[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:10

leuk leuk! wan wie?

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:11

heb je het tegen mij :p

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:12

ja :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:14

hm... het staat er al.... Toem zeg dat het er dan noiet staat dat er al weer een bericht is... :S zucht...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:18

whaa
stekato dus:P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:30

Madeira_ schreef:
Zijn er meer mensen hier met haffies die grondwerk doen?

HIERZO :D Ik doe Parelli, clickertraining en schriktraining met mijn maflinger. Momenteel ietsje minder omdat ik niet goed weet wat voor beloning ze mag krijgen als snoepje, als zomereczemer mag ze geen suikers of niets hebben en dat maakt het heel moeilijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:31

Zo, lang geleden dat ik hier ben geweest :oo
Mag ik me weer melden? :o

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:48

chipieke schreef:
Madeira_ schreef:
Zijn er meer mensen hier met haffies die grondwerk doen?

HIERZO :D Ik doe Parelli, clickertraining en schriktraining met mijn maflinger. Momenteel ietsje minder omdat ik niet goed weet wat voor beloning ze mag krijgen als snoepje, als zomereczemer mag ze geen suikers of niets hebben en dat maakt het heel moeilijk.

Ik geef die van mij als beloning een stukje brok. Breek gewoon brok in kleine stukjes, en dit werkt super. Met snoep krijg ik een hele irritante pony. Schijfjes wortel en appel wordt nat in mn jaszak dus ik vond dit wel handig.

Overigens doe ik VD met Boy, nu staat het even stil omdat ik mezelf weer even moet verdiepen erin. Ik ben heel lang met de basis bezig geweest van volgen, wachten en de commando's stap, draf en galop. Wachten en volgen oefen ik nog steeds elke dag, op de poetsplaats etc.

Amanda welkom terug! Alles goed met Jim?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:00

Ja, gaat super! Hij gaat zich gedragen :D
Alhoewel hij wel een puber is af en toe. Om moe van te worden :D

Hoe is het met jullie?

Grondwerk doe ik ook veel. Tenminste, VD, wandelen in de bak met wat grondwerk dingen (halthouden, terug, meedraven, enz), spelen in de paddock, vrijspringen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:20

Naomi, BIANCA IS DRACHTIG? EN DAT HEB JIJ MIJ NIET EENS VERTELD? Ik wist echt van niets!! Maar echt mega gaaf!! Op een dag.. op een dag... Moet denk ik Madeir er ook aan geloven :P maar dat duurt nog wel een jaar of 2 haha.
Ivonne, welkom :D
He, Amanda, leuk dat je weer terug bent! Welkom! :)
Jody, best ingewikkeld allemaal he... Maar ja.. moet het misschien proberen als uitdaging? Ik weet het niet.. nogal onzeker.. brrr.

Amanda & Chipieke, wat mega leuk dat jullie dat doen! Ik heb er een groot boek over gehad vanmiddag, ik ga het 'ns doorbladeren (pff als dat ding onder mijn tv loep past hahaha) en wie weet is er een beetje mee beginnen. Eerst maar is in verdiepen :) dit lijkt mij wel iets voor mij en Madeira. :j

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:31

Goed.. ik ga toch doen :+ Dit zijn alleen foto's van het instappen. Jullie hebben ook van die mooie foto's! Dus ik wilde ook hahaha. Ben wel erg terleurgesteld in mijn rijstijl als ik terug kijk op de foto's (kan mezelf niet corrigeren in de spiegel) maar ik hoop zo dat mensen kunnen zien dat ik super geniet en hopelijk geniet Madeir ook, als dat niet zo is, nou.. dan kap ik liever gelijk. Vind het zo belangrijk dat Madeir en ik plezier en ontspanning bij elkaar kunnen vinden :j

Heel weird, lijkt net op de eerste foto dat mijn beugels heel kort zijn. Maar volgens instructrice enzo is dat niet zo? (Bij de volgende foto's zijn de beugels even lang).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:45

Ik vind je beugels ook wat kort. Maar wat voor zadel heb je? Veelzijdigheid? Dan zit je alweer korter dan dressuur.
En trouwens, hoe vind je het zelf zitten? Als jij het lekker vindt zitten is het toch best?
Hoe is het trouwens? Alles nog steeds goed?
Vind het zo knap dat jij elke keer weer op je paard kruipt :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:48

Mijn laatste foto's staan trouwens in mijn onderschrift. Gisteren heeft een vriendin foto's gemaakt :D
Ze ging mee en ik heb gewoon mijn camera in haar handen gedrukt. Van de portretfoto's heb ik de meeste zelf gemaakt.

Dit plaatje ben ik toch zo trots op :+:
Afbeelding

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:49

Amanda, jouw foto ziet er ook goed uit! Ik zou ook graag een nette houding willen krijgen. Ik heb inderdaad een VHZ zadel. Als mijn knie beter is, ga ik toch proberen inderdaad weer wat langer mijn beugel proberen te doen. Eigenlijk wil ik heel graag ooit een dressuur zadel kopen. Maar ja, heb daar nog nooit op gezeten (altijd op maneges gereden en dat is alleen maar VHZ zadels) en durf het niet te kopen als ik niet weet hoe dat rijdt..
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 02-05-09 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:50

Mijn instructrice zegt altijd: wees trots op je paard en straal dat uit. Schouders naar achteren, rek je ruggewervel op en maak je lang.
En inderdaad, het werkt nog ook :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:51

Zegt ze ook altijd bij mij :D. Mijn vorige instructrice op een manege voor mensen met een beperking zei altijd: ''jouw beperking zijn niet je ogen hoor, maar je onzekerheid.'' Denk wel dat ze gelijk heeft ook..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:53

Haha, herkenbaar :D
Ik dook ook altijd naar voren op andere paarden.
Maar moet zeggen dat ik daar met dit zadel voor het eerst geen last van heb. Ik kan rechtop zitten. En ondanks dat ik naar beneden kijk af en toe (tsja, ik hoop nog steeds rijk te worden :+) heb ik me wel aangewend rechtop te zitten.
In het begin voelde ik me echt voor l*l zitten. Maar als ik de foto's dan zo zie dan zit ik er gewoon netjes op.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:55

Amanda, komt het door het dressuurzadel dat je een betere zit kreeg? Of begrijp ik je nou verkeerd?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:57

Ik heb geen dressuurzadel :D

Dit zadel is heel open van zit. Heeft een lage lepel. Waardoor ik niet in een houding wordt gedwongen.
Daar heb ik bij de meeste zadels last van. Door mijn dikke achterwerk :o
Maar bij dit zadel dus niet. Is daar ook speciaal op uitgekozen en aangepast overigens.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:00

Nog steds niemand die in de buurt van Zuidlaarderveen tijd, en zin heeft om een mooie Haf ruin (heeft voor de kar gelopen bij amateurmenner door strate, heeft met griet van 16 jaar dressuurlesen gehad, ik ken het paard zelf als 5 jaren. Jammer dat er nu niks meer mee wordt gedaan. Mensen komen op en advertentie wel af: maar 15 jarige verzorg pony meiskes. Dit paard PJOTR heeft gewoon iemand nodig idie er alleen voor hem is. Zo niet: DAN iemand die hem kan rijden. Hij is makkelijk e B en l voorbij. Hij wil echter niks meer, omdat hij te lang niks heeft hoeven doen. Ik heb hem zelf ook nog wel gereden, maar toen kwm mijn paard (die nu 4,5) is in bee4ld, dus nu rijd ik all;een nog hem. Pjotr is een Haflinger, die is beter dan MIJN paard, hij heeft echtet gewoon iemand nodig, di er ook voo hem is. Verder geen enkele medische problemen aanwezig.
Waarom doe ik deze oproep? Ik ben veel tr druk met mijn eigen pas 4,5 jarige paard. En ik zie de geweldige pJOTR elke dag.
't Is niet een paard voor beginners.
Als je je zelf niet aangesproken voelt, misschien dan iemand anders.... Vertel het door, in elk geval!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:47

Ik doe ook grondwerk met mijn haflinger, heb daar ook les in.
Werkt echt mega goed.
In het begin dat ik hem had sleurde hij mij overal mee naar toe en nu loopt hij gewoon los achter mij aan net als een hond, stopt wanneer ik het vraag etc..
heel groot verschil.
Paulien, ik vind het leuke foto's!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:52

Terpetijn, kan je niet helpen, sorry.

Laura, dankjewel :) grondwerk lijkt mij ook heel leuk om te doen. Kun je daar wel zelf aan beginnen als je je er in verdiept? Of moet je zeg maar perse iemand zoeken voor begeleiding? Madeira loopt mij nu al trouw als een hond achter mij aan hahaha. Laatst liepen mijn moeder en ik de wei in, mijn moeder roept Madeira en die draait zich om en loopt weg. Zegt mijn moeder: roep jij haar is. Ik dacht dat het zinloos was, ik zeg: Madeira, ga je mee meissie? Ze draait zich om en loopt zo naar mij toe? :D

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:58

Haha ja, leuk is dat he?
De basis kan je volgens mij wel leren zonder dat je begeleiding er in hebt.
Ik denk overigens wel dat je er zelf wel iets van af moet weten.
Waar ik nu mee bezig ben is dat hij in draf / galop naar mij toe komt als ik dat vraag en zodra hij bij mij is dat hij weer stopt.
dit doe ik door ritme te vragen met mijn zweep.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:02

Ja was echt mega lief :+: !
Ja, probleem is dus wel dat ik geen lichaamstaal kan zien, maar een vriendin van mij wilt wel opletten als ik haar niet kan voelen (ik voel aan haar spieren wel haar lichaamstaal, maar als ik iets van de verte moet doen tja dan gaat dat niet werken) maar ik lees eerst mijn boek uit die ik heb gekregen over grondwerk :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:52

terpentijn schreef:
Nog steds niemand die in de buurt van Zuidlaarderveen tijd, en zin heeft om een mooie Haf ruin (heeft voor de kar gelopen bij amateurmenner door strate, heeft met griet van 16 jaar dressuurlesen gehad, ik ken het paard zelf als 5 jaren. Jammer dat er nu niks meer mee wordt gedaan. Mensen komen op en advertentie wel af: maar 15 jarige verzorg pony meiskes. Dit paard PJOTR heeft gewoon iemand nodig idie er alleen voor hem is. Zo niet: DAN iemand die hem kan rijden. Hij is makkelijk e B en l voorbij. Hij wil echter niks meer, omdat hij te lang niks heeft hoeven doen. Ik heb hem zelf ook nog wel gereden, maar toen kwm mijn paard (die nu 4,5) is in bee4ld, dus nu rijd ik all;een nog hem. Pjotr is een Haflinger, die is beter dan MIJN paard, hij heeft echtet gewoon iemand nodig, di er ook voo hem is. Verder geen enkele medische problemen aanwezig.
Waarom doe ik deze oproep? Ik ben veel tr druk met mijn eigen pas 4,5 jarige paard. En ik zie de geweldige pJOTR elke dag.
't Is niet een paard voor beginners.
Als je je zelf niet aangesproken voelt, misschien dan iemand anders.... Vertel het door, in elk geval!

Heb je foto's en ik neem uit deze tekst aan dat het een ruin van 15 jaar is met 'voor de wagen' ervaring?