Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Coalizione schreef:Aaaaah het was echt geweldig, echt een paard wat precies bij mij past en waar ik ook echt naar op zoek ben. Voor foto’s kunnen jullie op @goldenhorse.jolina op instagram kijken. Ben benieuwd wat de huidige eigenaresse gaat beslissen, hoop natuurlijk dat ik het ben maar ik moet eventjes wachten
Skippy01 schreef:xxxmh schreef:Al een tijd niet gepost maar wel meegelezen maar mijn bijrijdpaard staat weer hoefbevangen voor de 2e keer dit jaar. Links voor is 7% gekanteld dus hoop dat het nog goed komt.
Jeetje, sterkte!
Faitherr schreef:mocht iemand nog opzoek zijn naar een gouden maatje (letterlijk en figuurlijk):
https://www.bokt.nl/markt/ad/506536/blo ... ger-merrie
Skippy01 schreef:Faitherr schreef:mocht iemand nog opzoek zijn naar een gouden maatje (letterlijk en figuurlijk):
https://www.bokt.nl/markt/ad/506536/blo ... ger-merrie
Ow jeetje, ga je haar verkopen?
Mi_Amore schreef:@Flicka12: ooh een lage neusriem, die zie je niet vaak meer. Hoe ging de proef?
Met Zyta gaat het gelukkig de goede kant uit! De revalidatietrainer is na 4,5 weken op controle gekomen en stelde vast dat ze nog steeds zo soepel is als een rekkertje! Het trainingsschema blijft op 4 dagen in de week en vooruit-vooruit-vooruit. Door de knie gaan is er niet meer, gelukkig, ze durft nog wel eens met haar voet een klein struikeltje doen, maar dat is puur van het slenteren wat verdwijnt bij goed tempo. Het wordt een heuse uitdaging om dit aan te houden, maar ik ben gemotiveerd! Popje wordt alweer bijna 19 en ik zou haar toch graag nog een ikke 5 jaar ‘aan de bak’ houden. 1 omdat het géén paard is om stil te zetten, she loves to work! En 2…
Ik heb aan gezinsuitbreiding gedaan
Mag ik jullie voorstellen aan: Benjamin Van De Bentinckhoeve:
[ [url=m/NW5RML.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een hengstenveulen (v. Blickfang) van bijna 6 maand oud. Maar liefst 1.5 jaar heb ik gezocht naar de juiste match. Alle dank gaat toch wel naar de fokker (Ramona van De Bentinckhoeve) voor haar geduldIk ben in juni de eerste keer gaan kijken, in juli dan nog 2 keer, waarna ik besloten heb dat hij het toch écht wel werd. Het wordt namelijk toch wel mijn laatste eigen paard. Mijn knie wordt er niet beter op met de jaren, 1 laatste paard, dat gun ik mezelf nog.
Benjamin zijn mama’s naam is Okelani, wat betekend: gezonden uit de hemel. Benjamins roepnaam hier wordt TiSento ‘ik hoor je/ik voel je’. Speciale betekenis voor mij en zo mellow ben ik dan ook wel.
Benjamin staat nu bij ‘nonkel Cadenas’ op de wei en hopelijk groeit het uit tot een grote stoere, maar toch nuchtere kerel. Het nuchtere zit er alvast goed in, ik ben helemaal dol op hem :’)
[ [url=m/RvteSC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mi_Amore schreef:@Skippy01: rij jij vierkantjes met balkjes? Hier ook begonnen met wijken/schouderbinnen/travers op de rechte lijnen, op een volte is nog wat te vroeg hier denk ikMaar extra flex-tips mogen altijd!
Mi_Amore schreef:Met Zyta gaat het gelukkig de goede kant uit! De revalidatietrainer is na 4,5 weken op controle gekomen en stelde vast dat ze nog steeds zo soepel is als een rekkertje! Het trainingsschema blijft op 4 dagen in de week en vooruit-vooruit-vooruit. Door de knie gaan is er niet meer, gelukkig, ze durft nog wel eens met haar voet een klein struikeltje doen, maar dat is puur van het slenteren wat verdwijnt bij goed tempo. Het wordt een heuse uitdaging om dit aan te houden, maar ik ben gemotiveerd! Popje wordt alweer bijna 19 en ik zou haar toch graag nog een ikke 5 jaar ‘aan de bak’ houden. 1 omdat het géén paard is om stil te zetten, she loves to work! En 2…
Ik heb aan gezinsuitbreiding gedaan
Mag ik jullie voorstellen aan: Benjamin Van De Bentinckhoeve:
[ [url=m/NW5RML.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een hengstenveulen (v. Blickfang) van bijna 6 maand oud. Maar liefst 1.5 jaar heb ik gezocht naar de juiste match. Alle dank gaat toch wel naar de fokker (Ramona van De Bentinckhoeve) voor haar geduldIk ben in juni de eerste keer gaan kijken, in juli dan nog 2 keer, waarna ik besloten heb dat hij het toch écht wel werd. Het wordt namelijk toch wel mijn laatste eigen paard. Mijn knie wordt er niet beter op met de jaren, 1 laatste paard, dat gun ik mezelf nog.
In die 1.5 jaar dat ik op zoek was, ben ik serieus geen enkele fokker tegengekomen die mijn zoektocht serieus nam. Het moest altijd redelijk snel gaan, of ze zeiden dat het veulen ging voldoen aan mijn 'eisen' en dan kom je ter plaatse aan en bleek het een echt draakje te zijn of dergelijke... De fokker heeft naar heel mijn verhaal geluisterd, mij de tijd gegeven om kennis te maken met hem, ik ben nog extra mogen gaan kijken nadien, werd goed op de hoogte gehouden, ... . Echt, een droom! Mocht iemand ooit een leuk veulen of ouder zoeken, contacteer haar gerust, ik heb er zulk fijne ervaring met gehad, dat is het delen waard
Benjamin zijn mama’s naam is Okelani, wat betekend: gezonden uit de hemel. Benjamins roepnaam hier wordt TiSento ‘ik hoor je/ik voel je’. Speciale betekenis voor mij en zo mellow ben ik dan ook wel.
Benjamin staat nu bij ‘nonkel Cadenas’ op de wei en hopelijk groeit het uit tot een grote stoere, maar toch nuchtere kerel. Het nuchtere zit er alvast goed in, ik ben helemaal dol op hem :’)
[ [url=m/RvteSC.jpg]Afbeelding[/url] ]
PeerAppel schreef:@Skippy01, fijn vacht eraf! Hoop dat je er profijt van hebt in je trainingen. Ik blijf nog steeds eigenwijs de vacht erop houden. Tot nu toe heel goed te doen, al helemaal icm een super fijne staleigenaresse die zweetdekens af wil halen als ik dat vraag.
maessie schreef:Daar was Bennie al! Nogmaals gefeliciteerd! Onze Vogue is ook een Blickie, maar dat wist je al geloof ik![]()
Mooi geschoren zo! Ik twijfel ook nog tussen half en helemaal, dit weekeind wel hoognodig om eindelijk aan de slag.
Fangio schreef:@ Coalizione, gefeliciteerd! Nu in spanning afwachten tot de keuring, ik duim voor je!
@ Xxxmh, wat vervelend, is ze er zo gevoelig voor? Hopelijk gaat het snel beter
@ Mi-amore, wat een knappieFijn dat het met Zyta ook nog steeds goed gaat, toch een teken dat je iets goed doet he!
![]()
@ Skippy, ik vind het nog best oke geschoren hoor. Ik ben benieuwd wat het bij mij gaat worden. Ga hem toch ook deels scheren. We lessen in een binnenbak en de laatste les was hij ook echt niet vooruit te branden en dat is zo niks voor hem. Zweet droop er ook vanaf. Prachtig zadel heb je trouwens
@ Knolan, de mijne heeft ook even moeten leren spelen met die kleine. En die kleine moest ook even met hem leren omgaan. Die kwam van een mini fokkerij en had nog nooit een groot paard van dichtbij gezien en dan ineens met zo'n geweld. Maar nu is de kleine vinniger dan de grote![]()
Wij zijn gisteren heerlijk met windkracht standje halve orkaan naar het strand gaan uitwaaien. Was echt heerlijk gewoon![]()
[ Video ]