Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Madeira_ schreef:Zijn er meer mensen hier met haffies die grondwerk doen?
Ik doe Parelli, clickertraining en schriktraining met mijn maflinger. Momenteel ietsje minder omdat ik niet goed weet wat voor beloning ze mag krijgen als snoepje, als zomereczemer mag ze geen suikers of niets hebben en dat maakt het heel moeilijk. 
chipieke schreef:Madeira_ schreef:Zijn er meer mensen hier met haffies die grondwerk doen?
HIERZOIk doe Parelli, clickertraining en schriktraining met mijn maflinger. Momenteel ietsje minder omdat ik niet goed weet wat voor beloning ze mag krijgen als snoepje, als zomereczemer mag ze geen suikers of niets hebben en dat maakt het heel moeilijk.
maar dat duurt nog wel een jaar of 2 haha. 

dit lijkt mij wel iets voor mij en Madeira.
Dit zijn alleen foto's van het instappen. Jullie hebben ook van die mooie foto's! Dus ik wilde ook hahaha. Ben wel erg terleurgesteld in mijn rijstijl als ik terug kijk op de foto's (kan mezelf niet corrigeren in de spiegel) maar ik hoop zo dat mensen kunnen zien dat ik super geniet en hopelijk geniet Madeir ook, als dat niet zo is, nou.. dan kap ik liever gelijk. Vind het zo belangrijk dat Madeir en ik plezier en ontspanning bij elkaar kunnen vinden

. Mijn vorige instructrice op een manege voor mensen met een beperking zei altijd: ''jouw beperking zijn niet je ogen hoor, maar je onzekerheid.'' Denk wel dat ze gelijk heeft ook.. 
) heb ik me wel aangewend rechtop te zitten. 

grondwerk lijkt mij ook heel leuk om te doen. Kun je daar wel zelf aan beginnen als je je er in verdiept? Of moet je zeg maar perse iemand zoeken voor begeleiding? Madeira loopt mij nu al trouw als een hond achter mij aan hahaha. Laatst liepen mijn moeder en ik de wei in, mijn moeder roept Madeira en die draait zich om en loopt weg. Zegt mijn moeder: roep jij haar is. Ik dacht dat het zinloos was, ik zeg: Madeira, ga je mee meissie? Ze draait zich om en loopt zo naar mij toe?
!
terpentijn schreef:Nog steds niemand die in de buurt van Zuidlaarderveen tijd, en zin heeft om een mooie Haf ruin (heeft voor de kar gelopen bij amateurmenner door strate, heeft met griet van 16 jaar dressuurlesen gehad, ik ken het paard zelf als 5 jaren. Jammer dat er nu niks meer mee wordt gedaan. Mensen komen op en advertentie wel af: maar 15 jarige verzorg pony meiskes. Dit paard PJOTR heeft gewoon iemand nodig idie er alleen voor hem is. Zo niet: DAN iemand die hem kan rijden. Hij is makkelijk e B en l voorbij. Hij wil echter niks meer, omdat hij te lang niks heeft hoeven doen. Ik heb hem zelf ook nog wel gereden, maar toen kwm mijn paard (die nu 4,5) is in bee4ld, dus nu rijd ik all;een nog hem. Pjotr is een Haflinger, die is beter dan MIJN paard, hij heeft echtet gewoon iemand nodig, di er ook voo hem is. Verder geen enkele medische problemen aanwezig.
Waarom doe ik deze oproep? Ik ben veel tr druk met mijn eigen pas 4,5 jarige paard. En ik zie de geweldige pJOTR elke dag.
't Is niet een paard voor beginners.
Als je je zelf niet aangesproken voelt, misschien dan iemand anders.... Vertel het door, in elk geval!