[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:10

Ohhhh, onder voorbehoud gefeliciteerd dan! *\o/*

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:18

Super leuk! Gefeliciteerd alvast en nog even afwachten tot 9 november dan.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:29

Coalizione schreef:
Aaaaah het was echt geweldig, echt een paard wat precies bij mij past en waar ik ook echt naar op zoek ben. Voor foto’s kunnen jullie op @goldenhorse.jolina op instagram kijken <3. Ben benieuwd wat de huidige eigenaresse gaat beslissen, hoop natuurlijk dat ik het ben maar ik moet eventjes wachten :)

Wat leuk! Ik zag op insta dat ze te koop stond. Mijn bijrijdpaard heeft dezelfde vader als die haflinger.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:31

Al een tijd niet gepost maar wel meegelezen maar mijn bijrijdpaard staat weer hoefbevangen voor de 2e keer dit jaar. Links voor is 7% gekanteld dus hoop dat het nog goed komt.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:49

xxxmh schreef:
Al een tijd niet gepost maar wel meegelezen maar mijn bijrijdpaard staat weer hoefbevangen voor de 2e keer dit jaar. Links voor is 7% gekanteld dus hoop dat het nog goed komt.

Jeetje, sterkte! :(:)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:03

Y
Skippy01 schreef:
xxxmh schreef:

Jeetje, sterkte! :(:)

Dankjewel. Erge is nog dat de eerste dierenarts die kwam dachr dat ze niet bevangen stond want ze liep sinds 3 dagen niet lekker, dierenarts dacht hoefzweer of gevoeligheid na de hoefsmid en 1.5 week later weer een dierenarts erbij gehaald en die zei meteen hoef bevangen. Waarschijnlijk doordat de sloot naast de paddock leeg is gemaakt en het riet op de paddock is gelegd en dat heeft ze opgegeten. Want verder staat ze alleen op hooi. Nu krijgt ze buut, zijn al langzaam aan het afbouwen en loopt redelijk. Ze staat aankomende vrijdag 4 weken stil en stappend aan de hand heeft ze veel energie haha.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:40

Spannend Coalizone! Hopelijk heb je volgende week ook zulk prachtig goud!

Balen xxxmh, vooral zielig dat het weer terug is! Hopelijk ook snel weer wat minder pijn en valt de hoefkanteling mee.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:07

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:17

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:01

Skippy01 schreef:
Faitherr schreef:
mocht iemand nog opzoek zijn naar een gouden maatje (letterlijk en figuurlijk):
https://www.bokt.nl/markt/ad/506536/blo ... ger-merrie

Ow jeetje, ga je haar verkopen? :(:)

ja helaas wel, dit is echt een heel erg moeilijke beslissing. Heb er nogsteeds veel moeite mee maar weet dat het voor beide wel beter is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:30

Hee ik kreeg wederom geen meldingen meer van dit topic, misschien toch maar even handmatig wat meer bijhouden…

@Lenexa: gooh niks zo vervelend als niet weten waar ongemak vandaan komt he. Ik hoop dat hete bezoek van de chiropractor beterschap brengt!
@Skippy01: rij jij vierkantjes met balkjes? Hier ook begonnen met wijken/schouderbinnen/travers op de rechte lijnen, op een volte is nog wat te vroeg hier denk ik :D Maar extra flex-tips mogen altijd!
@K_nolan: Hoe lief! Wolf heeft wel tha moves met Shettie, showbal :D
@Flicka12: ooh een lage neusriem, die zie je niet vaak meer. Hoe ging de proef?
@Coalizione: ik ben gaan spieken op de instagram, wow wat een pak manen!! Wat een prachtige merrie. Proficiat op voorhand :D Ik duim voor een positieve keuring!
@xxxmh: nou dat is geen fijn nieuw ☹ Met correct bekappen en kort opvolgen kunnen ze gelukkig al heel wat corrigeren, misschien dat die route het bekijken waard is?
@Faitherr: een moeilijke keuze, maar wel een héle mooie keuze. Ik wou dat meerdere mensen het hun paard gunde om een leuk leven te leiden bij iemand anders welke beter bij hen past. Wij kiezen het paard, niet omgekeerd… Maar het is en blijft toch je maatje he…

Met Zyta gaat het gelukkig de goede kant uit! De revalidatietrainer is na 4,5 weken op controle gekomen en stelde vast dat ze nog steeds zo soepel is als een rekkertje! Het trainingsschema blijft op 4 dagen in de week en vooruit-vooruit-vooruit. Door de knie gaan is er niet meer, gelukkig, ze durft nog wel eens met haar voet een klein struikeltje doen, maar dat is puur van het slenteren wat verdwijnt bij goed tempo. Het wordt een heuse uitdaging om dit aan te houden, maar ik ben gemotiveerd! Popje wordt alweer bijna 19 en ik zou haar toch graag nog een ikke 5 jaar ‘aan de bak’ houden. 1 omdat het géén paard is om stil te zetten, she loves to work! En 2…

Ik heb aan gezinsuitbreiding gedaan
Mag ik jullie voorstellen aan: Benjamin Van De Bentinckhoeve:

Afbeelding

Een hengstenveulen (v. Blickfang) van bijna 6 maand oud. Maar liefst 1.5 jaar heb ik gezocht naar de juiste match. Alle dank gaat toch wel naar de fokker (Ramona van De Bentinckhoeve) voor haar geduld O:) Ik ben in juni de eerste keer gaan kijken, in juli dan nog 2 keer, waarna ik besloten heb dat hij het toch écht wel werd. Het wordt namelijk toch wel mijn laatste eigen paard. Mijn knie wordt er niet beter op met de jaren, 1 laatste paard, dat gun ik mezelf nog.

In die 1.5 jaar dat ik op zoek was, ben ik serieus geen enkele fokker tegengekomen die mijn zoektocht serieus nam. Het moest altijd redelijk snel gaan, of ze zeiden dat het veulen ging voldoen aan mijn 'eisen' en dan kom je ter plaatse aan en bleek het een echt draakje te zijn of dergelijke... De fokker heeft naar heel mijn verhaal geluisterd, mij de tijd gegeven om kennis te maken met hem, ik ben nog extra mogen gaan kijken nadien, werd goed op de hoogte gehouden, ... . Echt, een droom! Mocht iemand ooit een leuk veulen of ouder zoeken, contacteer haar gerust, ik heb er zulk fijne ervaring met gehad, dat is het delen waard :)

Benjamin zijn mama’s naam is Okelani, wat betekend: gezonden uit de hemel. Benjamins roepnaam hier wordt TiSento ‘ik hoor je/ik voel je’. Speciale betekenis voor mij en zo mellow ben ik dan ook wel.

Benjamin staat nu bij ‘nonkel Cadenas’ op de wei en hopelijk groeit het uit tot een grote stoere, maar toch nuchtere kerel. Het nuchtere zit er alvast goed in, ik ben helemaal dol op hem :’)

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:36

Mi_Amore schreef:
@Flicka12: ooh een lage neusriem, die zie je niet vaak meer. Hoe ging de proef?

Met Zyta gaat het gelukkig de goede kant uit! De revalidatietrainer is na 4,5 weken op controle gekomen en stelde vast dat ze nog steeds zo soepel is als een rekkertje! Het trainingsschema blijft op 4 dagen in de week en vooruit-vooruit-vooruit. Door de knie gaan is er niet meer, gelukkig, ze durft nog wel eens met haar voet een klein struikeltje doen, maar dat is puur van het slenteren wat verdwijnt bij goed tempo. Het wordt een heuse uitdaging om dit aan te houden, maar ik ben gemotiveerd! Popje wordt alweer bijna 19 en ik zou haar toch graag nog een ikke 5 jaar ‘aan de bak’ houden. 1 omdat het géén paard is om stil te zetten, she loves to work! En 2…

[ [url=m/NW5RML.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een hengstenveulen (v. Blickfang) van bijna 6 maand oud. Maar liefst 1.5 jaar heb ik gezocht naar de juiste match. Alle dank gaat toch wel naar de fokker (Ramona van De Bentinckhoeve) voor haar geduld O:) Ik ben in juni de eerste keer gaan kijken, in juli dan nog 2 keer, waarna ik besloten heb dat hij het toch écht wel werd. Het wordt namelijk toch wel mijn laatste eigen paard. Mijn knie wordt er niet beter op met de jaren, 1 laatste paard, dat gun ik mezelf nog.

Benjamin zijn mama’s naam is Okelani, wat betekend: gezonden uit de hemel. Benjamins roepnaam hier wordt TiSento ‘ik hoor je/ik voel je’. Speciale betekenis voor mij en zo mellow ben ik dan ook wel.

Benjamin staat nu bij ‘nonkel Cadenas’ op de wei en hopelijk groeit het uit tot een grote stoere, maar toch nuchtere kerel. Het nuchtere zit er alvast goed in, ik ben helemaal dol op hem :’)

[ [url=m/RvteSC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja een lage neusriem, loopt ze het fijnste mee! Proef ging redelijk, nog even afwachten dus :j

Fijn dat het de goed kant op gaat met Zyta! Wat zijn de verwachtingen over het herstel? Wordt het weer helemaal goed? In beweging houden is vaak wel het beste hé. Vaak zie je dat als ze stil komen te staan dat ze snel achteruit gaan.

Oooooh Benjamin wat een schatje! Heel leuk! Veel geluk met hem! Afke, Maessie hier, heeft ook een Blickfang veulen toch? :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:41

Mi_Amore schreef:
@Skippy01: rij jij vierkantjes met balkjes? Hier ook begonnen met wijken/schouderbinnen/travers op de rechte lijnen, op een volte is nog wat te vroeg hier denk ik :D Maar extra flex-tips mogen altijd!

Ik rijd van alles haha. Maar vierkantjes vaak zonder balkjes. Balkjes leg ik dan weer wél in een kruis om er 'klavertjes' mee te rijden (van die lussen dus). Flex-tips, pfffff, ligt er een beetje aan hoe ver je paard is, ik speel altijd met de grenzen van wat ik denk dat ze kan. Maar in principe: slingerlijnen, veel slingerlijnen om het gewicht vooral van die schouders af te kunnen sturen. En dan die slingerlijnen uitbreiden naar slingerend van links naar rechts schoudervoor en slingerend beide kanten travers. Het doel is dat ze snel, soepel en in balans hun buiging leren wisselen. Dus op de binnenhoefslag linksom eerst links schoudervoor pakken en dan overstappen naar wat schouderbuiten is, dus schoudervoor rechts, en terug. Zelfde met travers: op de binnenhoefslag travers en dan overschakelen naar de renvers / travers naar buitenzijde, en dan weer terug. Ook op slangenvoltes kun je daar leuk mee spelen, bij iedere bocht moet je immers toch al de andere kant op, kan natuurlijk óók in schoudervoor :j

Mi_Amore schreef:

[ [url=m/NW5RML.jpg]Afbeelding[/url] ]

In die 1.5 jaar dat ik op zoek was, ben ik serieus geen enkele fokker tegengekomen die mijn zoektocht serieus nam. Het moest altijd redelijk snel gaan, of ze zeiden dat het veulen ging voldoen aan mijn 'eisen' en dan kom je ter plaatse aan en bleek het een echt draakje te zijn of dergelijke... De fokker heeft naar heel mijn verhaal geluisterd, mij de tijd gegeven om kennis te maken met hem, ik ben nog extra mogen gaan kijken nadien, werd goed op de hoogte gehouden, ... . Echt, een droom! Mocht iemand ooit een leuk veulen of ouder zoeken, contacteer haar gerust, ik heb er zulk fijne ervaring met gehad, dat is het delen waard :)

[ [url=m/RvteSC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh, gefeliciteerd! *\o/*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:23

Afbeelding
Afbeelding

Scheren: check.
Benen, voorkant hoofd en 'uitrijdeken' niet gedaan, de rest wel. Hopelijk stuk minder warm met trainen zo :)
P.s.: sterretje op verzoek van mijn lesklantje ;)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:36

@K_Nolan, fijn dat Wolf verder een nuchter en rustig paard is :j
@Lenexa, jammer zeg! Hopelijk komt er niks geks uit morgen.
@K_Nolan, wat leuk een vriendje! Mogen ze vaker samen?
@Flicka, jullie staan er goed op! Leuk die online proefjes! Ben benieuwd naar je punten.
@Coalizione, we hadden natuurlijk al even contact gehad. Ik hoop dat je jullie avonturen gaat delen in het topic, want ik ben erg benieuwd. Toen ik bij Mon ging kijken vond ik hem wat weg hebben van Jolina (die kende ik namelijk al). We noemden ze ook weleens de mannelijke en vrouwelijke versie van elkaar. :')
@xxxmh, wat balen! :oo Sterkte!
@Faitherr, he wat een lastige beslissing! Gelukkig is er veel vraag naar Haflingers nu, dus je vindt er vast een goed baasje voor.
@Mi_Amore, wat fijn dat het nog steeds goed gaat met Zyta! Wat een schatje die Benjamin <3 Vogue van Afke is inderdaad ook van Blickfang volgens mij. :j Als ie een beetje van papa meekrijgt wordt ie wel heel gaaf!
@Skippy01, fijn vacht eraf! Hoop dat je er profijt van hebt in je trainingen. Ik blijf nog steeds eigenwijs de vacht erop houden. Tot nu toe heel goed te doen, al helemaal icm een super fijne staleigenaresse die zweetdekens af wil halen als ik dat vraag. :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:40

PeerAppel schreef:
@Skippy01, fijn vacht eraf! Hoop dat je er profijt van hebt in je trainingen. Ik blijf nog steeds eigenwijs de vacht erop houden. Tot nu toe heel goed te doen, al helemaal icm een super fijne staleigenaresse die zweetdekens af wil halen als ik dat vraag. :D

Ze zweet niet eens echt, ze is gewoon niet vooruit te branden als ze het warm heeft. Dat maakt trainen voor ons beide niet zo fijn. Vorig jaar ook deels geschoren en daarna liep ze gewoon weer fijn, dus dan is het wel de moeite om te scheren :j

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:21

Daar was Bennie al! Nogmaals gefeliciteerd! Onze Vogue is ook een Blickie, maar dat wist je al geloof ik :D

Mooi geschoren zo! Ik twijfel ook nog tussen half en helemaal, dit weekeind wel hoognodig om eindelijk aan de slag.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:22

maessie schreef:
Daar was Bennie al! Nogmaals gefeliciteerd! Onze Vogue is ook een Blickie, maar dat wist je al geloof ik :D

Mooi geschoren zo! Ik twijfel ook nog tussen half en helemaal, dit weekeind wel hoognodig om eindelijk aan de slag.

Haha, nou 'mooi' geschoren zou ik t niet noemen hoor. Op het laatst was t aardig aan het schemeren, dus die rand waar het nu 'stopt' is niet zo mooi recht helaas :')

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:52

@mi_amore wat een leukerd zeg!

@Faitherr sterkte met de beslissing hopelijk vindt je een goed baasje!

Wolf heeft vandaag weer met henkie de shetlander gestaan. Ik heb ze nu 1 a 2 keer in de week zon 15 minuten samen. Henkie stond eerder nooit samen zo op deze manier dus ik pak het rustig aan voordat er ruzie is. Wolf moet even leren dat henkie maar 80 cm is ipv 1.60 wat zijn andere vriendje is haha. Henkie had vanmiddag wel Wolf goed te pakken en liet ook niet zo snel los. Wolf heeft nu dus wel een naar wondje. Maar goed hij is jong en die hengsten kunnen best ruw spelen. Vooralsnog gaat het goed

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:42

@k_nolan ze zijn wel echt leuk samen zeg <3

Wij hebben er net een heerlijke training op zitten :D
Appuyementen in galop naar links gingen echt super en de eerste pasjes naar rechts in galop zijn ook gezet. Nog niet zo soepel als naar links, maar dat komt wel :j
Afbeelding

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:18

@ Coalizione, gefeliciteerd! Nu in spanning afwachten tot de keuring, ik duim voor je!
@ Xxxmh, wat vervelend, is ze er zo gevoelig voor? Hopelijk gaat het snel beter
@ Mi-amore, wat een knappie <3 Fijn dat het met Zyta ook nog steeds goed gaat, toch een teken dat je iets goed doet he! 8-)
@ Skippy, ik vind het nog best oke geschoren hoor. Ik ben benieuwd wat het bij mij gaat worden. Ga hem toch ook deels scheren. We lessen in een binnenbak en de laatste les was hij ook echt niet vooruit te branden en dat is zo niks voor hem. Zweet droop er ook vanaf. Prachtig zadel heb je trouwens <3
@ Knolan, de mijne heeft ook even moeten leren spelen met die kleine. En die kleine moest ook even met hem leren omgaan. Die kwam van een mini fokkerij en had nog nooit een groot paard van dichtbij gezien en dan ineens met zo'n geweld. Maar nu is de kleine vinniger dan de grote :')

Wij zijn gisteren heerlijk met windkracht standje halve orkaan naar het strand gaan uitwaaien. Was echt heerlijk gewoon <3

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:14

Fangio schreef:
@ Coalizione, gefeliciteerd! Nu in spanning afwachten tot de keuring, ik duim voor je!
@ Xxxmh, wat vervelend, is ze er zo gevoelig voor? Hopelijk gaat het snel beter
@ Mi-amore, wat een knappie <3 Fijn dat het met Zyta ook nog steeds goed gaat, toch een teken dat je iets goed doet he! 8-)
@ Skippy, ik vind het nog best oke geschoren hoor. Ik ben benieuwd wat het bij mij gaat worden. Ga hem toch ook deels scheren. We lessen in een binnenbak en de laatste les was hij ook echt niet vooruit te branden en dat is zo niks voor hem. Zweet droop er ook vanaf. Prachtig zadel heb je trouwens <3
@ Knolan, de mijne heeft ook even moeten leren spelen met die kleine. En die kleine moest ook even met hem leren omgaan. Die kwam van een mini fokkerij en had nog nooit een groot paard van dichtbij gezien en dan ineens met zo'n geweld. Maar nu is de kleine vinniger dan de grote :')

Wij zijn gisteren heerlijk met windkracht standje halve orkaan naar het strand gaan uitwaaien. Was echt heerlijk gewoon <3
[ Video ]

Vroeger ooit gehad (ze is nu 13) en dit is de tweede keer dit jaar.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:15

Mi-Amore, wat leuk een kleine baby. Ziet er iig uit als een schatje!
Knolan, fijn dat hij een leuk vriendje heeft! Nu nog wat liever samen spelen en dan kunnen ze lekker samen, voor beide leuk!
Skippy, was ze zelf ook blij met de korte coupe? Fijn dat ze zo lekker gaat.
Fangio, heerlijk zo op het strand. Was het een perfecte dag voor!

Ik heb een rot week, maandag mijn kat moeten laten inslapen. Hij was al ziek, maar het was toch nog onverwacht. En hij wordt ontzettend gemist.
Vandaag de dierenarts/chiropractor voor dikkie. Eerst lopen, daarna longeren, dan rijden, hij er ook nog op. Toch een raar gezicht zo'n lange vent op die wollige pony. Buigproeven, linksvoor iets kort. Maar op een korte harde volte zuiver. Dus lichaam nalopen, reageerde ze erg heftig bij de lage hals. Vermoedelijk een ontsteking door een misstap, rare actie of wat dan ook. 5 dagen metacam en stappen, van nog 10 dagen oefeningen stappen en langzaam laag draven. En dan opnieuw overleggen.
In ieder geval fijn dat het niets met het zadel te maken heeft, dat ik weet wat het is en dat het niet echt iets ergs is. Alleen heeft het even tijd nodig. Nu worden er precies over 10 dagen 2 nieuwe paarden geïntroduceerd, dus we moeten even in overleg hoe dat gaat. Gezien Roxy de baas is en ook de pittigste zou zij eigenlijk eerst los van de groep geïntroduceerd worden, als dat goed gaat de tweede erbij en dan pas de groep in. Maar ze mag natuurlijk niet al te gek doen. Dus maar even kijken hoe we dat kunnen oplossen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:21

@lenexa Doortje vindt scheren heerlijk. De korte coupe vandaag maakte dat ik gelijk een energieker paard had. Hoop wel dat het iets gaat afkoelen, want ze voelt de vliegjes nu extra natuurlijk, en ze haat vliegjes...

Sterkte met het verlies van je kat :knuffel: en beterschap voor Roxy!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:44

@Flicka12: de ‘aandoening’ is niet te herstellen (artrose) maar een ontsteking kunnen we wel proberen uit de weg te gaan. Ze moét echt stevig getraind worden om op gewicht te blijven + ze mag écht niet op teugels gaan hangen en goed tempo maken om zo meer focus te hebben op haar werk en struikelen dus tegen te gaan. Tot hier toe lukt het best aardig. In de winter kan ik niet draven op mijn piste (gefreesde weide dus an sich is dat gewoon aarde wat dan te veel schuift), maar d.m.v. stapoefeningen kan ik haar wel aardig soepel en licht houden. Verder veel fietsen om het tempo op te drijven
@Skippy01: ok daar ben ik nog niet, maar wel interessant om met mijn instructeur te bespreken want ik heb haar dit wél al zien rijden :D Thx voor de tip!
@maessie: haha jouw knapperd had ik inderdaad al gespot :D 1 van de redenen waarom ik voor Benjamin (Ti) gegaan ben is omdat de Blickie-nakomelingen toch allemaal mooi uitgroeien en rustige karakters hebben. Ben héél benieuwd hoe deze kleine uk zal uitgroeien.
@Fangio: dat is durven! Ik rij in mijn piste probleemloos windkracht 4/5 maar aan zee… Nee, geen ballen genoeg voor :’)
@Lenexa: sterkte met het verlies van je kat :’( Ik heb trouwens goede ervaringen met traumeelpilletjes en arnicacrème bij ontsteking in de hals. Je hebt echt even wat baaldagjes he…

Zijn er mensen bekend met scheerpatronen waar paardlief toch warmte met kwijt kan én geen deken op hoeft…? Zyta heeft ahum, al een mammoetvacht en was zondag al KO van nog geen 10 minuutjes draven.