Ik ben gister geïnterviewd door de Hoefslag, super leuk stukje geworden!

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... rpony.html
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mi_Amore schreef:Om één of andere reden krijg ik nooit meer meldingen van dit topic, and then I forget...
Hier alles wat in een dip.
Zyta is flink afgevallen en ondanks bakken eten blijft ze best mager
Haar energiepijl is superhard naar beneden aan het gaan, vandaar stukje geschoren.
Maar het blijft achteruit gaat dus haar voeding aangepast naar meer en betere energie.
TiSento blijft aan de kuch na sprinten. Het is al beter, maar maandag de DA nog eens bellen.
Mijn knie ligt in de kreukels met dit weer. Het is de eerste winter sinds het ongeval vorig jaar dat ik 'op wandel' ben en het bevalt niet.
Dus, geen vrolijke noot die ik kan bijbrengen hier
Skippy01 schreef:Krijgt ze daarnaast ook nog weidegang met nog vol gras? 9kg hooi x ongeveer 85% droge stof, is ongeveer 1,5% droge stof vh lichaamsgewicht. Ze kunnen tot 2% eten, en als ze aan moeten komen, is dat ook wat ik zou aanbieden. Voor een paard van 520kg, zou ik grofweg 11-12kg wel aanbieden. Eten ze niet zoveel hooi, dan gaat er bijv meer grasbrok in (bijv 1kg droog gewogen per voerbeurt, liefst natgemaakt tot het uit elkaar valt) naast hoeveel hooi erin gaat nu. Hoeft niet per se ouderwetse grasbrok te zijn, fibrenuggets zijn bijv ook fijn.
Komen ze daar nog niet genoeg van bij, dan fibrebeet. (Gezien je verder hele schone dieet, denk ik dat seniores priores niet je voorkeur heeft?)
K_nolan schreef:@skippy01 balen dat het zo gaat zeg, wilt het voeren wat magnesium niet werken?