[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenexa

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:39

Spannend Skippy! Hopelijk voelt Doortje zich snel thuis en kan ze de rust weer vinden. Is het voor jou ook een fijne plek?

Roxy heeft al een week semi pauze, ze liep nog steeds te hoesten. Paar dagen rust gehad en gister kort gelogeerd en dat ging zonder hoesten.
Ze is wel de laatste tijd extra schrikkerig en springerig, de magnesium is op dus snel nieuwe halen. Hopelijk helpt dat weer.
Spannend Knolan, je plannen met Wolf. Hopelijk valt zijn pijnlijke hoedje mee en kan hij mooi doorgroeien tot grote sterke vent voor de keuring!

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:48

maessie schreef:
Spannend Nolan.. hoop dat t meevalt, telkens zo aan t kwakkelen is niks aan! Is zn vacht al wat bijgetrokken van t scheren? (Ivm de keuring?)

Ja ik hoop dat het meevalt, eerst maar even de hoefsmid afwachten morgen en anders bel ik gelijk de dierenarts.

Zijn vacht is weer mooi gelijk en hij begint een goede speknek te krijgen

Afbeelding

Hopelijk keert de rust nu terug skippey01. Andere stal kan wonderen doen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:19

Lenexa schreef:
Spannend Skippy! Hopelijk voelt Doortje zich snel thuis en kan ze de rust weer vinden. Is het voor jou ook een fijne plek?

Roxy heeft al een week semi pauze, ze liep nog steeds te hoesten. Paar dagen rust gehad en gister kort gelogeerd en dat ging zonder hoesten.
Ze is wel de laatste tijd extra schrikkerig en springerig, de magnesium is op dus snel nieuwe halen. Hopelijk helpt dat weer.
Spannend Knolan, je plannen met Wolf. Hopelijk valt zijn pijnlijke hoedje mee en kan hij mooi doorgroeien tot grote sterke vent voor de keuring!

Ik heb zelf weinig nodig gelukkig. Ik kan m'n spullen kwijt, er is een toilet, kan er even droog zitten in de bedrijfskantine (fouragebedrijf hebben ze). Vooral rust voor Doortje was echt het uitgangspunt. Ga wel een rijbak missen op het erf (er is alleen een longeercirkel), maar die ligt op 200m over een landweg, vd rijvereniging. (Dit is in principe ook een tijdelijke oplossing tot ze naar het equi-habitat van een andere vriendin kan, daar staan we op de wachtlijst, maar de stress op de andere stal bleef maar oplopen, dus mochten we naar dit plekje komen)

Gelukkig hoestte ze dan niet! Is toch altijd naar, hoesten!
Hopelijk helpt de magnesium met de spanning. Kamille wil ook wel helpen, als ze wat gespannen zijn, of valeriaanwortel.

K_nolan schreef:
maessie schreef:
Spannend Nolan.. hoop dat t meevalt, telkens zo aan t kwakkelen is niks aan! Is zn vacht al wat bijgetrokken van t scheren? (Ivm de keuring?)

Ja ik hoop dat het meevalt, eerst maar even de hoefsmid afwachten morgen en anders bel ik gelijk de dierenarts.

[ [url=m/OBm7AZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk keert de rust nu terug skippey01. Andere stal kan wonderen doen

Zoooo, knappe speknek!! <3

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:02

@Lenexa, wat een leuk kitten! <3 Zo schattig
@K_Nolan, jammer dat je zadel niet past! Heb je al wat gevonden nu?
@Maessie, Equito dekje staat gaaf! <3 Lastig die hengstigheid.
@Skippy01, wat een gedoe met je houdini!
@Mi_Amore, staat je hengstje in een opfok ergens? Of heb je hem al op stal staan?
@Maessie, gaaf je 1e wissels! Rijd jij ook wedstrijden eigenlijk?
@Lenexa, ze staat er ook heerlijk charmant bij :')
@K_Nolan, wat een pechvogel die Wolf!
@Lenexa, aahhh baby Roxy! <3 Zo leuk om veulenfoto's te hebben van je paard. Die heb ik gelukkig ook :Y)
@Femke, fijn dat het zo goed gaat met Jolina! Het is ook een lieverd.
@Lenexa, ohhh een nieuw zadel! Heb je hem nog? Bevalt hij?
@Loes, welkom! Dat is inderdaad een knap exemplaar!
@Flicka12, interessant zo'n workshop op een mechanisch paard. Rijfoto ziet er goed uit! Super leuk dat je bent geïnterviewd door de Bit! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
@Skippy01, leuk dat Doortje ook goed is in lespaard spelen voor je lesklanten! Zo kan een ander ook wat van haar leren.
@Mi_Amore, wat balen van Zyta zeg... Al met al niet echt leuke dingen zo.
@Lenexa, ahhh overprikkeld. Snap ook wel dat het veel is dan voor Roxy zo! Is ze er al wel van bijgekomen nu?
@K_Nolan, Wolf kan ook wel Pechvogel genoemd worden volgens mij. :') Fijn dat het buitenstaan wel goed gaat! Dat is ook wel lekker voor hem.
@Skippy01, dat is een omslag ineens! Wel fijn. Hoop dat Doortje kan ontspannen op haar nieuwe plekje. Klinkt best fijn! En 200m naar de bak is ook wel goed te doen toch?
@Lenexa, wat balen van het hoesten! Schrikkerige en springerige kan ook wel beetje van het weer komen. Alle paarden hebben hier de kolder in de kop.
@K_Nolan, mooie hengstennek al inderdaad! <3

----

Nou ik heb ook weer even bijgelezen. Druk, druk, druk. Opleiding aan het afronden qua theorie, 16-28 uur werken per week en dan schiet Monroe er weleens een beetje bij in. Maar hij staat volpension en komt niks tekort. Nu de feestdagen voorbij zijn en mijn deadlines gehaald, heb ik wel weer meer tijd voor hem. Hij is wel stabiel. Weinig bijzonders of gekke dingen.

Stomme foto, maar ik had me gister weer even uitgeleefd op zijn manen.
Afbeelding

2 jaar geleden, bij aankoop, had hij wel hele dikke manen, maar niet super lange. Deze zomer viel me al op toen ik hem eens met losse manen liet grazen, terwijl we stonden te wachten bij een fotoshoot, dat het dan in zijn mond valt en dat het dus niet echt meer los kan. Toen ik het gister uit de vlecht haalde na een ruime maand schrok ik. Het is echt enorm gegroeid. :oo Over een paar maand zal ik het weer eens wassen en laten opdrogen, zodat de slag eruit gaat. Ben benieuwd :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:16

@peerappel knappe Monroe! Wat een bos manen zeg! Jaloersmakend >;) <3

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:18

Knappe Monroe <3 ik heb echt mn knapste paarden verkocht :x
Ik heb wel altijd wedstrijden gereden tot aan de kleine. Wil nu wel graag weer verder starten, maar moet nog iets constanter weer kunnen trainen, das wel handiger in t M.

Gelukkig maar Nolan! Daar zijn ze op de keuring zó streng op..

Fijn dat je daar naartoe kon Skippy, kan echt zoveel verschil maken!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:14

Dit is ook nog maar de helft... De andere helft hangt aan de andere kant :') Hahaha Maessie, ik had hem ook nooooooooit verkocht als ik jou was, maar ben blij dat je het wel hebt gedaan hoor!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:22

Haha, ik snap jou hoor @peerappel , ik zou ook heel blij zijn dat ze het wél gedaan heeft ;)
(Ik ben ook heel blij dat de fokker van Doortje haar te koop gezet heeft en niet het andere veulen van dat jaar. Deze past mij echt als een handschoen!)

Kreeg vanmorgen al een foto doorgestuurd van een slapende Doortje die lekker tussen de andere paarden in lag. Geloof dat ze haar nieuwe clubje paarden dus wel prima vindt. Ze heeft ook gezellig samen met de tinker daar uit een bak staan eten de hele avond gisteren.

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:46

Hier al een aantal keer op buitenrit geweest en steeds is ze klaar om te gaan :P De eerste 50 meter bestaat uit een dribbeltje om maar gas te kunnen geven :') Maar ik heb wel een engeltje onder het zadel hoor <3

Aan de hand is ze nog niet zo netjes, maar misschien moet ik zelf ook wat harder optreden :=

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:49

K_Nolan, en wat zei de hoefsmid?

Skippy, dan mag je toch regelmatig 200 meter op buitenrit naar de bak. Gelukkig kunnen jullie dat nu :D
Fijn dat ze vanmorgen al lekker lag, dat geeft vertrouwen dat ze hier beter op haar plek is.
Ik denk dat ze terug met magnesium weer iets rustiger is. Ze blijft dan wel alert maar ze is nu echt explosief. Rondje baan is met gevaar voor eigen leven. ( niet echt natuurlijk, maar ze is nogal reactief op dit moment)

PeerAppel, jeetje wat een manen heeft hij he! Die van Roxy houdt ik toch redelijk op dezelfde lengte, nu kan ze het ook nog los. Alleen met rijden moet het vast omdat het anders tussen mijn benen en mijn zadel komt te zitten.
Ik heb mijn Thorowgood Cob nog ja, ik zit er alleen zelf echt niet lekker in. Volgende week komt de zadelpasser terug om te kijken of hij voor mij nog iets aan te passen is. Voor mijn gevoel val ik iets naar voren, vooral met lange ritten krijg ik echt rugpijn. Het Roxy afval plan van afgelopen zomer blijft een beetje hangen zo :Y)

Coalizone, fijn dat je al lekker met haar naar buiten kan.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:30

Skippy01, oh dat is fijn zo'n foto! Hoop dat ze weer lekker tot rust komt.
Femke, hahaha fijn! Aan de hand gedragen is wel belangrijk. Sowieso consequentie wel :Y)
Lenexa, heb je die met dat suede? Jammer dat je er zelf niet lekker in zit! Valt ze nu, nu ze niet meer op gras staat, niet af dan? Monroe is zijn graskilo's wel kwijt en staat er best wel lekker strak bij voor de hoeveelheid werk die hij doet momenteel.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:49

PeerAppel, helaas valt dat wat tegen. Maar ze staat natuurlijk ook op onbeperkt hooi en bovenaan de rangorde, dus ze hoeft voor niemand aan de kant.
We zijn al maanden aan het klooien eerst ontsteking in de hals, opbouwen, toen koliek, verder opbouwen, hoesten, weer opnieuw opbouwen, nog steeds hoesten. Ik hoop dat we dat nu een beetje achter ons laten, zodat ik gewoon weer ons normale schema kan doen.
Ze staat normaal ook niet heel hoog in het werk maar we rijden normaal toch wel 4 keer in de week. Waarvan 1 een pittige dressuurles en 1 buitenrit.
Nu heb ik er alweer ruim een week niet op gezeten en de dagen dat ik niet rij ben ik vaak ook niet te actief met andere dingen ( natte bakken, regen/harde wind/mestdienst/andere excuses) Voorjaar is voor ons een betere tijd haha.

Dit was oudjaarsdag, ze is niet obese maar is wel echt te zwaar en ik zou toch graag weer in mijn andere zadel passen. Afbeelding

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:32

Nou hier wordt het wordt vervolgd. Hoefsmid heeft uitgebreid gekeken, geen indicaties dat het verband houdt met de eerdere spijker in zn hoef. Morgen komt de dierenarts voor een kreupelheidstest... ben benieuwd..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:08

Fingers crossed dan voor morgen, succes!

@lenexa dat wordt in het voorjaar flink oppakken als de winter-excuses over zijn ~~}> ik ken het hoor. Daarom train ik in de winter veel aan de hand, kun je makkelijk en snel aan de slag: alleen kaptoom, teugel en dressuurzweepje nodig. Poetsen wel fijn, maar niet noodzakelijk etc. Ideaal ;) en ze bouwen wél gewoon spieren en souplesse en de meeste vinden het leuker dan longeren.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:30

Lenexa, ja je hebt veel pech gehad! Ik snap je ook wel hoor. Ik wandel heel veel nu, omdat ik vaak geen zin heb om op te zadelen en de winterfrisheid te overwinnen. :Y) Oh en mijn huidige zadel schuift. Ik zit ook een beetje te kijken naar een Thorowgood of Kent en Masters voor Mon, maar haal er maar even een zadelmaker bij denk ik, want hij heeft zo'n lastige rug. Heb vroeger een hele fijne T6 Cob gehad, met vierkante lepel en volledig kunstleer (maar geen suede). Daar wil ik wel een nieuwere van. Vandaar mijn vragen over je zadel.
Succes morgen, K_Nolan!

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:33

@PeerAppel wat een mooie manen, zou willen dat die van mij zo lang zouden worden.

Vindt je een Tekna niets? Ik heb er toevallig gister een gekocht in het bruin, binnenkort komt de zadelmaker om te kijken of het zadel ook daadwerkelijk goed zit :Y) Op basis van een andere zadelmaker was de Wintec wat te lang en zou een Tekna of Thorowgood moeten passen. K&M kon ook, maar omdat Wolf nog alle kanten op gaat straks wou ik wel een verwisselbare boom.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:17

PeerAppel schreef:
@Flicka12, interessant zo'n workshop op een mechanisch paard. Rijfoto ziet er goed uit! Super leuk dat je bent geïnterviewd door de Bit! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Het was de hoefslag :D Ik had meegedaan aan de hoefslag@home competitie via We all ride, dat hadden ze gezien en toen hebben ze mij zelf benaderd. Een deel van ons stukje komt ook nog in de komende (fysieke) hoefslag *\o/*

Jeetje die manen van Monroe! Wat is hij toch knap! Echt een fotomodel <3

K_nolan schreef:

[ [url=m/OBm7AZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat ziet hij er goed uit!! Wanneer moet hij voor de keuring? Hoe doen ze dat eigenlijk in deze tijd? Online?

Skippy01 schreef:
Wij zijn vandaag verhuisd naar de kleinschalige stal van een vriendin, bij haar thuis. Hopelijk brengt dat de rust terug voor Doortje :j
Véél kleiner echt: van 30+ paarden naar in totaal 5. (Nu nog 6, eentje gaat weg na volgende week)

24/7 buiten, inloopstal en altijd hooi beschikbaar.

[ [url=m/u7Xnz6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw dat ziet eruit als een perfect plekje en fijn dat ze zich al zo op haar gemak voelt! :j Veel geluk gewenst op jullie nieuwe stalling :)

Lenexa schreef:
PeerAppel, helaas valt dat wat tegen. Maar ze staat natuurlijk ook op onbeperkt hooi en bovenaan de rangorde, dus ze hoeft voor niemand aan de kant.
We zijn al maanden aan het klooien eerst ontsteking in de hals, opbouwen, toen koliek, verder opbouwen, hoesten, weer opnieuw opbouwen, nog steeds hoesten. Ik hoop dat we dat nu een beetje achter ons laten, zodat ik gewoon weer ons normale schema kan doen.
Ze staat normaal ook niet heel hoog in het werk maar we rijden normaal toch wel 4 keer in de week. Waarvan 1 een pittige dressuurles en 1 buitenrit.
Nu heb ik er alweer ruim een week niet op gezeten en de dagen dat ik niet rij ben ik vaak ook niet te actief met andere dingen ( natte bakken, regen/harde wind/mestdienst/andere excuses) Voorjaar is voor ons een betere tijd haha.

Dit was oudjaarsdag, ze is niet obese maar is wel echt te zwaar en ik zou toch graag weer in mijn andere zadel passen. [ [url=m/8TyHqw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gatsie wat een pech allemaal voor jullie, op naar meer geluk in 2021! :(:) Als jullie weer fanatiek kunnen trainen dan valt ze vast wel weer af. :j

K_nolan schreef:
Nou hier wordt het wordt vervolgd. Hoefsmid heeft uitgebreid gekeken, geen indicaties dat het verband houdt met de eerdere spijker in zn hoef. Morgen komt de dierenarts voor een kreupelheidstest... ben benieuwd..

Spannend! Ik duim voor jullie dat het meevalt.

Hier gaat het eigenlijk best goed, behalve dat Flicka een beetje aan het hoesten is.. valt nog mee, maar wel iets om in de gaten te houden.

Balkjestraining gister :D

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:27

@flicka ik dacht 'wowww, die tilt haar benen wel hoog op voor balkjes'. Zag daarna pas dat de balkjes verhoogd lagen haha. Lekker hoor!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:30

Skippy01 schreef:
@flicka ik dacht 'wowww, die tilt haar benen wel hoog op voor balkjes'. Zag daarna pas dat de balkjes verhoogd lagen haha. Lekker hoor!

Haha! Ja dat was wel heel overdreven geweest :Y)
Ik had er ook een heel grappig filmpje van maar weet niet zo goed hoe ik dat kan delen via Bokt..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:32

Keuring ging niet door voor Wolf toch? (Zag ik voorbij komen op facebook) Echt balen!

Berber je kan de youtubelink hier plaatsen als t goed is!
Zo hebben wij ooit in de paardenkrant gestaan, die belden toen ook zo op.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:35

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:47

@flicka haha heerlijk ja! Doortje wil ook veel liever balken galopperen dan draven als ze de kans krijgt. En ze kan heel klein galopperen, dus dat voelt soms echt als een hobbelpaard als ik haar niet heel bewust in draf houd haha

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:57

Haha, ze ging op de in-uitjes manier!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:23

maessie schreef:
Haha, ze ging op de in-uitjes manier!

Haha, ja alleen dat pastte niet helemaal :Y)

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:05

Keuring gaat inderdaad niet door helaas, januari gingen we door zijn hoef al niet redden. 6 maart was de keuring van het nhps, had gehoopt deze nog te halen maar ook deze gaan we nu stopzetten.

De dierenarts is namelijk net geweest, vermoedelijk heeft meneer zijn hoef lopen compenseren in zijn bovenlijn. Hij houdt zijn heup vast en loopt net niet helemaal lekker. Hij gaat nu een week op pijnstillers en dan hopelijk wordt het beter. Wordt het niet beter gaan we toch naar de kliniek dan wordt alles van z'n hoef tot aan zijn rug op de foto gezet van achter.

Hopelijk gaat hij binnenkort een stuk beter lopen en valt het allemaal wel mee :knuffel: