[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:47

Oh leuk, je gaat mennen met hem?

Peelie

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 00:15

haar :P

ja na de bevalling... staat ook al heeeeel lang op de plenning maar het kwam er nooit van. Nooit geld er voor en nooit iemand die ik wist die me er mee kon helpen. Nu ik weer contact heb met mijn nicht en ik weet dat zij zelf ment en haar paard (wat ze had iig) ook zelf voor de kar heeft beleerd ed. wil ze mij ook helpen... ze had me al aangeboden haar karretje te lenen. dsu dat word leuk :D Het tuig is het begin. een eigen karretje komt later... ik ben wel aan het rondsnuffelen maar een wagen heeft geen haast.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:09

@ xxmyrtheexx: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, foto's!! :D

@ Peelie: Fotooooooos :D Ik heb voor wedstrijd ook een stoere lerenhalster, een paar jaar geleden gehad met een feestje van AnneSwinger @ bokt :+: En nu maar hopen dat Mara het voor de wagen net zo goed doet als mijn Stravero hihi, die vind het helemaal geweldig :D

Ik heb vandaag een drukke dag, dalijk eerst omkleden en Stravero buiten gaan zetten, dan om half 11 bij mn vriendin zijn en daarvandaan worden we opgehaald door een vriendin van haar zus. Dan gaan we naar een open dag van de vriend van mn vriendin haar zus (snappen jullie het nog 8-) ) en dan blijf ik bij mn vriendin eten en smiddags gaan we iets doen met de ponyclub hahah :D 'Savonds werken en dan weer naar bed, lekker gevuld dagje dus hé hihi :D

Doeiiii :evaw:

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:49

Gister heb ik toevallig een stukje gemend met een tuiger van stal..Het was echt heel stoer maar ook best wel moeilijk op zo een hoge wagen met een groot paard.. In de zomer nog even een paar weken hard werken en dan ga k misschien eens rondkijken voor een tuig. Het blijft toch wel kriebelen en Boy hoef ik niet meer te beleren en wij mogen ook in het land rijden met de wagen. Daar zou ik dan kunnen oefenen en op stal zijn er genoeg mensen die goed kunnen mennen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:54

Heey meiden.

Hoeist hier? Dankjulliewel voor felecitaties! :)

Ik heb paar foto's van instappen hmm ben wel geschokt eigenlijk. Zo onzeker. Gaat vast nooit meer weg. ;(

Verder ben ik gevraagd voor onderlinge wedstrijd op mijn stal 29 mei.. maar dat is in de buitenbak.. en ja.. ik hoor dan niets meer als ik draf/galopeer door de wind in mijn oren dat vind ik zo eng! (Tja als ik wat zag in draf of galop veranderd het toch weer denk ik).. Dus denk er over na nog.. 7 juni ook bij Naomi onderlinge ben ik al veeeeeeeeeeeeeeel te zenuwachtig voor haha.

Ik ga zo naar een paardenwinkel krijg een nieuwe rijbroek (witte voor onderlinge wedstrijdjes) en van mijn nicht een rijjasje voor wedstrijdjes (deze past haar niet meer ze is erg afgevallen) en waarschijndelijk ook haar leren laarzen (als ik die pas).

Liefs :D

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:48

Hallo allemaal!

Ben vanmorgen bij Eef geweest, het gaat al iets beter met haar mok. Heb weer een stuk met haar over de weg gelopen, ging ook allemaal super, dus ben weer helemaal tevreden! Volgens iemand die daar ook de paarden verzorgd kom ik te weinig bij mijn paard, en mijn zusje kwam elke keer als ze tijd had en bla bla bla..... Ik heb 1 paard, en daar ben ik vanmorgen een uur lang mee bezig geweest, poetsen etc, dus ik had toch echt wel het gevoel dat ik genoeg tijd aan hem besteed, maar zij dacht er niet zo over! Ik heb er wel even over zitten denken of het echt zo is maar eerlijk gezegd denk ik: laat maar banketstaaf!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:38

Silfie, hoe vaak ga je dan naar je paard als ik vragen mag? Trouwens, een uur heerlijk vertroetelen, super! Dat is toch heerlijk!

Ik ben net terug van de paardenwinkel (de Hypo) heb een witte rijbroek gehad van mijn ouders, + een harde borstel + een manen kam + een boek over grondwerk :D echt gaaf van ze! En elastiek (kun je voor longeren dus gebruiken) van mijn schoonzus + broer :D

Zijn er meer mensen hier met haffies die grondwerk doen?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:22

Nee, niet met me merrie, maar ga het wel doen straks met de kleine uk.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:31

@ Madeira: of ik ga, of mijn zusje gaat, maar 1 van ons gaat er elke dag naar toe! Hij krijgt dus gewoon elke dag aandacht!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:40

paulien het komt echt wel goed
ik heb ook super zin in 7 juni jij gezellig bij me slapen zo zin in:P
en natuurlijk ga ik je super helpen altijd
je heb natuulijk ook zn super paard(L)(K)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:24

heey silfie waar blijven die foto's egenlijk?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:32

Mara was nog al sullig gistere... Dus het zijn ook een beetje sullige foto's geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mara voor het eerst met mentuig op. Dus ook oogkleppen ed!!!

Afbeelding

Afbeelding

Wijs he!!! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:49

@Naomi, ik geloof zeker wel dat jij mij helpt :D en ik vind het zo super dat het in een binnenbak is :D
@Gail, wouw leuke foto's! Mooie halster zeg! :)
@Silfie, owww genoeg aandacht dus :D nou dan is diegene gewoon jaloers dat jouw paard zo goed verzorgd wordt :j

Hmm zou ik de 4 instap foto's laten zien hier of niet? Ben er zelf wel beetje onzeker over :oo

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:41

Mooi halster, staat mara ook erg goed!!

Paulien heeft je instructrice niet toevallig zo'n apparaat met oordopjes waar wel vaker mee les wordt gegeven in de buitenbak? Dat zou je al een heel stuk helpen denk ik, dan kun je haar goed horen!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:50

Jody, dat is het probleem ook niet :) ik kan haar ook prima horen zonder dopjes. Mijn probleem is meer dat ik voor 95 procent (denk eigenlijk wel 100) op geluid rijdt. Dus als wind in mijn oren komt, hoor ik niet goed meer waar de bakrand bijvoorbeeld is. Zeker niet bij deze buitenbak (de bakrand is met een stoep aangegeven) en Madeir zou daar heus niet zomaar overheen gaan, maar ik ben veel te onzeker, in galop wil ik gewoon perse horen waar de bakrand is. Stel dat Madeir er vandoor gaat, hoor ik ook beetje waar de bakrand is en dus welke kant ik moet opleunen snap je?

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:54

Hallo allemaal,

Ik heb ook een haflinger merrie genaamd: Selma van de Schilkhoeve , bijna 11 jaar en ontzettend lief ,, maar ook super eigenwijs en erg snel.
Ze loopt flexibel en perfect voor de wagen,, maar onder het zadel is het af en toe een beste boef, als het mevrouw niet zint, dan berg je je maar.. dan gaat de kont omhoog en komt ze in protest.

Ze is een nakomeling van:
vader; stallion van de edelweiss /
vader van vader; star /
moeder van vader ravenna van rosanne

moeder; sandra /
vader van moeder; stefan van het hout /
moeder van moeder; waltera

en dan staan er nog andere bekende namen: stürmer, alma, starwill , rosanne van rosina (ster) bij de vader

en dan staan er nog andere bekende namen: status, sonja (ster) , waldemar bij de moeder

wat een waslijst... maar wel een super pony met goede afstamming.

Liefs Ivonne en knuffel van Selma

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:07

Jaa precies, ik snap het!
Ik dacht dat je mede door de wind ook iemand slechter verstaat etc. En meestal kijk je dan in de richting van diegene om het alsnog beter op te hangen. Nooit over nagedacht dat je indd ook de bakrand kunt horen.

Welkom Ivonne!

selma07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:10

wat gezellie zeg hier allemaal haflinger mensen :D toppie

selma07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:12

ik heb net ontdekt haahaaha dat ik 2 gebruikersnamen heb hihi ivonne85 en selma07
nou dan weten jullie dat ik dat ik dat allebei ben

groetjes ivonne en selma

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:20

hoe krijgen jullie eigenlijk zo'n foto bij je bericht die je schrijft?

groetjes Ivonne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:27

selma07 schreef:
ik heb net ontdekt haahaaha dat ik 2 gebruikersnamen heb hihi ivonne85 en selma07
nou dan weten jullie dat ik dat ik dat allebei ben

groetjes ivonne en selma

kun je beter maar 1 gebruiken, mag er geen 2 hebben op bokt..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:36

Dat tuig staat wijs he :D Het halster ook.

Ik word helemaal een leer freak :P

AAAAAHHHH over 1 maand mag het veulen komen :oo

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:38

bianca 19 dagen drachtig
Afbeelding

kon het niet laten :P steeds van 200 of meer dagen drachtig dus nu even niet :P }> :+

kitzbiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:56

naomi door wie is bianca gedekt

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:01

door stekato van hans van de berg :P