[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:12

@ Coalizione, gefeliciteerd met je paardje! Nu met spanning afwachten tot donderdag waarschijnlijk.
@ Lenexa, heerlijke foto <3 Fijn dat de eerste dag toch relatief rustig verlopen is dan
@ Flicka, heerlijk! Dat lijkt mij nu eens leuk, naar het bos!

Hier uiteindelijk toch maar voor 11,5 gegaan in overleg met de scheerster. Enkel de borst en luchtpijp eruit, oftewel 'een stropdas aan' zoals mn moeder het zo heerlijk verwoordde :') Vrijdag weer les (in de binnenbak) dus dan eens zien hoe het gaat en of er eventueel nog wat meer af moet.

K_nolan

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:56

@Coalizione Gefeliciteerd!

donderdag ga ik bij een zadel kijken, mocht hij er goed uit zien neem ik hem mee en dan komt de zadelmaker hem vrijdagmiddag gelijk even passen. Gaat om een simpel wintec zadel om straks mee te longeren en volgend jaar te gebruiken om zadelmak te maken. Ik zat te twijfelen tussen een Wintec en een kant en masters zadel, echter zijn die K&S zadels gewoon een stuk duurder 2e hands en het is zadel is alleen voor de eerste stapjes dus dan vond ik dat wat zonde

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:24

Fangio schreef:
Hier uiteindelijk toch maar voor 11,5 gegaan in overleg met de scheerster. Enkel de borst en luchtpijp eruit, oftewel 'een stropdas aan' zoals mn moeder het zo heerlijk verwoordde :') Vrijdag weer les (in de binnenbak) dus dan eens zien hoe het gaat en of er eventueel nog wat meer af moet.

Oh wat fijn! Is ze vast blij mee! En je kunt er ook altijd nog meer af halen als het moet :j

Hier vanmiddag de dierenarts gehad. Flicka heeft al langere tijd traanogen. Was bang voor een oogtumor, dat lijkt gelukkig niet zo te zijn. Verstopte traanbuizen en een ooginfectie -O- week lang 3x daags zalven en oogdruppels.. wordt nog wat want mevrouw is het er niet mee eens.. :Y) Gelukkig geen beschadigingen op het oog te zien.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:27

Afbeelding

Zo, die is weer wat haar lichter <3

Eerste keer in bijna 19 jaar, gaf geen kik :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:36

Oh, dat is wel heel subtiel geschoren, zo'n klein beetje. Ik kon een vloerkleed maken van wat er van Doortje afkwam. (En die zat helemaal niet lang in haar haren, maar wel dik)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:47

Heel de buik en borst is kaal en dan voorzijde hals plus het streepje op de buik. Als het toch niet voldoende zou zijn kan er altijd nog af, maar we gaan eerst dit proberen :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:49

Ooh hoop dat Flicka haar oog snel weer opknapt! Niks aan, helemaal niet op zo'n plek!

Idd subtiel mi-amore! Ik ben iets enthousiaster te werk gegaan :+

Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:51

maessie schreef:
Ooh hoop dat Flicka haar oog snel weer opknapt! Niks aan, helemaal niet op zo'n plek!

Voor:
[ [url=m/jOsOpE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/cW3suR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, jep, dat is iets enthousiaster

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:52

Het kriebelde om meer te doen hoor maar voor een paard 24/7 moet het nog steeds wat doenbaar blijven :')

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:09

Fijn dat het meeviel Flicka lukt het al beter met behandelen?

Ik vind het juist mooi geschoren zo Mi Amore, dit zou ik ook nog overwegen voor mijn 24/7 wollige pony.

Heel anders gelijk Maessie, lekker fris!

Wij mochten vandaag voor het eerst weer harder dan stap. Ik heb even een paar minuten in de longeerbak los gedraafd, idee is dat ze hoofd laag moet houden. Doet ze hele stukken best netjes.

Dan hebben we oefeningen, waaronder het kantelen van het bekken door zo op die billen streep te trekken. Daar reageert ze helemaal niet op, bij de dierenarts vorige week wel. Volgens zijn filmpje zit ik op de goede plek maar ik krijg 0 reactie. Ik heb ook echt gezocht naar andere plekken maar het lukt niet, kan het dat ze omdat ik het doe het gewoon accepteerde ipv der billen intrekt? Ik heb echt alle plekken van bil tot been gehad volgens mij..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:23

Lenexa schreef:
Fijn dat het meeviel Flicka lukt het al beter met behandelen?

Ik vind het juist mooi geschoren zo Mi Amore, dit zou ik ook nog overwegen voor mijn 24/7 wollige pony.

Heel anders gelijk Maessie, lekker fris!

Wij mochten vandaag voor het eerst weer harder dan stap. Ik heb even een paar minuten in de longeerbak los gedraafd, idee is dat ze hoofd laag moet houden. Doet ze hele stukken best netjes.

Dan hebben we oefeningen, waaronder het kantelen van het bekken door zo op die billen streep te trekken. Daar reageert ze helemaal niet op, bij de dierenarts vorige week wel. Volgens zijn filmpje zit ik op de goede plek maar ik krijg 0 reactie. Ik heb ook echt gezocht naar andere plekken maar het lukt niet, kan het dat ze omdat ik het doe het gewoon accepteerde ipv der billen intrekt? Ik heb echt alle plekken van bil tot been gehad volgens mij..

Dan zit je er echt net naast of je vingers zijn niet 'scherp' genoeg ;) echt met de topjes doen en druk zetten
En, bij haflingers: één kant tegelijk die streep trekken doet het vaak beter in het begin :j
(Ik ben opgeleid masseur, voor je denkt 'euhm, wat weet die er helemaal van')

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:34

Ik ga morgen weer een poging doen, ik heb echt zeker 10 min geprobeerd. Zelfs met achterkant van de hoeven krabber ( waar je vasthoudt, niet het scherpe deel) omdat ik idd ook dacht dat ik niet diep genoeg door de vetjes heen kwam :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:41

Lenexa schreef:
Ik ga morgen weer een poging doen, ik heb echt zeker 10 min geprobeerd. Zelfs met achterkant van de hoeven krabber ( waar je vasthoudt, niet het scherpe deel) omdat ik idd ook dacht dat ik niet diep genoeg door de vetjes heen kwam :D

Vergeet ook niet de extensie weer tussendoor. Soms kun je die flexie niet krijgen, omdat de achterhand er al zo bij staat als je eigenlijk wil (soms zie je dat niet direct als je het niet gewend bent). Als ze met de billen aangeknepen staan bijv. Dan even pasje voorwaarts zetten en opnieuw proberen. Komt goed :)

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:10

Morgen is het zo ver en ga ik mijn prachtige merrie ophalen! Kan echt niet wachten :P

Eerst nog vanmiddag even een presentatie knallen voor school en al die zorgen zijn voorbij. Komt echt goed uit dat ze nu aan het eind van het blok komt en een lang weekend vrij heb *\o/*
Gelukkig volgend blok een rooster met veel online wat betekent veel tijd voor mijn paardje *-:)

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:48

@Coalizione leuk zeg, spannend! Ik volg je op instagram dus ik zie de foto's wel voorbij komen!!

@maessie lekker kaal zo, mooi hoor. Wolf zie je het bijna niet meer dat hij geheel kaal was enkel bij de overgang naar zijn hoofd. Hij heeft nu een 100gram op en hoop eigenlijk hem dit jaar niet meer te hoeven scheren.

@Mi_Amore; netjes zo toch!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:27

@ Knolan, ik ben om diezelfde reden ook voor een wintec gegaan voor zadelmak maken. Ik had de 500 dressuur en vond hem eigenlijk wel zo prettig dat ik dezelfde in leer heb gekocht *D De wintec heb ik ook nog steeds om mee over het strand te scheuren.
@ Flicka, ik heb de mijne eens moeten oogzalven na een wondje bij zijn oog. Ik legde zijn snoet op mn schouder er dan kon ik met de ene hand z'n hoofd kantelen en de andere zalven. Daarna een snoepje en zo liet hij het eigenlijk hartstikke braaf toe. Wel inderdaad iets waar je handigheid in moet krijgen.
@ Mi-amore, lekker voor dr, weer een beetje lucht
@ Maessie, gelijk een hele andere pony zo <3
@ Coalizione, spannend! Superfijn dat je er zo in het begin gelijk lekker veel tijd voor hebt.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:55

Alsof ik al niet een weg genoegen week achter de rug heb, ik werd vanmiddag gebeld Roxy leek niet lekker. Ik naar stal, koliek. Dierenarts geweest, gelukkig niet verstopt, wel pijnstillers en darmo ntspanners gekregen. Nu mag ze tot morgenochtend sowieso niets eten. Staat ze alleen op een paddock zonder eten, dat is natuurlijk wel jaar ergste nachtmerrie. Ben even thuis eten en dan weer naar stal, pijnstillers werken tot een uur of 21 dan kijken of ze nog symptomen heeft en evt extra pijnstiller geven. Maar ik hoop dat als ik zo terug kom ze gewoon een mooie hoop mest heeft liggen!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:57

Ah nee, wat rot zeg! :(:) Beterschap!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:39

Oh gatsie Lenexa, heb je een idee waardoor het gekomen is? Ik duim voor je dat er straks een mooie berg mest bij ligt!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:13

maessie schreef:

Voor:
[ [url=m/jOsOpE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/cW3suR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee inderdaad.. Lijkt gelukkig al iets beter te gaan :j
Velina ziet er goed uit zo! Zijn jullie weer vol aan het trainen?

Coalizione schreef:
Morgen is het zo ver en ga ik mijn prachtige merrie ophalen! Kan echt niet wachten :P

Eerst nog vanmiddag even een presentatie knallen voor school en al die zorgen zijn voorbij. Komt echt goed uit dat ze nu aan het eind van het blok komt en een lang weekend vrij heb *\o/*
Gelukkig volgend blok een rooster met veel online wat betekent veel tijd voor mijn paardje *-:)

Woohooo!! Heel veel plezier vandaag! Geniet ervan *\o/*

Fangio schreef:
@ Flicka, ik heb de mijne eens moeten oogzalven na een wondje bij zijn oog. Ik legde zijn snoet op mn schouder er dan kon ik met de ene hand z'n hoofd kantelen en de andere zalven. Daarna een snoepje en zo liet hij het eigenlijk hartstikke braaf toe. Wel inderdaad iets waar je handigheid in moet krijgen.

Goede tip, dankjewel! Ga ik eens proberen. Doe het nu steeds samen met de staleigenaresse en dan nog gaat het moeizaam :Y)

Lenexa schreef:
Alsof ik al niet een weg genoegen week achter de rug heb, ik werd vanmiddag gebeld Roxy leek niet lekker. Ik naar stal, koliek. Dierenarts geweest, gelukkig niet verstopt, wel pijnstillers en darmo ntspanners gekregen. Nu mag ze tot morgenochtend sowieso niets eten. Staat ze alleen op een paddock zonder eten, dat is natuurlijk wel jaar ergste nachtmerrie. Ben even thuis eten en dan weer naar stal, pijnstillers werken tot een uur of 21 dan kijken of ze nog symptomen heeft en evt extra pijnstiller geven. Maar ik hoop dat als ik zo terug kom ze gewoon een mooie hoop mest heeft liggen!

Aah neeee.. wat een pech!! Knuffel voor jullie :(:) Hopelijk voelt ze zich snel weer helemaal goed! Hoe gaat het nu?

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:33

Even snelle update, ze probeert op dit moment op me te gaan zitten want ik moet haar billen kriebelen. Ze ging heel goed, ze mocht vanmorgen weer een klein beetje eten. Daar had ze gelijk weer buikpijn van, dus opnieuw pijnstiller en niks eten tot morgenochtend. Vannacht in een kale stal, zielig. Hopelijk gaat het eten morgen beter!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:33

:knuffel: op naar spoedig herstel!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:40

Lenexa schreef:
Even snelle update, ze probeert op dit moment op me te gaan zitten want ik moet haar billen kriebelen. Ze ging heel goed, ze mocht vanmorgen weer een klein beetje eten. Daar had ze gelijk weer buikpijn van, dus opnieuw pijnstiller en niks eten tot morgenochtend. Vannacht in een kale stal, zielig. Hopelijk gaat het eten morgen beter!

Ah gossie, hopelijk voelt ze zich snel weer beter!! :(:)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:19

@Lenexa: hoe gaat het met paardlief?

Weet je wat ik zo lastig vind wel, nu ik weet dat mijn paard met best een serieus issue zit?
Mijn zelfvertrouwen is 0,0.

Mijn instructeur rijdt haar op de pinkjes, ik verstijf en heb schrik om het te verprutsen, dus ik span op en krijg 0,0 gedaan van Zyta.

Ik neem nu uiteraard les nadat ze in training gestaan heeft, om de 3 weken.
Instructeur zit een uurtje hiervandaan met de trailer en manlief heeft 1 weekend op 2 vrij.
Ik ga hem eens lief aankijken om te zien of we toch elke 2 weken kunnen gaan.

Ik train nu 4x per week. 1x handwerk, 1x fietsen omdat ze zo op een lange lijn stevig kan doordraven, 1x rijden en 1x stevig longeren. Enkel bij handwerk en rijden gaat het dus mis door spanning bij mezelf.

Nog mensen die extreme faalangst hebben en erover gegroeid zijn?

Met de kleine TiSento gaat alles picobello, zijn nu bezig met zijn voetjes regelmatig op te nemen.
Vind ie behoorlijk lastig. Verder best een kerel met veel interesse in alles en een knuffelaar en beetje getikt met zijn spontane explosiebuien :')

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:21

@Lenexa: och arm paard, hopelijk gaat het inmiddels al weer wat beter?

@Coalizione: en hoe doet ze het:)

Wolf is eergister naar de tandarts geweest; volgens de tandarts had hij zeer flinke wolfstanden (hij doet z'n naam eer aan), 9 december worden deze verwijderd. Gister een wintec zadel opgehaald via mp, vanmiddag komt de zadelmaker deze even checken dus hopelijk is het zadel goed. Z'n tanden zijn nu enkel bijgevijlt dus ik wil hem vandaag weer eens een keer longeren met een hoofdstel en een bijzetje (inmiddels al 3 weken niet gedaan omdat ik dus wachtte op de tandarts).