaar...

Ik heb mijn MAVO diploma al op zak. Ik ben nu bezig met mijn HAVO dilpoma te behalen, maar het gaat niet helemaal zoals geplant. Ik ben vorig jaar in 4 HAVO blijven zitten. Man dat valt echt tegen als je nog nooit bent blijven zitten. Ik doe nu dus weer 4 HAVO en heb mijn eerste toetsweek van dit jaar. Ik heb er best een redelijk goed gevoel bij.

Mijn PWS heb ik al gemaakt en met een 10!!!! afegrond :D Daar ben ik natuurlijk super trots op. Maar dat geeft me wel weer een boost. het geeft aan dat ik het wel kan :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:17

Alaise15 schreef:
haha ja peelie die broodjes zijn zooooo lekker!!! Ik heb gisteravond ook twee op :P. C1000 zit achter het huis van me vriend erg grote verleiding dus, maar je moet wel door de regen als je ze wil halen...

Hier is het nu droog, als ik de fiet pak ben ik met 3 minuten al weer terug (ligt er aan of het druk is in de winkel) 1 minuut heen 1 terug en 1 minuut in de rij, dat is toch wel reel... ? :P