[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:25

wel bijgelezen maar niet veel onthouden.

hinke,
Ik heb de situatie van jou en ankie van dichtbij mee kunnen maken en ook kunnen ervaren dat ankie echt meer beweging nodig heeft.
De situatie word toch wel beetje gevaarlijk op het moment.
Misschien kan je iemand zoeken die er niet op rijdt maar ankie bijvoorbeeld alleen longeerd ???
Zodat ankie toch haar energie kwijt kan ???
Lastige situatie is het wel

Pfft ben vandaag helemaal verregend.
Eerst ruim een half uur moeten fietsen om thuis te komen en daarna direcht door gegaan naar stal.
Tot mijn opluchting stond pebbels vooraan in het voorstel stuk dus hoefde ik niet ook nog eens helemaal naar achter.
Alleen pebbels was een beetje heel erg blond en stond te hinneken naar ankie en de rest die het achterste stuk liepen.
Ze dacht dat ze alleen stond. Stomerd.

Pebbels zou eigenlijk gister naar stal gaan maar had echt geen tijd om naar de paarden te gaan dus de stalbaas heeft pluto buiten gezet.
Vandaag is pebbels lekker op stal gegaan en tot mijn verbazing leek ze opgelucht :P
Ze was zo vies en nat dat ik maar besloot haar vandaag te wassen en niet morgen te kwellen door nog een keer nat te worden.

Nog 6 dagen en dan bo halen :D :D :D

whahida gespeend, de kleine meid woont vanaf vandaag dus op haar zelf.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:47

Nou nou danielle niet overdrijven :+ Ankie is niet gevaarlijk, de autos zijn gevaarlijk :D Maar ben het met je eens hoor, vorige week op de weg was gevaarlijk. Maar ben zelf wel van mening dat het een beetje komt door het krachtvoer en niet door te weinig beweging. Ze heeft tenslotte elke dag weidegang. Elke dag longeren zou wel helpen maar elke dag alleen hooi zou net zo geod helpen. En als ze bij mn ouders staat krijgt ze net zo weinig beweging als nu, dan zou ik er ook maar een paar keer per week/2 weken op rijden dus wat dat betreft maakt het daarvoor niks uit. Ik zou ankie nu alleen bij mn ouders doen vanwege het feit dat ik helemaal neit aan rijden toe kom zo ;)

Wel begrijpelijk dat pebbles opgelucht was, het was vandaag echt snertweer. Mijn veulie is sinds vandaag ook snachts naar binnen gegaan!

Ik ben trouwens weer enorm brak en ziek, dat wordt wat morgen met het tentamen...
Laatst bijgewerkt door Hinke op 01-11-09 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:53

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:56

STEMMEN STEMMEN STEMMEN!!!!!!!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:56

jeeej,
zat al de hele avond te kijken hihihi.
Tijd om te stemmen !!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:03

Zo ik heb me plicht gedaan ... alleen op de haffies gestemd...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:04

oeps, schaam schaam, ik had niet gezien dat jouw Bo ook mee doet ...

solly, kan je het me vergeven ???????

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:06

Haah ik wilde net zeggen!

Ik ga morgen ff een stemrondje doen. Jou wahida is trouwens echt enorm gegroeid freya!
Ben je trouwens nog naar die stal in leidschendam wezen kijken?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:07

Bo voelt zich afgewezen :(:)
Zal zaterdag eens aan hem vragen of hij het je vergeeft ~~}>

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:07

zo, ik heb ook gestemt

op wahida en eggie oops (merries) en strauseris (hoe schrijft je dat :P (van kitzby) en op bo.. :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:09

Hinke schreef:
Haah ik wilde net zeggen!

Ik ga morgen ff een stemrondje doen. Jou wahida is trouwens echt enorm gegroeid freya!
Ben je trouwens nog naar die stal in leidschendam wezen kijken?

Nee ga aanstaande zaterdag kijken, ze kon vandaag niet en ik gisteren niet, hahaha

moyra schreef:
Bo voelt zich afgewezen :(:)
Zal zaterdag eens aan hem vragen of hij het je vergeeft ~~}>

Ik kom wel die kant op, ga ik het goed maken met hem ...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:14

er word wel heel veel op owen gestemt van Sita_..... zucht, nou dames, even wat meer stemmen...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:18

het is ook een mooi veulentje :D
Maaar er zitten zoveel mooie tussen.. De merrie's ga ik mij morgen aanwagen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:24

hmm... ik vind hem niet zo mooi,,, de aftekening en het hoofd spreekt me helemaal niet aan...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:26

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:45

Hinke, wat een lastige situatie zeg..
Als je haar hier wilt houden dan zou ik minderen met krachtvoer, en voor meer beweging zorgen.
Zeker met het overgewicht wat ze in de zomer heeft, dit komt neem ik aan niet door het krachtvoer? En hier krijg je weer mee te maken op het moment dat je haar hier laat toch?
Daarnaast is ze nu 4, en als je klaar bent met school is ze 6.

Dames, waar is het meeting verslag? k ben benieuwd!

Freya; wat goed dat t afspenen zo goed ging!

Tessa; wat vervelend van Daims zeg! Hopen dat hij snel weer goed is!

Morgen ga k een stemmingsrondje doen nu ga ik mn mandje opzoeken!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:56

Bedankt voor je tip joopie :D Ik heb de staleigenaar al eerder gevraagd of ze niet alleen hooi kan krijgen en helemaal geen biks/haver. Ik ga het nog maar een paar keer aankaarten denk ik ;) Hij heeft een beetje zijn eigen manier van voeren. En die manier werkt heel goed voor tuigers die elke dag een paar uur in zijn stapmolen staan (zijn paarden zien er echt perfect uit, supermooi in conditie) maar idd niet voor een haflinger die niks doet. Ze is idd 6 als ik klaar ben, maar ik vind het nog zo lang duren! Als ik haar bij mn ouders zou zetten zou ik er trouwens verzekerd van zijn dat ze afslankt en ook in de zomer slank blijft. Ze komt daar nl in de winter op de wei, en in de zomer in de paddock samen met hun andere haf en schwarzwalder fuchs.
Het blijft lastig, maar ik ga er gewoon een maandje over nadenken. Als ik het nu nl beslis haal ik haar pas echt weer terug als ik klaar ben en niet meer studeer maar gewoon een voltijd baan heb. Het is nogal wat.

Hoe gaat het met studeren joopie? :) Ik heb er dit hele weekend niks van gebakken! Voel me echt zo matig. Ik maak me echt ongelofelijk veel zorgen voor morgen... Plasmafysica, op zich éen van de minder moeilijke vakken en goed te doen maar niet als je niet geleerd hebt }:0

@freya: lol ga je je halsters verkopen! Kan je beter volgend jaar verkopen, als er weer nieuwe veulentjes geboren worden. De meeste veulens zijn nu al uit de kleinste halsters gegroeid.

@moyra: je moet alleen op je eigen veulen stemmen hoor, anders win je natuurlijk nooit! Ik ga morgen ook ff op bo stemmen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:38

freya jammer dat je geen roze hebt :D
Anders voelde ik mij geroepen om deze voor pluto over te nemen :+

Hinke dat mag niet hihi voor mij is hij de leukste.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:46

ik heb wel een rose zit alleen orange en wit ook in met tekst here i am op de neusriem

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:08

Hinke ik wilde er dit weekend veel aan doen maar er is weinig van terecht gekomen. Ik heb een plakboek gemaakt van Boy zodat al mn foto's netjes blijven. En gister kregen we visite dus toen heb ik ook niet al te veel gedaan. Mn hoofd staat er ook echt gewoon niet naar, dus ik laat deze toetsen maar een beetje varen denk ik, en dan lever ik het in de herkansingsweek in ofzo. Het zijn trouwens gewoon inleverdingen dus ik hoef niet te leren.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:34

Dag allemaal,
nog even niet bijgelezen hoor... Druk weekend gehad
Vrijdag ben ik met een vriendin 't bos in geweest, hadden een fjord mee van stal, was super gezellig
Zaterdag heb ik mel geschoren (met de goeie messen), dus die ziet er ook weer netjes uit
Gelijk ingepakt in d'r dikke dekens, zal zometeen of vanmiddag wel even een foto plaatsen

Gister verjaardag, met m'n opa en paps gepraat over wat ik ga doen na school.
Wil heel graag met paarden gaan werken, dan gewoon intern op een dressuurstal, en daarnaast nog iets van een opleiding management volgen, omdat het anders toch wel zonde is van m'n (hopelijk) atheneum diploma, en er kan ook vanalles gebeuren (zoals vallen en dan niet meer geschikt zijn voor dat werk bijvoorbeeld)

Ook heb ik besloten nog even door te gaan met mel met de wedstrijden.
Ik heb toch nog 2 jaar (3 zelfs want ben van februari) voor ik 18 wordt, dus dan gaan we gewoon proberen nog wat hogerop te komen, mits mel t aankan natuurlijk

Ook wil ik als ik 17 ben alvast wat cursussen gaan doen, en misschien na m'n opleiding een jaar in het buitenland werken (duitsland america of engeland) om een naam op te bouwen..

Duurt allemaal nog even, en wie weet verander ik over een paar jaar wel compleet van gedachten, maar dit is wel wat ik het liefst wil, dus dan moet ik er gewoon voor gaan :j

Vandaag weer een drukke dag.. Tot half 4 naar school, van 4 tot 6 werken, en om 7 uur een paard van stal scheren...
Hoop dat dat gaat lukken want het beest is al doodsbang als ie alleen al het geluid hoort. Maargoed ze heeft wel een verdoving, en ik neem een praam mee, dus hopelijk lukt dat een beetje :D

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:17

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:21

Afbeelding

Afbeelding
dr nieuwe dekentjes :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:57

verwacht je een strenge winter ? Arm paard ... Hahaha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:24

Mara heeft een 300 grams met een losse hals, vind ik veel makkelijker dan zo'n losse hals :)